Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuje!

 

Zastanawia mnie tylko czemu po założeniu nowych tarczy bicie ustało? A teraz znowu sie pojawiło. Byłam przekonana ze winne były tarcze, aczkolwiek problem wrócił po jakims czasie... bo jeżeli to coś z zawieszeniem wymiana tarcz nic by nie zmieniła, prawda?

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko wskazuje na piastę/piasty, trzeba zrobić pomiar ich bicia, ale ogólnie w e60 tarcze tylko oryginały są pewne, do tego prawidłowy montaż, nie każdy o tym pamięta, później "układanie" ich przez jakieś 300km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Podepnę się pod temat również mam problem z biciem na kierownicy przy większych prędkościach tarcze nowe piasty nowe pomiar bicia robiony nawet 0.01 setnej nie mają tak że uważam że. Są wporzadku tarcze koła sprawdzane przeważane pojechałem na próbę rozpędziłem się do 120 wporzadku myślę sobie udało się się rozwiązać problem po przez zmianę wachaczy ale dziś dłuższą trasa rozpędziłem się do 150 hamulec delikatnie telepie kierownicą zdziwiony zwolniłem do 120 hamuje telepie kierownicą problem powrócił zastanawiam się czy tarcze po dłuższej jeździe nie dostają temperatury i się nie wichruja ale po przejechaniu 100km wyhamowane bez dotykania hamulca tarcze można dotknąć nie są gorące tak że już nie mam mam pomysłów. Za błędy przepraszam.
Opublikowano
Koła sprawdzane były są wporzadku. Niedawno kupiłem to auto było łożysko uszkodzone prawy przód ale założyłem dwa nowe dwie nowe tarcze przód nowe klocki. Jeździłem było ok nagle jak przyszło mi zahamować z większej prędkości mało kierownicy nie urwie jakoś dojechałem do domu zapobiegawczo jeszcze raz sprawdziłem koła na innej wulkanizacji twierdzili ze są ok po tym zabiegu sprawdzenie zawieszenia niby też że ok ale zapobiegawczo zmieniłem tuleje na wachaczach przód po tem geometria jazda próbna rozpędziłem się do 150 i nie telepie myślałem udało się ale dziś znów pojawiło się telepanie mniejsze niż wcześniej ale jest i już nie wiem gdzie szukać pozostają mi tarcze tylko że też były sprawdzane dwa razy i nic proste są maglownica ma delikatny luz ale nawet jadąc po łuku czuć drgania.
Opublikowano
Odpowiadam - koła. Jeśli nie byłeś na maszynie z testem drogowym to nawet nie sugeruj się jakimkolwiek wulkanizatorem. Skoro nie masz bicia na tarczach to pomyśl, skąd to jeszcze może drgać? Przecież zawieszenie się nie kreci tylko koła, piasty i tarcze. Poszukaj w moich postach bo była kiedyś podobna historia i gość też twierdził, że to nie koła bo były sprawdzane a ja twierdziłem co innego. Jak się okazało miałem rację. Zanim zaczniesz wymieniać pół auta to zacznij od kół bo najtaniej. Nie wiem czym jeździłeś wcześniej ale w BMW dobrze wyważone koła to jest podstawa. Jeśli zrobisz to na zwykłej maszynie to będzie coś czuć za każdym razem. W innych autach tego nie odczujesz.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli komuś uda się rozwiązać problem niech pochwalić się tym. Ja już nie wiem gdzie szukać A jeśli piasty byłyby krzywe to bicie było by odczuwalne cały czas czy źle myślę? U mnie bicie przy pierwszym hamowania jest niewielkie Ale po chwili kolejne to już że zdwojoną siłą I każde kolejne coraz gorzej. Zastanawiają mnie też tylne tarcze Ale wtedy chyba nie było by czuć tego na kierownicy tylko na budzie ??
Opublikowano

Powrócę do tematu. Wymieniłem.

