Skocz do zawartości

Zakpu BMW E39 2.5 TDS-czy warto ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam zamiar kupić BMW 525 TDS E39.Jednak krążą o nim różne legendy na temat awaryjności silnika(pęknięcia głowic,zły układ chłodzenia,bardzo duże spalanie itp.).Miałem teraz samochód który remontowałem co dwa tygodnie przez to nie chciałbym kupić kolejnego awaryjnego auta.Mam do wydania około 12000 do 14000 zł .Czy za taką cenę warto czegoś szukać czy jednak odpuścić sobie i kupić jakieś mniejsze,tańsze i mało awaryjne auto??

Jakie są wasze opinie(użytkowników BMW 25 TDS ) ??

czekam na odpowiedź

Opublikowano
popatrz na allego ceny TDS-a a ceny benzyny. TDS-a dostaniesz młodszego z wszystkimi bajerami, skórą itd.za te pieniądze natomiast czyli za 12tyś e39 w benzynie dostaniesz z początków produkcji o jakimś mega wypasie zapomnij, coś w tym musi być nie uważasz??
Opublikowano
no tak tyle że o wypas za bardzo mi nie chodzi.Zawsze chciałem mieć BMW i przymierzam się właśnie teraz do kupna.W grę wchodzi tylko diesel bo auto będę tankował na firmę.Chodzi mi głównie tylko o awaryjność tej jednostki TDS i wasze opinie oraz typowe słabe strony bmw na co zwracać uwagę.
Opublikowano

2.5 TDS był dobrym silnikiem w swojej epoce - nie miał jednak zacięcia sportowego - służył do połykania kilometrów. Obecnie bardzo ciężko trafić na zabrany egzemplarz (przebieg nie ma tu znaczenia, byle był dobrze utrzymany).

Także 520i/523i będzie chyba lepszym wyborem w tym budżecie...

 

Diesel nie zawsze oznacza oszczędność.

  • Moderatorzy
Opublikowano
2.5 TDS był dobrym silnikiem w swojej epoce - nie miał jednak zacięcia sportowegoDiesel nie zawsze oznacza oszczędność.

