Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W sumie racja, nie doszło mi do głowy że temperatura otoczenia też ma duży wpływ na spalanie :wink: , a co do opon w letnich miałem 2.6 atm z tyłu, a teraz mam 2,2 atm tak zalecił gumiarz :wink: sam nie jestem fachowcem więc go posłuchałem :oops:

Gumiarz chciał Cię "ochronić" przed nadmiernym ząbkowaniem opon, tylko pewnie nie "wiedział", że tył w E39 to nie oś wleczona.

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Napiszę o moim ostatnim pomiarze :)

 

Trasa Warszawa - Praha. W drodzę "do" jechałem przez Cieszyn i dalej autostradą aż do samej pragi a "powrót" przez Hradec Kralove, Kudowę Zdr., Opole i Częstochowę a dalej to już wiadomo. Wyszło mniej więcej 1500km. Autko z 4 osobami i pełnym bagażnikiem. Opony 16-tki 225 Continentale, z tym, że już na wykończeniu ;)

Na autostradzie w Czechach nie więcej jak 140km/h (tamtejsza policja jest chora na tym punkcie), w Polsce trochę szybciej. W drodze powrotnej musiałem trochę "nawyprzedzać" tirów itp. Przez miasta też było cienko. Ale spalanie (na podstawie tankowania) wyszło równe 8 litrów. Jestem mega zadowolony ze spalania ;) Więcej niż 10 litrów w trybie mieszanym nie chce mi spalić więc uważam to za super wynik jak na stosunek: masa/moc/moment/opony/klimatyzacja/komfort :)

 

ps. powtarzam się w tych postach o spalaniu :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No co Ty.. coś Ci dużo pali. ;) Przecież są tu na forum koledzy co im 200 nie schodzi z licznika a auto pali ledwie 6 litrów. :mad2: Nasze 530d są jakieś zepsute. :D
Opublikowano

Ekonomiczna czy skuteczna jazda?

Ja mam ciśnienie w przednich kapciach 2,3 , a w tylnych 2,8.

Dopiero jak przeczytałem instrukcję w polskim tłumaczeniu. Przedtem też słuchałem gumiarzy, ale kosztowało mnie to o ponad 1/2 litra więcej oleju na 100km. Teraz moje auto spala na trasie miejsko-podmiejskiej około 8 litrów. Jak mniejsze korki to nieco poniżej. Niestety nie mam automatu. Ciepło pozdrawiam :D

Opublikowano
sorki jak kogoś obraże ale jak ktoś bierze takie auto to chyba jest swiadomy o spalaniu i wydatkach zwiazanych z eksploatowaniem auta,luuuuuuuuuuudzie kupcie cobie fiaty czy coś podobnego,a nie piszcie że dużo mi pali, czy drogie części czy jakie paliwo lać.to jest chore obrażacie tą markę jeśli ostatnimi kroplami potu kupiliście bmw e39 bo chcieliście szkłem dupę obetrzeć .to był wasz błąd zastanówcie się na przyszłość ,wszystkich pozdrawiam którzy mnie zrozumieli
Opublikowano
sorki jak kogoś obraże ale jak ktoś bierze takie auto to chyba jest swiadomy o spalaniu i wydatkach zwiazanych z eksploatowaniem auta,luuuuuuuuuuudzie kupcie cobie fiaty czy coś podobnego,a nie piszcie że dużo mi pali, czy drogie części czy jakie paliwo lać.to jest chore obrażacie tą markę jeśli ostatnimi kroplami potu kupiliście bmw e39 bo chcieliście szkłem dupę obetrzeć .to był wasz błąd zastanówcie się na przyszłość ,wszystkich pozdrawiam którzy mnie zrozumieli

 

