Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

Diler jak kazdy prywatny przedsiebiorca tnie koszty, a najlatwiej tnie sie nie sile roboczej

Sprzedawcy nie znaja wyposazenia i niuansow z nim zwiazanych - np tego ze X6 jako jedyne w sportowych fotelach nie ma pompowanych boczkow.

W serwisie zatrudnia malolatow po zawodowce, ktorzy na czas "rwa" plastiki, ze potem Wam wszystko skrzypi.

Malolat robi codziennie inne auto - myslice, ze czyta przed kazda "usluga" biuletyny jak odpinac spinki, czy moze czytaja fora zagraniczne zeby poradzic sobie z typowymi usterkami?

U mnie w Z4 gosciu z Inchcape podwazal znaczek BMW na masce srubokretem mimo, ze pod spodem sa srubki...:(

U dilerow w wiekszosci przypadkow pracuja "bezmozgi", ktorzy najlepiej zmieniaja olej, klocki i kasuja bledy za 500pln.

Elektryk z kilkuletnim stazem u Fusa nie potrafil mi zakodowac komputera pokladowego :?

Cokolwiek powazniejszego to wymiana calych elementow lub komentarze "ten typ tak ma"

 

A na BMW Polska rzadko mozna liczyc. 2 lata temu zwolnili polowe ludzi, a Ci co zostali w wiekszosci pracuja na "kontrakcie"

Poza nietypowym, obecnym okresem kratek, gdzie idzie masa drogich aut, BMW Polska jako jedyny importer handlowal glownie uzywkami, wiec z czego mieli sie dorobic na porzadne szkolenia, samochody zastepcze etc. :?:

 

Jak jezdzilem Lexusem IS250 na zwykle przeglady czy poprawki typu skrzypienie (nie mowie tu o kilkudniowych naprawach gwarancyjnych) to zawsze dostawalem auto zastepcze (przewaznie GS'a 450h), albo odbierali ode mnie samochod z domu/firmy i odstawiali.

A tu nie mozna liczyc nawet na Mini One, zenada :x

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ale o tym powinno pamiętać BMW w Niemczech !! bo przypuszczam ze takich jak ja ktorzy juz nigdy w zyciu tego wynalazku nie kupią jest więcej !!

 

a co do dealerów ... wątpliwa to radość ze większość klientów ucieka od nich bo za chwile nie beda mieli za co zyc !

 

rynek powinien weryfikować i usuwać nieudaczników

 

uważam, że szanująca się firma wyciąga wnioski ze swoich błędów a tutaj... zakładam ze nikt nawet nie zagląda z BMW Polska co świadczy o ignorancji lub o czymś .. znacznie gorszym :)

 

Panowie i Panie z BMW gratuluje podejścia do klienta, fachowości etc... mysle ze gdyby tak były prowadzone inne firmy już dawno byłoby po nich :)

 

a użytkowników BMW przestrzegam !!! na krok nie opuszczać auta i pilnować a jak nie ... kupić co innego :)

Opublikowano (edytowane)

Auta nie mozesz nie opuszczac, bo Cie wyganiaja z serwisu.

W Toyotach i Lexusach masz zawsze wielka szybe i przynajmniej widzisz czy ktos i kto przy furze "robi".

 

Osoba kontrolujaca z centrali ma za zadanie sprawdzic czy Diler zaplacil za fury i czy zrobil miesieczne plany a nie czy klienci sa zadowoleni :8)

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Tak to niestety w wielu przypadkach wygląda :roll: .

Dla kontrastu podam przykład auta mojego ojca w którym do wymiany były tylne sprężyny. Po odebraniu z serwisu tył był kilkanaście mm wyżej niż poprzednio, okazało się, że zamontowane zostały za wysokie sprężyny i w efekcie czego dwie tylne opony po kilkuset kilometrowej trasie były do wyrzucenia. Serwis bez wymówek przyznał się do winy, wymienił sprężyny na właściwe i podczas dwóch kolejnych wizyt udzielił rabatu na usługę w takiej kwocie że starczyło na 2 nowe opony z nawiązką.

 

Jeżeli chodzi o obsługę klienta i fachowość usług to wydaje mi się że przyczyny możnaby upatrywać w tym, że salonów marek premium nie jest w Polsce wcale tak wiele i jak jakiś klient zrezygnuje to napewno znajdzie się inny :roll:

Opublikowano

po co mi rabat na usługę ? proponować rabat na usługę jak się wcześniej coś zepsuło to wręcz niegrzeczne !!

 

oczekuje przepraszam, zapłacimy za koszty które Pan poniósł a w zamian za kłopot proponujemy....

