Skocz do zawartości

Dociążenie samochodu na zime


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedyś, poloneza czy fiata dociążało się jakimiś gratami, czy u nas coś takiego ma sens??

Mam 530d w automacie i powiem że po górkach ciężko nim jechać, często ASC interweniuje.

W mojej okolicy jest dużo stromych dróg no i obawiam się że jak nasypie więcej śniegu to będzie dramat.

Jeśli sens jest auto dociążyć, to optymalnie ile KG zapakować w bagażnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja latam już 3 sezon na GooodYear7+ ultra Grip i zadnych problemów nie było a ich rozmiar to 195/65/15 i auto spisuje sie wyśmienicie. A więc pamiętajcie że opona zimowa powinna być góra 2 rozmiary mniejsza od zalecanej standardowej czyli w przypadku E39 przed liftem zimówka rozmiar 205 lub 195
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kiedyś, poloneza czy fiata dociążało się jakimiś gratami, czy u nas coś takiego ma sens??

To trochę róźnica :mrgreen: .Dociążało się ponieważ tyły tych aut były lekkie,zwłaszcza we Fiacie tam z tyłu nie było nic.BMW jest dobrze wyważone i nie widzę powodu by robic wieś w bagażniku.Na zimę mam laczki 225/55R16 przód to Micheliny Pilot Alpin,a z tyłu Pirelli Snow Sport mają grubszą rzeźbę bieżnika(czy lepsze?-nie wiem).Wcześniej miałem 205 różnicy w przyczepności żadnej nie widzę,w prowadzeniu owszem bardziej spokojna jazda nie myszkowało tak po dziurach i koleinach.W bagażniku nie mam nic prócz subwoofera.Jednak czy opony zimowe,czy trakcja i inne elektroniczne gadżety nie zastąpią zdrowego rozsądku(miałem okazję się przekonac :( )i praw fizyki ominąc się też nie da.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W zeszłą zimę wiozłem szwagrowi żeliwny kaloryfer który ważył tyle , że ledwo go podnieśliśmy.

Poprawa przyczepności była znaczna < było wtedy mocno ślisko> ale hamowanie było trudniejsze. Coś za coś.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam dokładnie 225/50/R15 i stwierdzam że na ubitym śniegu ciężko się rusza, zwłaszcza na wzniesieniach (na lodzie będzie chyba podobnie).

Problemu nie ma na błocie pośniegowym czy na sypkim kopnym śniegu.

Zastanawiam się czy nie założyć od kogoś na próbę opon o innej rzeźbie bieżnika :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowe opony fuldy 225 60 15 i jezdzi doskonale,nie mam zadnych problemów

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sezony przejezdzilem na 235/45/17 i bez problemu na wzniesieniach

 

Wycofuję. Po dzisiejszych opadach nie podjechałem pod firmę. Jest tam małe wzniesienie w jednym momencie nieco ostrzejsze i [BAD].

Pociesza mnie fakt, ze i niektore przednionapedowki na waskich oponach nie wyjechaly, wiec jest wyjątkowo tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku mojemu zdziwieniu opony marki Roadstone w rozmiarze 205/65/15 na stalówkach 6,5 cala póki co dają doskonale sobie radę :O

Model jakiś chłam, tani, ale mięsa dużo bo prawie nowe, takie sie trafiły z autem, jakiś tam Eurowin 650 i jadę ciągle i 4 razy lepiej nią niż 1ką na "niby zajefajnych" dunlopach :duh:

 

Niby wyważenie dobre w bmw, ale jednak 1ka 3 letnia i męka w zimie bez 2 osób z tyłu, a 5tka lekki ponton bo ktoś ambitnie do R6 wrzucił springi z Vki.... ale kurde jedzie...... :wink:

 

Ale to dopiero początek, czas pokaże, śnieg spadł czas na pierwszy trip na narty - to będzie sprawdzian.

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przetstowałem dziś nowe dunlopy m3 205/65/15 i test przeszły wzorowo.

W porównaniu do poprzednich uniroyal które miały jeszcze około 6mm jest o niebo lepiej.

Jechałem dziś w głębokim świeżym śniegu po leśnej drodze i na ubitym śniegu po mieście. Nigdzie kłopotów żadnych nie było. Auto nic nie miało w bagażniku a ja jechałem sam < no jedynie z pełnym zbiornikiem benzyny.>

Ruszanie nie sprawiało kłopotów a hamowanie zaskakująco skuteczne.

Jeździłem też sporo z wyłączoną kontrolą trakcji < zwykłe ASC> i uważam , że jest nawet lepiej.

Sniegu napadało naprawdę dużo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie daje sobie rade bez problemu, stromsze górki też, dopóki... sie nie zatrzymam :) jak sie zatrzymam to problem z ruszeniem, ale jak ruszy to idzie :) i w zależności od sytuacji czasem lepiej idzie na włączonym dsc, czasem lepiej na pełnym bucie :)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie 225/50/R15 i stwierdzam że na ubitym śniegu ciężko się rusza, zwłaszcza na wzniesieniach (na lodzie będzie chyba podobnie).

ło jezu... a kto Ci doradził taki rozmiar zalozyc? Przeciez to o ponad 7% za mala srednica (w porownaniu do fabryki). Niepotrzebnie obnizasz sobie tylko prześwit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba za dużo. Myślę że optymalne to 205

 

Im węższe opony tym lepszy docisk

mi najlepiej służyły 195 i to z dębicy

 

zachodnie to mają ładne bieżniki ale nie wiela warte

 

do 3.0 diesla to 205 są troszeczkę za wąskie nie mówiąc o 195 bo nie ma takich opon w tym rozmiarze które będą miały nośność i wytrzymałość aby poradzić sobie z blisko 2 tonowym autem

 

225/60/15 optymalny wybór kwestia bieżnika jaki jest.

 

to że kontrola trakcji często powstrzymuje tylne koła przed zerwaniem przyczepności w 3.0 d wcale mnie nie dziwi - ten typ tak ma duży moment obrotowy. dobrze że jest ASC bo inaczej tym autem nie dało by się jeździć w zimie :lol:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to że kontrola trakcji często powstrzymuje tylne koła przed zerwaniem przyczepności w 3.0 d wcale mnie nie dziwi - ten typ tak ma duży moment obrotowy. dobrze że jest ASC bo inaczej tym autem nie dało by się jeździć w zimie :lol:

Zgadzam się w 100% u mnie w 530dA z silnikiem 193km żeby nie ASC o normalnej jeździe można zapomnieć :D , oponki oczywiście zimowe - Dunlop 3D 225/55/r16 ok. 6mm bieżnika więc nie najgorsze gumki :D , próbowałem jechać na wył. ASC i naprawde z gazem trzeba było się obchodzić bardzo delikatnie żeby nie zrywać przyczepności , jednak 410Nm robi swoje :D szkoda że autko nie ma seryjnej szpery w zime sporo by pomogła :|

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem dzisiaj rano test na letnich (odcinek na osiedlu około 1,5km - tragedia, samochód ciężko ruszał i nie można było skręcać) a wieczorem po w-wie na zimówkach 205/65 R15 goodyear ultra grip 7, mam je od 2 lat, spisują się świetnie, polecam.

nie spodziewałem się, że będzie aż tak czuć różnicę w przyczepności na korzyść opon zimowych, moim zdaniem nie ma konieczności dociążania samochodu, chyba że się jeździ wyłącznie w kopnym śniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.