Skocz do zawartości

ciągły luz na ukł. kierown. - a zawieszenie nówka!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

Prosiłbym o rady/pomoc w problemie, który się ciągnie już od ponad roku. Chodzi o przednie zawieszenie ew. układ kierowniczy. Wymieniłem już oba wahacze kompletne, łączniki stabilizatorów, amortyzatory na analizatorze wyszły OK. Na prostej drodze oraz pojedynczych dziurach wszystko jest OK przy każdej prędkości. Nic nie stuka, puka, układ jest sztywny jak cholera :) Serwis określił stan zawieszenia jako znakomity - nówka.

Ciągle jednak przy nawet niewielkiej prędkości przy naprzemiennych, nawet niewielkich nierównościach czuć na kierownicy niezły luz, na dodatek stuka coś jakby wewnątrz kolumny/układu kierowniczego. Gdy jadę po kamieniach kierownicą szarpie w lewo/prawo tzn. kierownica jest w tej samej pozycji, natomiast ja czuję szarpanie jakby na kolumnie kier.

Sory że tak się rozpisałem ale jeszcze trochę tak pojeżdżę i moje nerwy pojda w ........ :)

 

czy ktoś miał może podobny problem, czym to sie je????

 

pozdrawiam i jestem wdzięczny za każdą podpowiedź.

 

Yaro

E 36 1.8 `91

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest identycznie :) Był wcześniej luz na maglownicy ale teraz już nie ma, zawieszenie idealne a jednak na tych kamieniach szarpie i jest wrażenie że jest jakiś luz, zastanawiałem się nad tym i być może jest to luz na odcinku między maglownicą a kierownicą, może być delikatny i jak kołami rzuca na kamieniach to tam coś puka...
Opublikowano

Ja nie mam, tzn. na 99% nie mam. Z dołu jest taka mała metalowa wajcha ale za nic w świecie nie da się jej ruszyć. Jest położona równolegle do kolumny kierowniczej - w sumie nie wiem po co tam jest :D

 

i właśnie zapomniałem dodać że mam mały wyciek z układu wspomagania ale nie sądzę żeby miało to jakieś znacznie.

 

 

pozdr.

Y.

Opublikowano

No z tego co widze w ETK w E36 jest to troszku innaczej rozwiązane niż w E34 w każdym bądz razie celuję że przycznyna na 99% leży w kolumnie układu kierowniczego (luzu pomiedzy jego elementami) a nie na samym zawieszeniu.

Poniżej zamieściłem linka do postu o dokładnie takie samej przypadłości jak w waszych E36 z tym ze post dotyczy E34 - problem został rozwiązany-przynajmniej będziecie wiedzieli gdzie szukać.

Powodzenia.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6453&highlight=

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Witam ja mam takie same objawy jak wy,na nierownosciach lata kierownica jak oszalala,zawieszenie jest dobre ale mysle ze jest cos z przekladnia kierownicza.Bmw e36 93. 1.8
Opublikowano

Nie wspomnieliście nic o drążkach kierowniczych, które często są ciężkie w sprawdzeniu na samych jabłuszkach, czy nie ma na nich luzu. Minimalny luz powoduje trzepanie kierownica przy hamowaniu, a nie wykryty powiększa się w znacznym stopniu co prowadzić może do opisywanych przez Was zachowań.

Sprawdźcie to dokładnie nawet zdejmując osłonę na drążkach, aby wyeleminować tę kwestię.

Opublikowano

właśnie odkręciłem kawałek plastiku ten co jest nad kolanami oraz osłonę kierownicy (tam gdzie jest stacyjka). Przy okazji udało mi się wyeliminować piszczenie podczas kręcenia kierownicą (trochę smaru w miejsce gdzie do kierownicy przylega taki mały kołek idący z kolumny :D ).

 

Obejrzałem dokładnie całą kolumnę w części idącej w kabinie samochodu, nie ma tam żadnej regulacji. Sądzę , że w komorze silnika jest ta właściwa śruba ale mimo wszystko składniam się do tego co napisałeś o drążkach kierowniczych. Pytanie moje jest takie, gdzie sciąga się te osłony i w jaki sposób jestem w stanie wyczaić ewentualny luz????

 

czy wymiana i same części to jest droga zabawa????

 

 

pozdrawiam

Yaro

Opublikowano

Osłony te to harmonijki gumowe na drążkach a luc tworzy się na sworzniu kulistym - zdejmiesz osłonki to bedziesz widział o co chodzi. Ruszając kierownicą delikatnie na boki palcem wyczujesz ten luz pomiedzy drążkiem a obsadą kuli.

Z wymiana dla mnie filozofii nie ma, a dla Ciebie - trudno powiedzieć. Problem możesz mieć z rozkręceniem drążka od końcówki przy wymianie.

Nowy taki drążek to koszt około 90 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.