Skocz do zawartości

E39 jakie polecacie wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
U mnie niestety przed wymianą żle zbierały stare wycieraczki od strony pasażera( tak było od zawsze po ok 3 miesiącach po wymianie). Po wymianie na G.R. wycieraczka pasażera zaczęła zbierać znakomicie natomiast moja powyżej 80 km/h zbierała tylko dolną część szyby, natomiast w polu widzenia prawie zupełnie nic nie zbierała. Po ustawieniu ramienia kierowcy działają wspaniale do dziś. Jeśli te kiedyś się skończą następne również będą GR.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie już rok śmigają good rainy, ale trzeba wymienić, zaczynają trochę skrzypieć, ale prawie rok było super (poza tym, że od 140km/h wiatr je podciąga minimalnie do góry i zostawiają powierzchnię bez kontaktu na środku przy powrocie, ale może to być też wina słabej sprężyny)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja do tej pory mialem oryg Bosch'a, niewiem jak stare bo juz byly na aucie przy zakupie. Zadnych dziwnych dzwiekow z przodu, za to z tylu skrzypiala jak diabli. Zmienialem dwa tyg. temu na to samo i zobaczymy co wyniknie. Jakna razie cisza z przodu i z tylu, zbieraja bez zastrzezen nawet przy predkosciach 2xx km/h

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam kolegów troszkę od świeże temacik :) Jakie polecacie wycieraczki? trochę już minęło odkąd jest temat wiec pewnie każdy z was już przetestował wycieraczki. Ja osobiście pierw przerobiłem wycieraczki potem kupiłem bosh (totalne dziadostwo) no i mam je na aucie. Ale już widzę, że nie dają rady nie wytrzymały nawet lata...
Opublikowano
Ja w mojej poprzedniej Buni miałem założone championy i byłem z nich bardzo zadowolony 3 lata przetrwały aż do sprzedaży autka a ich nie oszczedzałem. W zimie to po zamarzniętej szybie latały , ładnie zbierały, nieprzeskakiwały i były ciche.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

W lipcu tego roku założyłem nowiutkie Bosch - dziś nadają się już tylko na śmietnik. TRAGEDIA.

Najlepsze wycieraczki jakie kiedykolwiek miałem to oryginalne BMW, pamiętam że na pudełku było napisane Made in Poland :)

 

Czy można jakoś wyregulować docisk ramion wycieraczek do szyb ?

W jaki sposób można to zrobić ?

Opublikowano
Ja kupuje dwie za 20zł i wymieniam same pióra, wystarczy spokojnie na pół roku lub nawet dłużej.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Mam Good Rainy dwa miesiące i mimo regulacji ramienia we wszystkie dostępne pozycje totalna porażka.Jak strona pasażera jako tako zbiera,to strona kierowcy masakra.Po walce z regulacją doszedłem do miernego kompromisu ale tylko do 130km/h,powyżej lepiej bez wycieraczek jechać :D .Następne będą standartowe oryginały a że mój nerw jest na wykończeniu będą szybciej niż myślę. :D
Opublikowano
Od marca jeżdżę z oryginalnymi BMW i jest bardzo dobrze. Nie wydają dźwieków, w zwykłym deszczu zbierają idealnie, nie do końca radzą sobie tylko z taką nocną wilgocią dopóki szyba się troche nie nagrzeje.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Czy moglibyście wyjaśnić bardzo dokładnie co konkretnie regulujecie? Przecież tam nic nie ma - jedna śruba trzymająca ramię i tyle.

U mnie jest problem z wycieraczkami - teraz mam Boscha, miałem good rainy - każde zbierają przyzwoicie, ale raczej na szkolną tróję, bo do piątki baaardzo daleko. Fakt, że mam dość mocno już porysowaną szybę i może to jest przyczyna. Good rainy przestają wycierać pow. 130kmh.

Próbowałem też płaskie championy, ale miałem wrażenie, że są za mało sztywne jak na swoją długość (strona kierowcy) i wycieraczka skakała po szybie w górnej części.

Opublikowano
Czy moglibyście wyjaśnić bardzo dokładnie co konkretnie regulujecie? Przecież tam nic nie ma - jedna śruba trzymająca ramię i tyle.