Zgadzam się z kolegą.Mam tds-a od 3 lat,przymierzałem się do zakupu 530 d,a że pojawiło do sprzedarzy się auto które znam praktycznie od początku nie zastanawiałem się długo i jestem zadowolony :D chociaż przepłaciłem.Tds jest jedną z lepiej udanych konstrukcji w tym czasie,montowany był jeszcze w Oplu i Land Roverze.Zła opinia o tym silniku bierze się z tąd że większośc aut pochodzi od"młodych gniewnych"którzy kupili Tds-a bo diesel to taniej i rakarze dorzynają go do granic wytrzymałości :mad2: ,a o ten silnik trzeba dbac.Mój motor pracuje na oleju Castroll 10w40 i ma 300tyś przebiegu ogólnie jest ok.Spalanie nie zejdzie niżej niż 7,u mnie7,7-11,5 średnio 8,5 l/100km.Silnik o mocy 143 KM jest wystarczający,aż tak wolny nie jest-dojdziesz i do 200km,jednak po dłuższym przebywaniu z tym autem dochodzę do wniosku że ten motor trochę się jednak męczy z nie lekką E39.Denerwuje mnie"cykanie"pod maską na które jak narazie nikt nie znalazł recepty.Były wymienione-popychacze zaworów ok.40 zł/szt,pompa vacum 100zł(używka),Napinacz paska(lubi się urywac i to zrobił),rolki,pasek,oraz siłownik 550zł/całośc,kolektor ssący z tworzywa(rozszczelnił się)165zł(używka),pompka paliwa w zbiorniku 450 zł/ori,świece żarowe NGK 30 zł/szt,sprzęgło+dwumasa LUK 2800zł/całośc.Rozszczelniła się pompa wtryskowa w środę będę u mechanika,wyjęcie+uszczelnienie+regulacja na stole 550zł,chyba że bedzie coś więcej(nastawnik pompy 1300zł Bosch).Pozatym tarcze hamulcowe(brembo)+klocki 1000zł/całośc,uszczelniacz skrzyni na wyjściu na wał napędowy 50 zł/ori,drobne elementy zawieszenia,geometria,oraz filtry,oleje i inne materiały eksploatacyjne.Ogólnie auto jest ok.ale oszczędności tu nie znajdziesz chociaż ze względu na porównanie cen ON/PB a diesel jest droższy ze względu na ilośc osprzętu i ceny części(szczególnie nowszych konstrukcji,aż w głowie się kręci jak się zaczną sypac)Moim zdaniem starsze=lepsze było zrobione porządniej/solidniej a nie na sztukę aby tylko sprzedac.Jeżeli znajdziesz auto zadbane i dobrze utrzymane bo raczej o małym przebiegu zapomnij(zdarzają się wyjątki)to możesz brac,benzynki również bywają zajechane.Problemem są auta powypadkowe i źle naprawione-żre je rdza.Jak poczytasz forum zobaczysz również że bardzo kapryśna jest elektryka-dziś działa jutro nie i na odwrót dotyczy wszystkich E39.Z wyposażeniem też bywa różnie czasami mniej=lepiej wiadomo elektryka dlatego też bym nie dyskfalifikował aut uboższych.Skrzynia w manualu-bezpieczniej,a automat sporo zabiera z tego silnika.Równierz zawieszonko kosztuje sporo jest aluminiowe i wymienia się całe elementy-cóż za komfort się płaci.U mnie prawdopodobnie to ostatni diesel bo to żadna oszczędnośc bedzie E38 najprawdopodobniej z silnikiem 4,4 l(zagazuje).Co do wielkości auta nie lubie małych miejskich pudełek,BMW albo się kocha albo nienawidzi.BMW mają swoją duszę(szczególnie te starsze) i tym się jeździ-komfort,a nie podskakuje na byle dziurze.Twój wybór mam nadzieję że przybliżyłem Ci kolego obraz o Tds-ie i życzę udanych poszukiwań i pozdrawiam. :cool2:

Przepraszam za długośc postu,chciałem dobrze :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W TDS-e głównym problemem jest chyba pompa wtryskowa.Ja musiałem naprawiać (koszt- ok. 2000zł) .Poza tym nie mogę narzekać . Z chipem ok. 185 koni, 360 niutków spalanie średnie- ok.8l\100km.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
dzięki "Cichy 525" za dokładny opis twojego tds-a.Mi w tym aucie nie chodzi o moc-143 km wystarczyłoby mi zupełnie(jeździłem trochę kuzyna tds takim i było całkiem wporządku).Podoba mi się jego kultura pracy jak i styl bmw-solidne,dobre auto z duszą.Jednak chyba pozostanę przy tym że dozbieram trochę pieniążków i kupię 530 d lub słabą ale oszczędną 520 d ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
popatrz na allego ceny TDS-a a ceny benzyny. TDS-a dostaniesz młodszego z wszystkimi bajerami, skórą itd.za te pieniądze natomiast czyli za 12tyś e39 w benzynie dostaniesz z początków produkcji o jakimś mega wypasie zapomnij, coś w tym musi być nie uważasz??

 

Bardzo zabawne. :) Pomijając już, że start do E39 z budżetem 12-14 tys to jakiś żart, to to że za 12 tys dostanie się TDSa "młodszego z wszystkimi bajerami, skórą itd." to już w ogóle dowcip stulecia. No chyba, że piszemy tu o autach z przebiegami 300-400 tys km, bo innej opcji nie widzę. Oczywiście "igiełek" na allegro jest dużo, wszystkie "zadbane", "bez wkładu finansowego po zakupie" i oczywiście same "oryginalne przebiegi" poniżej 200 tys km.

