Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć,

 

czy jest ktoś, kto wie, jak wymienić żarówkę H11 w halogenie w wersji po lifcie ? chodzi mi o te okrągłe dwa małe światełka w zderzaku.

Wszędzie jest pełno opisów jak to ładnie i banalnie można to zrobić od zewnątrz ale... w starych, prostokątnych halogenach...

 

pomoże ktokolwiek ?

thanks from the mountain - dzięki z góry :)

 

Pawel

Opublikowano
podnieść przód, zdjąć koło, wymontować osłonę nadkola (małą),odkręcić halogen i wymienić żarówkę
Opublikowano

o Cie choroba...

to ja myślałem, że wymienie sobie żarówki, coby sie z xenonem zgrywały, a tu takie buty...

odpuszcze sobie chyba i zlece jakiemuś serwisowi, bo w taką pogodę ostatnie czego pragnę to wykręcać koła, nadkola, czy tym podobne :)

 

ale dzięki mimo to !

Opublikowano
w zderzaku jest miejsce na śrubokręt... działa na zasadzie zatrzasku. Żarówa halogenu HB4.

W wersji przed liftem. Po lifcie nie ma innej opcji jak ta, podana przez kolegę ksei. Żrówka H11, dostęp tylko po odkręceniu koła i zdjęciu części nadkola, z dołu nie ma dojścia, bo blokuje zderzak i osłona.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:mad2: :mad2: :mad2:

Wyciągasz "małą" kratkę ze zderzaka, po stronie halogenu, w którym chcesz wymienić żarówkę. Wkładasz ręke i lokalizujesz halogen, wypinasz żarówkę (można z podpiętą wtyczką). Przewód jest na tyle długi że dosięgnie do otworu w zderzaku i nie musisz wpinać żarówki po omacku.

Żarówkę (z gniazdem) wyciąga się bodajże przez obrócenie o pewien kąt.

 

Odradzam śrubokręty i podnośniki :mrgreen: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lift nie ma kratki!!!!!!!!!!!!

nie pisz bzdur :mad2:

 

http://moto.allegro.pl/zderzak-bmw-3-e46-e-46-oryginalny-lift-01-05-i1287172611.html

 

W tej aukcji widać, że kratka w zderzaku nie jest jednolita, po co inżynierowie w BMW wymyślili dokładane "małe" kratki ??

Żeby wypadały ??

Po za tym na zdjęciu zderzaka od wewnątrz widać też jak blisko otworu jest umiejscowiony halogen.

Opublikowano
Noooo, wygląda na to, że masz rację. U siebie wymieniałem całe halogeny, więc musiałem demontować nadkole, ale do wyjęcia żarówki to faktycznie może wystarczyć wyjęcie tej małej kratki.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dla jasności, w e46 przed liftem wymiana żarówki halogenu wygląda podobnie.

LUDZIE ... zafascynowani BMW za jego zaawansowanie techniczne i jakość. Nie dłubcie w zderzakach śrubokrętem , nie rozbierajcie połowy auta, nie zmieniajcie żarówki na kanale. To nie Renault :cool2:

Edytowane przez kwiatus19
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam czy zmieniałem w swojej poprzednie (przed liftowej) e46 żarówkę. Ale analogicznie do wersji po lifcie starsze modele też mają "małe" kratki zdejmowane. Więc jestem ciekaw po co jest takie rozwiązanie ??

Dla jasności nie chcę się w tym momencie z nikim spierać o to kto ma racje, jestem po prostu ciekawy, jaki jest cel tego rozwiązania.

Opublikowano

kwiatus19 zgadza się! Dla zwykłych zderzaków [nie MPakietowych] są dostępne 3 rodzaje wzornicze kpl kratek [krata główna + dwie boczne listewki]. Są one wykorzystywane w konkretnych modelach silnikowych i tak np dla:

316i - 325i kratka z podwójną listwą ozdobną

328i-330i kratka z siatką i dwoma pojedynczymi listwami ozdobnymi

320d-330d kratka z pojedynczą listwą ozdobną

Generalnie nie jest możliwe dostanie się do żarówki halogenu z tej pozycji ponieważ dostęp jest całkowicie zblokowany przez tunele powietrzne hamulcy i chłodnicy paliwa. Wiem ponieważ sprawdzałem tą opcję próby demontażu żarówki.