Jest jeszcze coś takiego jak ekologia i obowiązkiem każdego własciciela auto i nie wążne jakiej marki,jest dbanie o to,

aby spalało mniej, a nie więcej paliwa niepotrzebnie. Pozdrawiam

BMW=Boss-Money-Women
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Ty kolego rozumiem, że masz 530d a nie 545i bo się akurat trafiło? ;) Nikt tu nie pisze, że 530d albo 520d pali za dużo. Śmieszni są za to ci, którzy uważają, że duże i ciężkie 530d pali tyle co Polo 1.4 TDI, a takich na tym forum jest wielu.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Moja prywatna maszynka pali 8-11 l,nie wyliczam każdej 0,01 litra bo to bez sensu już dawno nie liczyłem ile pali,bo uważam że tak ma byc.Kupując auto ze sporym silnikiem + ciężkie auto=niemałe spalanie.To że BMW nie jest ekonomiczne to wiadomo od dawna,samo założenie inżynierów było takie-nie ekonomia ale moc i radośc z jazdy.Obliczenia i płakanie dlaczego tak dużo pali jest bez sensu,moja rada nie masz na paliwo zmień auto-perpetum mobile nie istnieje.Jak zaczyna świecic rezerwa to pod dystrybutor i do pełna(i tak w koło)fakt -przy obecnych cenach paliw(Płock najdroższy :cry2: )troche boli ale cóż na to poradzic.A ekologów mam w d.........,przez nich tylko są wprowadzane jakieś kretyńskie urządzenia które nic nie pomagają i przynoszą tylko wydatki.Dziś i tak jest już wszystko zatrute i aby życ zdrowo to nawet jeśc i oddychac się nie powinno,to tak jak z paleniem "na coś trza umrzec".Miałem również okazję przyjrzec się hybrydzie,nie wiem w czym to jest ekonomiczne bo na pewno nie w zużyciu paliwa,do tego dochodzi wymiana bardzo drogich ogniw elektrycznych(w tym pojeździe ich trwałośc była ok. 6 lat),moc jakoś też nie powaliła.

Moja firmowa maszynka pali w mieście 40-45 litrów :D (dodam że silnik to 12 litrów 372 KM/266kW) i też mnie to nie martwi.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Moje doświadczenia z 3-letniego użytkowania e39 530d są następujące. Średni pomiar spalania pokazywany przez komputer wyzerowałem zaraz po kupnie. Po 3 latach odczyt był na poziomie 6,5 (zaniżony o ok. 0,5 l w stosunku do rzeczywistości). Ale nie ukrywam, że 65% to trasa a 35% miasto. Zakładając, że choć w przybliżeniu starałem się stosować do obowiązujących na drodze prędkości to jak widać 3 litrowy CR może być ekonomiczny. Myślę jednak, że w dużej mierze o "ekonomice" jazdy decydują warunki na drodze, korki, zmiany świateł na skrzyżowaniach itp. :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Zgadzam się w stu procentach, ja sam osobiście zauważylem po zmianie opon na zimowe wzrost zużycia paliwa o literek w górę może ciut mniej i to mimo identycznego rozmiaru jak opony letnie, fakt że w zimówkach jest niższe ciśnienie...

 

Opony,oponami - ale na zimówkach,pomykasz kiedy ? W zimę ! A co jest w zimie na drogach ? No właśnie - śnieg , błoto i woda. Tak więc są większe opory toczenia ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tego silnik dłużej się nagrzewa a co za tym idzie dłużej pali więcej niż normalnie.
Opublikowano

Moje 530d (zmienione oprogramowanie 218 PS i 542 Nm) pali średnio mdz 8,2-9 l/100 przy jeździe mieszanej (w większości trasa). Jeżdzę raczej dynamicznie na trasie 140-200 km/h. Trudno jest mi uwierzyć w spalania rzędu 6 l/100 przy tych samochodach. Zresztą jaka to przyjemność z jazdy takim samochodem w tempie dziadka w czapce:)

Na marginesie przestrzegam przed tankowaniem Shell V-power z płynnym GTL :nienie: , mi to paliwo zatarło końcówki wszystkich wtryskiwaczy :mad2: . Teraz leję zwykłą ropę przeważnie na Orlenie i nie mam już żadnych problemów od ponad roku.

pozdrawiam!

