Skocz do zawartości

temperatura silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
cze mam problemw moim e36 rok 94wymienilem plyn w chlodnicy,jako ze jestem amator zrobil mi to profesionalny warsztat.polecili mi polski petrygo.. silnik lapie swoja temp i niby jest wszystko ok ,ale jak jade na trasie np ok 90km/h to temp silnika spada prawie o jedna kreske jak sie zatrzymam np na czerwonym to szybkoo wraca do swojej pozycji i "stoi na bacznosc".czy to normalne??wczesniej tego jakos nie zaobserwowalem,,podobno termostat jest dobry ps.i przy wymianie odpowietrzyli uklad POZDRAWIAM WSZYSTKICH SZCZESLIWCOW BMW

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano

Witam.

Nie poleciłbym Borygo czy też innych wyrobów z Boryszewa :norty:

Znam przypadki gdzie po wlaniu tegoż właśnie płynu strzelały nagrzewnice czy też zaczynały cieknąć pompy wodne :norty:

Tak więc radzę przemyśleć wybór płynu :norty:

Wracając do Twojego problemu, wątpie czy jakość cieczy chłodzącej znacznie wpływa na wydajność układu chłodzenia tym bardziej że zalałeś płyn gorszy jakościowo od oryginalnego.

Twoje problemy z niedogrzewaniem auta to na 90% uszkodzony termostat. I tak na marginesie, jak mieliby uszkodzić Visco ?? :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
dzieki za rady ja tez nie jestem zwolennikiem jakis tanich polskich zamiennikow do niemieckiej bryki ale zapewniali mnie ze ten plyn nie jest gorszy od niemieckich , a nie bylem w bylejakim warsztacie tylko autoryzowany serwis boscha :lol: czy cos by zepsuli ?chyba raczej nie bo caly czas patrzylem slimakom na rece, a co do termostatu to wydaje mi sie jakby byl uszkodzony to albo caly czas zamkniety albo otwarty czyli musialby lapac puzno temperature,a wydaje mi sie ze jest oki w miare szybko i w aucie inno moment i jest cieplutko!! :| no i nie wiem co z tym poczac?? :cry2:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano
mnie tlumaczyli ze wszystkie plyny sa podobne maja ta sama jakosc i kazdy musi spelniac pewne kryteria..niesadze zeby plyn mial wieksze znaczenie w ukladzie chlodzenia skoro leja wode i tez sa zadowoleni przynajmniej chwilowo .a kazdy plyn ma wlasciwosci smarne i konserwujace uklad chlodzenie od wewnatrz .uwazam ze skoro jakas firma wypuszcza dany produkt na rynek to spelniaja one okreslone normy :wink:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano
Kiedys mialem dokladnie ten sam problem ,tylko w e34 3.0 V8. W korku ok, na trasie spadala i silnik sie nie dogrzewal. okazalo sie, ze uszkodzony byl termostat. Proponuje go wymienic a napewno wszystko sie ustabilizuje.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
:x i chyba tez tak zrobie wymienie termostat i bede mial pewnosc ze wszystko jest git,,.wiecie moze ile takie cacko kosztuje??original i zamiennik??moja bejca to e36 rok94 316i m43

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano
co do termostatu to wydaje mi sie jakby byl uszkodzony to albo caly czas zamkniety albo otwarty czyli musialby lapac puzno temperature,a wydaje mi sie ze jest oki w miare szybko i w aucie inno moment i jest cieplutko!! :|

 

Takie defekty termostatów nie zdarzają zbyt często. O wiele częściej termostat z czasem traci optymalne parametry. Np. nie domyka się całkowicie, albo otwiera trochę zbyt intensywny przepływ płynu. W twoim BMW wygląda na ten drugi defekt.

 

I wcale nie musi być to stary termostat. Ostatnio zaczynam zauważać lekkie objawy niedogrzania na trasie, w domowym Suzuki Swifcie, rocznik 2003, 57 tys. km przebiegu. Po wskazaniach temperatury silnika widać, że termostat otwiera się trochę za wcześnie, a po rozgrzaniu jest otwarty ciut za szeroko.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
to co nie ma co kombinowac :norty: samo sie nie naprawi trzeba wymienic termostat :mad2: bo raczej jezdzic z tym nie mozna????w sumie jezdze raczej tylko po miescie i nawet przez miesiac tego nie zauwazylem tylko jak trasa... ah...ahhh :cry2: :mad2: te nasze beemki

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano

Odnośnie płynów, to wcześniejsze wersje Borygo/Petrygo nie mogły być używane do aluminiowych chłodnic, ale to było lata temu. Aktualnie nie produkty nie ustępują niczym zachodnim odpowiednikom.

 

A co do temperatury - stanowczo i najtaniej: wymień termostat.

Kai
Opublikowano
mialem dokladnie ten sam przypadek - termostat, nie wiem jaki masz rodzaj silnika, do mojego nie bylo zamiennikow. Oryginalny 160zl
Opublikowano
Odnośnie płynów, to wcześniejsze wersje Borygo/Petrygo nie mogły być używane do aluminiowych chłodnic, ale to było lata temu. Aktualnie nie produkty nie ustępują niczym zachodnim odpowiednikom.

 

:norty: Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :norty:

 

Niezgadzam się z tym :norty:

A tak na serio, to myśle że różnica jest spora, poleciłbym płyn castrola jest bardzo dobry i cena też rozsądna.

Co do twego problemu, to tak jak poprzednicy pisali-termostat,

do M40 kosztuje około 40 zł, oryginał. :dance:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
40 zl?? :jawdrop: 160zl :jawdrop: niezla rozbieznosc cen ja mam 316i e36 m43 ....u boscha powiedzieli mi za termostat 300 zl :shock: ale ze nie ma sensu go wymieniac bo mozna chlodnice zakryc kartonem :doh: mistrzostwo swiata :norty: niezli fachowcy :modlitwa:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano

u mnie byl dodatkowo taki numer (w sklepie Foty) - powiedzieli ze jest oryginal bmw - 160zl i zamiennik niemieckiej firmy za 285zl :duh:

wiec wybralem oryginal. Gdzie tu sens?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
dzieki wszystkim za rady :dance: kupilem w koncu nowke termostat w serwisie bmw 147 pln., i jest wszystko super tak jak powinno byc ok 2km i wsazowka stoi pionowo i ani drgnie :norty: i nie wiezcie jak ktos wam mowi ze mozliwe sa odchylenia ma stac i juz :norty: PS. szkoda tylko ze partacze w serwisie boscha jak wymieniali to tak dokrecili sruby ze pekla obudowa :jawdrop: :mad2: i teraz mam nowy termostat w starej obudowie :x ale przynajmniej silnik ma taka temp jaka powinien miec!!! :mrgreen: dzieki wszystkim za rady :hand:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj wpadła mi w łapy faktura z cena termostatu do M43 z zeszłego roku z grudnia. Kwota to coś koło 130 zł, oryginał ze Zlatex-u.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.