Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie znalazłem konkretów dlatego pytam.

Wczoraj miałem okazję jeździć dobrze wypasionym E90 FL.. Miało skrętne reflektory xenonowe. Co przykuło moją uwagę.

Po zajęciu miejsca za kierownicą i odpaleniu bryczki zapaliły się światła (akurat auto stało przed ścianą) i lampy "pojechały testem":góra/dół oraz prawo/lewo.

U siebie nie zauważam w E60 na ścianie takiego zachowania (pomijam test prawo lewo gdyż mam standardy).

Czy tak ma być czy ja mam coś u siebie padnięte - zacząłem dociekać i wydaje mi się że moje lampki świecą "ciut" za nisko - a może jestem przewrażliwiony? Generalnie żadnych błędów ani na komputerze ani w I-drive.

Edytowane przez Prezioso
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tyle że ty masz model po lifice z lampami LCI a tam może być nieco inna bajka....

Swoją droga nigdy w E60 nie widziałem by "latały" góra dół w wyrazisty sposób - jedynie co to delikatna korekta po odpaleniu samochodu

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Tyle że ty masz model po lifice z lampami LCI a tam może być nieco inna bajka....

Swoją droga nigdy w E60 nie widziałem by "latały" góra dół w wyrazisty sposób - jedynie co to delikatna korekta po odpaleniu samochodu

 

Prezioso u mnie czy to w tych starych lampach czy po zmianie na poliftowe jest to samo.. przy każdym załączeniu zapłonu lampy dość wyraziście idą w dol a następnie w górę...

Nie mam skrętu.. o czym chyba już wiesz :)

 

może powinieneś w jakiś sposob sprawdzic czujniki od samopoziomowania :?: :?: :?:

Opublikowano
U mnie przy zapłonie idą w górę/dół ale że na boki to nie zauważyłem (mam dynamic) a doświetlanie zakretów działa prawidłowo.Sprawdz po dłuższej przerwie bo jak raz dasz na zapłon i się ustawią to robiąc to znowu po chwili juz się nie latają.
Opublikowano

Dzisiaj jeszcze rano podjechałem pod ścianę i odpaliłem xenony z ciekawości - jedyne co zauważyłem to tyle że podniosły się nieznacznie do góry - ale na tyle marnie i mało wyraźiście że w zasadzie bez porównania z E90. Nazwałbym to skorygowaniem wysokości a nie testem - jak widziałem to w "trójce". Zastanawia mnie jedna rzecz - jak szukałem swojej BMW to sprawdzałem KAŻDE xenony w oglądanym aucie(miałem już kłopoty w Toyocie) - i przy żadnej nie zauważyłem takich MOCNYCH ruchów góra dół - jedynie nieznaczne korekty przy mocniejszym obciążeniu.

 

A w jaki sposób sprawdzić czujniki od samopoziomowania czy są dobre czy nie ? Gdzie one są - ile ich jest ;) bo mnie zaniepokoiliście

A może jakieś silniczki lub jakieś moduły mi padły w lampie :( ??

 

Czy jest opcja że jeśli zawias jest lekko padnięty to i czujniki będą strajkować ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
W E90 i E60 LCI jest taki test, a w wersjach starszych tylko lekkie podnoszenie.

z tym się nie zgodzę.. jak jeszcze mialem stary moduł świateł i stare lampy przedliftowe to wszystko się podnosiło i opuszczało na taką samą wysokość jak teraz przy poliftowym module LCI i poliftowych światłach LCI..

Opublikowano

To jak to jest w końcu. Mam bixenon standard - NIE SKRĘTNY więc machanie prawo/lewo nie wchodzi w grę.

Ewentualnie góra dół. Jak mówię błędów jakichkolwiek BRAK.

Przy podjeździe pod ścianę i odpalenie xenonów lampy się delikatnie poruszają - jakby korygują - unoszą jak to opisał Jeromer.

 

TEST u mnie nie występuje - czyli nie ma ruchu góra/dół - WYRAŹNEGO

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Zrób tak: jak auto będzie stało jakiś czas (dla pewności parę godz.) wejdź do auta ->włącz światła->przekręć kluczyk i wtedy powinny iść w max góra/dół jak się nie ruszą a podczas jazdy świecą źle - to masz problem. Wczoraj zaciekawił mnie ten test na boki i poszedłem sprawdzić jak jest u mnie zrobiłem tak jak opisałem wyżej i poszły góra/dół wyłączyłem zapłon i próbowałem jeszcze raz to już się NIE RUSZYŁY (nie wiem czy robią to ustawianie co któryś raz - czy co jakiś czas bo dalej nie próbowałem).Soczewki ustawiają się po zapłonie nawet jak światła nie są zapalone. Więc podjechanie pod ścianę i włączanie zapłonu/świateł wcale nie musi się = z ich „lataniem”.Trochę chaotycznie to napisane ale mam nadzieję że wiesz o co chodzi!
Opublikowano
Preziozo jeśli nie masz skrętnych lamp to i nie ma takiego testu o jakim wspominaliście (góra-dół i lewo-prawo)..

To jakim cudem ja nie mam skretnych i test góra-dół mam??

z tym sprawdzaniem tego testu to wydaje mi się jest tak że, jak auto stoi w jednej pozycjii włączysz zapłon-pierwszy raz zrobia test..

i za godzine znów włączysz zapłon testu już nie zrobią bo czujniki nie zanotowały innego położenia samochodu (te same pochyłości itd)

więc najlepiej jakbys się przejechał parę metrów (pozycja auta się zmieni)- zgasił i po chwili znów zapalił :idea:

Opublikowano
Nie mam xsenonów i też mam test góra dół.

