Skocz do zawartości

Zimówki do E90 318d


andrzej23305

Rekomendowane odpowiedzi

Wita mam problem z zimówkami bo nie wiem jakie kupić może ktoś by doradził chodzi mi o 205/55 R16

takie ze średniej półki i może jakiś link z allegro bo ja myślałem o tych

 

1 http://moto.allegro.pl/nowe-opony-zimowe-16-kelly-205-55r16-krakow-i1329266647.html

 

 

 

2 http://moto.allegro.pl/nowe-opony-205-55-r16-zima-205-55r16-gwarancja-i1328677511.html

 

 

3http://moto.allegro.pl/opony-zimowe-205-55-r16-kelly-goodyear-rybnik-hit-i1324864370.html

 

a może jakieś inne linki proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odradzam oszczędzanie na zimówkach lepiej dołożyć 300 zł i kupić coś z wyższej półki.

Polecam http://koszykopon.pl/blog/index.php/opony,819,testy-opon-zimowych-adac-20092010-tabela-wynikow-20555r16-h.html .

Sam w sobotę zakupiłem Goodyeary Ultragrip 7+. Miałem wcześniejszy model (bodajże Ultragrip 7) w Vectrze B kombi i rewelacja a wcześniej nie raz stawałem bokiem na zakrętach... Cena 349 zł za oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Continental TS830. W rankingu są w czołówce, ale powyżej 300zł. Uważam, że na oponach nie ma co oszczędzać, to jest nasze bezpieczeństwo!

 

Akurat wczoraj założyłem te zimówki, ale mam bez RF i jest fajny komfort.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Continental TS830. W rankingu są w czołówce, ale powyżej 300zł. Uważam, że na oponach nie ma co oszczędzać, to jest nasze bezpieczeństwo!

 

Akurat wczoraj założyłem te zimówki, ale mam bez RF i jest fajny komfort.

 

 

Ja akurat mam Conti TS810,kupilem je w zeszłym roku i w sumie jestem zadowolony.

Sa to opony RSC lecz mi to za bardzo nie przeszkadza (auto uzytkowane w DE-wiec drogi sa ok),a zwsze lepiej dla bezpieczenstwa w razie pany...

Koszt około 125€ za sztuke ale warto :cool2: Starczą śmiało na 3 sezony a rocznie robie ok 350000 km-na zimówkach ok.16000km rocznie-wiec polecam :lol:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita mam problem z zimówkami bo nie wiem jakie kupić może ktoś by doradził chodzi mi o 205/55 R16

takie ze średniej półki i może jakiś link z allegro bo ja myślałem o tych

 

1 http://moto.allegro.pl/nowe-opony-zimowe-16-kelly-205-55r16-krakow-i1329266647.html

 

 

 

2 http://moto.allegro.pl/nowe-opony-205-55-r16-zima-205-55r16-gwarancja-i1328677511.html

 

 

3http://moto.allegro.pl/opony-zimowe-205-55-r16-kelly-goodyear-rybnik-hit-i1324864370.html

 

a może jakieś inne linki proszę o pomoc

 

 

Kolego, podane przez ciebie opony to nie średnia półka a największe smieci - niestety.

Sam jakos nie inwestuje w ogumienie i mam właśnie średnia pólkę która polecam - Firestone Winterhawk 2 i jesli chcesz coś tanszego to własnie jest to dobry wybór. Póxniej juz wyższa pólka typu UG7 czy Michelin. W te dziady z linków nawet sie nie baw bo bedziesz smigał jak na letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Continental TS830. W rankingu są w czołówce, ale powyżej 300zł. Uważam, że na oponach nie ma co oszczędzać, to jest nasze bezpieczeństwo!

 

Akurat wczoraj założyłem te zimówki, ale mam bez RF i jest fajny komfort.

 

 

Ja akurat mam Conti TS810,kupilem je w zeszłym roku i w sumie jestem zadowolony.

Sa to opony RSC lecz mi to za bardzo nie przeszkadza (auto uzytkowane w DE-wiec drogi sa ok),a zwsze lepiej dla bezpieczenstwa w razie pany...