 

propozycja rabatu na usługę gdzie szkodę wyceniono na ca.2,500 zł to zwykłe chamstwo ! grubiaństwo etc...

Opublikowano

Tak na prawde jedyna wartoscia dodana do autoryzowanych przegladow jest tzw "goodwill".

Majac wystemplowana w ASO ksiazke zdarza sie, ze po gwarancji Importer zasponsoruje Ci w przypadku czesto wystepujacej usterki koszt czesci lub w ekstremalnych przypadkach (jak zdarza sie w DE) nawet czesci i robocizne.

Gwarancja i tak obowiazuje nawet jak jezdzisz do nieautoryzowanych serwisow...

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
po co mi rabat na usługę ? proponować rabat na usługę jak się wcześniej coś zepsuło to wręcz niegrzeczne !!

 

oczekuje przepraszam, zapłacimy za koszty które Pan poniósł a w zamian za kłopot proponujemy....

 

propozycja rabatu na usługę gdzie szkodę wyceniono na ca.2,500 zł to zwykłe chamstwo ! grubiaństwo etc...

 

Akurat w przytoczonym przeze mnie przykładzie wszystkie te punkty zostały spełnione tzn: było przyznanie sie do winy, przeprosiny, naprawa. Kłopot/koszty mojego ojca to był zakup 2 nowych opon za które zapłacił około 1500zł więc też niemało - natomiast wspomniany rabat w całości pokrył tę kwotę. Mój ojciec nie należy do osób które się wykłucają , natomiast jestem pewien że jakby postawił na swoim to otrzymałby gotówkę. Z reguły tak jest że jak ktoś coś zepsuje to woli to "odpracować" niż wyłożyć pieniądze i nie tyczy się to tylko motoryzacji.

Przytoczyłem powyższy przykład aby pokazać, że jednak można tak obsłużyć klienta aby ten nie był stratny. Z tego co się orientuję to rabat jaki można otrzymać na usługę w ASO to jedynie kilka procent więc trudno sobie wyobrazić aby kwota 2500zł się "zwróciła" :|

 

Może jestem naiwnym człowiekiem, ale kupując nowe auto marki premium objętego rozszerzoną gwarancją (rozumiem że na tym polega pakiet optimum) liczyłbym na lepsze traktowanie :/

Opublikowano
Może jestem naiwnym człowiekiem, ale kupując nowe auto marki premium objętego rozszerzoną gwarancją (rozumiem że na tym polega pakiet optimum) liczyłbym na lepsze traktowanie :/

dobrze, że są jeszcze takie osoby, które myślą jak Ty :cool2: :cool2: z własnego doświadczenia stwierdzam, że w RP prawdopodobnie nie uświadczysz właściwego traktowania, nie zmieni się to tak długo jak na wizytę do ASO będziesz czekał ~2 tygodnie...tak długo jak ASO będzie miało więcej kilentów niż może przerobić będzie panował "mega zlew" a klient będzie jedynie "frajerem" zostawiającym kasę...

uważam, że szanująca się firma wyciąga wnioski ze swoich błędów a tutaj... zakładam ze nikt nawet nie zagląda z BMW Polska co świadczy o ignorancji lub o czymś .. znacznie gorszym :)

 

Panowie i Panie z BMW gratuluje podejścia do klienta, fachowości etc... mysle ze gdyby tak były prowadzone inne firmy już dawno byłoby po nich :)

na forum SUBARU (założonym tak jak forum BMW) przy stronie importera jest dział: PYTANIA DO DYREKCJI, raz na jakiś czas, człowiek z SUBRAU Polska udziela oficjalnych odpowiedzi na zadane pytania, każdy może zapytać (założyć post) i przeczytać jaka jest oficjalna strona improtera, wiele problemów z dilearmi zostało w ten sposób rozwiązanych, po prostu centrala pisała: proszę powołać się na naszą odpowiedź jak diler nie będzie akceptował to prosimy o informację....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Ale skrzynie i koła dwumasowe padają w Subaru dalej, a odpowiedź przedstawiciela jest niezmiennie ta sama - wszystkiemu winien jest klient. Więc też nie za wesoło.

tak jest z wszystkim markami :mad2: ale przynajmniej wiesz, że jak zadałeś pytanie to otrzymasz odpowiedź i że tą odpowiedź przeczytają też wszyscy inni, więc masz aspekt świadomego ryzka, jak przeczytasz, że zła skrzynia dla diesla czy złe tłoki/głowica dla 2.5 są Twoją winą :mrgreen: :mrgreen: importer sam naraża się na śmieszność i ewentualne sprawy w sądzie...wg mnie jest to zdecydowanie lepsze niż jak u nas (bmw) , importer nie czyta lub jak czyta to zlewa i myśli: "frajerze" Ty mi możesz...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Nie ma serwisu w Polsce BMW, który oferuje auta na czas naprawy gwarancyjnej

