Skocz do zawartości

520d - przybyło oleju w silniku - jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.

wrzucam ten temat na forum e46, gdyż w tym nadwoziu był dużo częściej montowany silnik m47, niż w e39.

po raz drugi zauważyłem że przybyło oleju w silniku.

pierwszym razem troche to zbagatelizowałem, upuściłem nadmiar i było ok. Około miesiąc temu zmieniałem olej, nowy był wlany do max na bagnecie i było ok.

Dziś zaglądam a bagnet jest cały w oleju (tzn. cały ten plastikowy element z podziałką).

Na forum już wcześniej o to pytałem i podobno to olej napędowy spływa do misy i że winna temu może być pompa oleju.

Czy może mi ktoś naświetlić sprawę jak przez pompę oleju ON miesza sie z oliwą?

Czy da się tą pompę wymontować i naprawić we własnym zakresie czy tylko wyspecjalizowane zakłady?

Pozdrawiam

Edytowane przez pedros-20
Opublikowano

ja chyba nie zrozumiałem ..... wymieniasz olej i nalewasz nowy do końca podziałki ????? przecież to logiczne że przy wymianie całość i tak nie ścieknie i część zostanie .... Ty natomiast dolewasz do końca miarki nowego i po nocy gdy stoi auta rano już jest nadmiar !

olej uzupełnia się do połowy miarki ......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

płynu nie przybywa i nie ubywa, silnik nie kopci, pracuje normalnie.

 

może źle się wyraziłem. stan oleju po wymianie był sprawdzany np. na drugi czy trzeci dzień rano przed odpaleniem auta i wtedy pokazywało max. nawet wg tego co piszesz to ile może ścieknąć więcej oleju? 200ml? u mnie jest cały ten plastik w oleju czyli podejrzewam że jest jakieś 1-1,5 litra za dużo. z tego co pamiętam oleju wlałem ok. 6 litrów, więc powinno być ok a jest dużo za dużo...

Opublikowano
płynu nie przybywa i nie ubywa, silnik nie kopci, pracuje normalnie.

 

może źle się wyraziłem. stan oleju po wymianie był sprawdzany np. na drugi czy trzeci dzień rano przed odpaleniem auta i wtedy pokazywało max. nawet wg tego co piszesz to ile może ścieknąć więcej oleju? 200ml? u mnie jest cały ten plastik w oleju czyli podejrzewam że jest jakieś 1-1,5 litra za dużo. z tego co pamiętam oleju wlałem ok. 6 litrów, więc powinno być ok a jest dużo za dużo...

:shock: u mnie przy każdej wymianie ( podkreślam że wymieniam sam i czekam dosyć długo żeby większość ściekła ) wchodzi max 4 litry .... to jak tam mieścisz 6 l ?????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ja też nie wiem, nawet w sklepie powiedzieli mi że 6 litrów potrzeba przy wymianie oleju. wlałem 5l, odpaliłem, zgasiłem, poczekałem, sprawdziłem stan i było minimum więc następnego dnia dolałem jeszcze litr i był max. mój silnik jest jakiś innny bo już nie kumam?
Opublikowano

W e39, układ smarowania w motorze M47 faktycznie ma 6 litrów, a w e46 odpowiednio 5/5,5 litrów. Nie wnikałem skąd ta różnica (może różnica w długości kanałów).

Różnica między poziomem minimum, a maksimum na skali bagnetu to 1 litr. Jeżeli sprawdziłeś poziom po wymianie i wskazywało minimum, a potem wlałeś litr (domyślam się, że wyszedłeś z założenia, iż ma wejść 6 litrów i nic więcej Cię nie obchodzi) to nic dziwnego, że Ci pokazuje maksimum.

Spuść nadmiar oleju, bo stany skrajne są niekorzystne dla działania układu smarowania oraz silnika.

Przy następnej wymianie jak będziesz dolewał olej, to lej go partiami, odczekaj trochę i sprawdź, a nie od razu litr. Poziom powinien zawierać się między minimum, a maksimum, czyli pośrodku skali.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
a ja mam takie pytanie :) rano sprawdzam stan oleju wyciagam i dużo ponad max wycieram bagnet wkładam i stan ok, sytuacja odwrotna na ciepłym jak wyciagam nie ma wycieram i jest stan?? troche dziwne co?? :duh:
Opublikowano

kolego M.S. - gdyby był stan 'max' na bagnecie to bym się nie przejmował, ale gdy wyjme bagnet, wytre i sprawdzam jeszcze raz to stan jest dużo poand max.

A gdyby faktycznie jakimś cudem ON się wymieszał z olejem to czy silnik powinien jakoś głośniej "klekotać" ?

Smarowanie również wtedy byłoby gorsze i chyba powinna o tym informować kontrolka od smarowania?

Ja nie zauważyłem żadnej zmiany w dźwięku silnika.

 

Jutro upuszcze oleju i zobacze ile faktycznie było za dużo. Nie wiem może pojeżdże troche i zobacze czy znów przybędzie.

Opublikowano
Witam.Miałem podobny problem z przybywaniem oleju. U mnie paliwo dostawało się do oleju.Poszło uszczelnienie na pompie wtryskowej, mały oring za 37zł, sprawdzenie pompy ok 300zł + robocizna.Samemu raczej ciężko, trzeba mieć sprzęt do wyjęcia tej pompy.Powodzenia i nie daj się naciągnąć na wtryski, pierścionki itd.
Opublikowano

dzięki Antonio :cool2:

patrzyłem teraz na budowe silnika i wygląda na to że pompa chodzi na łańcuchu rozrządu (wiem, odkryłem ameryke... :D ) i jeśli jest chłodzona olejem to jest możliwość że puszcza rope do oleju. Chyba nie obędzie się bez wizyty w warsztacie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.