Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
drodzy koledzy.mam nieznosny problem,mianowicie zeszlej zimy mialem poslizg,ktorego efektem byla wygieta i wylamana alu-felga (oczywiscie na zlom) :doh: .po zalozeniu dojazdowki slyszalem straszne wycie,myslalem ze to wlasnie kolo dojazdowe daje ten efekt.niestety to bylo lozysko piasty :cry2: .kupilem na e-bayu piate w srodkowej cenie(klasie?)wymienilem i bylo OK.Bylo....po ok.5tys znowu to wycie,kupilem nastepna piaste(innej fimy)jakis tydz po wymianie znowu to samo :zlosc: teraz moje patanie : problem tkwi w nieoryginalnych piastach czy tez moze cos sie wygielo (czpien?) i z czasem kazda piasta walnie .prosze o pomoc o pozdrawiam
Opublikowano
a czy zbieżność dało by sie normalnie ustawić ?? Czy byłby z tym problem ?

 

No kolego !!! :x A jak Ci wybiją przednią szybę to zamiast wstawiać nową, będziesz jeździł w okularach i czapce ???

Coś jest na tyle uszkodzone, że masz to co masz.

Jeśli jest skrzywione (zapewne naderwane tulejki gumowe), to ustawieniem zbieżności nie naprawisz. Za chwilę się znowu przestawi -to raz, a dwa... możesz się zabić jak będziesz tak jeździł.

Opublikowano
a czy zbieżność dało by sie normalnie ustawić ?? Czy byłby z tym problem ?

 

No kolego !!! :x A jak Ci wybiją przednią szybę to zamiast wstawiać nową, będziesz jeździł w okularach i czapce ???

Coś jest na tyle uszkodzone, że masz to co masz.

Jeśli jest skrzywione (zapewne naderwane tulejki gumowe), to ustawieniem zbieżności nie naprawisz. Za chwilę się znowu przestawi -to raz, a dwa... możesz się zabić jak będziesz tak jeździł.

 

Moje pytanie było akurat podyktowane czym innym. Mam podobny problem w golfie. Piasta byla wymieniana niedawno i znowu zaczyna trząść kierownica przy hamowaniu. I jeżeli teraz bym pojechał ustawić zbieżność to bym wiedział że jeśli by się nie dało to mam coś w zawieszeniu nie halo. Z tym że trzeba rzeczy naprawiać to zgadzam sie w 100% a nie żadne tam półśrodki.

 

PS. jak sprawdzić czy piasta jest uszkodzona, da się to zrobić bez jej wykręcania?

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
Jeżeli to tylne koło to tak jak sugeruje Kolega wyżej... jeżeli przód to przyczyny j/w + skrzywiona zwrotnica.

sorki,chodzi o kolo przenie lewe

Masz coś skrzywione (zapewne wahacz lub amor) i piasta z łożyskiem i dalej koło, nie toczy się pod odpowiednim kątem. Stąd zapewne te awarie.

wahacz chyba odpada,bo z tego na co wyglada,to jest z jakiegos stopu aluminium,wiec raczej by pekl... :?: macie jakies sposoby zeby sprawdzic czy cos jest wygiete/przestawione?

 

PS.:wybite mam te tuje olejowe (czy jak tam je zwa) wachaczy (obie strony)

Opublikowano

 

PS. jak sprawdzić czy piasta jest uszkodzona, da się to zrobić bez jej wykręcania?

po mojemu to uszkodzona piasta(albo raczej jej lozysko)wyje a nie trzesie,a jesli wyje (przy skrecie mocniej) to lozysko kapput :|

mozna tez podniesc autko i zakrecic mocno kolem,wtedy bedziesz slyszal czy jest OK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nikt wiecej nie ma pojecia w tej sprawie?

 

A nad czym tu dumać? Jak pada ciągle ta sama piasta to zapewne krzywa jest dodatkowo zwrotnica. O ile po tym całym przywaleniu w krawężnik zrobiłeś zbieżność. Przy krzywej zwrotnicy raczej na pewno krzywo wyjdą kąty o ile w ogóle da się ustawić geometrie. Zbieżność pewnie się dało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.