Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam temat: w związku z frustracją spowodowaną zgonieniem mnie z lewego pasa A4 (oczywiście "niemieckiego" odcinka) przez Q7 (przy około 190 km/h) zacząłem grzebać w necie szukając pomocy.

Niestety w PL jeszcze chyba nie ma programu dla tego silnika, więc znalazłem coś takiego:

http://www.racechip.de/racechip-angebot.php?modell=BMW-5er-F10-520d-3838&language=en

Ma ktoś doświadczenie z takimi wynalazkami? Czy może poczekać na program?

a propos programu to chyba to ale w de:

http://mosselmanturbo.com/bmw-remapping-chiptuning/x/bmw-520d-f10-185pk/

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
na moje oko to jest to, ale bardziej mnie zastanawia czy nie stracisz gwarancji robiac taki program :?:

 

utrata gwarancji może być kłopotliwa. Byłoby miło gdyby BMW wpadło na pomysł tuningu fabrycznego - z tego co wiem to to e60 i e90 w wersjach 2.0 d 177 KM jest opcja zwiekszenia mocy (bagatela 10 tys PLN) o około 30 KM. Podobno wiąże się to nie tylko z programem (lub chipem) ale też ze zmianą układu chłodzenia.

Niestety do F10 póki co nawet nie ma takiej opcji :(

Istnieje jeszcze ryzyko że mi przejdzie ... ale nie sądze żeby to nastąpiło szybko :norty:

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano

 

Dzieki :) Producent znany i uznany i jezeli dobrze rozumiem to box jest łatwo montowany i demontowalny ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
podejrzewam ze wprowadzenie czegos takiego przez bmw to kwestia czasu. Trzeba poczekac na Performance do F10 :norty:
Opublikowano
Poczekaj aż upłynie gwarancja, z tego co wiem BMW nie chcę oficjalnie chipować, tylko podsyłają zainteresowanych klientów do zaprzyjaźnionych tunerów tj. vtg, masters. Niestety przy jakiejś poważniejszej awarii, chip zostanie wykryty przez to gwarancja przestanie być honorowana.
Opublikowano
Panowie mam temat: w związku z frustracją spowodowaną zgonieniem mnie z lewego pasa A4 (oczywiście "niemieckiego" odcinka) przez Q7 (przy około 190 km/h) zacząłem grzebać w necie szukając pomocy.

 

ale wstyd

BMW - The Ultimate Driving Machine :lol:

podejzewam ze podczas gdy kierowca tego Q7 ziewał z nudów ty właśnie wycisnałeś VMAX z swojego BMW ...

Opublikowano

Hartge ma dobry chip do 550itki , zrobiony jest na bodajze 490KM, tylko ze nowa 5tka jest bardzo ciezka wiec..

 

a wracajac do tematu to, nie lepiej bylo kupic troche wiekszy silnik, ale np bez m pakietu? podejrzewam ze prawie bys sie zmiescil w cenie

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Panowie mam temat: w związku z frustracją spowodowaną zgonieniem
mnie z lewego pasa A4 (oczywiście "niemieckiego" odcinka) przez Q7 (przy około 190 km/h) zacząłem grzebać w necie szukając pomocy.

 

ale wstyd

BMW - The Ultimate Driving Machine :lol:

podejzewam ze podczas gdy kierowca tego Q7 ziewał z nudów ty właśnie wycisnałeś VMAX z swojego BMW ...

Ale przynajmniej widzialem to Q7 na zywo. Podobnie jak i moja slaba beemke :norty:

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Hartge ma dobry chip do 550itki , zrobiony jest na bodajze 490KM, tylko ze nowa 5tka jest bardzo ciezka wiec..

 

a wracajac do tematu to, nie lepiej bylo kupic troche wiekszy silnik, ale np bez m pakietu? podejrzewam ze prawie bys sie zmiescil w cenie

 

Pewnie tak ale zalezalo mi na Mpaku. Mialem cicha nadzieje - po jazdach probnych - ze wystarczy ta moc, tym bardziej ze w e60 bylo 177 KM (z 2.5 l) i bylo ok. Ale jak sie okazuje mocy nigdy nie jest za duzo a zawsze za malo. Poczekam faktycznie chwile - moze bedzie fabryczny program a jak nie to trudno.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Mialem cicha nadzieje - po jazdach probnych - ze wystarczy ta moc, tym bardziej ze w e60 bylo 177 KM (z 2.5 l) i bylo ok. Ale jak sie okazuje mocy nigdy nie jest za duzo a zawsze za malo. Poczekam faktycznie chwile - moze bedzie fabryczny program a jak nie to trudno.

