Skocz do zawartości

320d 99r. 136km Zawór ciśnienia doładowania sygnał niezrozum


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że jestem nowym forumowiczem chciałbym się przywitać: dobry :D i od razu takie pytanie.

 

Byłem dziś na kompie i pokazało to, pojechałem dlatego, że auto wcale nie miało dolnych obrotów (muł jak nie wiem co) i teraz pytanie czy to może być tylko zawór czy jeszcze coś innego. Gdzie jest ten zawór i czy trzeba go wyczyścić czy wymienić na nowy. Oczywiście jest to temat rzeka ale jak komp coś pokazuje to "dobrze" wymieniać czy spróbować czyścić ?? Z góry dzięki za odpowiedź wszystkim.

Opublikowano
czyli ten zawór jest pod turbiną tak? bo nie wyznaje się dobrze na tych rysunkach?
Opublikowano
Więc tak, według mnie ten błąd musiał być stary czy coś ponieważ wczoraj podmieniłem ten zawór z buni kumpla która śmiga naprawdę dobrze i nic nie dało to, niestety nie wpadłem na pomysł żeby mój czujnik zamontować do jego i zobaczyć jak jego będzie śmigała, no więc dalej. Postanowiłem wyczyścić też EGR, był cały zasyfiały ta klapka prawie wcale nie chodziła, bardzo ciężko, po dokładnym wyczyszczeniu auto zbiera się dużo lepiej nie ma takiego dużego skoku mocy, od 2500 tyś jak było wcześniej. Dlatego zastanawiam się co jeszcze można zrobić z tym silnikiem żeby lepiej się wkręcało od dolnych??
Opublikowano
wywalić katy :cool2:

A mógłbys bardziej dokładnie opisać o co chodzi ? :wink:

 

Tez mam bardzo słaby dól w zasadzie zaczyna ciągnąc dopiero od okolic 2300 obr/min :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wywalić katy :cool2:

A mógłbys bardziej dokładnie opisać o co chodzi ? :wink:

 

Chodzi o wywalenie katalizatora i po tym zabiegu twoja bunia bedzie wczesniej dostawała kopa.

Opublikowano
wywalić katy :cool2:

A mógłbys bardziej dokładnie opisać o co chodzi ? :wink:

 

Chodzi o wywalenie katalizatora i po tym zabiegu twoja bunia bedzie wczesniej dostawała kopa.

 

A jakie sa tego minusy ?? :wink:

Opublikowano
Czy po wywaleniu katów nie ma problemów z badaniami technicznymi ?? Nie przekroczy jakichś norm spalin ??
BMW E46 320D 2000r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z minusów to troszke głośniej słychać świszczenie turbiny ale dla niektórych to + . Z badaniami technicznymi nie ma problemów. Wiele osób z forum zdemontowało katalizatory i są zadowoleni. Ponizej wklejam opis kolegi ROGER-NYSA

 

 

Mam dwie E46 320d cr150ps , w jednej bawiłem się w dopasowanie rury ,jak wiemy katalizator w tym aucie idzie w jakby literę S i do tego trochę po ukosie.

Więc wyspawanie idealnej wstawki jest czasochłonne i wymaga rzeźbiarstwa z kilku elementów. Udało się zrobić to całkiem ładnie ............. nie było przyrostu hałasu ,diesel to nie benzyna nie pierdzi po wycięciu kata.

 

W drugiej skończył się łącznik elastyczny tłumika.

Ci częściej grzebiący w autkach i bywalcy forum wiedzą że lubi popękać i puszczać spalinki bokiem, wtedy słychać lekkie " pierdzenie " i śmierdzi spalinami w aucie.

Do zabiegu wymiany łącznika trzeba wyciągać katalizator ,nie da się wymienić tego elementu "na aucie ".

Wymieniając łącznik kusiło mnie wywalenie kata (robota za jednym razem ) ale to rzeźbiarstwo i czas.....................

 

Poszedłem na łatwiznę zrobiłem katalizatorowi podwójne cesarskie cięcie, wytłukłem z niego wnętrzności a cięcie ładnie zaspawałem. Miałem jednak obawy że pusty katalizator będzie robił za puszkę rezonansową i będzie słychać pierdzenie jak w wolnossących benzynkach. Z góry wyszedłem z założenia że jeśli będzie głośno po prostu wyspawam to " S" i wstawię jak w pierwszym aucie.

 

Co się okazało , nie ma prawie wcale różnicy w dźwięku ,nie ma pierdzenia czy czegoś innego.

Można usłyszeć przy ostrym przyśpieszaniu 2 bieg może troszkę głośniej wydech ,to jest tak znikome i w tak skrajnych warunkach że można powiedzieć nie ma różnicy w dźwięku.

Więc czy wstawisz rzeźbioną rurę czy zrobisz cesarkę dźwięk będzie taki sam .

Moim zdaniem nie warto się bawić w rzeźbiarstwo, poza tym wszystko po "cesarce wygląda ori."

Jedno co się zmienia w dźwięku to słychać delikatnie głośniej świstanie turbinki. Dźwięk miły i powszechnie znany słachać go w tym samym zakresie obrotów w którym słychać z wstawianym katem . Słychać troszkę głośniej bo dźwięk wraz z spalinami swobodnie się przemieszcza i nie jest tłumiony na katalizatorze. Zapewniam że nie jest to jakieś nadzwyczajne zjawisko a dźwięk k słychać nieznacznie głośniej.

 

Jak wiemy przytkany katalizator powoduje spiętrzanie się spalin pomiędzy katalizatorem a turbiną. To powoduje wzrost temperatury na tym odcinku jak również wzrost ciśnienia. Jedno i drugie nie wpływa pozytywnie na turbinę a już na pewno nie wpływa pozytywnie na osiągi .

 

Po wycięciu pierwszego katalizatora zaraz za turbiną, umożliwiamy swobodny odpływ spalin . Zwiększamy przez to ich dynamikę co przekłada się na pracę turbiny .

Turbina znacznie szybciej uzyskuje zadane przez ECU ciśnienie (szybciej wstaje) efektem tego jest fakt że szybciej pojawia się szczyt momentu obrotowego. Wykres przesuwa się lekko w stronę niższych obrotów. Czym szybciej turbina wstaje tym mniejszy lag.

 

Zabieg mogę z czystym sumieniem polecić każdemu, dla silnika i turbiny ta operacja NIE ZAGRAŻA WRĘCZ PRZECIWNIE wydłuża ŻYWOTNOŚĆ.

 

Po wycięciu katalizatora w turbodoładowanym dieslu zmienia się przebieg momentu obrotowego w całym zakresie. Wysoki moment pojawia się wcześniej i wolniej opada na wyższych obrotach.

Sam moment oprócz tego że zmienia przebieg również jest troszkę większy w szczycie .............. to znaczy w momencie kiedy turbina osiąga maksymalne ciśnienie w overboście .

 

Pamietać jednak musimy że katalizator został wstawiony w celach ekologicznych a wycięcie go może nie być zgodne z polityką Greenpeace.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano
a można sprawdzić jakoś kata? czy już jest po nim czy nie? czytałem gdzieś żeby jedna osoba ostro butowała a my stoimy z tyłu i sprawdzamy jak leci... no z rury leci :) albo stukać w kata i słuchać czy trzeszczy coś, jak myślicie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.