Piasty

Tarcze

Klocki

Tuleje wachaczy przód

Bez zmian po wyżej 120km telepanie na kierownicy

Koło kolejny raz sprawdzone są ok zamówiłem zestaw prowadnic do zacisku po wymianę pierwsze hamowania byłem zadowolony ostatnio jadę hamuje powyżej 120kmh dalej tepeie ale mniej telepie. Tarcze zmierzone piasty również nie przekracza 0,01 setnej tak że wzorowo. Zostaje mi tył sprawdzić zaciski słyszałem że może któraś prowadnica trzymać i również będzie taki obiaw. Kega maial identyczny problem w E60 3.0d jak przyjechał do mnie po zmierzeniu było widać że piasta jest krzywa założyliśmy dwie nowe piasty i tarcze przetoczone jeździ zadowolony a ja już wymieniam po kolei i bez zmian. Nie dopisałem ale maglownice nawet odkręcałem i bez zmian nie wiem czy obarczyc wina też amortyzatory a może po prostu sprzedać ten samochód.

Opublikowano
W e46 tez wymieniłem sporo rzeczy, a i tak dalej bila mi kierownica przy hamowaniu. dopiero po wymianie górnych łożysk w przednich amorkach problem znikł.
Opublikowano
Nie dopisałem ale górne mocowania plus osłony odboje nowe górne mocowania stukały już na nierównościach teraz jest bloga cisza.
Opublikowano
Nie dopisałem ale górne mocowania plus osłony odboje nowe górne mocowania stukały już na nierównościach teraz jest bloga cisza.

 

Gdzie sprawdzałeś te koła? Na jakiej maszynie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przerabiałem temat zwichrowanych tarcz hamulcowych z przodu już 3 razy w E60 (Bosch, Zimmermann a obecne ATE). Okazuje się że lewa przednia piasta jest lekko skrzywiona i po jakimś czasie krzywi tarcze (bicie odczuwalne jest jedynie podczas hamowania).

Czy ma ktoś może informację gdzie można dostać względnie niedrogie piasty do E60 z x-drive bo wszędzie to koszt rzędu 500 zł za 1 szt. Nikt nie robi zamiennika tak prostej konstrukcji? Przy wymianie obu piast, obu łożysk, nowych tarcz + klocków koszt robi się bardzo nieprzyjemny.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Przerabiałem temat zwichrowanych tarcz hamulcowych z przodu już 3 razy w E60 (Bosch, Zimmermann a obecne ATE). Okazuje się że lewa przednia piasta jest lekko skrzywiona i po jakimś czasie krzywi tarcze (bicie odczuwalne jest jedynie podczas hamowania).

Czy ma ktoś może informację gdzie można dostać względnie niedrogie piasty do E60 z x-drive bo wszędzie to koszt rzędu 500 zł za 1 szt. Nikt nie robi zamiennika tak prostej konstrukcji? Przy wymianie obu piast, obu łożysk, nowych tarcz + klocków koszt robi się bardzo nieprzyjemny.


Pozdrawiam.

 

Witam tez mam lekkie bicie przy hamowaniu.

Największe przy ok. 100 km/godz.

Jeszcze mam 1500 km do serwisu przednich klocków i wówczas wymieniam tarcze i klocki na textar pro+.

Myślałem tez nad nowymi piastami. Znalazłem duńska firmę i się zastanawiam. Cena ok. 200 zł.


https://shopen.jpgroup.dk/product/?id=1441400500&cbrand=BMW&cmodel=5

Opublikowano
Cena bardzo dobra, niestety dotyczy tylko piast do wersji RWD, do X-drive piasta ma numer OEM 31206768308 i najtaniej znalazłem na bmwautoparts.net za 357,25 zł przy czym na znanym portalu aukcyjnym potrafi kosztować 500,00 zł. Druga sprawa to duński przedsiębiorca, który jest mi totalnie nieznany.
Opublikowano

Piasta do xd jest rozbieralną i można samo łożysko wymienić za 130 zł. Ale jeśli sama piasta jest krzywa

to nie masz wyboru i musisz kupić cała nowa.

https://czescidobmw.pl/vin/BMW201910/311850620/$*KwGtmYia08_rq8jE3qOTo_XhwcbYrKqtrPT57a-m5_v-6vz8qbqt3-W7__b6u6Hk--W9srvr-Pf9ufzq5K-85Obq_e_bveqivaTi5eLg7PWvvJTkvOz7-7yjufX5i6-pqqi94-fto6C9_PL82OS89PKi6vSlvrusp6aoq-Tk9L3q-rq_pLm5iJjjrrzkAAAAADdvRd4$/166477/szczegoly-unitu/489905120/lista-towarow/31206768308