Szkoda ze to nie Media M poszedlbyś i wymienił na mocniejszy. Chyba teraz juz byś dostukał te kilka zlotych do mocniejszego silnika.

hej

Opublikowano

Slavo - moim zdaniem M pakiet wygląda rewelacyjnie. :cool2: Jak zamawiałem swoją to nie było jeszcze ani 520d ani M pakietów. Dzisiaj bym wziął właśnie 520d (chyba nawet F11) z M pakietem i dłubnął na bliżej 200KM u jakiegoś polskiego chiptunera. Ze stodołą na kołach zwaną Q7 na autostradzie będziesz miał do czynienia raz/dwa razy w miesiącu a banan z wyglądu Twojego auta i na stacji benzynowej znacznie częściej. Nie wiem ile już przejechałeś ale moja po ok. 5 tys km. się bardzo ożywiła. Aż mnie kusi żeby na jakąś hamownię się z nią wybrać.

 

Na koniec dnia Ciebie i mnie może trochę męczy, że mocy zawsze za mało ale siedzimy w obiektywnie zaje**tych autkach do których najwyraźniej część populacji wzdycha w takim stopniu, że jakieś dziwne zaburzenia osobowości z nich wyłażą. :wink:

Opublikowano
:mrgreen: swieta prawda z tym bananem ;) dzieki! Przy przelaczeniu ddc na sport lub sport+ czuc wyrazne ozywienie- efekty jakby skrzynia miala krotsze przelozenia-troche to pomaga glownie w miescie. Tez tak masz Miatamad ?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Na Sport zupełnie inaczej - szybciej i twardziej zmienia. Nie czuć poślizgu przekładni hydrokinetycznej. Ja mam jeszcze VDC więc na Sport utwardza się zawieszenie i zmniejsza siła wspomagania kierownicy. Po mieście jeżdżę najczęściej z zawieszeniem w trybie Comfort a skrzynią ustawioną na S. Wtedy zmienia biegi bardziej żwawo ale na dziurach jest kanapa. Przy takim ustawieniu i 17 calowych felgach żadna dziura mnie nie straszna. Za to na progach spowalniających lepiej spisuje się w trybie Sport gdy zawieszenie jest sztywniejsze - trudniej dobić. Na trasie w zależności od fantazji i rodzaju trasy albo na Sport albo na Comfort. W spalaniu na trasie mam tak z 1-1,5 litra różnicy w zależności od tego czy ustawienie skrzyni jest w D lub S albo VDC na Comfort albo Sport.
Opublikowano

Tak jak pisze miatamad, silnik jeszcze jest nie dotarty i napewno bedzie zwawszy. Szczegolnie diesel, potrzebuje kilkunastu tysiecy zeby sie ulozyc wtedy widac roznice. Najlepiej to sprawdzic jezdzac wlasnym autem ktore juz ma minimum 20-30 tys i isc do testowki do dealera gdzie przebiegiem jest okolo 1000km roznica jest odczuwalna co znaczy ze spora.

 

Pozdrawiam i zycze ciaglego banana na twarzy, ladne autka :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Hartge ma dobry chip do 550itki , zrobiony jest na bodajze 490KM, tylko ze nowa 5tka jest bardzo ciezka wiec..

 

Fakt, F10 jest dość ciężkie, zwłaszcza 550xi z pełnym wyposażeniem (ponad 2t), co nie zmienia faktu, że po dopięciu świnki Hartge ma osiągi E60 M5... Czyli: 0-100km/h poniżej 5 sek. a 0-200km/h w 14.5 sek.

 

http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5-discussion/166389-member-cidair-550ix-sport-package-2.html#post1941977

 

Wychodzi na to, że skrzynia jest bardzo szybka a straty w napędzie bardzo małe. Inżynierowie F10-tki odwalili kawał dobrej roboty.