Koszt około 125€ za sztuke ale warto :cool2: Starczą śmiało na 3 sezony a rocznie robie ok 350000 km-na zimówkach ok.16000km rocznie-wiec polecam :lol:

 

 

RSC na niemieckie drogi są bardzo dobre, na naszych średnie, jeździłem w tamtym roku no i musiałem sprzedać i zakupić zwykłe TS830...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z podanych linków z Moto allegro to prawie najniższa półka cenowa, ciężko znaleźć coś jeszcze gorszego.

Podany przez ciebie rozmiar opon to standard i ceny są znośne (co innego gdybyś szukał na zimę R17, R18 czy R19, wtedy szukanie tańszej alternatywy jest bardziej uzasadnione ze względu na cenę która będzie nieporównywalna do 205/55R16 (i będzie często nawet kilkukrotnie wyższa w porównaniu do R16).

 

Opony Run on Flat na Polskie drogi to chyba nie najlepszy wybór jeśli chodzi o komfort, ale bezpieczeństwo na pewno dużo wyższe.

Ja zakupiłem opony 225/45R17 94V z oznaczeniem XL - Hankook Winter Icept Evo (W310), czyli wzmacniane. Rzeczywiście są mocniejsze i stabilniejsze od zwykłych opon, są też trochę twardsze. Trudniej je zniszczyć, przebić.

 

Proponuję wybrać coś z tego linku:

http://www.ceneo.pl/Opony_zimowe;0112-0;017P0-135311-135315-135323-135336-135344-135346-135369-135379-135383-135408-135413-135419P1-135469P2-135667P3-135755.htm

Jeśli nie chcesz za dużo wydać i jeździsz w miarę rozsądnie to proponuję wybrać coś z:

Hankooka W300, W310, W440

Uniroyala MS Plus 66,

Nokiana (W+,WR), (testowałem i są dobre),

Fulda Kristall Control HP i jeszcze z paru innych opon.

 

Do 300zł spokojnie kupisz niezłą oponę.

Nie kupuj tych najtańszych chińskich wynalazków, bo zakup opon jest na parę lat i będziesz później żałował.

Napisz dokładnie ile chcesz przeznaczyć na opony, to coś wspólnie wybierzemy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chwali swoje :), i ja się przyłączę, bardzo rozsądną alternatywą cena/jakość są opony Vredestein Snowtrac 3, które w rozmiarze 205/55 R 16 powinieneś dostać w cenie do 320 zł/szt. Polecam tą oponę i potwierdzam wszystkie stwierdzane podczas oficjalnych testów jej zalety - przede wszystkim to jest 100% opona zimowa (a nie mieszana czy all season jak np. Nokian WR G2 ostatnio bardzo popularna na Allegro - z asymetrycznym bieżnikiem), poza tym cicha, bardzo wytrzymała, nie sprawia problemów z ruszaniem w głębokim śniegu, błocie pośniegowym, nieźle radzi sobie podczas gołoledzi (jeśli w ogóle można mówić w tych warunkach o jakiejkolwiek sensownej jeździe). Mając bezpośrednie porównanie do Michelin Alpin 4 oraz Pirelli Sottozero 2, stwierdzam, że wcale im nie ustępuje, a nawet lepiej sobie radzi w ekstremalnych warunkach np. w górach, na ośnieżonych podjazdach. Generalnie ważne żeby kupić nowe opony i oczywiście nie made in china :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o conti, ale kupiłem GoodYear UG 7+ ze względu na to, że nie mam zapasówki - oferują assistance na europę gratis na 3 lata przy zakupie 4 opon - może komuś się przyda, bo idzie zima... :)

 

"Jeżeli Klient nie ma opony zapasowej lub uszkodził więcej niż jedną oponę, gwarantujemy bezpłatne holowanie do najbliższego serwisu"

