Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wczoraj po raz pierwszy poczułem "radość z jazdy" :D :D :D . Z żoną zakupiliśmy e90 320d (początkowo miał byc passat B6). Auto nie było przed zakupem w ASO(powiedzieli najwcześniej za tydzień) natomiast oczywiście sprawdzony był lakier szyby i auto okazało się bezwypadkowe. Znajomy mechanik który je oglądał do niczego nie miał zastrzeżeń. Ostatni zarejestrowany przebieg w ASO czyli 55k 2 lata temu.

Co mnie niestety niepokoi to podczas gaszenia silnika (wiem że to diesel) występują drgania silnika jak i również niepokojący hmmm nie wiem jak to nazwać pisk,z każdym drgnięciem, tak jakby coś miało się zaraz "rozpaść". Wiem że drgania przy gaszeniu są większe, natomiast miałem swego czasu Vectre B i wszystko wyglądało podobnie natomiast odbywało się to bez owego piszczenia. Moje pytanie czy to normalne? ktoś ma podobnie?

Co również zauważyłem to lekkie drgania podczas ciskania sprzęgła, nawet kilka milimetrów wystarcza żeby poczuć, że sprzęgło chodzi. Czytając forum dużo osób mówiło, iż to normalnea trochę się obawiałem że może to być dwumas. Piszę o tym bo może te sprawy są jakoś razem powiązane?

Dla informacji autko ma obecnie 137 tys. na liczniku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Przy obiawach, które opisujesz należy zdiagnozować zuzycie sprzęgła wraz z kołem dwumasowym oraz tłumik drgań (koło pasowe) wraz z paskami, napinaczami i rolkami.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
To że jak gasisz i i lekko zatrzęsie autem to nic ale to piszczenie jest dziwne to występuje też przy gaszeniu ? no i co do tych drgań przy ruszaniu na bardzo rozgrzanym silniku to słyszałem że jest normalne przy takich przebiegach mi trudno stwierdzić mam 47tyś przebiegu i nic takiego nie występuje po za tym że jak gaszę to tak zatrzęsie silnikiem czasem lekko autem .
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i stwierdził że te drgania sprzęgła podczas jazdy nie są niepokojące bo "ten typ tak ma" i podobno często się z tym spotykał(podobno jak każdy po kupnie jestem trochę przewrażliwiony...może ma rację). Co do piszczenia podczas gaszenia to dziś już nie było tego słychać aż tak bardzo wyglądało to naturalnie, wczoraj samochód był gaszony w blaszanym garażu także może temu wydało mi się to trochę nie tak. Dźwięk wczorajszy, żeby go dokładniej opisać brzmiał podobnie jak ..... pralka która schodzi z obrotów i przy niskich zaczyna piszczeć.

Opublikowano

Co do tego dziwnego dźwięku przy gaszeniu, wczoraj u mnie zaobserwowałem coś podobnego. Bujnięcie lekkie jest - wiadomo, ale ten dźwięk. Dzisiaj sprawdzaliśmy z mechanikiem i wszystko wskazuje na uszkodzoną lewą poduszkę silnika. Kończy już swój żywot.

 

Postaram się dzisiaj nagrać filmik i wrzucę na yt.

 

Pzdr.

Opublikowano
ja mam ten pisk tyle ze przy zapalaniu co za zenada bo niby wszystko sprawdzone i alles gut. wstyd odpalac auto jak ktos jest w poblizu ale czasami to nieuniknione
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie gaszenie przebiega w miare gladko jakies tam delikatnie bujniecie jest ale mam ten sam problem z tym irytujacym piskiem....
Opublikowano
ja mam ten pisk tyle ze przy zapalaniu co za zenada bo niby wszystko sprawdzone i alles gut. wstyd odpalac auto jak ktos jest w poblizu ale czasami to nieuniknione

 

Miałem dokładnie tak samo w mojej 320d. Coś na chwilę piszczało przy odpalaniu. Na pewno był to jakiś pasek, ale w sumie nie wiem, bo auta już nie mam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Dokładnie to samo zaraz po odpaleniu jak już silnik normalnie pracuje jest lekkie bujnięcie, byłem w BMCars w Mysłowicach żeby postawili jakąś diagnozę, powiedzieli że niestety nie wiedzą co to może być w 100%. Sprzęgło mi drży i drążek zmiany biegów również, nawet przy wciśniętym sprzęgle. Panowie 45 min patrzeli na auto z latarką i stwierdzili że zaczęliby od wymiany poduszek pod silnikiem, niestety nie dali gwarancji że to pomoże(sobota była i jakoś specjalnie chyba im się nie chciało). Koszt ok. 850 zł. chyba zajmę się tym po zimie.
Opublikowano
ja mam ten pisk tyle ze przy zapalaniu co za zenada bo niby wszystko sprawdzone i alles gut. wstyd odpalac auto jak ktos jest w poblizu ale czasami to nieuniknione

 

Jak Ci wstyd odpalać to weź podjedź do jakiegoś mądrego kolesia i zrób coś z tym w końcu.....