Opublikowano
CICHY 525 - Powiem tak,ekologia jest może uciążliwa,ale nie pozbawiona sensu. Widzę że wykonujemy (chyba),ten sam zawód-kierowca. Być może,za naszego życia,zatrucie środowiska naturalnego,aż tak bardzo,nie da się nam we znaki. Ale pomyśl,co będzie za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat ? Pomyśl o swoich dzieciach,wnukach i prawnukach.W jakim oni środowisku,będą musieli żyć ? Jeżeli nadal,to życie będzie możliwe... Nie można być aż tak krótkowzrocznym - w końcu,chyba każdy chce,dla swoich potomnych,jak najlepiej. Według mnie,życie zgodne z ekologią jest trudne,ale nie niemożliwe. Pozdrawiam i życzę szerokości.
Opublikowano
Trudno jest mi uwierzyć w spalania rzędu 6 l/100 przy tych samochodach.

 

Jak masz wirusa, to co sie dziwisz. Albo dynamika, albo ekonomia ;)

Tez jezdze dynamicznie, ale nie preferuje ciaglej jazdy z pedałem w podłodze. Ale to Wasze diesle, Wasza sprawa. Turbo nie tak calkiem drogie jest ;)

 

Na marginesie przestrzegam przed tankowaniem Shell V-power z płynnym GTL :nienie: , mi to paliwo zatarło końcówki wszystkich wtryskiwaczy :mad2: .

Zapchało prędzej, a nie zatarło. To paliwo rozpuszczalo ci cały syf w ukladzie paliwowym i osiadalo na wtryskiwaczach i oto efekt.

Paliwo to ma sens w autach nowych, lub prawie nowych.

Opublikowano
Trudno jest mi uwierzyć w spalania rzędu 6 l/100 przy tych samochodach.

 

Jak masz wirusa, to co sie dziwisz. Albo dynamika, albo ekonomia ;)

Tez jezdze dynamicznie, ale nie preferuje ciaglej jazdy z pedałem w podłodze. Ale to Wasze diesle, Wasza sprawa. Turbo nie tak calkiem drogie jest ;)

 

Na marginesie przestrzegam przed tankowaniem Shell V-power z płynnym GTL :nienie: , mi to paliwo zatarło końcówki wszystkich wtryskiwaczy :mad2: .

Zapchało prędzej, a nie zatarło. To paliwo rozpuszczalo ci cały syf w ukladzie paliwowym i osiadalo na wtryskiwaczach i oto efekt.

Paliwo to ma sens w autach nowych, lub prawie nowych.

 

Nie do końca jest tak jak piszesz. Po zmianie softu, spalanie spadło o jakieś 0,5l. Poza tym nie robiłem tuningu żeby jeździć cały czas z nogą w podłodze..............wybór firmy która robiła mi tuning też nie była przypadkowa....wybrałem renomowanego tunera z południa Polski))

 

Mechanik który regenerował mi wtryski stwierdził, że końcówki są zatarte, a mój przypadek nie jest osamotniony. Podobno to paliwo jest zbyt suche i spala się w wyższej temperaturze, stąd problem. Na marginesie, wcześniej jeździłem na BP Ultimate i nie miałem żadnych problemów.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem od niedawna tutaj na forum ale bunia mam od ponad roku

opiekuje sie nia mysle ze dobrze i z perspektywy moge powiedziec ze bajki typu moje bmw u nas w Polsce w trasie pali 6 albo nawet mniej jak 6 to włascie lektura dla malych dzieci

Panowie i Panie jezeli macie minimum wiedzy na temat silników nie dajcie sie podpuszczac

Moja bmw 530 ASB PALI W TRASIE Z WŁACZONA KLIMA przy organizacji ruchu taka jaka jest w Polsce około 8 a w miescie komp pokazuje nie cale 12l ale mysle ze łyknie z 13l a moze nawet 14l