 

http://www.goodyearclub.pl/index.php?pg=zasady_klub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowaliście z indeksem 91H czy 91T? Ja kupiłem z 91T Jeden gość z serwisu powiedział że spokojnie może być, byle nie jeździć szybciej niż 190. Natomiast dziś byłem w innym serwisie po opony do innego samochodu i gość powiedział że z T może się szybciej zużywać lub uszkodzić. Nie jest to dla mnie przekonujące ponieważ indeks nośności jest taki sam 91 czyli 615kg na koło , co w przypadku 318D jest wystarczające, chyba ze się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście kupiłem z indeksem T, 190 na polskich drogach to nawet w lato ciężko osiągnąć bo nasze drogi to porażka ( a4 znów w remoncie lol). Różnica w cenie pomiędzy UG7+ z ind T a H to jakieś 25 zł na oponie więc 100 zł różnicy na komplecie. Jak masz kasę to bierz H, jak nie to T wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/nowe-zimowe-opony-kumho-kw23-205-55r16-205-5516-i1323079296.html ja kupilem takie opony ,naprawde sa fajne ,mieciutka guma ,dobry komfort . W tamtą zime mialem w e46 kumho kw17 asimetric, rowniez swietna opona, ładnie trzymala na sniegu i blocie. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowaliście z indeksem 91H czy 91T? .............. Natomiast dziś byłem w innym serwisie po opony do innego samochodu i gość powiedział że z T może się szybciej zużywać lub uszkodzić. Nie jest to dla mnie przekonujące ponieważ indeks nośności jest taki sam 91 czyli 615kg na koło , co w przypadku 318D jest wystarczające, chyba ze się mylę.

konsultant z serwisu ma 100% racji, opona z wyższym indeksem będzie się mniej ścierać jadąc stałą prędkością od opony z gorszym/niższym indeksem, tak samo w sytuacjach granicznych opona będzie się gorzej układać, wynika to z składu chemicznego mieszanki użytej do produkcji opony,

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podanych opon w pierwszym poście to na żadną bym nawet nie spojrzał - w jednej z nich nawet trudno producenta znaleźć...

 

Co do typów kolegów to wszystkie Micheliny, Continentale, Dunlopy, Bridgestone można w zasadzie ciemno kupować bo to najwyższa półka i na pewno będą dobre (one mogą konkurować zasadniczo tylko ze sobą...). Jak uda się taką oponę dostać za ~320-350zł to trzeba kupować i się nie oglądać.

 

Z drugiej strony - Pirelli P7 zajechałem w jedno lato... a w zasadzie na wiosnę drugiego sezonu bo po przekładce się dziadostwo wyklockowało :(. Także też nie ma reguły...

 

Jeśli chodzi o klasę średnią (sam taką użytkuję głównie) to mamy Uniroyala, Fuldę, Klebera itp. - taniej, a nadal nieźle. Osobiście w jednym aucie mam Nokiany WR2 - szału nie robią chociaż trudno im coś konkretnie zarzucić... Wskazują to też testy. Raz opona była 4 (na 10), a raz przedostatnia (na 8). W BMW mam Fulda Kristall Montero 3 - jeszcze na śniegu nie latałem, ale co mnie w nich trochę boli to, że są potwornie miękkie na bokach. Na suchym i mokrym asfalcie mnie to denerwuje bo auto trochę się zachowuje niestabilnie - pływa na boki. Na śniegu jednak może się to okazać zbawienne - zobaczymy za kilka tygodni.

 

Padło hasło Firestone Winterhawk2... Cóż - na trzy testy jakie widziałem opona była za każdym razem na ostatnim miejscu (nawet za Dębicą Frigo...). Także to nie jest wybór godny polecenia na 100%.

 

Także nie do końca jest tak, że każdy poleca swoje (ja z czystym sumieniem żadnej z posiadanych zimówek nie polecę...). Na pewno nie należy kupować dziadostwa po 200zł z Allegro - opona niestety musi być firmowa - to bardzo istotny element bezpieczeństwa. Ostatnio we wszystkich testach zimówek najlepiej wypadają Continentale więc gdybym miał polecić to właśnie je...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Co do podanych opon w pierwszym poście to na żadną bym nawet nie spojrzał - w jednej z nich nawet trudno producenta znaleźć...

