Skocz do zawartości

320d Zapieczona sruba w kole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam maly problem przy zmianie kol na zimowe. Jedna sruba tak sie zapiekla ze juz sie zaczela znieksztalcac a nie puscila. Nasadka klucza przy do 200Nm tez strzelila.

Co polecacie?? Nadspawac? Przerwiercic?

Czy mozna jakis czas jezdzic na 4 jak cos. Bo bede musila nowa kupic nowa.

Moze warto sruby wymienic (polecacie jakies), i czy smarucjecie je smarem przed zakreceniem.

Opublikowano
spróbuj podjechać do wulkanizatora moze maja na to jakieś sposoby robią to codziennie to pewnie mieli kilka ciężkich przypadków takich jak np. twój warto spróbować :8)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
ja jak zmieniam koła to nie dokrecam fest śrub tak z umiarem nigdy żadna sie nie odkreciła ani poluzowała a jak wkrecam śruby to pryskam wd40 i nigdy nie miałem problemu z odkreceniem :cool2: na 4 możesz spokojnie dojechac do wulkanizatora mój szwagier w hondzie przez miesiac smigał na 2 śrubach trzymajacych sie po przekątnej tylnie koło( rozstaw 4x100) w zakładzie nie dokrecili albo nie wkrecili ... wiec patrzec na rece wszyskim jak popadnie :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Miałem ten sam problem. Spr przyłożyć do niej dorn i mocno w niego uderzać młotkiem. U mnie poskutkowało i od tamtej pory nie dokrecam mocno kół no i śruby tez zacząłem smarować. Edytowane przez ziomekthx

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
jak wkrecam śruby to pryskam wd40 i nigdy nie miałem problemu z odkreceniem

Ja to samo robie i zawsze śruby są w idelanym stanie no i nie pojawia się rdza na gwintach. Do tego dokręcanie i odkręcanie śrub należy wykonywać po przekątnych. Pozdr

Opublikowano
Spróbuj potraktować je ręcznym udarem. Jakiś mocny trzpień (może być przedłużka do nasadek) i do tego dobry czujnik (5kg). Jeden trzyma przedłużkę przyłożoną do łebka śruby a drugi uderza. UWAGA na ręce i felgi!
Opublikowano
Jak już sobie poradzisz, to tak jak piszą koledzy - jakiś kontakt na śruby i nie będzie więcej problemu. Ja używam kapkę oleju silnikowego na każdą śrubę.
Opublikowano

Klucz wczoraj dopasowalem i koncowka strzelila. Pneumatyczny nie dal rady.

Od dzis wd i bede pukal mlotem. Jak nit to mechanik i chyba lepiej cos dospawac jakas inna srube i za nia krecic.

 

Jak nie to mam 3 zminowe stalowki i jenego letniego alusa. Ciekawe jak sie bedzie jezdzic i co powie Polizei w razie kontroli :/

Opublikowano
Jednia osoba zakłada klucz i "ciśnie" a druga uderza młotem. W 95% przypadków pomaga :) Jak nie pomoże to pozostaje rozwiercanie i kombinowanie. Ewentualnie można spróbować kluczem pneumatycznym do ciężarówek (mocne sprzęty) ale nie wiem czy się nasadke dopasuje. Powodzenia
Opublikowano

Czy na pewno jest ona zapieczona.

Kto ci dokrecal kolo poprzednio, czy na pewno byla wkrecona poprawnie.

Niektorzy spece lubia wstrelic ja pneumatykiem bez wczesniejszego przylapania .

Moze jest krzywo wkrecona?

pozostaje metoda jak koledzy sugeruja -udar.

Opublikowano

Udar nie dal rady. Jutro mam nadzieje mechanik. W domu to bym dospawal inna nakretke i tyle.

Jesli sie nie da to lepiej smigac na 4 do czas powrotu do kraju.

Zobaczymy. Od dzis smaruje smarem miedziowym.

Opublikowano

I skonczylo sie mechanikiem.

Nalozenie klucza 17 a pozniej 16 nic nei dalo - sruba sie obrobila na owal.

Mial tylko migomat wiec nie ma jak dospawac.

Zaczol wiercic i tak szlo topornie ze juz myslalem alusa rozwalac i kupic jednego na allegro :/

Zmienial wiertla, pozniej chcial podwayzc przy odkreconych pozostalych ale tez nie poszlo.

 

Na koniec jego pomocnik (wlasciciel 528i) wbil w wywiercona dziure klin i nim odkrecil srube :)

Opublikowano

Śrub kół sie niczym prócz smaru miedziowego nie powinno smarować!!!

 

zadne wd40,zaden smar,ewentualnie zastapic smar miedziowy grafitowym ale tylko jak tamtego nie masz gdzie kupić

 

smar pod wpływem tem powoduje włąsnie takie zapiekanie!

w stalówkach mały palnik lekkie podgrzanie i idzie w alu troche dłuzej schodzi ale dobra oryginalna śruba BMW nigdy sie nie ukręci i nie zepsujesz w niej łba jak masz dobre klucze oczywiscie

Opublikowano
Te śruby BMW sa dziwne bo w środku twarde ze wiertło staje a sam łeb miekki, że dłuto je rozpruwa je bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.