Skocz do zawartości

540 automat.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Być może powtórze jakiegoś posta ale w wyszukiwarce nic nie znalazłem.Szukam kogoś kto już kiedys eksploatował takiego automata i ma doświadczenie.Problem mój jest następujący-jak wrzucam R to odczuwalnie szarpie,jak zapinam N to delikatnie toczy się do tyłu a jak zapnę D to buczy i ciężko jedzie do przodu.Wygląda to tak jakby sklejały sie wsteczny i drive.Chłopaki w warsztacie obstawiają na labirynt.Problem pjawiał się raz w tygodniu ale widzę że zaczyna częściej.Usterka pokazuje się bezpośrednio po odpaleniu w czasie jazdy nigdy.
Opublikowano
ja bym zdjal miske olejowa , sciagnal sterowanie - bycmoze sie poluzowało , przecyscił obie powierzchnie i załozyl - zalej olejem ktory spuscisz i zobacz co sie bedzie dzialo - jesli nic to nie da to trzeba chyba rozbierac sterowanie :cry2: a to juz wyzsza szkola
Opublikowano
Jak pomoze to co mowil kolega wyzej to wymien olej , jak nie to po naprawie zmien olej i koniecznie filtr. Niby fabryka nie zaleca wymiany tego oleju ale ZF zaleca wymiane filtra i oleju co 100tys km.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Wymienilem i jest rewelacja, zniknelo szarpniecie przy ruszaniu ktore sie pojawialo raz na 100 ruszen ale bylo a po wymianie mam spokoj. Oleju w silniku tez nie wymieniaj bo cos ci sie popsuje :jawdrop:

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

mało nie umarłem ze śmiechu mavic ale skoro jednak przezyłem Twoj dowcip to powiem Ci ,ze jakos nie widze na Castrolu RS napisu LIFETIME , więc chyba jednak zmienę. Co do skrzyni to kilku moim znajomym padł wsteczny jakies 15 tys po wymianie, to sobie podaruje. A szarpanie raczej było spowodowane niedoborem oleju a nie jego " zużyciem ", bo ja mam na liczniku 197 000 i nic nie szarpie a olej nie był zmieniany :lol:

 

P.S . Rozrząd najlepiej tez zmień , bo sie jeszcze zerwie :D

Opublikowano
Nigdy nie mialem zbyt niskiego stanu oleju bo pilnuje tego, przy kazdej okazji sprawdzam stan oleju w serwisie. Ja poelcam kazdemu kto chce dbac o swoje auto zeby ten olej wymienic wraz z filtrem a olej w silniku staram sie wymieniac co 12-15tys.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

ja zmieniam olej w silniku co 10 tyś a w skrzyni nie będę zmieniał - proponuję ( w przypadku e32) zajrzec na strone 130 w instrukcji -

740* - Oeldauerfuellung ohne Oelwechsel

 

oczywiscie jak ktoś chce , to moze zmieniac ten olej i co 5 tyś .

Kazdy robi ze swoim autem co chce . Koniec tematu :8)

Opublikowano
Specjalnie w tej sprawie napisalem do pana Martina Vogel z ZF i odpowiedzial mi ze wymienia sie olej w mojej skrzyni co 100tys km. Robcie z ta informacja co chcecie, ja dbam o auto.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Specjalnie w tej sprawie napisalem do pana Martina Vogel z ZF i odpowiedzial mi ze wymienia sie olej w mojej skrzyni co 100tys km. Robcie z ta informacja co chcecie, ja dbam o auto.

 

a czy twoja skrzynia to 5HP18 ?

zh
Opublikowano

mam taki dokument w pdf odnosnie wszystkich skrzyn automatycznych w BMW i tam jest tak napisane:

 

 

E34

540i

5HP30 (A5S 560Z)

3/93 10/95

 

USE ONLY SHELL LA 2634

BMW PART NUMBER

83 22 9 407 765

5 LITER BLACK - LIFETIME FILL

 

ale jest tez kilka innych rzeczy, jak chcesz to ci mailem posle caly dokument - nie mam go jak wstawic na wuwu bo mam ftp zablokowane z pracy

zh
Opublikowano

wiec tak..........

