Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem w tym, że ATE miałem nacinane więc na samochodzie nie można ich było przetaczać. Obecnie, odpukać, nie biją, a nawet jeśli zaczną to już te będę mógł przetaczać na aucie.
  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam jesli macie bicie podczas hamowania a tarcze sa dobre to na 100% sa to tuleje wahaczy przednich tego dluzszago wahacza , przerabialem to juz kilka razy w kilku buniach w jagu xf (te same wahacze) nawet jak wizualnie wygladaja ok to i tak sa uszkodzone jazda z nimi spowoduje szybkie zniszczenie nowych tarcz, sam wymienilem to w zeszlym tygodniu i teraz jest miodzio a jak mowie na mialem z 4 bunie i jaga z tym samym problemem. pozdro(sory za brak pl znakow )
Opublikowano
Ja u siebie wymieniałem tuleje ale niestety nie pomogło. Jak kolega pisze wydają się być dobre u mnie były za miękkie. Chodź guma cała nie pozrywane.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W moim przypadku nie były to ani tuleje ani wahacze. Pierwotnym winowajcą okazała się krzywa piasta. Wymieniłem obie na oryginały (500 zł sztuka). Przetoczyłem tarcze ale okazało się że przegrzane tarcze nawet po przetoczeniu znów się zwichrują, jak pisał kolega wcześniej. Tak więc założyłem tarcze i klocki Master Sport za 340 zł na przód (dla porównania wcześniej miałem ATE za 930 zł komplet na oś, Bosch za 600 zł komplet na oś i Zimmermann za 1150 zł całość przód i tył - wszystkie wichrowała krzywa piasta).

Jak na razie nowe piasty i tanie Mastery sprawują się świetnie, brak drgań.

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć,

podepnę się pod temat


Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc.

od czasu zakupu borykam się z problemem drgań przy hamowaniu między 120 a 80 kmh.

wiem że jest to dość popularny temat.

drgania są dużo mocniej odczuwalne po rozgrzaniu hamulców. głównie na trasie.

występują na obu kompletach kół, zarówno na zimowych jak i letnich.

postanowiłem dzisiaj pomierzyć bicie na tarczach. wg mnie wygląda ok. chodzę w "setkce" praktycznie i wzglądają bardzo dobrze, wiec by się potwierdzało że były niedawno wymieniane.

Są wsadzone klocki ceramiczne jurid white. Czy tom może być przyczyna drgań ?

wogóle te klocki jakieś dziwne. z zewnątrz grubasy takie że się zdziwiłem a od wewnątrz cienko jak w naleśniku... coś nie tak chyba...

co myślicie.

kilka fotek i filmów z dzisiejszych prac...

mam w niektórych miejscach tuleje poliuretanowe... może tam coś nie tak...


9dd8f55f5b68d31cmed.jpg

dbb87a54180213acmed.jpg

57e74ecd07775279med.jpg

33371ab2296acdeamed.jpg

26354aa1b27fc3afmed.jpg

5cccdedd330e9b12med.jpg

fb613a3251059218med.jpg

a01756a5e194c493med.jpg

bb8fb650a826592cmed.jpg

9cb336c256fe3747med.jpg

15eb1524d2e7ab77med.jpg

0f5d9f9479905318med.jpg

62c93d2fe63a7602med.jpg


tutaj pomiar na czujniku zegarowym - Lewa



Prawa



Może ktoś z Was już przerabiał.

z góry dzięki za pomoc!

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I mnie dopadły hamulce - delikatne drgania, ale mega denerwujące, szczególnie z większych prędkości.

Tarcze i klocki wymienione rok temu (20k km). Zawias trzepany na wszystkie strony, wszystko dobrze. Pomiar miernikiem - mechanik mówi, że jedna strona 150 setek, druga 50 setek (cokolwiek to znaczy, wiem, że grubo poza normą).


Zadzwoniłem po nowe tarcze do Maćka z czescidobmw, żeby zamówić nowe i podpytać o reklamację to się dowiedziałem trochę ciekawostek. Najważniejsza to taka, że przy nalocie rzędu 300 tysi już warto wymienić łożyska, bo już naprawdopodobniej są wyrobione.