.

I jeśli Się nie mylę gdzieś przy tej śrubie jest niewielka podkładka czy coś ala klin, którym można zwiększyć docisk. Bankowo na forum jest temat i na obrazkach pokazane co i jak

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Dombrek - czytaj dokładnie temat. Zaledwie 2 strony wcześniej masz wrzucony (przeze mnie nawet) rysunek wycieraczki kierowcy. Tam są specjalne podkładki półokrągłe, które pozwalają na regulowanie pochylenia całego ramienia wycieraczki kierowcy i takie przykręcenie go. Wrzucę to JESZCZE RAZ:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/y/11.png

 

Co do skrzypienia GOOD RAINÓW to u mnie tez ostatnio zaczęło dość mocno występować. Ale jest na to sposób. Wystarczy zakupić taką małą pierdółkę do ostrzenia piór wycieraczek. Ja akurat natknąłem się na to w OBI. To z obrazka poniżej wygląda trochę inaczej ale zasada działania ta sama:

 

7159_2.jpg

 

Po tej operacji (wystarczy ze 2-3 razy dokładnie przejechać gumki w piórach wycieraczek) GOOD RAINY znów działają cichutko, zbierają praktycznie jak nówki. Nie wiem na jaki czas to pomoże ale efekt jest niebo a ziemia.

Pzdr.

Opublikowano

Witam,

 

A probowal z was ktos podmieniac same gumki w oryginalnych piórach ?

Chodzi ze masz oryginalne pióro i kupujesz np gumki ALCA. Bo tak naprawdę co sie zużywa w wycieraczce, no przecież ze nie cale pióro tylko guma. A same gumy ALCA to straszna taniocha. Czy da sie to tak zrobic, czy to raczej fekalio plastyka ?

Moje oryginalki zaczynaja juz pierdzieć i pewnie nie dlugo bedzie trzeba je zmienic - ale nie usmiecha mi sie bulic 200pln za http://bmwcentrum.pl/piora-wycieraczki-przod-komplet-bmw-e90-e91-lci,id310.html

 

Co do VALEO to ja nie ufam żabojadom w kwestiach motoryzacyjnych, kuchnia francuska jest ok :) ale na tym sie konczy moje zaufanie do tego narodu. Dalem sie namowic na valeo i zaplacilem 110 plnow i po tygodniu wycieraczki zaczely zostawiac 3-4 cm smuge wody przy ruchu powrotnym. akurat na wysokosci oczu :mad2: :mad2: :mad2: No nie dalo sie tak jechac.... Dobrze ze bralem na fakture to mialem papier do reklamacji, bo nie zawsze sie zachowuje paragon. Sklep wycieraczki odesłał do hurtowni, hurtownia do producenta a producent musial zbadac wycieraczki i cala sprawa trwala miesiac ale kase dostalem spowrotem. W dniu reklamacji musial kupic jakies inne, a ze juz nie mieli drugiego takiego kompletu od Valeo to dostalem polskiej produkcji (nie pamietam marki) ale na licencji Valeo wygladaly tak samo :) i kosztowaly 10pln mniej :cool2: . A działały calkiem dobrze przez ponad pol roku, dalej nie wiem bo auto sprzedałem.

Jesli kupujecie markowe wycieraczki trzymajcie paragon, bo wg polskiego prawa powinno byc rok gwarancji. Jesli wycieraczka sie zuzyla po paru miesiacach to skoro i tak chcecie kupic nowe, to za jednym wyjsciem do sklepu mozna wziac paragon i zlozyc reklamacje a na zastepstwo kupic nowe wycieraczki. Moze taki Bosh czy Valeo naucza sie produkowac towar odpowiedniej jakości a nie biora ciezki szmal za szrot w pudelku.

 

pozdro

Tomek

p.s. dobry hint z ta ostrzalka, jak bede w obi to kupie i tez przetestuje. Ile takich renowacji juz przeprowadzaliście na jednych piórach ?