Opublikowano
Miałem takie objawy i skonczylo sie wymiana kola pasowego i jak reka odjal.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie odkupuję temat, bo wszystko wskazuje na to, że i u mnie problem to koło pasowe (tłumik drgań)

 

Objawy co prawda są inne, tzn. przy gaszeniu następuje taki dziwny odgłos, w każdym bądź razie nie są to piski (może wczesne stadium zepsucia tłumika drgań?) :)

 

Zdjęliśmy oba paski jest spokój. Założyliśmy krótki pasek i na kilkanaście zgaszeń silnika, odgłos wydobył się raz, może dwa. Jak założyliśmy sam długi pasek, odłgos wystąpił przy każdym gaszeniu. Wniosek z tego taki, że im koło ma większe obciążenie, tym odgłos słyszalny jest częściej. W Intercarsie koło firmy Corteco a wydaje mi się, że właśnie to idzie na 1 montaż mogę zakupić w cenie 600netto. Teraz pytanie do tych co wymieniali, czy samo koło wystarczy? Czy trzeba coś jeszcze z załączonego obrazka?

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/f/d/134.png

 

I druga sprawa zaobserwowałem także mocne zapocenia z pompy wody :/ także wiem już gdzie podziewał się mój płyn chłodniczy :), nie leje się, ale widać niebieską smugę :) także nic tylko trzeba wymienić. Przerabiał ktoś temat pompy wody?

 

Pzdr.

Opublikowano
Pisk przy gaszeniu spowodowany jest obciążeniem pasków wielorowkowych względem kół pasowych i rolek prowadzących. Generalnie nie powinno być tego typu dźwięków. Może to świadczyć także o osłabionym napinaczu. Do diagnozy kwalifikują się także poduszki silnika, skrzyni biegów [podpora w trójkącie].
Opublikowano

Poduszki mam sprawne, myśleliśmy, że walnięta jest lewa poduszka i zamieniliśmy ją na nową - ale to samo. Czyli poduszki są ok. Później jak napisałem ściągnęliśmy paski i tego dziwnego dźwięku przy gaszeniu nie było. Trzeba było od razu tak zrobić :) no ale człowiek zawsze zaczyna od rzeczy najtrudniejszych ;). I się zastanawiam czy wymienić to koło już czy jeszcze zaczekać :roll: no i jeszcze ta pompa wody... :roll: w tym momencie chyba skupię się najpierw na niej.

 

Pzdr.

Opublikowano
a ja Ci powiem ze na 80% masz zepsuta przepustnice elektroniczna na dolocie przy EGR :) bo ona odpowiada za idealne gaszenie sie. Przepustnica zamyka sie i odcina doplyw powietrza, przez co silnik sie lepiej gasi, nie telepie i nie ma efektu jakby chcial zapalic i piszcza paski ;) uzywane kupuj tylko z pewnego zrodla, allegro odpala, bo to czesc elektorniczna i handlarze oszukuja ze niby sprawne a czesto sie to psuje ;)
Opublikowano
Halo, halo... nikt nic nie napisze? :roll:

Napisze, ja wymieniałem koło pasowe. Zaleca się wymianę wraz ze śrubą (chyba 20 zeta w ASO).

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
a ja Ci powiem ze na 80% masz zepsuta przepustnice elektroniczna na dolocie przy EGR :) bo ona odpowiada za idealne gaszenie sie. Przepustnica zamyka sie i odcina doplyw powietrza, przez co silnik sie lepiej gasi, nie telepie i nie ma efektu jakby chcial zapalic i piszcza paski ;) uzywane kupuj tylko z pewnego zrodla, allegro odpala, bo to czesc elektorniczna i handlarze oszukuja ze niby sprawne a czesto sie to psuje ;)

 

Powiem szczerze, że o tym nie wiedziałem, ale widzisz, zdjąłem paski i gaszenie było idealne :roll: założyliśmy tylko pasek na koło pasowe, dźwięk występował ale nie zawsze, natomiast jak założyliśmy i drugi pasek dźwięk był za każdym razem :roll:

 

Pzdr.

Opublikowano
sprawdz ta przepustnice ;) zdejmij z niej waz od dolotu i zgas silnik, sprawdz czy podczas gaszenia zamyka sie. Do tego potrzebujesz dwoch osob, jedna gasi a druga w tym momencie patrzy czy zamyka sie. Jak nie to do wymiany ;)
Opublikowano
sprawdz ta przepustnice ;) zdejmij z niej waz od dolotu i zgas silnik, sprawdz czy podczas gaszenia zamyka sie. Do tego potrzebujesz dwoch osob, jedna gasi a druga w tym momencie patrzy czy zamyka sie. Jak nie to do wymiany ;)

 

Sprawdzę, dzięki

Opublikowano
Mi przy odpalaniu przy -14 stopniach jak tylko chwyci jest taki sekundowy jakby pisk, czy to może być pasek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.