Skocz do zawartości

BMW E39 528i nowe sprzęgło i dwumasa


saab900s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , chciałbym opisać swój przypadek ze sprzęgłem i poczytać opis wrażeń innych użytkowników po wymianie tych dwóch elementów naraz .

 

Posiadam E39 528i 1998 rok na jednym vanosie przebieg 260 tys., co się działo z moim sprzęgłem ? właściwie to można było jeździć ale była jedna wada przy ruszaniu i zmianie z jedynki na dwójkę nie ważne czy przy lekkim ruszeniu czyli rozpędzeniu auta do dziesięciu na godzinę i wrzuceniu dwójki czy ruszaniu i rozpędzaniu auta do trzydziestu na godzinę i wrzuceniu dwójki samochód zawsze szarpał tak jakby uderzało coś z tyłu , dużo czytałem o sprzęgle i o dwumasowym kole więc postanowiłem że wymienię te części na nowe dziś jestem po wymianie.

Do wymiany tych części skłoniło mnie też to że ciężko mi było zapiszczeć oponami po wyłączeniu na trakcji ( zryw to była tylko próba bo tak nie jeżdżę na co dzień ), sprzęgło brało w połowie .

 

Nowe zakupiłem sprzęgło Sachsa 468zł ( tarcza bez sprężyn ) i koło dwumasowe LUK 1185zł ( nowe ruszając ręcznie miało luz około 0,5 cm ) .

 

Od razu napiszę że nowe sprzęgło posiadało docisk bez sprężynek takich malutkich a stare posiadało ,ale wszystko się zgrywało z dwumasą bez najmniejszych problemów .

Stare koło dwumasowe posiadało luz ruszając ręcznie około 1,5 cm .

Sprzęgło przed wymianą chodziło leciutko .

Tarcza sprzęgła była w dobrym stanie można było jeszcze jeździć , ale za to docisk i dwumasa były jak by przypalone .

 

Po wymianie sprzęgło chodzi z samego dołu bardzo ciężko ale poczekam musi się ułożyć , wiem bo posiadam również BMW e46 330d i niedawno też wymieniałem sprzęgło i dwumasę , w trójce sprzęgło chodziło po założeniu nowego cholernie twardo ale tam przy starym było twarde tez no i po kilku stet kilometrach sie ułożyło i jest twarde tak jak stare, w 330d musi być twarde bo ma dużo niutonów 485 a musiałem wymienić sprzęgło bo robiłem modyfikacje i przy 440 nm się slizgało i przy okazji wyszło właśnie że dwumasa jest padnięta. Ale wracam do tematu 528i , yutaj przed wymianą było sprzęgło miękkie a teraz jest strasznie twarde i tu moja obawa czy się ułoży czy coś jest nie tak , oczywiście opiszę to po przejechaniu troszkę kilometrów .

 

Co do szarpania przy zmianie biegów rewelacja zero szarpania , mogę to opisać tak , przed wymianą sprzęgła: biegnie dwóch zawodników ze sztafety jedynka w czasie podawania pałeczki dwójce zatrzymuje się a dwójka wyszarpuje mu ją , po wymianie sprzęgła jedynka podaje pałeczkę dwójce w czasie biegu i robią to płynnie , fajnie nie :D , uważam że dwumasa miała za duży luz takie moje spostrzeżenie.

 

Co myślicie o twardości sprzęgła mieć obawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 330d musi być twarde bo ma dużo niutonów

 

Bzdura. Na nowym sprzegle mam mieciutko jak w masełko. Stare było twarde, fakt.

A to, że sie slizga przy wiecej Nm, to kwestia zbyt małej tarczy sprzęgła do tej wartości momentu, albo nierównomiernie startej tarczy - ma to miejsce zwlaszcza przy wywalonym lozysku wejsciowym skrzyni. Pomaga też przeniesienie w programie max momentu w wyzsze partie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachsowskie sprzeglo (tarcza) do m52 posiada sprezyny... wiec nie wiem co tam zamontowales tak na dobra sprawe:/

Po wymianie i owszem, powinno sie ulozyc, ale u mnie po wymianie chodzilo lekko tak samo jak na starym.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jeszcze jeżdżę na twardym sprzęgle ale zamierzam wymontować u mechanika ponownie sprzęgło i spróbujemy zamontować stary docisk i zobaczymy czy będzie lekko chodziło ( stary docisk jest ok i miękko brało ) jeżeli będzie miękko tak to wina będzie leżała po stronie wadliwego docisku , ale to się zobaczy i opiszę to po sprawdzeniu.