 

Wydaje mi się, że założyciel tematu prosił o sensowną radę czy z takim budżetem ma w ogóle próbować kupić E39 tak żeby auto mu służyło bezproblemowo, a nikt nie napisał mu podstawowej rzeczy, czyli, że nie kupi za te pieniądze E39 solidnego i nie ważne w tym momencie czy auto będzie miało silnik diesela czy benzynowy. Wystarczy sobie wejść na mobile.de i się przekonać ile kosztują solidne E39, a przecież to auto trzeba przywieźć (1000-1500 zł), zapłacić akcyzę (1000-2500 zł) i przygotować do rejestracji (1000 zł). To rozumiem, że te wszystkie "igiełki prosto od Niemca" polscy handlarze kupują w DE za 2000E? :D Za 2000E to dobrego Golfa III TDI się nie kupi a co dopiero jakiekolwiek E39. No chyba, że ktoś wierzy, że handlarze uprawiają działalność charytatywną i dopłacają do tych aut, to ok, niech wierzy dalej. ;)

Opublikowano

Jeżdżę TDS 4-zimę i mogę napisać że: na początek warto kupić.Ja kupiłem z przebiegiem 200tyś teraz ma 270tyś.Nie wiele bo mam jeszcze jedno autko i motor.Na dzień dobry za chipowałem (170KM)-jest w miarę.Co do głowic moja była wymieniona w rajchu przy 180tyś. Więc mam po problemie.Ale trzeba pamiętać o dobrej wiskozie(300żł) ja zagotowałem z 10 razy i nic nie pękło{prócz chłodnicy(560zł) i wężu} Jest mankament do którego trzeba się przyzwyczaić DZIURA W MOCY przy dodawaniu gazu (gwałtowna przyśpieszanie)-przy niskich obrotach (1 sek).Co do spalania a mam ciężką nogę w automacie trasa 7-8L miasto 12-14L.Ogrzewanie zajebista w mrozy po 500m ciepło leci a latem odwrotnie.Reszta to wszystkie tak samo.Dodam ,że nigdy nie oszczędzałem na paliwie stąd takie spalanie a i gaz w czasie jazdy jest bliżej podłogi niż dalej.Każdy typ ma swoje mankamenty tylko zależy ile ich jest na rynku.

2,5 TDS 95-99 108,787szt.

3,0 D -99 50,447szt.

Opublikowano
dzięki "Cichy 525" za dokładny opis twojego tds-a.Mi w tym aucie nie chodzi o moc-143 km wystarczyłoby mi zupełnie(jeździłem trochę kuzyna tds takim i było całkiem wporządku).Podoba mi się jego kultura pracy jak i styl bmw-solidne,dobre auto z duszą.Jednak chyba pozostanę przy tym że dozbieram trochę pieniążków i kupię 530 d lub słabą ale oszczędną 520 d ;)

To jeśli jesteś w stanie dozbierać trochę pieniędzy i balansujesz między 520d a 530d to weź pod uwagę kompromis - czyli 525d. Nie wiem ile chcesz tych pieniędzy dozbierać i jaką kwotą będziesz dysponował ale jeśli masz kupić jakiegoś mega taniego 530d to lepiej odpuść bo się władujesz pewnie w jakieś bagno. Jeśli masz kupić 520d, którego już teraz uważasz za słabą (choć nie do końca się zgodzę z twierdzeniem, że jest oszczędna przy masie e39) to rozważ jeszcze 525d (Common Rail 163KM) - o wieeeeeele bardziej żwawa niż 520d, o wieeeeele lepsza kultura pracy niż 520d, spalanie myślę, że niewiele większe niż ta "oszczędna" 520d (a ja twierdzę, że bardzo porównywalne przy o wiele lepszych osiągach) no i w niższej cenie można już jakąś sensowną 525d znaleźć gdzie za 530d w dobrym stanie trzeba dać odczuwalnie więcej.

Twój wybór.

Pzdr.

