Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

marv a jak sprawdzić co jest nie tak z tymi lampami?

INPA i DIS nie wywalają żadnych błędów... Może być tak, że nie mam u siebie modułu skrętu świateł? Np. wykręcone. Wtedy program diagnostyczny nie pokaże chyba błędu prawda?

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wg info jakie uzyskałem w ASO program diagnostyczny powinien zczytać z komputera błąd - a z kolei komputer musi pokazać błąd jeśli występuje jakikolwiek - począwszy od spalonej żarówki na tablicy rejestracyjnej poprzez błąd w działaniu jakiegoś systemu.

 

W moim przypadku obawiam się że będzie bardziej złożona sprawa - bo system nie wywala błędu

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
awtk trudno coś powiedzieć, dziwny przypadek. Może wyda się to głupie, ale czy przypadkiem nie masz świateł ustawionych na mijania (max w prawo)? Bixenony skrętne działają tylko wtedy gdy pokrętło jest na max'a w lewo czyli na automacie. Z tym, że to dalej nie wyjaśniałoby migania diody przy wyłączniku. Czy poza tym że nie masz doświetlania zakrętów, wszystko świeci jak należy, światła podczas przekręcenia kluczyka idą do góry i na dół ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Dioda ciągle miga. Przy odpaleniu światła idą w górę i w dół. Poza tym wszystkie światła działają jak należy, nawet wczoraj to sprawdzałem ;)
Opublikowano
zapal auto, przełącznik świateł w lewo, podjedź do ściany na 2-3 m i patrz na odbicie światła i skręć kierownicą max w lewo i patrz czy lampa podąża za skrętem. Jeśli nie to na pewno masz coś uwalone.

Jak zrobi tak jak opisujesz to napewno NIC nie zobaczy bo na postoju doświetlanie nie działa w lewo!!!(tylko w prawo).Najlepiej w ciemnym miejscu jechać ~30km/h i kręcić prawo/lewo - widać wtedy jak byk!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie wiadomo już co jest powodem tego że ta dioda przy włączniku świateł mruga? Moduł?
Opublikowano

Dobra Panowie, dziś zrobiłem test bo nie do końca chciało mi się wierzyć w te opisy tu. Sprawa wygląda tak u mnie

lampy, biksenon skrętne, model przed liftemz funkcją auto wł świateł . Co do poziomowania i testu to w każdym aucie które ma ksenon musi być autopoziomowanie i za każdym razem musi wykonywać taki jak to mówicie test. Podczas tego testu lampy się ustawiają i nie ma znaczenia czy jest na równym czy nierównym podłożu. Taki "test" musi być wykonany za każdym razem po włączeniu świateł. W moim aucie jest tak że z każdym odpaleniem wykonuje "test" . Góra, dół dosyć duże wychylenia i potem ustawia się w odpowiedniej pozycji. Po takim wypoziomowaniu lekko skręca w lewo - prawo i to wszystko. Tak jak pisałem wcześniej dzieje się tak za każdym razem gdy odpalam auto.

W poprzednim aucie które miałem był tylko zwykły ksenon nieskrętny i tam także za każdym razem był taki "test" góra -dół. Teraz w służbowym Avensis też tak mam . Tak jest a przynajmniej powinno być w każdym aucie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

OK samochód na warsztacie i sprawa wygląda następująco po wstępnej diagnozie:

1. Czujniki poziomowania świateł są w porządku

2. Siłowniki/silniczki w lampach bez zarzutu działają

3. Problem pojawia się w momencie przesyłu sygnału - wg speca sygnał nie wychodzi ze sterownika/modułu lampy do samej lampy i jej siłowników stąd brak testu i poziomowania.

Jutro spec spróbuje na nowo wgrać pogram - jeśli się to nie uda i lampy nie ruszą zabraknie koncepcji (ponoć w grę wtedy wchodzi wymiana sterownika/modułu) czy ktoś z was się orientuje czy jest to w ogóle wykonalne i ile taka impreza mogłaby ewentualnie kosztować ?