Opublikowano
Dla jasności, w e46 przed liftem wymiana żarówki halogenu wygląda podobnie.

to już dotyczy mnie :wink:

Nie dłubcie w zderzakach śrubokrętem

nie dłubiemy w zderzakach, a tam gdzie inżynieria BMW zaprojektowała do celów naprawczych miejsca technologiczne...

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-11/95686797.jpg

 

Panowie !!

Kratka jest w wersjach coupe/M , dalej : w wersjach przed liftem jest banalny dostęp od zewnątrz do halogenu, natomiast w wersji PO LIFCIE lampą przeciwmgielną jest małe okrągłe światełko, więc proszę nie wciskać mi, że jest dostęp od zewnatrz za pomoca jakieś kratki, która wcale nie występuje w e46 sedan po lifcie !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e46 po lifcie są wyjmowane kratki !!!

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/e/146.png

odpowiednio nr: 5, 6, 7.

 

Jedyny problem to kanał powietrza chłodnicy paliwa w dieslach.

Prawą żarówkę wymieniamy bezproblemowo, wyciągając KRATKĘ w zderzaku. Przekręcamy gniazdo żarówki w osi i wyciągamy żarówkę z gniazdem "na kablu" na zewnątrz zderzaka. Spokojnie wychodzi bo przewód jest dość długi, tak, ze wypięcie/wpięcie żarówki robi się bezproblemowo, mając wszystko na wierzchu.

Teraz druga strona, gdzie sposób nie zawsze się sprawdza. W dieslu mamy wykorzystane dwa "pola" w kratce, jedno to wlot powietrza do chłodzenia tarcz hamulcowych, druga to wspominany już kanał powietrza chłodniczki paliwa. Z tej strony (lewej) żarówkę wymienić można od góry, spod maski. Dojście jest ciasne, ale można spokojnie dostać się do halogenu. Dla polepszenia dostępu polecam wypiąć żarówkę światła drogowego (długiego).

W benzynie problem nie występuje, ponieważ kanału tego nie ma.

 

Kolego dukegs dla Twojej informacji, przed chwilą byłem przy aucie i oby dwie żarówki miałem w rękach. Kół nie odkręcałem , na kanał nie wjeżdżałem.

Niestety okazało się, ze aparat ma padnięta baterię, bo dołączył bym fotki. Nie pisz więc bzdur, ze kratek nie ma.

Opublikowano

hej !

 

piszę do ludzi, którzy uważają , że mam kratkę wokół halogenu , tj. w coupe/M , a takowej nie ma, a zdjęcie Twoje przedstawiało wersję przed liftem, gdzie był banalny dostęp do prostokątnego halogenu. Teraz już dzięki Tobie właśnie (po 10 postach) wiem jak sie zabrać do tego :)

 

dzięki !

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sorki ze odgrzewam kotleta ale czytałem ten temat bo spaliła mi sie zarowka halogenu przeciwmgielnego.. Nie bardzo chciało mi sie w temp -7 stopni odkrecac koła i grzebac w nadkolach..Posiadam bmw e46 320D z 2002 roku..

Ponizej zamieszczam filmik nagrany przeze mnie 2 godziny temu.. Wymontowałem kratke o ktorej była mowa w temacie a wyjęcie żarówki zajeło mi 22 sekundy..zamontowanie podobnie..

 

 

Wystarczy złapać za zarówke przekrecic.. nie pamietam w ktorym kierunku i wyciagnac.. Bzdura jest ze w dieslach przeszkadza nam tunel za halogenem. Jesli juz przekrecimy zarowke to łapiemy za kabelki i wyciągamy w strone nadkola.. Kabelek jest na tyle długi ze mozna wyciagnac zarowke przez kratke.. Nowa zarowka H11 - 28 zł (hella) 5 min pracy.

 

powodzenia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdura jest ze w dieslach przeszkadza nam tunel za halogenem

Ty i Twoje 320d z 2002r to nie jedyny diesel na tym forum.

Napisz o tej BZDURZE posiadaczom silników M47 (318d) i M57 (330d) w e46 z lat 2001-2003.

Jeżeli w 320d M47N nie ma tego problemu (nie zaglądałem pod maskę tego modelu) wystarczy dać taką informację, a nie posądzać kogoś kto podał konkretne info o pisanie bzdur.

  • 3 lata później...
Opublikowano
W mojej e46 po lifcie benzyna, motor N42 również jest wyjmowana kratka. Może się przyda komuś info, dlatego odgrzewam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.