Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich fanów BMW.

Bardzo prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu z moim autkiem a mianowicie:

od momentu gdy temperatura na dworze spadla w dol kiedy odpalam auto z rana na zimnym silniku z rury wydobywa sie dosc duza chmura siwych spalin,trzesie delikatnie silnikiem,ale to tylko przez moment(takie wrazenie jakby silnik byl lekko zalany paliwem po dodaniu gazu trzesienie odrazu znika)

pojechalem z tym problemem do warsztatu specjalizujacego sie BMW gdzie podlaczono moje autko do komputera.sprawdzono wtryski,swiece i cisnienie paliwa i wszytkie wyniki byly OK.mechanik powiedzial mi zebym tak jezdzil do momentu az troche sie pogorszy bo jak narazie nie moze nic stwierdzic.pisze do Was bo moze ktos juz sie spotkal z takim problem wczesnie i moze dzieki Waszemu doswiadczeniu uda mi sie to rozwiazac wczesniej.

z gory dziekie za jakiekolwiek informacje

Opublikowano

Pomijając wiarygodność mechaniora, a z tym bywa różnie, z tego co piszesz można wywnioskować, że auto po uruchomieniu nie pracuje przez moment prawidłowo na wszytskich cylindrach. Przyczyn może być kilka. Od uszkodzonej świecy żarowej, przez lejący wtrysk po niższy stopień sprężania na jednym z cylindrów. Przypowietrzający się układ paliwowy też może powodować takie objawy.

 

Osobiście obstawiam mimo wszystko świeczkę.

 

Powodzenia

Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano

dzieki kolego za odpowiedz :cool2:

sam osobiscie od poczatku zganialem to na wadliwa swiece,az do momentu spotkania z tym mechanikiem.powiedzial mi ze w tych modelach silnika swiece nagrzewaja sie dopiero przy -3 stopnia C.wiesz moze jak mozna to dokladniej sprawdzic czy poprostu zalecasz wymiane swiec?

Opublikowano
dzieki kolego za odpowiedz :cool2:

sam osobiscie od poczatku zganialem to na wadliwa swiece,az do momentu spotkania z tym mechanikiem.powiedzial mi ze w tych modelach silnika swiece nagrzewaja sie dopiero przy -3 stopnia C.wiesz moze jak mozna to dokladniej sprawdzic czy poprostu zalecasz wymiane swiec?

 

nieprawda, świece pracują już od ok. +5 stopni celsjusza. najprawdopodobniej masz uszkodzoną jedną świecę żarową. przy 6 cylindrach i 5 sprawnych świecach będzie ci odpalał na dotyk przy dowolnie niskiej temperaturze, ale może właśnie powodować takie efekty, jak wymieniłeś.

 

jak to sprawdzić? podepnij pod kompa (INPĘ) i sprawdź błędy, uszkodzona świeca żarowa na pewno da komunikat o błędzie.

Opublikowano

no wlasnie tylko problem w tym,ze auto juz bylo podlaczone do takiego sprzetu(marki Bosch).warsztat w ktorym bylem to nie byle jaki warsztat i operuje naprawde nowoczesnym sprzetem.testowali auto w roznych warunkach,znaczy sie za zimnym i na rozgrzanym silniku i nic nie wykazalo.mechanik powiedzial mi to samo co ty na temat swiec,ze gdyby ktoras byla uszkodzona to by komputer to wykryl.jednak na chlopski rozum wyglada to tak jakby ktoras swieca nie dogrzewala powodujac zalanie jednego z cylindrow przy odpalaniu a przy 6 cylindrach tak jak mowisz kolego nie czuc zbytnio roznicy :? po dodaniu gazu swiece dostaja wiecej mocy i wtedy przepalaja.bynajmniej tak mi sie wydaje.moze jedna ze swiec rzeczywiscie delikatnie nie dogrzewa i komputer tego nie wychwyca.

dzieki za rade :cool2:

Opublikowano
no wlasnie tylko problem w tym,ze auto juz bylo podlaczone do takiego sprzetu(marki Bosch).warsztat w ktorym bylem to nie byle jaki warsztat i operuje naprawde nowoczesnym sprzetem.testowali auto w roznych warunkach,znaczy sie za zimnym i na rozgrzanym silniku i nic nie wykazalo.mechanik powiedzial mi to samo co ty na temat swiec,ze gdyby ktoras byla uszkodzona to by komputer to wykryl.jednak na chlopski rozum wyglada to tak jakby ktoras swieca nie dogrzewala powodujac zalanie jednego z cylindrow przy odpalaniu a przy 6 cylindrach tak jak mowisz kolego nie czuc zbytnio roznicy :? po dodaniu gazu swiece dostaja wiecej mocy i wtedy przepalaja.bynajmniej tak mi sie wydaje.moze jedna ze swiec rzeczywiscie delikatnie nie dogrzewa i komputer tego nie wychwyca.

dzieki za rade :cool2:

Bosch to nie GT1 z INPĄ lub DISem.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A moze miales rozgrzany silnik, a ten dym co leci teraz z rana to zwykla para wodna? :twisted:

nie to nie para :(

 

po czym wnosisz?

Opublikowano

nie no panowie az taki ciemny to nie jestem i potrafie odroznic pare od spalin :wink:

moge dodac,ze para dopiero pojawia sie po rozgrzaniu silnika.jak wsiadam z rana do auta to silnik raczej jest zimny,no chyba,ze ktos bez mojej wiedzy jezdzi po nocach :shock:

Opublikowano

Najprostszy sposób sprawdzenia świecy: Wykręcić :D w miejsce gdzie jest podpięty przewód podać + z akumulatora, gwintem dotknąć do masy (np bloku silnika) jeśli czubek zrobi się pomarańczowy oznacza że świeca dobra jesli nie to do wymiany. Najprościej i najtaniej. Jeśli przy niskiej temperaturze zapala ci się żółta kontrolka ze spiralą to znaczy że załacza się podgrzewanie świec. Dzisiaj odpalałem swoją (parkuje w garażu w temperaturze około +5 stopni) i zaświeciła mi się kontrolka od podgrzewania świec na jakieś 15 sekund, poczekałem i odpalił na dotyk i tak właśnie powinno być. Świece nagrzewają się i odłaczają. Jak już odpali to świece nie są podgrzewane.