Plus oczywiście łożysko. Ja skorzystam z ofert FAG i kupię nowe piasty

Opublikowano
Piasta do xd jest rozbieralną i można samo łożysko wymienić za 130 zł. Ale jeśli sama piasta jest krzywa

to nie masz wyboru i musisz kupić cała nowa.

https://czescidobmw.pl/vin/BMW201910/311850620/$*KwGtmYia08_rq8jE3qOTo_XhwcbYrKqtrPT57a-m5_v-6vz8qbqt3-W7__b6u6Hk--W9srvr-Pf9ufzq5K-85Obq_e_bveqivaTi5eLg7PWvvJTkvOz7-7yjufX5i6-pqqi94-fto6C9_PL82OS89PKi6vSlvrusp6aoq-Tk9L3q-rq_pLm5iJjjrrzkAAAAADdvRd4$/166477/szczegoly-unitu/489905120/lista-towarow/31206768308

Plus oczywiście łożysko. Ja skorzystam z ofert FAG i kupię nowe piasty

Opublikowano
Piasta do xd jest rozbieralną i można samo łożysko wymienić za 130 zł. Ale jeśli sama piasta jest krzywa

to nie masz wyboru i musisz kupić cała nowa.

https://czescidobmw.pl/vin/BMW201910/311850620/$*KwGtmYia08_rq8jE3qOTo_XhwcbYrKqtrPT57a-m5_v-6vz8qbqt3-W7__b6u6Hk--W9srvr-Pf9ufzq5K-85Obq_e_bveqivaTi5eLg7PWvvJTkvOz7-7yjufX5i6-pqqi94-fto6C9_PL82OS89PKi6vSlvrusp6aoq-Tk9L3q-rq_pLm5iJjjrrzkAAAAADdvRd4$/166477/szczegoly-unitu/489905120/lista-towarow/31206768308

Plus oczywiście łożysko. Ja skorzystam z ofert FAG i kupię nowe piasty

 

Dzięki za informację, tak też myślałem. Brak zamienników piasty do xd więc kupię oryginał wraz z nowym łożyskiem. Piasta była już sprawdzana miernikiem i ewidentnie biła więc każdorazowo będzie krzywiła tarcze.


Pozdrawiam.

Opublikowano

Mam podobny problem. Co ciekawe w deszczu problem się nasila. Ale u mnie drgania są też czasami delikatnie wyczuwalne podczas jazdy nie tylko hamowania, chociaż podczas hamowania się nasilają. Koła wyważałem, prostowałem jedną felgę, która niby była skrzywiona.

Czy wyważanie kół na samochodzie ma sens? Jak na to zareaguje automatyczna skrzynia?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podsumowując mój przypadek to:

- wymieniłem obie piasty (do xdrive TYLKO oryginał) wraz z łożyskami FAG (w sumie za komplet 1000 zł - polecam czescidobmw.pl),

- przetoczyłem obie tarcze hamulcowe (ATE miały pół roku) - lewa biła na tokarce,

- wymieniłem tuleje sworznia (ok. 130 zł sztuka).

Obecnie auto hamuje dobrze, bez wibracji na kierownicy i żadnych szmerów przy kołach. Zobaczymy jak będzie po przejechaniu kilku tys. km. Mam nadzieję, że przetoczenie wystarczy i stare klocki "ułożą się" do przetoczonych tarcz. Jeśli nie to zostanie wymiana kompletu tarcze + klocki (około 1000 zł).


Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Aktualizacja mojego przypadku. Tarcze ATE z przodu po dwukrotnym przetoczeniu zaczęły znów bić po rozgrzaniu. Typowy efekt przegrzania tarcz, tj. gdy są zimne hamuje bez wibracji, po rozgrzaniu telepanie kierownicą.

Wywaliłem ATE (pomimo że wyglądały jak nówki, grubość tarcz nominalna), założyłem tym razem tanie Master Sporty z nowymi klockami. Na razie na kierownicy nic nie czuć, uważałem też żeby po zmianie ich nie przegrzać, czekam obecnie na efekt.

Opublikowano
Również mam założone ATE i też mi biły miałem reklamować ale oddaj tarcze a samochód będzie stał nie miałem starych żeby założyć więc przetoczyłem chwilę było ok po czym znowu to samo pojechałem do firmy conorzetacza tarcze na samochodzie 40zł szt ale mam. Święty spokuj narazie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.