 

Co do typów kolegów to wszystkie Micheliny, Continentale, Dunlopy, Bridgestone można w zasadzie ciemno kupować bo to najwyższa półka i na pewno będą dobre (one mogą konkurować zasadniczo tylko ze sobą...). Jak uda się taką oponę dostać za ~320-350zł to trzeba kupować i się nie oglądać.

 

Ponieważ ostatnio kupiłem opony zimowe do E90 także dorzucę swoje 5 groszy :)

Ja zdecydowałem sie na Bridgestone LM25 RFT 225/45/17 i muszę przyznać, że jestem bardzo rozczarowany ich hałasem.

Wyją straszliwie. Nie wiem czy trafiłem jakiś felerny komplet ale porównując hałas np. do Goodyear UG Performance czy nawet do Fuldy Kiristall Supremo, Bridgestone bardzo hałasuje i jest wg. mnie dość twardy jak na oponę zimową...

Daję pod rozwagę zakup przez osoby ceniące sobie także ciszę w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyją straszliwie. Nie wiem czy trafiłem jakiś felerny komplet ale porównując hałas np. do Goodyear UG Performance ...

tak ale ta opona jest najcichsza i najbardzej komfortowa, w kązdym teście zajmuje 1. miejsce jeżeli chodzi o ilość szumów "jakie" robi...

 

wg mnie (insane napisał to samo..) nie możemy się kierować tym, że "mi się wydaje i mój kolega mówi" tylko zaufać niezależnym testerom, którzy mają aparaturę testową i porównują opony w identycznych warunkach (to samo auto/pogoda/droga...)

 

polecam strnę http://www.adac.de są tam testowane właściwie wszystkie opony a wyniki są logicznie opisane, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Padło hasło Firestone Winterhawk2... Cóż - na trzy testy jakie widziałem opona była za każdym razem na ostatnim miejscu (nawet za Dębicą Frigo...). Także to nie jest wybór godny polecenia na 100%.

 

Kolego, widziałeś trzy testy, zadam Ci więc pytanie, czy kiedykolwiek na tej oponie jeździłeś ??

Odpowiem ci ze ja tą opone miałem w Megane, potem ojciec kupił za moją namową do Toyoty, teraz ja mam w E90 i złego słowa nie powiem. W międzyczasie w A4 miałem Dunlopa 3d i uważam że opony te były gorsze od WH2. A te testy można sobie wsadzić wiadomo gdzie. Dziwnym trafem zawsze wygrywają niemieckie produkty. W jednym nawet obok Winterhawk2 na koncu widziałem Pirelli i Nokiana WG2 - śmiech.

 

Każdy robi jak uważa, ja jednak nie napisałem swojej opini na podstawie testów ze stron internetowych a swoich odczuć, zwłaszcza w e90 gdzie mamy tylny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Padło hasło Firestone Winterhawk2... Cóż - na trzy testy jakie widziałem opona była za każdym razem na ostatnim miejscu (nawet za Dębicą Frigo...). Także to nie jest wybór godny polecenia na 100%.

 

Kolego, widziałeś trzy testy, zadam Ci więc pytanie, czy kiedykolwiek na tej oponie jeździłeś ??

Odpowiem ci ze ja tą opone miałem w Megane, potem ojciec kupił za moją namową do Toyoty, teraz ja mam w E90 i złego słowa nie powiem. W międzyczasie w A4 miałem Dunlopa 3d i uważam że opony te były gorsze od WH2. A te testy można sobie wsadzić wiadomo gdzie. Dziwnym trafem zawsze wygrywają niemieckie produkty. W jednym nawet obok Winterhawk2 na koncu widziałem Pirelli i Nokiana WG2 - śmiech.

 

Każdy robi jak uważa, ja jednak nie napisałem swojej opini na podstawie testów ze stron internetowych a swoich odczuć, zwłaszcza w e90 gdzie mamy tylny napęd.