Czasem mam wrazenie ze pisza to magicy po to aby naiwni wydawali kase na to co efektów nie przyniesie

Opublikowano
Jestem od niedawna tutaj na forum ale bunia mam od ponad roku

opiekuje sie nia mysle ze dobrze i z perspektywy moge powiedziec ze bajki typu moje bmw u nas w Polsce w trasie pali 6 albo nawet mniej jak 6 to włascie lektura dla malych dzieci

Panowie i Panie jezeli macie minimum wiedzy na temat silników nie dajcie sie podpuszczac

Moja bmw 530 ASB PALI W TRASIE Z WŁACZONA KLIMA przy organizacji ruchu taka jaka jest w Polsce około 8 a w miescie komp pokazuje nie cale 12l ale mysle ze łyknie z 13l a moze nawet 14l

Czasem mam wrazenie ze pisza to magicy po to aby naiwni wydawali kase na to co efektów nie przyniesie

Uwielbiam jak wraca ten temat a mi pali... nie wierzcie....gdzie tyle.... znowu będzie się działo,więc daje od siebie 5€:

Moja 525d na trasach pali max 6,5l/100 z klimą i jazdą 100-180km/h :twisted: ,w zalezności od odcinka(trasa ES-PL+PL-ESx2=13200km) :mrgreen: >w każdym poście tego typu to pisałem.Natomiast na codzień:miasto+troche lokalnej drogi 7,7l/100km od trzech lat bez zmian.Teraz oczywiście trzeba opluć kolege przedmówce,jak ty jeżdzisz że tyle ci pali 3.0d :duh: ---za dużo :mrgreen: Teraz się bedzie działo :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego. 6,5 litra w trasie ok, ale jadąc 110-120 maks a nie 180. To że chwilę jechałeś tyle nie znaczy, że była to Twoja prędkość przelotowa. Praw fizyki nie zmienisz. 530d przy 130-140 km/h spali 7-7,5 litra mniej więcej. To i tak super wynik jak na takie duże auto.

 

Co do miasta to sorry, ale jak Ci pali 7,7 niby w mieście i "trochę" lokalnej drogi to albo to miasto nie ma skrzyżowań albo jest lokalna droga i trochę miasta. :) Cała dyskusja faktycznie nie ma sensu bo dużo ludzi ma tendencje do chwalenia swojego auta i za nic nie przyjmują argumentów, że naciągają fakty. Auta palą masą głównie i jak dużo ważą muszą swoje spalić, bo aby ruszyć z miejsca 1600-1700 kg trzeba niestety zużyć odpowiednią dawkę paliwa i praw fizyki się nie zmieni. Czy to jest BMW, Mercedes czy Opel itd, to jak waży dużo to spali dużo.