Lampy są ustawiane elektrycznie/silniczkami więc mimo że musisz to robić własnoręcznie z kabiny to system pewnie wykonuje test czy działają.

Opublikowano

No i bryndza - wielce się zasmuciłem. Poprosiłem znajomego zasiadł za sterami a ja stałem z przodu ... odpalił i xenony ani drgną.

Żadnego testu nie wykonują (góra dół) i nawet się nie poziomują - i generalnie jestem w d...ie

 

Pytanie co może być przyczyną:

-czujnik poziomowania

-silniczki przy lampach ?

-a może zawieszenie - ostanio zaliczyłem dołek i jak się okazało dzisiaj rano jakaś tuleja jest wybita i końcówki drązków.

 

Czekam na info bo się nieco niepokoję.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Według mnie to jest uzależnione od wychylenia zawiasu auta,bo tam jest czujnik jeden na pewno na tylnym wahaczu.Jeśli akurat powiedzmy postawiłeś auto na nierówności i któreś koło jest niżej.-To wtedy są takie duże machnięcia soczewkami aby wyrównać naprężenia i wypoziomować cały układ świateł.Wiadomo jak dłuższe postoje auta to większe ruchy soczewek,u mnie tak bynajmniej jest a także zauważyłem ruchy prawo,lewo i na odwrót.(dynamic).Powtarzam przy długim postoju. :norty: Kilku minutowe postoje auta:prawie nie zauważalne ruchy soczewek. :8)Piszę moje spostrzeżenia z mojego auta.Nie wiem może u was jest inaczej. :?
Opublikowano

Tyle że u mnie nie jest istotne czy stoję długo czy krótko w tym czy tamtym miejscu - efekt jest ten sam światła się NIE RUSZAJĄ

Poza tym pojechałem w zupełną ciemność teraz- i niby z jednej strony 150-200m w oddali znak dawał odblask natomiast jak się jedzie po trasie to jakoś dziwnie blisko świecą. ale znaki dają odblask nawet te powieszone nad jezdnią. Górna krawędź światła na pojeżdzie poprzedzającym jest mniej więcej na wysokości około 80cm-1m od podłoża w praktyce górna krawędź zderzaka.

 

Kiler.B - dziurę zaliczyłem przednim prawym kołem. Dzisiaj była diagnostyka zawieszenia i wszsytkie amorki mają 75% tylko prawy przód ma 57%. Do wymiany mam końcówki drążków i jakąś tuleję na wahaczu - to tak tytułem wstępu. Tył bez zastrzeżeń. Inna rzecz że zawias od 2004 roku nie był ruszany :) ani remontowany więc latam na oryginałach z fabryki.

 

Pytanie czy sam czujnik mógł paść ?

 

JEROMER: NIC nie mruga lampka się świeci na stałe - chyba że to coś znaczy negatywnego

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Szanowni Koledzy! Dziękuję za wszystkie Wasze spostrzeżenia w swoich e60 na temat biksenonów skrętnych.

Jutro jestem umówiony w serwisie co prawda nieautoryzowanym-dopiero starającym się o autoryzację z tym problemem

wykorzystam Wasze uwagi-bo każda jest cenna żeby rozwiązać problem wspólnie.Po wizycie w serwisie powrócę na forum

z wnioskami z tego problemu.

bron.

Opublikowano
Prezioso mam podobny rocznik do Twojego i podobną konfigurację auta z tym że mam bixenony skrętne w systemie skandynawskim (automatycznie włączenie świateł mijania) i u mnie test jako taki się nie wykonuje, ale często parkuję na wprost budynku biura i nocą doskonale widoczne jest poziomowanie się lamp z dołu do góry. Więc jeśli nie widzisz na ścianie żadnego wyraźnego ruchu reflektorów to chyba coś jest nie teges.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Do wiadomośći:

Dzwoniłem do ASO i samochód powinien wykonywać test wyraźnie podnosząc lampy góra/dół by w końcu ustabilizować/wypoziomować świecenie. Komputer powinien pokazać na pulpicie i w systemie pojazdu błąd - i powinien to zasygnalizować.

Prawdopodobne przyczyny to:

- czujnik poziomu świateł

- same lampy

 

Ktoś pytał o światełko przy pokrętle - otóż przy włączonych światłach (max w prawo) nie świeci dioda na zielono).

Na automacie - max w lewo - dioda zielona świeci się cały czas

 

W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

U mnie wygląda to tak, że dioda miga cały. Czy pokrętło jest ustawione w lewo, czy to w prawo, ciągle miga... INPA nie pokazuje żadnych błędów, jednak nie zauważyłem, że nie działają xenony skrętne (bmw dynamic xenon na lampie).

 

Który moduł odpowiada za skręcanie soczewek?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=63_0797&hg=63&fg=05

Czy jest to pozycja 5 na rysynku?

Opublikowano
awtk nie powinno mrugać, powinno świecić się cały czas jeśli masz na auto ( na maxa w lewo) jak masz na max'a w prawo nic się nie pali - dokładnie tak jak Prezioso pisze. Jeśli mruga to coś jednak masz nie tak. Ponad to faktycznie Prezioso masz rację dziś dokładnie sprawdziłem, u mnie najpierw lecą do góry na maxa a później delikatnie opadają do odpowiedniej wysokości.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.