 

a) nikt im za to nie zapłaci

b) nie chcą ponosić kosztów za wypożyczenie za darmo samochodu, dla auta, którego nie sprzedali - tj. nie są gwarantem

c) takich aut mają mało

d) nie mają obowiązku

 

Ale to nie znaczy, że nie można odzyskać pieniędzy za taksówki, wynajem samochodów itp ;)

Opublikowano

Dwa lata temu przed zakupem auta dla zony chciałem kupić X3 ale po rozpoznaniu rynku w tym wizyty w inschape Wrocław jeden z klientów serwisu BMW który siedział na kanapie w oczekiwaniu na naprawiane swoje auto powiedział nam dajcie sobie spokój z BMW kupcie sobie

Toyote tam po zakupie auta dalej będą mili a nie jak tu po zakupie to jesteś intruzem.

Póżniej jeszcze znajomi potwierdzili ze z ich bogatego doświadczenia (zmieniają samochody co 2 lata nowe) jak do tej pory to najlepszą opinie mają o serwisie Toyoty.

Żona zakupiła Toyote i mogę się wypowiadać w samych superlatywach o serwisie Toyoty naprawde jestem pod wrażeniem, po każdej wizycie w serwisie na drugi dzień dzwoni pani z centrali Toyoty i pyta czy mam jakieś zastrzeżenia do pracy serwisu.

 

Teraz troche o Wrocławskim ASO BMW podczas przeglądu(olej,filtry) mojej E90 w maju 2010 doradca poinformował mnie że zauważono pocenie się skrzyni biegów(automat) w okolicach gniazda elektrycznego diagnoza trzeba wymienić gniazdo koszt około 2000 tyś i odrazu zapisuje mnie za kilka dni na wymiane ja stwierdziłem ze jeszcze sie zastanowie i zadzwonie po kilku dniach podjechałem do fachowców od skrzyń z nadzieja że u nich będzie taniej auto na podnośnik i ku mojemu i fachowców zdziwieniu skrzynia suchutka pokryta delikatnie kurzem :mad2: zadnego śladu chociażby tłustej plamki :twisted:

Opublikowano (edytowane)

Mi wydaje się że dużo zależy od tego jak kto i gdzie na kogo trafi.

Akurat ja mam bdb doświadczenie z serwisami: BMW, TOYOTY, NISSANA, PEUGEOTA, a innymi po części.

I tak np w PEUGEOCIE mam najgorsze doświadczenia pod każdym względem.

TOYOTA, NISSAN wszystko w najlepszym porządku.

BMW - u mnie minusem jest jak narazie brak aut zastępczych.

Co do ludzi pracujących w BMW tez nie mam negatywnych doświadczeń.

Raz sprawdziłem w znajomym niezależnym serwisie czy faktycznie wszystko zrobili co było na zleceniu :norty:

był to duży przegląd z wymianą tam jeszcze czegoś - wszystko było ok :cool2: .

W BMW serwisuje auta od 5 lat zarówno używane jak i nowe.

 

Serwis BMW to dealer BMW M-Cars.

Edytowane przez klagosz
Opublikowano
Dokładnie i o to zawsze trzeba sie targować np. ostatnio zrobiłem serwis olejowy w swoim nowo nabytym aucie i zamiast poinformowanej ceny telefonicznej 950zł zapłaciłem 750zł.
Opublikowano
Ja serwisuje swoje bunie a M-CARS Kraków i ani jednego słowa złego powiedzieć nie mogę . Serwis na wysokim poziomie , pomoc , miła obsługa . Mam samochody już po okresie gwarancyjnym i dalej tam jeżdżę bo jestem 100% zadowolony .
Opublikowano
Dokładnie i o to zawsze trzeba sie targować np. ostatnio zrobiłem serwis olejowy w swoim nowo nabytym aucie i zamiast poinformowanej ceny telefonicznej 950zł zapłaciłem 750zł.

 

Ja za serwis olejowy + odma + filtr paliwa zapłaciłem 1450zł po 10% rabacie :twisted:

takie są ceny we Wrocławskim ASO brak konkurencji w promieniu 200 km. za taki sam przegląd w moim poprzednim aucie Audi B6 TDI nigdy nie przekroczyłem 650 zł. :mad2:

Opublikowano

No to fakt dużo. :roll:

Tym bardziej że w e90 jak miałem za serwis olejowy płaciłem 650zł. Mniej oleju wchodzi.

