Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystko ładnie, piękne. Śruby odkręcam ale jak odpiac te przewody jedną ręką to nie mam zielonego pojęcia. Dwie godziny męczarni i nic. Ręce opadają.
Opublikowano
Z tego co czytałem i słyszałem to trzeba najpierw odpiąć kable a potem odkręcać, zobacz na filmik ktory wrzuciłem na 1 stronie :) ja sam tego nie robiłem bo wymieniałem i świece i moduł i przy okazji usuwałem klapki kolektora wiec i tak wszystko trzeba było rozkręcać ;) BTW. z ciekawości pytałem o cenę w ASO w Krakowie chcieli 130zl ;) wiec w sumie niewiele jeśli bys nie byl w stanie sam tego wymienić.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Próbowałem na różne sposoby. Za nic w świecie nie mogłem zdjąć tych kabli. Pojechałem do znajomego mechanika i załatwił sprawę w 15min :) nie wiem jak bo nawet nie chciałem na to patrzeć moduł jeszcze był od nowości. No ale już po problemie :) zero błędów :)
Opublikowano
No mam problem z grzaniem świec :/ A zakładałem w październiku nowy sterownik świec BERU bo wywalało mi błąd wszystkich 6 świec. Po konsultacji z wieloma osobami padło, że winien jest właśnie sterownik więc zakupiłem NOWY wymieniłem i skasowałem błędy. Dzisiaj rano temp -5 stopni i ciężko odpalił i telepał na zimnym. Inpa wywala znowu błąd wszystkich 6 świec. O co chodzi??? Padły wszystkie świece czy padł sterownik??? jak sprawdzić czy świece mam dobre??? bo z tego co wiem - jak podam na świece 12V w celu sprawdzenia czy grzeje to się świeca spali - musi być 5V......
Opublikowano
No mam problem z grzaniem świec :/ A zakładałem w październiku nowy sterownik świec BERU bo wywalało mi błąd wszystkich 6 świec. Po konsultacji z wieloma osobami padło, że winien jest właśnie sterownik więc zakupiłem NOWY wymieniłem i skasowałem błędy. Dzisiaj rano temp -5 stopni i ciężko odpalił i telepał na zimnym. Inpa wywala znowu błąd wszystkich 6 świec. O co chodzi??? Padły wszystkie świece czy padł sterownik??? jak sprawdzić czy świece mam dobre??? bo z tego co wiem - jak podam na świece 12V w celu sprawdzenia czy grzeje to się świeca spali - musi być 5V......

 

Ja Ci kolego powiem tak nie wiem czy w tym temacie czy w innym wyczytałem ze jak jakaś świeca jest uszkodzona to może uszkodzić sterownik wiec ja u siebie stwierdziłem ze wywalę ok 250zl wiecej i wymienie odrazu i swiece i sterownik teraz wszystko śmiga jak należy :) co prawda dziwnie sie troszkę zachowuje to grzanie świec bo przy -4* widzialem spiralkę na kilka sekund po czym autko odpaliło normalnie dzisiaj przy -8* spiralki nie bylo i odpalilo tez od kopa nie wiem czym to jest spowodowane no ale wiem ze działa :) bledow na kompie brak. Czy to prawda z tym ze zepsuta swieca moze zepsuc sterownik i odwrotnie to nie wiem, ja profilaktycznie zrobiłem i to i to i mam chwilowo spokój :)

 

PS. co dy wymiany świec to niestety jest z tym troszkę roboty bo trzeba pozbyć się kolektora ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hejka..... Okazuje się że mam upalona wtyczkę która wchodzi do sterownika ściec....... Dlatego świece czasami mi nie grzeją i wywala błędy od wszystkich świec..... :x Nie wiem gdzie dostać taką kostkę i jak sie za to zabrać ... lutować czy wymieniać całą wiązkę.??????