Sprawdź świece jeśli są ok to będziemy myśleć dalej.

Opublikowano
bredzisz kolego. ściągać kolektor ssący i wykręcać świece, bardzo łatwo.... dużo łatwiej sprawdzić na pinach przekaźnika i nic demontować nie trzeba. Do tego niewielkie masz pojęcie, bo świece grzeją dłużej niż tylko się pali kontrolka grzania świec na desce. jak gaśnie kontrolka to tylko sygnał że można już odpalać. A one u nas nawet do 240s jeszcze dogrzewają cylindry po uruchomieniu w zależności od warunków, to tzw after-heating

 

A mozesz przyblizyc gdzie szukac tego przekaznika ?

Opublikowano
kolega ja mam to samo od 2 lat i chetnie sie dowiem co to moze byc...stawiam na wtryski bo swiece i przekaznik juz wymienilem
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Opublikowano
bredzisz kolego. ściągać kolektor ssący i wykręcać świece, bardzo łatwo.... dużo łatwiej sprawdzić na pinach przekaźnika i nic demontować nie trzeba. Do tego niewielkie masz pojęcie, bo świece grzeją dłużej niż tylko się pali kontrolka grzania świec na desce. jak gaśnie kontrolka to tylko sygnał że można już odpalać. A one u nas nawet do 240s jeszcze dogrzewają cylindry po uruchomieniu w zależności od warunków, to tzw after-heating

czesc,

 

mozesz mi podac troszke wiecej jak przestestowac swiece na tych pinach przekaznika?i tak wogole to gdzie go szukac i jak on wyglada?dzieki

Opublikowano
kiedys miałem podobny problem, kiedy temperatura na zewnatrz spadała ponizej 5 stopni, autko z rana paliło coraz gorzej (ze spadkiem temperatury), były trzesiawki silnikiem przez dosłownie kilka sekund i oczywiscie pojawiala sie chmura. w pierwszej kolejnosci wymieniłem swiece, okazało sie, ze grzała tylko jedna hehe...ale chmura nie ustepowała. pojechałem na diagnoze i nic, wszystkie parametry w normie. mechanik powiedział, abym zostawił autko i sprawdzi z rana co sie faktycznie dzieje. coz, na zimnym silniku lał jeden wtrysk, stad ta chmura i nierowna praca, po kilku chwilach wszystko dochodziło do normy. wymiana na nowy załatwiła sprawe.
Opublikowano
ja u siebie wczoraj (pierwszy nasz wspólny mroźny poranek) zauważyłem chmurę dymu. Bumka troszkę dłużej i niechętnie zakręciła i odpaliła, ale za autem chmura dymu, tyle że bardziej czarnego niż szarego. Auto raczej nie trzęsie, troszke wiecej jakby palił ostatnio. 320d 2001 rok. Ten sam problem?
Opublikowano
ja u siebie wczoraj (pierwszy nasz wspólny mroźny poranek) zauważyłem chmurę dymu. Bumka troszkę dłużej i niechętnie zakręciła i odpaliła, ale za autem chmura dymu, tyle że bardziej czarnego niż szarego. Auto raczej nie trzęsie, troszke wiecej jakby palił ostatnio. 320d 2001 rok. Ten sam problem?

powiem ci kolego,ze z moim autem jest juz wporzadku i nie mam pojecia co to bylo.kazdego dnia przez jakies 3 tygodnie przed oddaniem auta do warsztatu na serie testow auto kopcilo przy odpalaniu,zostawilem auto na noc w warsztacie zeby go mogli tez sparawdzic na zimnym silniku i jak go sprawdzili to wcale nie zakopcil :? gosciu sprawdzil auto i stwierdzil,ze wszystko jest ok i zeby tak jezdzic,najwyzej jak sie cos pogorszy to przyjechac.od tamtej pory jak reka odjal!mozliwe,ze mialem jakis syf na ktoryms ze wtrysko albo cos,nie mam pojecia :mad2:

w kazdym badz razie auto chodzi jak zegarek.radzilbym Tobie sprawdzic swiece i wtryski.a z tym,ze pali troche wiecej to moj tez ostatnio troszke wiece pali,ale to raczej z powodu obnizenia temperatury na dworze.pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Jak sprawdzić świece macie tutaj

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/87/68

to jest do m47 ale w m47n powinno byc to samo

Pozdrawiam:)

 

Przykro mi ale nie jest tak samo.

Sterownik jest zamocowany przy rozruszniku. Dojście do niego jest tylko od dołu. Ponadto pomiar rezystancji na pinach kostki jest niemal nie możliwy .....mało miejsca.

 

Moim zdaniem nie ma potrzeby robienia pomiaru ,czy świeca sprawna.

Świece w CR prawie nigdy nie ulegają uszkodzeniu.... zawsze winny jest sterownik ... lubi świrować. Czasem nie wywali błędu na samym zapłonie. Podczas skanowania błędów jeśli jest uszkodzony wywali błąd podczas pracy silnika .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

Mam tak samo w swoim samochodzie, sprawdz czy więcej CI pali, bo jeśli tak to napewno wtrysk leje bo jak nie no to wtedy sprawdzaj odme i swiece bo moze nie dogrzewac i bedzie kopcił rano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.