Skocz do zawartości

330d - Tylna wycieraczka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czytałem kilka postów dotyczące wycieraczki ale nie znalazłem jak zdemontować wycieraczkę :?:

 

Chodzi o to że jest tak zapieczona że nie da jej się ruszyć. Psikałem WD-40 ale nic nie pomaga. A wiadomo wycieraczka jest w szybie i nie chciał bym uszkodzić dodatkowo szyby.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Tez to przerabialem jakies dwa lata temu, zapieczona wycieraczka. Więc tak:

Wyciągasz plasticzek z końca wycieraczki, wystarczy go podważyć, następnie odkręcasz mniejszą nakrętkę i ściagacz wycieraczkę. Zostaje ci duża nakrętka z zewnątrz i dwie nakrętki 6 od wewnątrz które odkręcasz. I teraz najtrudniejsze bo musisz wybić delikatnie cały element z szyby, nie uszkadzając jej przy tym. Ja psikałem tam WD, odrdzewiacz itp i lekko pukałem młotkiem gumowym i wkońcu wyszła. Robiłem to 2 lata temu, więc teraz nie pamiętam jak to wyglądało ale chyba była to tulejka i właśnie ta frezowana ośka i to było razem zapieczone. Rozbierz to, wszystko ładnie papierem ściernym przeczyść, następnie przesmaruj to smarem łożyskowym i złóż do kupy. U mnie przez 2 lata wycieraczka śmiga ok. Powodzenia

Opublikowano
U mnie tak byla zapieczona ze musialem wyciskac na imadle. Wyczyscilem dalem lekko smaru i smiga juz ponad rok.
Opublikowano
Własnie tego wybijania się obawiam. Raz już to porozkręcałem i złożyłem spowrotem bo bałem się uszkodzić szybe :x

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano
A jak otworzysz samą szybe to nie możesz jej wtedy poruszać ? U mnie chodziła skokowo więc otworzyłem szybe,przesmarowałem ,poruszałem kilkanaście razy w jedną i drugą strone i chodzi od roku elegancko
Opublikowano
Silniczek można spalić tylko wtedy gdy się ją włancza, czego nie robie bo mi go szkoda. Ale tylna wycieraczka jest dobra własnie na zime.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Ja to przerabiałem 2 dni temu :)

 

Tak jak pisali koledzy. odkreczasz wszystko i trzeba ruszać kilkanaście razy aż wyjdzie.

 

Wtedy trzeba kombinować żeby wyjąć ten frezowany trzpień, dobrze wyczyścić, nasmarować i chodzi rewelacyjnie.

U mnie było tak że nie można było tego niczym przekręcić ale wreszcie po milimetr w jedną i drugą stronę i wyszło...

Opublikowano

Co do rozruszania to jakos dam sobie radę, gorzej z tym wybiciem jej.

 

Tu kolega pisał że stukał gumowym młotkiem, a jak innym to wyszło :?: :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano
Jeśli chodzi o oddzielenie od szyby tych dwóch elementów to ja bym lepiej niczym nie stukał. Trzeba psiknąć WD40 i kombinować... musi się w końcu oddzielić. Wybijać można / trzeba później jak już się ten element oddzieli od szyby.
Opublikowano

Dokładnie z tym kombinowaniem problem.

 

Ale dzisiaj opłaciłem AC i dodatkowe ubezpieczenie Auto Szyba, więc teraz jak pęknie to będzie nowa :D

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Nic nie trzeba z szyby wybijać....

Rozkręcasz plastiki i cały mechanizm wychodzi bez problemu. Teraz dopiero wybijasz mając to w ręku, wiec niema z tym żadnego problemu.

Robiłem to pare miesięcy temu :)

Opublikowano
Chodzi o to by ten spód oddzielić od szyby. Nie wiem czy On jest klejony do szyby czy jako inaczej przyłapany.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Przy demontażu, jedyny problem jaki miałem, to zdjęcie ramienia wycieraczki.

Później jak już wszystko odkręciłem z zewnątrz szyby, to wewnątrz szyby dochodząc do tego momentu

 

http://lh4.ggpht.com/_mmqEZIOv96g/S6ijJrp9xmI/AAAAAAAACaE/ajhWET8LaWw/s800/6.JPG

 

odkręcasz tą jedną nakrętkę widoczną na fotce i wyciągasz mechanizm widoczny niżej na fotce

 

http://lh3.ggpht.com/_mmqEZIOv96g/S6ijJ3aL5nI/AAAAAAAACaM/Y03mjo4QDgA/s800/8.JPG

 

u mnie wyszedł bez najmniejszego problemu

 

pozdro

Opublikowano
Wycieraczke, zabezpieczenie z zewnątrz i wszystkie nakrętki od wewnątrz odkręciłem tylko nie chciało to odejsć od szyby, dlatego poskręcałem spowrotem :roll:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.