No i poza pomiarem bicia tarcz zrobić pomiar bicia piasty - pomiar ten pomnożyć x3 i uzyskamy zakres bicia na końcu tarczy, który róznież powinien być poniżej normy dla tarczy, nie pamiętam ile to ma być (30-60 setek o ile dobrze zapamiętałem czyli 10-20 setek na piaście max).


Mam już zestaw (łożyska, tarcze, klocki) na stanie, muszę wymienić, nalatać kilkadziesiąt wysięcy i się wypowiem czy rozwiązuje to problem. :norty:



PS - klocki powinny się równomiernie scierać, prowadnice sprawdź, do siebie też zakupiłem z polecenia Maćka zestaw takich tulejek do prowadnic:

https://czescidobmw.pl/zestaw-tulei-prowadzacych-zacisk-hamulca-ate-11-0101-6006-2--11,90101,66006,2ate

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bicie piasty to max 0,01mm.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak Jak pisze dyzio255 - bicie piasty to max jedna setka = 0,01 mm

u mnie bicie na tarczy jest 0,01-0,15 mm - czyli w tolerancji - bicie na tarczy powinno być max 0,02mm

klocki mnie zastanawiają i te łożyska.

które to są łożyska ?


odnośnie tych prowadnic. to ile tego potrzeba na przednią oś ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamówiłem 2 te osłonki prowadnic, zakładam po 1 komplecie na zacisk. No i 2 łożyska, u mnie w xDrive, ale jak nie max Xa to piasta z łożyskiem wchodzi na 4 śruby.


Takie coś u mnie wchodzi. Wyślij VIN do nich to Ci podeśle konktet co u Ciebie idzie.

https://czescidobmw.pl/zestaw-lozysk-kola-fag-713-6677-90--713667790,2fag

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spoko

dzięki za dodatkowe info.

napisałem.

zobaczymy co jak.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Panowie, ja mam identyczny problem. Specjalnie kupiłem czujnik zegarowy. Bicie piast nie przekracza 0,02, a tarcz 0,03. Do 100 km/h bicie jest delikatne, ale powyżej to kierownice wyrywa. Chyba zostają tuleje do wymiany, a najlepiej wahacze. Może warto poliuretan tam wsadzić?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
Panowie, ja mam identyczny problem. Specjalnie kupiłem czujnik zegarowy. Bicie piast nie przekracza 0,02, a tarcz 0,03. Do 100 km/h bicie jest delikatne, ale powyżej to kierownice wyrywa. Chyba zostają tuleje do wymiany, a najlepiej wahacze. Może warto poliuretan tam wsadzić?

 

Kup Lemfoerdera, będzie ok. Na poliuretanie poobija Ci nerki.

Opublikowano
Panowie, ja mam identyczny problem. Specjalnie kupiłem czujnik zegarowy. Bicie piast nie przekracza 0,02, a tarcz 0,03. Do 100 km/h bicie jest delikatne, ale powyżej to kierownice wyrywa. Chyba zostają tuleje do wymiany, a najlepiej wahacze. Może warto poliuretan tam wsadzić?

 

Tuleje nie powoduja tak mocnego bicia. Lepiej sprawdz w komputerze interwal wymiany klockow hamulcowych z przodu, bo jak sie z przodu koncza klocki to telepie cala kierownica przy nacisnieciu hamulca.

b28nl6U.png
Opublikowano


Tuleje nie powoduja tak mocnego bicia. Lepiej sprawdz w komputerze interwal wymiany klockow hamulcowych z przodu, bo jak sie z przodu koncza klocki to telepie cala kierownica przy nacisnieciu hamulca.

 

Klocki faktycznie się kończą, ale co to ma do bicia, bo pierwszy raz słyszę taką teorię?

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ja się nad taką teorią poważnie zastanowię...

u mnie z jednej strony bardzo mało klocka...

wymienie je i zobaczymy... czy coś się poprawi.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano


Tuleje nie powoduja tak mocnego bicia. Lepiej sprawdz w komputerze interwal wymiany klockow hamulcowych z przodu, bo jak sie z przodu koncza klocki to telepie cala kierownica przy nacisnieciu hamulca.

 

Klocki faktycznie się kończą, ale co to ma do bicia, bo pierwszy raz słyszę taką teorię?