Opublikowano
A nie mówiłem.. już się dzieje Nie mmw nie mam zamiaru sie chwalić,wczytaj się prosze w mój post,ja mam 525d(palą 1-1.5l mniej od 3.0d--miałem)Zaczne od miasta,jeżeli dla ciebie miasto A Coruńa(Wrocław) jest małe i nie ma skrzyżowań to ok,ale owszem są,dużo,wielopoziomy,świadeł od bólu głowy,teren górzysty i skalny,do tego parenaście km jazdy drogą lokalna(90-100km/h)dzień w dzień tak samo tak samo od 3lat jakieś 45kkm łącznie(sama praca)+jazdy szybkie wycieczkowe i wiesz mi nigdy nie mieliśmy(+żona)wiecej jak 7.7l,zazwyczaj jest to 7.2-7.5l/100kmJAKI MAM CEL CHWALENIA SIE????Czy ja to auto sprzedaje?-NIE,czy komuś każe kupić 2,5d a nie 3.0d --NIE.Jest jedna ważna kwestia nie do podważenia,2.5d są ekonomiczne jak ciortMiałem 3.0d i paliła mi zawsze wiecej czasem nawet o 2l wiecej.Gdy kupowałem obecną szukałem też 3.0d w turingu,ale miałem pecha i kupiłem 2.5d w sedanku,ale okazało sie ze ten pech wyszedł mi na dobre,bo w dynamice te silniki nie wiele odbiegają od siebie.W dniu zakupu zapytałem swojego szwagra(wyga od lat w BMW) czy warto tego CR wziążc,powiedział TAK bo mniej pali.No i fakt się stał,tak mi pali i koniec dochodzenia się.Dwa razy byłem nią w polsce i tak jechałem jak masz napisane,łacznie ze spalaniem.Nie wiem może paliwo jest wydajniejsze,silnik nie wyjechany(obecnie178kkm)wszystko ma na swoim miejscu i takie ma spalania.Te trasy uwierz to jest łacznie ponad 13kkm i zawsze mi się spieszyło bo urlop podczas jazdy też leci :lol: NIE mam POWODU czarować.Tyle tej powieści,zobaczymy co napisze Manolito77,ma ten sam motor i jeżdzi co dzień po mieście(DW).Niech się dzieje dalej.. :norty: POzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no. Nie ma co, masz zajefajne auto, wyjątkowy egzemplarz po prostu i nie ma o czym pisać. Przyśpiesza prawie jak 530d, pali jak 120d i jest super. Gratulacje. ;)
Opublikowano
Nie no. Nie ma co, masz zajefajne auto, wyjątkowy egzemplarz po prostu i nie ma o czym pisać. Przyśpiesza prawie jak 530d, pali jak 120d i jest super. Gratulacje. ;)
Prosze to nie mój post i nie moje spalania :norty:
to ja też dorzucę coś, trasa Polska-Włochy miesiąc temu ponad 1500 km w jedna stronę(+podjazdy pod stoki/inne miejscowości) łącznie wyszło ~3300 km.

Trasa, start: Warszawa-Poznań-Berlin-Monachium-Innsbruck-Brenner-Bozen-Mezzana powrót tą samą drogą. Średnie 6,3/l 100 .Prędkości przelotowe: Polska !#$$^&* km :mad2: Niemcy 160-180 (przy okazji test Vmax 215 km/h :cool2: ) Austria 140 km Włochy 140. W aucie 3 osoby dorosłe + 5 desek-butów-wiązań-kasków i zimowe ciuszki + koło zapasowe( letnie alu 16" 195/55/r16 waga 20,5 kg). Osoba z tyłu siedziała na 1/3 siedzenia reszta pod dach bagaże :wink: Opony jeszcze zimówki 195/55/r16 stal. Maksymalnie na baku ponad 800 km( rekord 930km)

Zobacz jaka trasa jakie spalanie Nie znam kolegi-twórcy tego,ale czarów nie podał.Nadal wymyslam,temat idzie dalej :lol:

A tak pali koledze 2.0d

Trasa 200km w jedną stronę, przy jeździe emeryckiej w dwie osoby 90-max110 km/h bez wyprzedzań 4,4l i zasięg na baku 1200km z groszami, ta sama trasa spowrotem przy równie emeryckiej jeździe 4,7. Ta sama trasa i prędkości oscylujące w górnych granicach obrotomierza i pedkościomierza 5,8 w jedną stronę i 6,0 w drugą. Codzienna jazda po Warszawie na trasie Al. Krakowska, Grójecka, E. Plater -zimą 8,7 obecnie 7,0. Jeżdżę w godzinnach porannego szczytu pomiędzy 8:30-9:00 wracam 18:00-20:00, często później.
Też wymyśliłem :norty:

Ten wątek z ES forum 525d 197KM e60

Consumo 525d 197 CV Automático

Hola a todos

 

Estos dos días he podido probar el coche tanto en ciudad como en carretera y os cuento el resultado en cuanto a consumo

 

Km recorridos 395

Tiempo empleado 6:07 horas

Velocidad media 67.5 Km/h

Consumo 6.3 l/100

Następny podaje z jazdy autostradami ten sam samochód

Supongo que un viaje largo en autopista sin pisarle rondará los 6l.

