Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , krótko przedstawię wam jak wymienić moduł świec żarowych bez demontowania kolektora itp.

 

1. Ściągamy górna plastikową obudowę

 

http://img837.imageshack.us/img837/5617/20101116868.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

2. Następnie zanurzamy się przy lewej stronie silnika , tam za kablami i wężem z chłodnicy ukryty jest nasz moduł świec

 

http://img88.imageshack.us/img88/456/20101116869.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

3. Żeby zrobić sobie do niego dojście można porozsuwać kable na boki , oraz porozpinać ( takie czarne haczyki które są na kablach)

4. Moduł przykręcony jest na 2 nakrętkach na kluczyk 10 , będzie nam potrzebna długa przedłużka , najlepiej na końcówkę dać "kozę" my to tak nazywamy coś w rodzaju gumy żeby nakrętka nam nie poleciała w dół tylko została w nasadce po odkręceniu.

5. Można też odpiąć kable przed odkręceniem modułu , będzie łatwiej , ponieważ po odkręceniu lata na boki i ciężko wypiąć wtyczki

6. Mocowanie modułu:

 

http://img690.imageshack.us/img690/8462/1299460156.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

7. Kable, mamy dwie wtyczki , jedną małą okrągłą żeby ją wypiąć musimy w module rozgiąć na boki (na zewnątrz łapki które je trzymają) druga jest jajowata , tutaj musimy użyć troszkę siły aby ścisnąć łapki na kostce (z dwóch stron) najlepiej docisnąć ja do środka , nacisnąć łapki na kostce i wysunąć, gdy to mamy odpięte a moduł odkręcony wyjmujemy go zakładamy nowe i kasujemy błędy. UWAGA: warto odpiąć minus z akumulatora , ponieważ obok zaraz mamy rozrusznik i można modułem zewrzeć + z - i s polecą iskry :) ja miałem taki przypadek u siebie :)

 

http://img560.imageshack.us/img560/4600/1304427186.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mam nadzieje że choć trochę wam pomogłem :) na pewno warto się pomęczyć i nie ściągać kolektora z którego mogą spać nam gumki do silnika albo coś innego :) jest to do zrobienia trzeba mieć zwinne palce i chęci :)

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie jest ten sterownik w 2d 177km N47 2008 r ?

Dzisiaj nurkowałem dość długo pod samochodem i go nie namierzyłam , przy rozruszniku go niema :shock:

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Chciałbym podbić temat bo zamierzam sam zająć się wymianą modułu bez zdejmowania kolektora, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiś pomocnych zdjęć :mad2: , albo jakiegoś filmu z tej operacji :D , może ktoś ma jakieś materiały żeby mi pomóc.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie doczekamy się na tym forum odpowiedzi w niektórych tematach jest roznica w odpowiedziach rok czasu te forum chyba umiera hehhee
Opublikowano
ja prawdopodobnie doszedłem do pewnych wnioskow dotyczących bledow swiec zarowych jak i modulow lecz potwierdze to w sobote lub niedziele o co mi chodzi bo nikt tego tutaj widze nie pisze być może cos udowodnię i będę mogl pomoc innym użytkownikom BMW e60 i e61 aby mogli spokojnie uzytkowac swoje gabloty:)
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ja już po wymianie. Ja demontowałem kolektor ssący i króciec od wody ( co wiąże sie z rozebraniem całego podszybia) i powiem że nie widzę tego inaczej bo wszędzie tak ciasno!! i kostki zasilania też siedzą mocno w przekaźniku. Razem z małym czyszczeniem egr i przepustnicy zajęło mi to 2.5 godziny. Po wymianie przekaznika auto lepiej zapala na zimnym i nie przebiera z rana na wolnych obrotach :D Pozdro

 

EDIT:

 

Obejrzałem ten filmik i tu wszystko tak ładnie poszło że szok!! Zdaje sie że to 530d 218km gdzie turbo jest sterowane z elektrozaworka przy turbinie więc pod kolektorem jest więcej miejsca. Ja mam 530d ale 235km 2007 rok z turbiną sterowaną z modułu elektronicznego może dlatego jest mniej miejsca. Pod kolektorem mam jakieś 2 elektrozaworki ( jeden mały od spalin i jeden duży nie wiem od czego) i dużo węzyków od podciśnienia dlatego jest mało miejsca i nie można było wymienić przekaźnika tak jak jest na filmiku :(

Opublikowano
To ciekawe co będzie u mnie bo ja mam 535 ;) PS. powoli sie zaczynam zastanawiać czy to ma sens bo ja nie mam żadnych objawów tego ze coś jest nie tak oprócz błędów na kompie auto czy to na ciepłym czy na zimnym zapala od kopa na wolnych obrotach nic się nie dzieje hmm...

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
To ciekawe co będzie u mnie bo ja mam 535 ;) PS. powoli sie zaczynam zastanawiać czy to ma sens bo ja nie mam żadnych objawów tego ze coś jest nie tak oprócz błędów na kompie auto czy to na ciepłym czy na zimnym zapala od kopa na wolnych obrotach nic się nie dzieje hmm...

 

Ogólnie auto u mnie odpalało ładnie tylko przez chwile po odpaleniu silnik nie równo pracował przez 2 -3 sekundy. Komp wyrzucał mi że wszystkie 6 świec są uwalone. Teraz przy temp zewnętrznej 2stopnie rano zapala się kontrolka od świec żarowych tzw że grzeją :D

Opublikowano
Odpalałem póki co przy +2 ;) a to mam jeszcze takie pytanie z tego co czytałem to jak np. świece grzeją to zaświeca się jakaś kontrolka? Ja mam wersji z przyciskiem start/stop i takie pytanko na przyszłość jak wsiadam do auta zwykle noga na hamulec i odpala czy jak np będzie zimniej i świece będą musiały coś zagrzać najpierw to auto poczeka i odpali dopiero jak będzie mogło? czy po prostu spróbuje odpalić i nie odpali ;)? mam to auto od miesiąca tak wiec sory jeśli zadałem absurdalnie proste pytanie ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Czyli generalnie kontrolka świeci nawet po odpaleniu w trakcie jazdy? To u mnie chyba faktycznie coś jest padnięte bo jeszcze nigdy mi się nic po odpaleniu silnika nie świeciło odpalałem przy najniższej temp ok +2* ale mam nadzieje ze nowe świece i moduł załatwia sprawę ;) PS. co do odpalania to lepiej jest tak jak mówisz wcisnąć przycisk najpierw poczekać chwile i potem dopiero z hamulcem odpalić?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

NIE. Kontrolka od swiec swieci tylko chwile jak włączysz zapłon a jak odpalisz to nie swieci. Ty tej kontroli nie widzisz skoro od razu odpalasz. Zawsze sie tak odpala -

1.Wkładasz kluczyk.

2.Włączasz zapłon pokazują sie kontroli w liczniku.

3.Kontrolki gasną.

4.Noga na hamulec.

5.Odpalasz.

 

A Ty robisz tak :

1.Wkładasz kluczyk

2.Noga na hamulec i odrazu odpalasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

A Ty robisz tak :

1.Wkładasz kluczyk

2.Noga na hamulec i odrazu odpalasz

 

Ja tak robię i jeśli jest zimno to po przyciśnięciu przycisku start/stop silnik nie zaczyna się uruchamiać tylko zaświeca się kontrolka od świec i kiedy ona zgaśnie to dopiero rozrusznik zaczyna kręcić, tak że włączanie samego zapłonu jest zbędne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.