 

Komputer ani system nie pokazują żadnych błędów - jest czysto

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Sam moduł na allegro stoi za 150 zł, ale nie wiem czy potrzebny jest jeden czy dwa - do każdej lampy osobno... nie wiem tez czy to raczej plug & play czy raczej trzeba programować... u mnie też jest uwalony ten sterownik, ale na razie nie ruszam tego, jak już się uporasz z problemem daj znać czy to można tak po prostu wymienić:)
Opublikowano
właśnie widziałem moduły na alledrogo ;) nawet za 500PLN - to i tak taniej niż w ASO, niemniej jednak nie wiem czy to jest P&P czy są jakieś specjalne dedykacje :) czy kwestia dotyczy tylko oprogramowania - pojęcia nie mam (a może do skrętnych jest inny a do zwykłych bixenonów inny). Może się ktoś wypowie co coś wie na ten temat ?
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
właśnie widziałem moduły na alledrogo ;) nawet za 500PLN - to i tak taniej niż w ASO, niemniej jednak nie wiem czy to jest P&P czy są jakieś specjalne dedykacje :) czy kwestia dotyczy tylko oprogramowania - pojęcia nie mam (a może do skrętnych jest inny a do zwykłych bixenonów inny). Może się ktoś wypowie co coś wie na ten temat ?
do zwykłych halogenówek masz inny, do xenonów bez dynamica masz inny, do xenonów dynamic masz inny i jeszcze inne są do LCI np :P

Jest ich kilkanaście rodzai w zależności od rocznika i właśnie rodzaju świateł. Ale jak spec jest w miarę ogarnięty to Ci przeprogramuje sterownik np od LCI i będzie śmigał w Twoim przed lifcie o ile będzie zgodność lamp z obu modelów- ja jestem tego żywym przykładem :wink: :wink:

Opublikowano

Dla potomnych. Była to na szczęście wersja light ;) usterki - moduł zgubił ustawienia. Zaprogramowany został na nowo i póki co wszystko działa.

Światła robią test jak należy i wyraźnie świecą wyżej (patrząc na tą ścianę co zwykle :) ).

Niemniej jednak istnieje opcja że moduł się "kończy" więc mam to na uwadze

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Dla potomnych. Była to na szczęście wersja light ;) usterki - moduł zgubił ustawienia. Zaprogramowany został na nowo i póki co wszystko działa.

Światła robią test jak należy i wyraźnie świecą wyżej (patrząc na tą ścianę co zwykle :) ).

Niemniej jednak istnieje opcja że moduł się "kończy" więc mam to na uwadze

no to fajno że tak lajtowo przeszło :cool2: :cool2:

 

a jak tam Twoje poszukiwania lamp?? trafiłeś coś ciekawego?? bo moje już poszły na alledrogo :mrgreen:

Opublikowano

Witam

 

Zadam pytanie w tym temacie żeby nie rozpoczynać podobnego.

Mam E60 z przed liftu (1/2005). Ksenony nie skrętne.

Chce wymienić oświetlenie na nowe (po liftingu). Czyli przednie lampy na skrętne i tylne na LED

Wiem ze muszę mieć:

- przednie lampy skrętne (dynamic)

- tylne lampy

- zestaw adapterów (kabli) do lamp

- moduł LMII z samochodu po liftingu z obsługą skrętu (AHL)

 

Czy coś więcej będę potrzebował?

Czy to wystarczy aby doposażyć auto o funkcje doświetlania zakrętów?

Czy nie ma jakiegoś innego czujnika (np w kolumnie kierownicy) który odpowiedzialny jest za skręt reflektorów?

Oczywiście wiem ze będzie potrzebne programowanie (poszukuje kogoś w promieniu 100km od Katowic)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego Wektor -

Skovroon się wypowie co potrzeba :) on ostatnimi czasy robił przeszczep. Aczkolwiek nie wiem czy bixenon skrętny nie wymaga dodatkowych czujników. Sprawdź jeszcze tutaj http://www.navibmw.pl/ przeglądnij stronę i zadzwoń - Kraków

 

Skovroon - tak sobie pomyślałem że pókico mam gdzieś te lampy LCI - na wiosnę jak mi się temat trochę zluzuje zamierzać zrobić napad na reflektory :) rozkroić je od góry i zobaczyć co tam się dzieje z tymi diodami - i wstępnie mam już zamówione w USA i będę zmieniał diody w lampach na białe (gdzieś to na forum już było - mam instrukcje) i zobaczę jak się powiedzie operacja. Jak będzie wtopa - to i tak były na zniszczenie ;) więc wtedy pomyślę.Jeśli będzie OK to wyczyszczę specjalnym płynem osuszę i dodatkowo czymś spróbuję uszczelnić.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam

 

Zadam pytanie w tym temacie żeby nie rozpoczynać podobnego.