 

Tak to wygląda :

 

http://s5.postimg.org/3ojqzmgjb/DSCF2463.jpg

Opublikowano

Wymienilem sterownik w swoim 535 opierajac sie na filmiku z pierwszej strony. Auto odpala duuuuuuzo lepiej :D .

i nie telepie silnikiem tylko od razu stale obroty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie co do waszych problemow wywalania wszystkich bledow swiec i po wymianie sterownika grzania swiec zobaczcie jakie macie "akumulatory" bo jesli nie macie zelowego akumulatora jak mialem ja to zawsze bedzie wyskakiwal blad wszystkich swiec + blad klemy w momencie jak zmienilem akumulator na zelowy wszystko zniklo :) niestety w naszych e60 i e61 porobili tyle baboli ze sam w to nie wierze :mad2: sprawdzcie akusie i dawac kazdy znac !
Opublikowano
Panowie co do waszych problemow wywalania wszystkich bledow swiec i po wymianie sterownika grzania swiec zobaczcie jakie macie "akumulatory" bo jesli nie macie zelowego akumulatora jak mialem ja to zawsze bedzie wyskakiwal blad wszystkich swiec + blad klemy w momencie jak zmienilem akumulator na zelowy wszystko zniklo :) niestety w naszych e60 i e61 porobili tyle baboli ze sam w to nie wierze :mad2: sprawdzcie akusie i dawac kazdy znac !

 

U mnie była to wtyczka. zrobiła sie przerwa i nie stykało jak trzeba. Wymontowałem kabel, wtyk z plastikowej obudowy też. Ścisnąłem kombinerkami żeby zmniejszyć szczelinie i złożyłem z powrotem, po ściśnięciu kombinerkami tego konektorka wtyczka siedzi ciasno i wszystko jest ok :D

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wielkie dzięki - moduł wymieniony bez problemów. Faktycznie, okazało się, że wiązka też jest uszkodzona (samo gniazdo), więc przed takim zabiegiem warto się w nią zaopatrzyć. Z ciekawostek dodam, że mechanik oznajmił mi, że bez zrzucania kolektora się nie obejdzie :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,odświeżę temat czy w e60 520d przed lift w tym samym miejscu znajduje się moduł co na 1 stronie w filmiku?

 

Tak i do silnika 2.0d 163 KM idzie sterownik Beru GSE 101

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Tez na dniach mam zamiar zmienić moduł. Czeka już w szafie lecz chce to zrobić na spokojnie. Posiedzieć przy tym trochę żeby było wszystko git. Mam zamiar to zrobić bez ściągania kolektora. I sie rozglądam w tym temacie co i jak. Myśle ze komplikacji nie bedzie. Bardziej sie martwię czy moduł bedzie Ok. Zamówiłem nowy z Beru ale zastanawia mnie to dlaczego w serwisie mówili ze np do e60 z tym pierwszym piecem był inny a z tym nowszym nie pamietam ile koni mniejsza o to jest inny. Gość który mi sprzedał mówił ze one pasują do oby dwóch modeli
Opublikowano
Właśnie zakończyłem wymianę modułu ;) bez odkręcania kolektorów... Dojście 2- ale poszło. Mam zdjęcie starego po rozebraniu lecz nie wiem jak dodać.... Ogólnie był już "tuningowany"
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie, pytanie dotyczące możliwości sprawdzenia świec żarowych poprzez kostkę podłączoną do sterownika.

 

Test wywala 4 kolejne po sobie uszkodzone świece: 3, 4, 5, 6. Auto to E60 525d 177KM z 2006 roku. Chciałbym poprzez wtyczkę sterownika sprawdzić omomierzem czy faktycznie świece są uszkodzone. Z tego co już wyczytałem na forum od sterownika biegnie 6 przewodów do poszczególnych świec - pytanie tylko, które piny w sterowniku dotyczą konkretnych świec. Pinów w tej dużej wtyczce sterownika jest w sumie 12.

 

Może ktoś z Was orientuje się na których pinach powinienem dokonać pomiarów i jaka powinna być oporność sprawnej świecy żarowej?

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.