Co do tarczy to ta co była wyjęta stara to też była bez sprężyn więc uważam że tak ma być . Samochód był serwisowany cały czas we Włoszech więc w serwisie chyba źle nie założyli , tarcza była logowana BMW a poza tym sprzęgło chodziło ok miękko wymieniałem dwumasę a sprzęgło dodatkowo choć już powoli zbliżał się jego koniec .

Jeżeli to wina docisku to można powiedzieć ,że miałem pecha i na felerny egzemplarz trafiłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy na tym docisku nie ma przypadkiem blokady którą się zdejmuje po zamontowaniu?

Nie jestem tego pewny. Może została?

Nowy docisk może chodzić troche sztywniej bo jednak jest nowy i sztywniejszy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , wszystko się już wyjaśniło dużo do myślenia dała mi podpowiedź o dwóch różnych sprzęgłach . Nie przypuszczałem że mogą być inne i przez pomyłkę zamówiłem sprzęgło do e39 528i ale o nr 3000 724 001 czyli do roku prod.: 1997.09 a ja przecież mam 1998 rok z marca czyli powinienem mieć sprzęgło z automatycznym nastawieniem o nr 3000 836 601 od roku prod.: 1997.10 a zamontowane mam zwykłe !!!

Moja wina bo kupowałem na allegro i co najważniejsze nie przesłałem sprzedającemu nr vin ani daty produkcji i teraz jestem ok 1000zł w plecy :mad2:

 

Samochód na tym sprzęgle jeździ dobrze tyle że twardość sprzęgła jest zabójcza .

Po wymontowaniu może uda mi się sprzedać sprzęgło przejechałem na nim dopiero około 400 km więc jest w idealnym stanie , jeżeli jest ktoś chętny na zakup to czekam na maila na pewno się dogadamy.

 

Bardzo Ci dziękuję ruti twoja podpowiedź była celująca jeżeli bym tylko mógł to bym wcisną "pomógł" ale nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy w ogóle mogę bo nie widzę nigdzie takiej opcji w swoim poście.

 

dyzio255 też był blisko z info o blokadzie ale nie wiedziałem o co chodzi z tą blokadą , teraz to już wszystko wiem bo poczytałem o sprzęgłach z automatycznym nastawieniem.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie postem może się to też komuś kiedyś przyda jak mnie :cool2:

 

Po zamontowaniu odpowiedniego sprzęgła napiszę jak działa pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie , po zakupie nowego sprzęgła LUK samoustawnego czyli do e39 528 po 11.1997 roku wszystko działa super , sprzęgło chodzi mięciutko .

Moja niewiedza kosztowała mnie dodatkowe 900zł ale trudno człowiek na błędach się uczy.

 

Oczywiście posiadam do sprzedaży teraz sprzęgło do e39 528 prod. do 10.1997 rok, przejechałem na nim około 250 km , można powiedzieć że jest nowe tyle że założone na parę dni. sprzedam niedrogo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam ponownie , po zakupie nowego sprzęgła LUK samoustawnego czyli do e39 528 po 11.1997 roku wszystko działa super , sprzęgło chodzi mięciutko .

Moja niewiedza kosztowała mnie dodatkowe 900zł ale trudno człowiek na błędach się uczy.

 

Oczywiście posiadam do sprzedaży teraz sprzęgło do e39 528 prod. do 10.1997 rok, przejechałem na nim około 250 km , można powiedzieć że jest nowe tyle że założone na parę dni. sprzedam niedrogo .

nie sprzdawaj niedrogo bo to nie zbiornik paliwa ze bedziesz sprzedawał 10lat pół roku i trafi sie kupiec w dobrych pieniadzach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprzęgle zwykłym jest tak że jak zamontujesz nowe to pedał jest wysoko z czasem jak tarcza się wyciera to bierze coraz niżej a w samonstawnym co sama nazwa świadczy pedał sprzęgła czy nowa tarcza czy zjechana będzie cały czas w tej samej pozycji.

temat o sprzęgle samonastawnym

 

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=732

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mnie rowniez czeka w najblizszym czasie wymiana (napewno) sprzegla i mozliwe ze dwumasy, sprzeglo sie nie slizga ale na zimnym silniku przy starcie jeszcze sporadycznie ale robi zajaczka, wydaje mi sie rowniez ze dwumasa bedzie do wymiany bo tak jak koledze , szarpie przy zmianie biegow a szczegolnie na pierwszych biegach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.