Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zacznę od tego że korzystałem z wyszukiwarki, lecz nie znalazłem niczego odpowiadającego mojemu problemowi!.

 

Mam problem ze sprzęgłem... Wszystko ładnie, pięknie chodziło... Dojechałem do domu, zaparkowałem auto, zgasiłem silnik i wyszedłem z auta...

 

Następnie po prawie godzinie wsiadłem z powrotem do auta z celem zajechania na stację... Mam nawyk że przed przekręceniem zapłonu, wciskam sprzęgło... Tak, więc wciskam i... I okazuje się że sprzęgło mam tak lekkie że to szok... Ku mojemu zdziwieniu, odpalam silnik, chcę włączyć bieg i [BAD]... Co się mogło stać ?

 

Wydaje mi się że jeśli by mi sprzęgło padło to pedał zostałby w podłodze, a ten wraca...

 

Z wyszukiwarki się dowiedziałem że mam sprzęgło hydrauliczne... Ale nie za bardzo wiem co to znaczy.

 

BMW 318i rocznik 92.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
zwykłe sprzegło,którym steruje wysprzęglik hydrauliczny który umarł w Twoim aucie.Możesz próbować od odpowietrzenia go,ale radze wymienić a koszt nie jest duży bo około 100 zł
Opublikowano

Zaraz, zaraz... Czyli ten płyn jest razem z płynem hamulcowym tam gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy ?

 

Bo jeśli tak to mam jeden problem, tam urwały mi się kable jakieś... te które są na nakrętce.

Opublikowano
oczywiście że jest na jednym układzie(zbiorniczku) z hamulcami.Jeżeli urwałeś kable z nakrętki to tragedii nie ma bo to jest czujnik poziomu płynu w układzie
Opublikowano

Jeśli pompa sprzęgła nie wytworzy ciśnienia i nie poda płynu do wysprzęglika to on nie będzie działał prawidłowo.

Więc zacznij sprawdzanie od początku- pompa sprzęgła i następnie wysprzęglik.

Opublikowano
Jeśli pompa sprzęgła nie wytworzy ciśnienia i nie poda płynu do wysprzęglika to on nie będzie działał prawidłowo.

Więc zacznij sprawdzanie od początku- pompa sprzęgła i następnie wysprzęglik.

No u ciebie teoria na 5 ale praktyka 1+ :cool2: Jesli pompka nie wytworzy cisnienia to i z odpowietrzania nici a pompki tak latwo sie nie sprawdzi . Na poczatek proponuje sprawdzic czy wysprzeglik przy skrzyni jest suchy

Opublikowano
Jeśli pompa sprzęgła nie wytworzy ciśnienia i nie poda płynu do wysprzęglika to on nie będzie działał prawidłowo.

Więc zacznij sprawdzanie od początku- pompa sprzęgła i następnie wysprzęglik.

No u ciebie teoria na 5 ale praktyka 1+ :cool2: Jesli pompka nie wytworzy cisnienia to i z odpowietrzania nici a pompki tak latwo sie nie sprawdzi . Na poczatek proponuje sprawdzic czy wysprzeglik przy skrzyni jest suchy

 

 

dokladnie tak. na poczatek sprawdz wysprzeglnik. przekrecone na 2 sroby do skrzyni. robota latwa i przyjemna wczoraj wieczorem to robilem. moj byl mokry. zalozylem 2 i odpowietrzylem. wszystko niby latwe tylko odpowietrzenie dlugie i meczace. rece i nogi moga zabolec. pamietaj abby plyn hamulcowy byl zalony pod korek poniewaz zasilenie w plyn pompki do sprzegla jest przy gorze zbiorniczka.

Opublikowano

Jutro się z tym ruszę ;) Ponieważ znajomego przez weekend nie było i dostępu do kanału nie miałem. :)

 

Jeśli chodzi o stan płynu hamulcowego, mam równo z minimum.

Opublikowano (edytowane)

.Do kolegi seba e36 ,od którego dostałem dwie oceny 5 i 1+ :D .Jeśli chcemy sprawdzić czy pompa daje ciśnienie należy przewód elastyczny przez który podawany jest płyn do wysprzeglika zacisnąć np morsem i wtedy pedał sprzęgła powinien się zmienić na twardszy (pod warunkiem sprawnej pompy).Wysprzeglik możesz tylko wizualnie sprawdzić czy nie cieknie ,on pełni tylko rolę "tłoczka".Gdy masz niesprawny wysprzeglik to na 100% masz wyrażne braki płynu hamulcowego,przy niesprawnej pompie zazwyczaj nie ubywa płynu.

Piszę ,że robimy to od początku ,czyli pompa następnie wysprzeglik.I robie to świadomie,bo gdy wyjmiesz najpierw wysprzeglik ,który nie cieknie i nie znajdziesz w nim usterki ,a włożysz spowrotem i będziesz chciał odpowietrzyć i nie będziesz mógł ,to nie będziesz wtedy w stanie powiedzieć,czy jest niesprawna pompa ,czy wysprzeglik. UUFFFF

Edytowane przez maniura
Opublikowano
Do kolegi seba e36 ,od którego dostałem dwie oceny 5 i 1+ :D .Jeśli chcemy sprawdzić czy pompa daje ciśnienie należy przewód elastyczny przez który podawany jest płyn do wysprzeglika zacisnąć np morsem i wtedy pedał sprzęgła powinien się zmienić na twardszy (pod warunkiem sprawnej pompy).Wysprzeglik możesz tylko wizualnie sprawdzić czy nie cieknie ,on pełni tylko rolę "tłoczka".Gdy masz niesprawny wysprzeglik to na 100% masz wyrażne braki płynu hamulcowego,przy niesprawnej pompie zazwyczaj nie ubywa płynu.

Piszę ,że robimy to od początku ,czyli pompa następnie wysprzeglik.I robie to świadomie,bo gdy wyjmiesz najpierw wysprzeglik ,który nie cieknie i nie znajdziesz w nim usterki ,a włożysz spowrotem i będziesz chciał odpowietrzyć i nie będziesz mógł ,to nie będziesz wtedy w stanie powiedzieć,czy jest niesprawna pompa ,czy wysprzeglik. Zawsze możesz wymienić wtedy w ciemno wysprzeglik ,następnie pompę UUFFFF.

.

:D

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.