Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gdy wciskam sprzęgło to na samym początku jak tylko bierze ma opór to słychać stuki jakby ze skrzyni biegów z początku myślałem ze jakaś obudowa ale wszedłem do kanału i poruszałem wszystkimi obudowami wydechem i widać i słychać jakby to było ze skrzyni jak wciskam sprzęgło to tak stuka ale tylko z początku i potem stuka jak puszczam też na samym końcu co to może być przebieg rzekomo 170tys Oczywiście biegi wchodzą dobrze nic się się nie dzieje poza tym chałasowaniem
Opublikowano
dokładnie na 90% koło dwumasowe ;) i ostrzegam nie zwlekaj zbyt długo z wymiana bo będzie cie to drogo kosztować :8)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
dlaczego nie zwlekać narazie nie widziałem co to jest ale to jakby było coraz głośniej i dlatego napisałem bo niewiem od czego szukać co to może być
Opublikowano
nie tak od razu... od amortyzacji drgań skrętnych jest także tarcza sprzęgła. Następne w kolejności będzie łożyskowanie wałka sprzęgłowego skrzyni, dalej mechanizmy skrzyni no i na końcu uszkodzenie łożyska wału korbowego. A przy uszkodzeniu tego łożyska wykorbi się wał... zatem do tego jest jeszcze kilka "opcji" które po naprawie niejako uchronią przed remontem silnika.
Opublikowano
czyli albo to jest dwumas albo zacisk sprzęgła łożysko oporowe raczej odpada bo stkuki by były na wciśnietym sprzęgle do końca a u mnie sa na samym początku potem ich nie ma jaki to będzie koszt części gdzieś czy orientujecie się
Opublikowano
tak czy inaczej musisz zdjac skrzynie by to spradzic i wtedy na sto procent bedziesz pewien ale raczej to nieszczesny dwumas.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
100% koło dwumasowe, masz taki odgłoś charczenia na pewno. Czesta przypadłośc 320d 150KM, nowe nie sa drogie chyba, że masz 6cio biegowa skrzynie to cena wzrasta. Zdejmiesz skrzynie i zobaczysz że koło dwumasowe ma luz.
Opublikowano
a panowie jak mi trzęsie całą karoserią a poduszki na silniku wymieniłem tylko na wolnych obrotach i właśnie mechanik powiedział mi że to drgania od 2 masówki jutro będę wyciągał skrzynie i po czym rozpoznać czy to koło dwu masowe
Opublikowano
dzięki kolego a powiedz mi czy drgania mogą być przez sprzęgło które wiem że jest do wymiany na pewno jutro będę wyciągał skrzynie i zobaczę jak będzie czy to sprzęgło czy koło i sprzęgło oby tylko jedna rzecz bo wywalić ponad 2.000 zł to mi się nie uśmiech a powiedz mi jeszcze wiesz ile może kosztować zacisk z tarczą sprzęgłową
Opublikowano
koło masowe kupić nowe czy używkę jak uważasz nowe jest lepsze ale kosztuje 1.900 zł a używka do 500 zł to jest różnica a sprzęgło jeszcze nie wiem ale dzięki i powodzenia
Opublikowano
koło masowe kupić nowe czy używkę jak uważasz nowe jest lepsze ale kosztuje 1.900 zł a używka do 500 zł to jest różnica a sprzęgło jeszcze nie wiem ale dzięki i powodzenia
Opublikowano

Jeżeli jesteś pewien, że sprzęgło na 100% będzie do wymiany to szarpanie/drgawki są spowodowane:

 

- zapowietrzonym układem hydraulicznym sprzęgła

- wychłostane poduszki skrzyni biegów [drgania przenoszą się na pedał sprzęgła]

- zaolejone okładziny tarczy

- skrzywiona tarcza docisku

- łożysko dociskowe nie pracuje płynnie [tj szarpie]

- osłabione tłumiki drgań skrętnych koła zamachowego

 

Jak widzisz jest tego troche i tak naprawdę trzeba to naocznie zdiagnozować. Powodzenia.

Opublikowano
no to dzięki ale powiem że poduszki skrzyni już mi odpadną bo je sprawdzałem zostało na 100% sprzęgło ale nie wiem czy też koło dwu masowe wiec jutro napisze co było i jeszcze raz dziękuje pozdrowienia
Opublikowano
wiesz może czy wał napedowy który łączy się ze skrzynią musi być założony tak jak był czy nie ma różnicy z tym założeniem prosze o szybką odpowiedz a zepsuło mi sie koło dwu masowe i sprzęgło z zaciskiem dzieki
Opublikowano
Przy skrzyni na laczniku elastycznym nie ma roznicy. W polowie walu jest roznica :/
Opublikowano
Tak jak Fornal stwierdzil . Wal jest wywazany w calosci i jego rozlaczenie i nie umiejetne polaczenie powoduje wibracje.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

Witam.

Też mam pytanie związane z tematem.Chciałem wymienić sprzęgło ponieważ podczas ruszania występują u mnie dziwne szarpnięcia.Dotyczy to tylko 1-go biegu i to nie zawsze.Mechanik twierdzi,że jeszcze trochę pojeżdżę za nim padnie.Mnie to jednak wkurza i nie lubię nie pewnego auta tym bardzie,że robię nim trochę kilometrów.Problem tkwi w tym,iż mechanik twierdzi że jak wymieni sprzęgło to,że zaraz padnie mi dwumas...czy może tak być?

Przyznam tez że auto nie ma jakiś objawów przemawiających za tym,że to koło dwumasowe jest w jakiś TRAGICZNY sposób zużyte(co mechanik sam potwierdził),więc czegoś tu nie rozumie.Przecież są ogłoszenia o używkach dwumasa!Więc ludzie jeżdżą na mieszance stare koło->nowe sprzęgło!Skoro moj dwumas jest dobry to po co go wymieniać?

Przyznam,że nie należę do grona osób które muszą się "wystrzelić" z zielonego światła na skrzyżowaniu.

Czyli co...zmienić mechanika naciągacza?

Może on chce tylko zrobić dla mnie "dobrze" :norty: ?

 

 

 

Ps.Szkoda,że tym razem taka przyjemność sporo kosztuje i trzeba to dobrze przekalkulować...

Opublikowano
jak już zaczyna szarpać to już jest nie dobrze bo to nie jest sprzęgło tylko koło dwu masowe ma już duży luz i go szarpie ale jak rozbierzesz to będziesz wiedział sprzęgło to by się ślizgało a nie stukało więc albo dwu mas albo łożysko oporowe koszt tarczy + docisk + łożysko oporowe 581 zł wiem bo dzisiaj zamawiałem mi padło koło i sprzęgło więc po płynę troszkę oczywiście części luk tak jak orginał BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.