 

olej w skrzyni automatycznej sie zuzywa jak kazdy olej - i musi byc okresowo wymieniany - to nie podlega zadnej duskusji :!:

 

orginalny olej ZF - to olej syntetyczny - life time - ze specjalnymi dodatkami ciernymi - ma kolor złoty - jest do kupienia w cenie ok 60 / 70 zl za litr - wymienia sie go co ok 100 tys........ - takim olejem skrzynia jest zalewana w fabryce

 

jednak mozna zalac skrzynie olejem syntetycznym innej firmy - wtedy producent zaleca wymiane co 40 - 80 tys.....

 

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura - nie wymienia to sie krwi w krwioobiegu człowieka - ale to dlatego ze ten mechanizm ma własciwosci regeneracyjne - a skrzynia zf nie :mrgreen:

Opublikowano

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura -

 

:duh: :duh: wszystcy na niemieckim forum po zmianie oleju mieli w krotszym lub nieco dłuszym czasie problemy z 5hp30 , takze albo zmiana pogorszyła sprawę albo nie uchroniła od niczego :|

Opublikowano

Frank ja nie wiem do konca jak to jest , ale niedawno bylem u swoejgo mechanika ktory zajmuje sie tylko BMW i naprawia rowniez skrzynie aut.

Byla u niego E38 740 z rozwalonym automatem. Mowil ze jego zdaniem trzeba wymieniac olej w tych samochodach w skrzyni co 100 000 km, pokazywal mi filtr aut. z tej E38, byl tak zabity roznymi syfami ze nie wyobrazam sobie jak mial przez niego filtrowac sie olej.....

 

A BMW na 100% mowi ze tego oleju sie nie wymienia, tak samo jak w moscie w nowszych modelach.

 

Ale opinie mechanikow sa rozne....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

nie wiem czemu wszystik siadaja skrzynie...... i nie wiem czy to jest zwiazane z wymiana........

 

ale wiem jedna - skrzynia ma tarczki - ktore scierajac sie daja opiłki - nie tylko tarczki ale i inne elementy - wiec z czasem filtr sie zatyka i pompa nie podaje obpowiedniego cisnienia - tarczki zuzywaja sie w blyskawicznym tempie - wszystko sie przegrzewa , gna sie metalowe przekładki - i po skrzyni......

 

pozatym sam olej nie jest wieczne....

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,nie moge sie doszukać informacji czy w e39 540ia we wszystkich latach była montowana ta sama skrzynia,

w buni z 97r. która wczoraj oglądałem była A5S 440Z jak wynika z vin-kodera.

jutro jade ogladac beeme z 96r. i zastanawiam sie które skrzybie były tymi wadliwymi i czy A5S 440Z jest bezpieczniejszą opcją???

czy bylo ich wiecej w przedziale 96-98r?

Pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura -

 

:duh: :duh: wszystcy na niemieckim forum po zmianie oleju mieli w krotszym lub nieco dłuszym czasie problemy z 5hp30 , takze albo zmiana pogorszyła sprawę albo nie uchroniła od niczego :|

 

 

Wg mnie to zbieg okolicznosci, ze akurat po wymianie cos sie dzialo, nie chce mi sie wierzyc. Moj kumpel tez wymienial w 540 dawno temu i jest ok. Nie wymienianie wydaje mi sie nie logiczne, a moze ktos zna odpowiedz i przedstawi jakies argumenty, a nie gadanie "po wymianie skrzynia sie psuje lub nie pracuje dobrze, i inne bzdety". Napewno chodzi o to, ze nie trzeba, ale to nie znaczy, ze nie mozna.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Jak ktos nie umie wymienic oleju w skrzyni aut,to lepiej niech sie za to nie zabiera bo wtedy zaczynają problemy. A poza tym jesli producent pisze w specyfikacjach np skrzyni aut " dauerfüllung " to mi to wystarcza. CIekaw jestem ile usterek np wstecznego w 5HP30 spowodowanych jest "zbyt starym" olejem. Mozna olej wymieniac i co 5000 km - i co z tego. Tak jak ktos juz tu na forum pisał- nawet w olejach silnikowych producenci stosują coraz dłuzsze interwały w wymianach oleju- 30 000-60 000km . Nie ma sie co wielce dziwic. Ale nikt nikomu nie broni wymieniac.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dudi, powiedz mi o ile zwieksza sie zywotnosc 5Hp30 dzieki regularnym zmianom oleju ? :)
a oile zmniejsza sie zywotnosc silnika bez wymiany oleju ? :doh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.