Mam E60 z przed liftu (1/2005). Ksenony nie skrętne.

Chce wymienić oświetlenie na nowe (po liftingu). Czyli przednie lampy na skrętne i tylne na LED

Wiem ze muszę mieć:

- przednie lampy skrętne (dynamic)

- tylne lampy

- zestaw adapterów (kabli) do lamp

- moduł LMII z samochodu po liftingu z obsługą skrętu (AHL)

 

Czy coś więcej będę potrzebował?

Czy to wystarczy aby doposażyć auto o funkcje doświetlania zakrętów?

Czy nie ma jakiegoś innego czujnika (np w kolumnie kierownicy) który odpowiedzialny jest za skręt reflektorów?

Oczywiście wiem ze będzie potrzebne programowanie (poszukuje kogoś w promieniu 100km od Katowic)

 

Pozdrawiam

 

na 300% będziesz potrzebował dodatkowych czujników... a co za tym idzie nowej wiązki. No bo skąd moduł będzie wiedział kiedy kręcisz kierownicą żeby ruszyć soczewki??

gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy że to właśnie w kolumnie kierowniczej są zamontowane te czujniki, ale konkretów nie podam bo nie wiem.

 

W moim przypadku nie myślałem nawet nad dołożeniem DYNAMICÓW wiec i nie zagłębiałem sie w ten temat..

Tak czy owak życzę sukcesu, bo rzeźby będzie zapewne nie mało :mrgreen:

jak będziesz miał jakieś nowe wieści to pochwal się tutaj.. z chęcią pogłębimy swoją wiedzę :wink:

Opublikowano
Znalazłem po rozkodowaniu vin taka pozycję: S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów, mam zwykłe ksenony, więc raczej o dynamicu nie ma mowy, prawda?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

do WECTOR

jesli chcwsz przerobic na bi-xenon skretny to musisz kupic wiaske oraz kostki przy lampach wymienic do tego wymiana modulu i przelacznika swiatel oraz montaz czujnikow poziomu przy wahaczach . jesli chodzi skretne to nic nie trzeba montowac BMW bylo tak wspanialomyslne ze zamontowalo seryjnie czujnik skretu w kierownicy dokladnie w tasmie ... :D :D ..... jestem w trakcie wymiany ..... az sam jestem ciekaw werdyktu :D

pozdrawiam

Marcin- Sławno

ps.jak chcesz schematu lub innych wiadomosci pisz lub dzwon 508154460

Opublikowano

Witam

Dzieki, zrezygnowalem jednak z doswietlania zakretow.

Kupilem juz przod i tyl po liftingu.

W drugiej polowie tyg biore sie za montaz.

Mam tylko obawy co do modulu swiatel. Mam uzywany z auta po liftingu ale nie wiem jak go zaprogramowac.

Interfejs mam, oprogramowanie takze wiec cos moze wymysle

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jesli pozostaniesz tylko przy bixenonach to nic nie bedziesz musial kodowac ... ja wlasnie zamontowalem skretne i wszystko ok tylko skretne nie funkcjonuja :( , po zamonowaniu i podlaczeniu baterii xenon i bi dziala no a nad skretnymi mam problem bo nie mam sprzetu aby je zakodowac .... dzis pierwsza wizyta w Gdyni ... zobaczymy

ps. Napewno kup wiazke i czujniki na wahacze koszt okolo 550pln a jak masz modul AHL to napewno beda dzialac .... :D

Opublikowano
Panowie mam pytanie, może ktoś sie orientuje, czy zwykły ksenon nie bi, może być skrętny?? W vinie pisze o opcji adaptacyjnym doświetlaniu zakrętów a na soczewce pisze DYNAMIC XENON. Czy raczej to dynamik przy ksenonów odnosi sie jedynie do tego że same się poziomują?
Opublikowano (edytowane)
Panowie mam pytanie, może ktoś sie orientuje, czy zwykły ksenon nie bi, może być skrętny?? W vinie pisze o opcji adaptacyjnym doświetlaniu zakrętów a na soczewce pisze DYNAMIC XENON. Czy raczej to dynamik przy ksenonów odnosi sie jedynie do tego że same się poziomują?

W e60 nie było xenonu bez BI

 

a co za tym idzie masz w swoim aucie BI- XENON DYNAMIC :wink:

 

poziomują się każde xenony które są montowane fabrycznie, obowiązkowo mają też w zestawie układ samopoziomowania + zmywania.

Edytowane przez skovroon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.