Opublikowano
Tak jak pisałem trochę wyżej wymieniałem same gumki w wycieraczkach to żaden problem wyciągasz stare i wsuwasz nowe trzeba uważać aby ich nie powyginać (tych prętów). Przyjrzyj się uważnie starym to zobaczysz jak to jest zamocowane, te pręty mają z jednej strony taki ząbek, w który wskakuje ostatnie trzymanie gumki i to wszystko. Ja kupiłem gumki championa a mam wycieraczki chyba boscha i nie było problemu.
Opublikowano
Witam,

 

A probowal z was ktos podmieniac same gumki w oryginalnych piórach ?

Chodzi ze masz oryginalne pióro i kupujesz np gumki ALCA. Bo tak naprawdę co sie zużywa w wycieraczce, no przecież ze nie cale pióro tylko guma. A same gumy ALCA to straszna taniocha. Czy da sie to tak zrobic, czy to raczej fekalio plastyka ?

Moje oryginalki zaczynaja juz pierdzieć i pewnie nie dlugo bedzie trzeba je zmienic - ale nie usmiecha mi sie bulic 200pln za http://bmwcentrum.pl/piora-wycieraczki-przod-komplet-bmw-e90-e91-lci,id310.html

 

Co do VALEO to ja nie ufam żabojadom w kwestiach motoryzacyjnych, kuchnia francuska jest ok :) ale na tym sie konczy moje zaufanie do tego narodu. Dalem sie namowic na valeo i zaplacilem 110 plnow i po tygodniu wycieraczki zaczely zostawiac 3-4 cm smuge wody przy ruchu powrotnym. akurat na wysokosci oczu :mad2: :mad2: :mad2: No nie dalo sie tak jechac.... Dobrze ze bralem na fakture to mialem papier do reklamacji, bo nie zawsze sie zachowuje paragon. Sklep wycieraczki odesłał do hurtowni, hurtownia do producenta a producent musial zbadac wycieraczki i cala sprawa trwala miesiac ale kase dostalem spowrotem. W dniu reklamacji musial kupic jakies inne, a ze juz nie mieli drugiego takiego kompletu od Valeo to dostalem polskiej produkcji (nie pamietam marki) ale na licencji Valeo wygladaly tak samo :) i kosztowaly 10pln mniej :cool2: . A działały calkiem dobrze przez ponad pol roku, dalej nie wiem bo auto sprzedałem.

Jesli kupujecie markowe wycieraczki trzymajcie paragon, bo wg polskiego prawa powinno byc rok gwarancji. Jesli wycieraczka sie zuzyla po paru miesiacach to skoro i tak chcecie kupic nowe, to za jednym wyjsciem do sklepu mozna wziac paragon i zlozyc reklamacje a na zastepstwo kupic nowe wycieraczki. Moze taki Bosh czy Valeo naucza sie produkowac towar odpowiedniej jakości a nie biora ciezki szmal za szrot w pudelku.

 

pozdro

Tomek

p.s. dobry hint z ta ostrzalka, jak bede w obi to kupie i tez przetestuje. Ile takich renowacji juz przeprowadzaliście na jednych piórach ?

 

 

Tak ja wymieniam, ale gumki kupuje w markecie za psie pieniądze. Cały opis masz tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=205684

Wymieniam co jakiś czas - jestem bardzo zadowolony

Opublikowano
Witam,

 

A probowal z was ktos podmieniac same gumki w oryginalnych piórach ?

Chodzi ze masz oryginalne pióro i kupujesz np gumki ALCA. Bo tak naprawdę co sie zużywa w wycieraczce, no przecież ze nie cale pióro tylko guma. A same gumy ALCA to straszna taniocha. Czy da sie to tak zrobic, czy to raczej fekalio plastyka ?

Można bez problemu. Przy kupnie wycieraczek, które mają być dawcami gumek trzeba jedynie zwrócić na budowę/przekrój tych gumek bo jedne są jakby trochę niżej łapane tymi prętami a inne bardziej na górze. Trzeba kupić takie gumki, żeby były jak najbardziej podobne do biorców.

Z tego co jednak pamiętam to akurat gumki Alca są bardzo podobne przekrojem do gumek z wycieraczek e39 i bez problemu się je przekłada i co najmniej 7-8 miesięcy działały u mnie bez problemu.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.