Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

co może być przyczyną niedogrzania silnika poza termostatem? wskazówka ledwo tylko mija pole informujące o zimnym silniku, bardzo długo trzeba jechać aby silnik się nagrzał

 

BMW 525 tds

Opublikowano
Może visco jest non stop załączone :?:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Visco znajduję się między silnikiem a chłodnicą wody, jest to sporych rozmiarów "wiatrak" powinien się załączać w momencie gdy silnik osiąga ok. 90 stopni C. , a jeśli chodzi ten wiatrak non stop nawet na zimnym silniku prawdopodobnie to może być przyczyną, aczkolwiek tego nie potwierdzam w stu procentach.
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano (edytowane)
Ale visco może sie kręcić ile chce termostat i tak sobie ustawi obieg żeby był silnik ciepły...

Zgadzam się że to termostat ustawia obieg, ale jeśli visco działa od namniejszej temperatury silnika spowoduje to powolniejsze nagrzewanie się silnika a taki objaw ma miejsce u kolegi jacekkot16 :wink:

Edytowane przez waski87
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Ale ja bym stawiał że to termostat szwankuje :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Dokładnie, nie raz już było ,że ktoś zmieniał termostat i okazał się wadliwy... Za niedogrzanie praktycznie odpowiada tylko termostat, za przegrzanie już więcej rzeczy...

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie widziałem takiego przypadku żeby visco działało zbyt intensywnie, ale nieraz i tą ewentualność trzeba brać pod uwagę :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Dzięki koledzy, już coś wiem w takim razie. Za dwa dni sprawdzę wisko. Rozumiem że po odpaleniu rano zimnego silnika wiatrak nie powinien się kręcić?

Dodam tylko że katowałem silnik jak się da, nawet postój z włączonym silnikiem przez pół godz nie spowodował całkowitego dogrzania silnika.

 

Dam znać co i jak.

Opublikowano
Na 100% termostat. Jak termostat jest sprawny to nie ma obiegu przez chłodnice, Więc Visco nie ma wpływu na nagrzewanie. Sprawdź węże od chłodnicy na pewno nagrzewają się równomiernie, a jeden powinien być zimny do osiągnięcia temperatury pracy przez silnik.
Opublikowano

Witam,

Dziś miałem mały wyjazd ok 15 km, na zewnątrz jakieś -12. Zanim odpaliłem silnik poruszałem wiatrakiem. Chodzi z wyczuwalnym oporem tzn gdy próbuję nim zakręcić to się kręci ale gdy tylko odrywam od niego rękę to prawie odrazu się zatrzymuje.

OK, wsiadam jadę.

15 km jazdy, auto do garażu maska w górę, Sprawdzam węże od chłodnicy jeden zimny a drugi ciepły. W czasie jazdy wskażnik temperatury ani razu nie wychylił się do pionu (cały czas trzyma się pierwszej kreski obok niebieskiego pola).

 

Więc gdzie jest przyczyna niedogrzania silnika?

Opublikowano
Termostat do wymiany.

 

 

 

MArcosz dlaczego tak myślisz?

Przecież wynika z tego że nie otwiera się bo jeszcze temperatura jest za mała, silnik za to nigdy mi się nie grzeje

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sadzę, że nie domyka lub zbyt wcześnie się otwiera, sprawdź też jaki powinien być a jaki masz...włącz też test nr.7 i sprawdź jak wygląda temperatura silnika, może wskaźnik szwankuje.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Ok, piszesz że termostat niedomyka czyli jest otwarty - no ale wtedy w/g mnie drugi wąż też był by ciepły choć trochę a po 15 km jazdy jest zimny tak jak by wogóle termostat się nie otworzył bo nie osiągną jeszcze temperatury.

Sprawa druga to test nr 7 - co to jest i jak to ugryżć?

Opublikowano

Spoko,

na temat testu nr 7 juz coś znalałem. Mam chyba jeden przycisk ale i o tym tez juz znalazłem.

Znalazłem też że te testy nie są dokładne.

 

Ale z drugiej strony skoro dolny przewód chłodnicy pozostaje zimny to rozumiem że termostat się nie otworzył.

Czyli mały obieg.

Więc dlaczego latem się nie grzeje??

Opublikowano

nie znam twojego silnika ale w moim są dwa termostaty - główny i EGR

może trzeba wymienić ten drugi ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

A za co odpowiada termostat EGR i czy jest on w TDS?

 

A to że wiatrak ciężko chodzi nie ma znaczenia?

 

Ja nie stawiałbym na główny termostat bo tak jak napisałem jeden wąż ciepły a drugi zimny.

Opublikowano
wychodzi na to ze główny termostat działa ok. nie wiem czy w tds'ie jest termostat EGR. wychodzi ze albo czujnik temperatury jest do wymiany albo coś z zegarami nie halo, zrób test 2 żeby sprawdzić poprawność działania wskaźników.
Opublikowano

Witam,

dzięki za wszelkie pomysły koledzy, zrobię na dniach test liczników i temperatury, dam znać co i jak.

 

Jednak cały czas myślę w duchu o wisko, bo moim zdaniem raczej termostat odpada, zobaczymy co powiedzą testy.

Opublikowano
daj spokój temu biednemu visco niech się kreci jak termostat reguluje temperaturę pracy visco jest tylko dodatkiem do zwiększenia przepływu powietrza przez chłodnicę przy małych prędkościach czyli zwiększenia wydajności chłodzenia w chłodnicy, jeśli termostat działa poprawnie to do temp pracy przez chłodnice nie ma obiegu więc nie ma co schładzać proste, praw fizyki nie oszukasz. jeśli wąż powrotny jest zimny znaczy że termostat działa prawidłowo. osobiście testu bym dokonał na postoju nagrzewał silnik monitując temp węży, wskazówkę i test nr.7. pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.