Może jest to spowodowane tym że ja już od paru lat serwisuje i zwykle mam max rabaty.

Jak kupuje części/akcesoria to widnieje u nich w systemie.

 

Acha w M-Carsie jest ten plus że jak chcesz to widzisz cały czas co robią z twoim autem.

Poczekalnia jest zaraz koło serwisu i jest przeszklona.

A jak chcesz podejść do auta to możesz pod warunkiem że zapytasz się wcześniej serwisanta.

Opublikowano

W moim serwisie niema możliwości podlądu warsztatu a co dopiero wejśc na warsztat :(

a tego co wiem największy rabat jest na części dla warsztatów zewnętrznych 20% a na robocizne zależy od roboczogodzin ale jaki by to rabat niebył to prawie 380 zł za roboczogodzine to jest kosmos, ale cukierki mam gratis :mad2:

Opublikowano

No wiesz w M-Carsie chodzić po serwisie/warsztacie samemu też ci nie pozwolą

(logiczne żeby ktoś coś nie wykombinował) ale możesz przy kimś wejść np. z serwisantem.

Ale obserwować samochód to już masz tam w gratisie.

 

Żeby nie było:

- na boku zaznacze że nie jestem ani z rodziny, ani nie mam tam kogoś bliskiego że tak zachwalam ten serwis. Poprostu w moim przypadku robią wszystko jak należy i jestem zadowolony. A jak będą mieć jakąś wpadke to napisze też o niej. Puki co wszystko na plus.

Opublikowano
Szkoda że to nie jest standart (szyba) w serwisach BMW, taki standart jest w serwisach Toyoty i to mi sie podoba :cool2:
Opublikowano

napisałem skargę, informacje do BMW Europe zobaczymy jak tam się zapatrują na zasady obowiązujące w tym śmiesznym kraju

 

a jako ciekawostke Wam napisze ze zgłosiły się do mnie 3 osoby oferujące odpłatną pomoc prawną w sparwie :) w tym 2 z forum :)

 

nie wiedziałem ze forum to forma poszukiwania klienta ???

 

PANOWIE !!!! poczytajcie kodeksy etyki !! ( radców czy adwokatów), przypominam, że mamy obowiązek sie nimi kierować !

na marginesie ! tak się składa ze właśnie brak etyki w pracy zawodowej jest również genezą takiej a nie innej pracy serwisów czy gwaranta !

Opublikowano
napisałem skargę, informacje do BMW Europe zobaczymy jak tam się zapatrują na zasady obowiązujące w tym śmiesznym kraju

....na marginesie ! tak się składa ze właśnie brak etyki w pracy zawodowej jest również genezą takiej a nie innej pracy serwisów czy gwaranta !

super, może jeszcze kilka/naście/set tego typu rekacji i coś się zmieni, powodzenia :cool2:

Poprostu w moim przypadku robią wszystko jak należy i jestem zadowolony. A jak będą mieć jakąś wpadke to napisze też o niej. Puki co wszystko na plus.

na każdego przychodzi czas, ja po "x" wpadkach nadal korzystam z ASO ale tego, które wpadek miało mniej :mad2: :mad2: bzdura ale nawet najlpeszy "Czesiek", którego znalazłem/korzystam z innymi autami nie radzi sobie...

Klagosz napisz czy ogarniasz nowe auto? zmiana na początku zimy to wyzwanie :mrgreen: , manual? planujesz chipa?

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

dziękuje za wsparcie duchowe :)

 

proponuje sporządzić listę wpadek serwisów i chętnie ją podeśle do BMW Europe

zobaczymy jaka będzie reakcja

 

bo na nasze krajowe to bym nie liczył :) chyba ze sie rozczaruje

 

zakładam przecież ze ktoś z BMW PL czyta to forum a jak nie czyta.. to znaczy ... ze moje zdanie o nich jest w 100 % zasadne :) mają w nosie klienta

Opublikowano

proponuje sporządzić listę wpadek serwisów i chętnie ją podeśle do BMW Europe

zobaczymy jaka będzie reakcja

ja już istnieję na listach:

1) dielerów W-wa,

2) BMW Polska,

3) BMW AG.

nic dla mnie się nie zmieniło za wyjątkiem tego, że boję się zostawić teraz auto aby "nie zamórowali mi gdzieś zgniłego jaja" :mrgreen: :mrgreen: , jeszcze raz powodzenia...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.