A gdyby tak wymienić wydech na wydajniejszy i zamiast świnki zrobić porządny remap...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba najlepszy sposób na obdarowanie 520-stki dodatkową mocą: http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/products-models/5-series/f10-seit-2010/engineering/

 

No i zapewne najbezpieczniejszy (2-letnia gwarancja, a jednak AC to coś więcej niż polscy tunerzy, którzy na pewno są dobrymi specjalistami, ale nie oszukujmy się - nie dadzą tak pewnej gwarancji jak duży tuner jakim jest ACS). Tylko cena na pewno jest x razy większa. Kiedyś dowiadywałem się ile kosztuje chip do 520d e60 - ok 10 000 z montażem. Może coś się zmieniło....

 

 

P.S. Ciekawie wyglądają liczby przy 35d :norty:

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Widzialem juz oferte acs i wydaje sie najbardziej bezpieczna (no i jeszcze hartge). Przyrost mocy jest fajny, ciekawe czy przyspieszenie zejdzie do ok 7,5 s do 100 km/h i o ile wzrosnie vmax? Poczekam jeszcze na oferte bmw - istnieje szansa ze za pare miesiecy zrobia pakiet performance wiec bedzie mozna rozwazyc opcje gwarancji fabrycznej kontra kosztow.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
To wiem ale zawsze troche lepiej niz standard. Spalanie na razie wg kompa 8,4 przy sredniej predkosci ok 61 kmh.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Cześć

Pamiętaj jedno z 2.0d nie zrobisz jak w tym q7 3.0tdi lub co lepsze 4.2 :) . Żadnym chipem :)

A jak spalanie w nowej F11 ?

 

Ale po co takie teksty? Slavo ma już auto i tylko zastanawia się co zrobić żeby było jeszcze lepiej (bo 520d f10 słabe na pewno nie jest). Tego typu uwagi mogą być jedynie pomocne przy zakupie, przecież nie będzie robił swapa na 3.0d...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

,,ale wstyd

BMW - The Ultimate Driving Machine

podejzewam ze podczas gdy kierowca tego Q7 ziewał z nudów ty właśnie wycisnałeś VMAX z swojego BMW ..."

Mirek47 trafiłeś w setno naprawdę wstyd -ale wypisywać takie brednie ,choć czytając twoje inne posty nie dziwi mnie to ani trochę.

A może to było 4.2 350 ,a może V12 500KM/1000Nm i w dodatku po programie ( nie tylko BMW rezają) wtedy można 520 nawet ,,cipować" i nic to nie zmieni .

A do właściciela masz fajną bryczkę bez względu na to czy jakiś Q Cię objedzie czy nie ,obciachem mogło by być gdyby porobiło Cię A4/A6 2.0 w seri.

Opublikowano

.

A do właściciela masz fajną bryczkę bez względu na to czy jakiś Q Cię objedzie czy nie ,obciachem mogło by być gdyby porobiło Cię A4/A6 2.0 w seri.

 

Dzieki :) BTW kilka lat temu miałem niepozorną A4, która bez problemu objezdzała autka typu Q7 - moja obecną f10 bez problemu również zapoznałaby z widokiem tyłu,

posta napisałem pod wpływem chwili i mniej szlachetnych pobudek - chociaż fakt jest taki że ile by nie było mocy w aucie to zawsze przyjdzie czas gdy okaże się zbyt mało. Gdy próbowałem f10 z tym silnikiem to wydawał mi sie wystarczający - teraz do normalnej jazdy też ujdzie. Aczkolwiek jeśli bede miał zbędną kasę i rozsądną opcje wzrostu mocy (najlepiej z bmw performance - jednak ta gwarancja boli ) to pewnie to zrobię. Póki co zapoznałem się z ofertą AC Schnitzer i pomimo zaawansowania technicznego i profesjonalnego wykonania oraz doświadczenia uwazam cenę ok 2600 EUR za lekko przegiętą.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
No niestety, pewnie większość z nas ma lekkiego świra motoryzacyjnego (lepsze to niż nic :D )i często cierpimy na niedosyt mocy. Ja z TDI 130 zrobiłem 167 ,po roku 186 i już miałem znów dodawać ,ale to bez sensu te 10-15 KM . Wiosną lub latem przyjdzie czas na 535 d lub i -mam jeszcze czas do namysłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.