Opublikowano
Mam do wydania około 12000 do 14000 zł .Czy za taką cenę warto czegoś szukać czy jednak odpuścić sobie i kupić jakieś mniejsze,tańsze i mało awaryjne auto??

Jakie są wasze opinie(użytkowników BMW 25 TDS ) ??

czekam na odpowiedź

 

Wg mnie z takimi pieniędzmi nie warto ładowac sie w e39, a już szczególnie 525 TDS.

 

Jesli chcesz koniecznie BMW i diesla to pomysl nad 325 TDS , w Twoim przedziale cenowym da sie znalezc ciekawy egzemplarz. Jesli zależy Ci na niskim spalaniu i niskich kosztach eksploatacji, to szukaj 318 TDS.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Mam do wydania około 12000 do 14000 zł .Czy za taką cenę warto czegoś szukać czy jednak odpuścić sobie i kupić jakieś mniejsze,tańsze i mało awaryjne auto??

Jakie są wasze opinie(użytkowników BMW 25 TDS ) ??

czekam na odpowiedź

 

Wg mnie z takimi pieniędzmi nie warto ładowac sie w e39, a już szczególnie 525 TDS.

 

Jesli chcesz koniecznie BMW i diesla to pomysl nad 325 TDS , w Twoim przedziale cenowym da sie znalezc ciekawy egzemplarz. Jesli zależy Ci na niskim spalaniu i niskich kosztach eksploatacji, to szukaj 318 TDS.

 

Oj tam! Ja za 14 tys. kupiłem 528i+LPG na wypasie i... A nie, masz racje... Jeszcze 8 tys. w niego wsadzić musiałem... :mrgreen:

Panie i Panewki! Seria 5 to auto klasy wyższej, co przekłada się na ilość rozwiązań, co przekłada się z kolei na skomplikowanie konstrukcji, a to dla odmiany na koszty utrzymania. Jak ktoś chce oszczędzać, to polecam dajmy na to takiego Golfa II :norty:

Choć nie ma wiele samochodów mogących równać się radością z jazdy niż nasza marka :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam. Posiadam TDS-a i kolega pisał ze pompa mu sie roszczelnila. Koszt uszczelnienia pompy oraz ustawienie 250pln a nie 550pln wiem bo robolem 4 lata temu i do tej pory smiga
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Posiadam TDS-a i kolega pisał ze pompa mu sie roszczelnila. Koszt uszczelnienia pompy oraz ustawienie 250pln a nie 550pln wiem bo robolem 4 lata temu i do tej pory smiga

 

 

Złota Łopata dla kolegi :norty:

Opublikowano
W grę wchodzi tylko diesel bo auto będę tankował na firmę

A co na firme benzyny nie mozna tankowac ?! kto tak mowi ?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A skąd weźmiesz auta dostawcze i ciężarowe benzynowe pod które możesz podciągnąć fakturki? ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale żeś odkopał. Nagroda złotej łopaty :mrgreen:

Uszczelnienie pompy na aucie czyli wymiana uszczelki pod nastawnikiem to nie uszczelnienie tylko naprawa doraźna.

Uszczelnienie w moim przypadku to- wyjęcie pompy z silnika, wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy, sprawdzenie pompy na stole probierczym,zamontowanie do auta i ustawienie pompy. Zapomniałem jeszcze o sprawdzeniu wszystkich wtrysków.

Więc nie zabłysnąłeś wcale tym swoim 250 zł.

Ale w sumie to dobrze, bo na tym przykładzie widać najlepiej jak wygląda serwisowanie samochodu w zależności od poszczególnych osób.

PS.Czemu niektórzy wyciągają tematy sprzed 4 lat???Ciężko mi to zrozumieć :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
PS.Czemu niektórzy wyciągają tematy sprzed 4 lat???Ciężko mi to zrozumieć :mrgreen:

 

Moze niektóre pytania techniczne sie nie zmieniają niezależnie od czasów... czasy sie zmieniają a problem pompy w TDS jest wiecznie żywy :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.