Ten koleś porównał e60 do e39 ze średnimi km/h z tras

mi media con el 177 CV manual con una media de 84 km/h con un 70-80% Ctra nacional, regional, provincial, comarcal y local, o sea, de todo un poco, es 7,8 l/100. Es una media en más de 40000 kms.

Con el e39 automático 163 CV el mismo tipo de conducción aunque una media un poco más baja, sobre los 78-80 km/h. me situaba en 7,4 l/100.

Creo que la clave de tu bajo consumo está en la media de 67,5 kms/h.

Przepraszam ze w hiszpańskim ale łatwe w zrozumieniu i chodzi o liczby,a nie o szpanerstwo językowe,z każdego forum można przytoczyć.Także coś te moje spalanie ma się na rzeczy. :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz.

 

Tiempo empleado 6:07 horas

Velocidad media 67.5 Km/h

Consumo 6.3 l/100

 

mi media con el 177 CV manual con una media de 84 km/h con un 70-80% Ctra nacional, regional, provincial, comarcal y local, o sea, de todo un poco, es 7,8 l/100. Es una media en más de 40000 kms.

 

Tu koleś miał średnią 67,5 km/h i spaliło mu 6.3 l. Drugi ma średnią 84 km/h i spaliło mu 7,8 litra. Ty miałeś średnią 140 km/h (no tak wychodzi skoro jechałeś między 100 a 180) i spaliło Ci 6,5 litra.

 

To jednak masz wyjątkowe auto, inne niż wszystkie. Jeszcze raz gratulacje. ;)

Opublikowano
No widzisz.

 

Tiempo empleado 6:07 horas

Velocidad media 67.5 Km/h

Consumo 6.3 l/100

 

mi media con el 177 CV manual con una media de 84 km/h con un 70-80% Ctra nacional, regional, provincial, comarcal y local, o sea, de todo un poco, es 7,8 l/100. Es una media en más de 40000 kms.

 

Tu koleś miał średnią 67,5 km/h i spaliło mu 6.3 l. Drugi ma średnią 84 km/h i spaliło mu 7,8 litra. Ty miałeś średnią 140 km/h (no tak wychodzi skoro jechałeś między 100 a 180) i spaliło Ci 6,5 litra.

 

To jednak masz wyjątkowe auto, inne niż wszystkie. Jeszcze raz gratulacje. ;)

Czytaj z jakiego przebiegu podaje drugi koles z 40000km w dodatku e39 i e60

mi media con el 177 CV manual con una media de 84 km/h con un 70-80% Ctra nacional, regional, provincial, comarcal y local, o sea, de todo un poco, es 7,8 l/100. Es una media en más de 40000 kms.

Con el e39 automático 163 CV el mismo tipo de conducción aunque una media un poco más baja, sobre los 78-80 km/h. me situaba en 7,4 l/100.

Creo que la clave de tu bajo consumo está en la media de 67,5 kms/h.

Tu masz link do żródła i na pierwszym miejscu otworzy z takim samym silnikiem sr.spalanie z przebiegu

http://www.bmwforo.com/serie5/consumo-elevado-de-gasoil-t6411-10.html#p81117

CONSUMO ELEVADO DE GASOIL

 

VDV escribió:Y por mucho que digan las últimas publicidades de BMW, con cambio automático te va a consumir más que con cambio manual.

Una cosa son los consumos homologados y otra los consumos reales.

 

Nacho, para que un 525d te consuma 6,2 lts debe tocar muy poca ciudad o nada.

Błogosławieni Ci którzy nie widzieli a uwierzyli :modlitwa:

Poczytaj,bazuje na tych silnikach co ja mam,a jak odniesiesz się do danych z tamtego posta, a po polsku :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.