 

Ja myslalem, ze mam tarcze do wymiany, telepalo mi cala kierownica przy hamowaniu, bicie bylo na potege. Pewnego dnia mi w I-dive wyskoczylo na czerwono FRONT PADS - jak kazdy nosacz jezdzacy bmw wszedlem na youtube i zresetowalem na liczniku interwal zmiany. Niestety wskakuje na -15 000 km. Dlaczego ?? Kazdy napisze czujnik. A ja powiem tak moich klockow z przodu juz prawie nie bylo. Zmienilem klocki nagle mi samo wskoczylo Front PADS na zielono i 30 000 km interwal zmiany klockow. Bicie przy hamowaniu zniknelo - jest minimalne praktycznie nieodczuwalne mrowienie wynikajace ze starych tarcz hamulcowych ale bicia tluczenia przy hamowaniu nie ma kiera nie szarpie.


Polecam wejsc w i - drive na FRONT PADS jak tam masz ponizej 3000 km to ty klockow juz nie masz z przodu tylko jakies resztki.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde wczoraj jechałem i już normalnie myślę tylko o tym jak się zabrać za to.

pojawiły się wibracje podczas jazdy w zakresie 100-110 km/h

temat już nie dotyczy tylko hamowania.

nie wiem czy tłoczki się nie cofają czy jak.

w ten weekend nie dam rady. ale w przyszły trzeba będzie rozebrać.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Kurde wczoraj jechałem i już normalnie myślę tylko o tym jak się zabrać za to.

pojawiły się wibracje podczas jazdy w zakresie 100-110 km/h

temat już nie dotyczy tylko hamowania.

nie wiem czy tłoczki się nie cofają czy jak.

w ten weekend nie dam rady. ale w przyszły trzeba będzie rozebrać.

 

Cos z kolami. Pasuje wywazyc od nowa.

b28nl6U.png
Opublikowano
Mi tak samo wibruje cała karoseria w trakcie jazdy w okolicach 110/120 km/h powyżej przestaje - wyraźnie widać jak fotel pasażera drga. do tego bicie tarcz. Gdybyś rozwiązał problem daj znać, ja wymieniłem już pół auta i póki co mam dosyć.
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
Pierwsza rzecz to przy wymianie klocków sprawdzić czy jarzma na tulejkach ładnie chodzą bo jeżeli nie to nie pomogą ani nowe tarcze ani klocki ze złota , proszę zwrócić uwagę w ilu przypadkach klocek wewnętrzny szybciej się kończy od zewnętrznego ,co jest obiawen ciężko pracującego jarzma
Opublikowano

Wibracje w e60 sa od krzywej felgi, nie wyważonych kół, krzywych tarcz, kompletnie zużytych klocków z przodu wtedy bicie podczas hamowania tylko, uszkodzone kolo pasowe, zużyte poduszki silnika badz skrzyni.


Jest jeszcze pod autem plecionka wydechu jak stara tez bedzie telepać i jest jeszcze łącznik wału pod autem który jak sie zużyje powoduje mocne drgania.


Jak tylko przy 110 bije to jest to felga krzywa albo niewywazone kolo.


Jak sa zużyte tuleje badz wahacze bicie jest cały czas i drgania. Tez czasem powodują drgania stabilizatory laczniki silnika lapy ktore go trzymają maja zniszczone gumy tlumiace drgania. Nikt tego nie wymienia.

b28nl6U.png
Opublikowano
Ja wymieniłem wahacze banany i mi przestało bić przy hamowaniu, tak samo zakres miałem jak Ty. Przy 180 moglem nacisnac hamulec i nic, do 120, wtedy auto wpadało w taki straszny rezonans az do 90. ponizej 90 spokoj. Teraz już nie bije w ogóle. Założyłem nowe wahacze z meyle hd. Nie musisz nic wykrecac nawet pampersa. Wejdz pod samochod i zlap za ten wahacz ręka i poruszaj czy jest sztywny czy chodzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem trasę prawie 1200 km w weekend.

w tym tygodniu ogarniam zaciski.

stawiam na 80% że u mnie jarzma są zapieczone. Klocki nierówno zjechane. od tego zacznę. od pełnego wyczyszczenia i oganięcia hamulców.

kolejny krok to będzie ponowne wyważenie kół.

pytanie tylko czy jak tłoczek nie pracował swobodnie, to czy tarcza nie została przegrzana z jednej strony.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.