 

Dodając tylko notkę o prawdomówności testów. Dlaczego ta sama opona w danym roku jest niepolecana a w następnym roku jest juz godna polecenia ?? Odpowiedzcie sobie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa, ja jednak nie napisałem swojej opini na podstawie testów ze stron internetowych a swoich odczuć, zwłaszcza w e90 gdzie mamy tylny napęd.

chyba trochę uniosłeś się emocjami, insane chyba, ao na 100% nie atakował Twojej opony lub twojego wyboru ...

testy są robione na aparturach pomiarowych a wyniki przedstawaine w jednostach SI, maszynie na 100% jest wszystko jedno czy daną oponą jeździ paypal, insane czy ao, robi pomiar i daje wynik:

- trzymanie w "m/s2",

- czas przejazdu w "s",

- hamowanie w "m",

- wymijanie w "km/h",

- głośność w "db",

- cenę w "walucie danego kraju"

- inne (ścieralność, siłę ciągu...).

im wynik jest lepszy w skali to opona dostaje punkty, suma poszczególnych dyscyplin daje wynik końcowy....

dodatkowo wszyscy producenci może za wyjątkiem firm chińskich kopiujących "wzór" danej opony posiadają takie same maszyny pomiarowe, więc jeżeli dana instytucja testująca napisałaby, że np. fulda osiąga prędkość przejazdu np. "x" km/h po kole o średnicy "y" m a byłoby to nie prawdą to fulda zrobiłaby taki chałas, że wszyscy by o tym wiedzieli....

Dodając tylko notkę o prawdomówności testów. Dlaczego ta sama opona w danym roku jest niepolecana a w następnym roku jest juz godna polecenia ?? Odpowiedzcie sobie sami.

co roku zmienia się skala oraz przciwnicy, do ubiegłoego roku nowe zaprojektowane silniki miały spełniać norme Euro4, w tym roku muszą spełniać Euro5, silnik o mocy ~200KM w autach klasy C w XX wieku był mega mocarzem, obecnie jest normą, za ~10 lat może okazać się słabełuszem lub znowu mocarzem jak np. będzie obowiązywać Euro9...

test opon to prosty temat, nie masz tu oceny subiektywej jak np. w kolorze auta, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Padło hasło Firestone Winterhawk2... Cóż - na trzy testy jakie widziałem opona była za każdym razem na ostatnim miejscu (nawet za Dębicą Frigo...). Także to nie jest wybór godny polecenia na 100%.

 

Kolego, widziałeś trzy testy, zadam Ci więc pytanie, czy kiedykolwiek na tej oponie jeździłeś ??

Spokojnie :-)... Nie jeździłem... Napisałem tylko co udało mi się na temat tej konkretnej opony wyczytać. Co do tego, że "dziwnym trafem zawsze wygrywają niemieckie" to trochę przesada... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie koledzy odebraliście. Broń Boże nikogo nie atakuje, jeden jezdzi na Kumho inny na Michelinach - osobista sprawa.

Pije tylko do tego iż akurat markę Firestone w wydaniu zimowym użytkuję od 10 lat i swoje odczucia opieram nie na testach a na własnych wrażeniach.

Dla mnie np. opona ta lepiej sprawuje sie niz 3D Dunlopa a inny który ma 3d mnie wyśmieje. Zwracam tylko uwagę na ocenianie opon na podstawie tylko i wyłącznie statystyk z internetu - nie tędy droga.

Ao - napisałeś ze zmieniają sie przeciwnicy, skala itd. OK to dobry tok myślenia, ale co jeśli w jednym roku opona jest bee a w drugim, następnym jest gitara ?? Konkurenci pogorszyli swoje opony ?? Nie, odpowiedz jest inna. Przykro mi, ja nie ufam takim firmom jak ADAC, to tak jak w Auto Świecie vel Auto BILD - zawsze w porównawczych testach wygrywają niemcy a najgorsze są francuzy i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt iz czesto gesto czytam iż zadecydowały ułamki punktów przyznane za ..... stylistyke i wzornictwo. Reszte pozostawiam wam drodzy forumowicze.

P.s. trzeba w koncu wrzucić zimówki :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyliełem posty :mad2: :mad2: , więc piszę jeszcze raz:

dla tych, którzy biorą pod uwagę opinie testerów, opony zimowe 205/55/16 na rok 2010, auto testujące BMW:

 

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/test-opon-zimowych-test-opon-ranking-opon-10607.html

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.