Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem!

Wiam, że temat przerabiany, ale nie potrafię znaleść i wydaje mi się, że nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

Jak w temacie - auto dostaje drgań kierownicy ok 80 km/h. Drgania są bardzo duże. Wymieniłem tuleje na wahaczach, bo to jest często przyczyną. Nie pomogło. Miałem jedną nakładkę centrującą założoną na prawym kole, na lewym brak. Mechanik twierdził, że wibracje przez tę nakładkę. Po zdjęciu też nic.

Opony wyważone. CO jeszcze może być przyczyną?? Ktoś przerabiał podobny problem?? Z góry dzieki.

PZDR!

Opublikowano
Witam, to jest najczęstszy przypadek padniętych tuleji górnych wahaczy. Mam nadzieję, że wymieniłeś na tuleje dobrej firmy i zostały wciśnięte w zakładzie, który już to robił, spotkałem się z sytuacją, że wymiana była nieprofesjonalna i dalej wibrowało. Rozumiem, że wał sprawdzony i tarcze też. Musisz podjechać na dobrą geometrię, nie dość, że Ci ją ustawią, to najlepiej sprawdzają luz w zawieszeniu, ponieważ nie mogą ustawić geometri, jeżeli są luzy. Niech sprawdzą tez geometrię tyłu, ponieważ zużyte tuleje tylnich wahaczy owocują rozjechaniem się geometri, a w tych autach nie ma możliwości ich ustawienia.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego,

podjedz na dowazanie, zabieg robiony na kolach zalozonych na aucie,

ja mialem kiedys podobne objawy, zmienilem kola na zimowe, na wywazarce pokazalo 0, a kiera telepalo przy okolo 60km/h, pojechalem na dowazanie i wykazalo 90g na prawym przednim kole, po korekcji jak reka odjal

pzdr

yaz

Opublikowano
Kolego czy ja dobrze zrozumiałem, że djąłeś pierścień centrujący? skoro miałeś założony to najwyraźniej są u ciebie potrzebne i nie powinieneś go ściągać a raczej założyć na drugie koło. U siebie z ciekawości zdjąłem jeden i były drgania, a ustały dopiero po założeniu dwóch, także myśle że problem może leżeć po stronie pierścieni centrujących, tym bardziej że gdy ich nie ma drgania zaczynają się od pewnej prędkości, tak jak u ciebie, pozdro.
Opublikowano

Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Wyważanie zrobiłem, geometrię zrobiłem, luzów nie ma (sprawdziłem na przeglądzie), tuleje wymieniał gość, który naprawia BMW i sądzę, że zna się na tym. Tarcze i wał wykluczam, bo nie ma to związku z hamowaniem i trzepie tylko przodem.

 

Kolego czy ja dobrze zrozumiałem, że djąłeś pierścień centrujący? skoro miałeś założony to najwyraźniej są u ciebie potrzebne i nie powinieneś go ściągać a raczej założyć na drugie koło. U siebie z ciekawości zdjąłem jeden i były drgania, a ustały dopiero po założeniu dwóch, także myśle że problem może leżeć po stronie pierścieni centrujących, tym bardziej że gdy ich nie ma drgania zaczynają się od pewnej prędkości, tak jak u ciebie, pozdro

Zdjęcie pierścienia polecił jeden z "fachowców". Przypuszczam, że tak jak piszesz tu właśnie leży problem.

Zacznę od kupienia pierścieni centrujących i dam znak, czy pomogło. Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano
Kolego najlepiej by było wrzucić inne koła na przód i zobaczyć czy objaw będzie się powtarzał. Przyczyn drgającej kierownicy jest dużo ale ja obstawiam że to wina braku pierścieni centrujących. Tylko nie kup jakiś badziewi na allegro. W dobrym serwisie ogumienia powinni mieć takie pierścienie a i przy okazji sprawdzą wyważenie kół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.