Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mi tak ale komus moze by sie przydalo :mrgreen:

 

Jak ktoś sam nie ogarnie naprawy nawiewu to niech lepiej się nie bierze za poważniejsze sprawy :lol:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mi tak ale komus moze by sie przydalo :mrgreen:

 

Jak ktoś sam nie ogarnie naprawy nawiewu to niech lepiej się nie bierze za poważniejsze sprawy :lol:

Bruce,

to w skrócie napisz co po kolei bo mnie kurwica strzeli z tym piszczeniem

Opublikowano

Bruce,

to w skrócie napisz co po kolei bo mnie [bAD] strzeli z tym piszczeniem

 

Po kolei:

- jeżeli masz oświetlenie na nogi to wyciągasz w dół oprawkę po czym odpinasz kabelek

- odkręcasz 4 wkręty (trzy z przodu jeden z tyłu) i wyciągasz plastikowy czarny kołek (na tunelu)

- zdejmujesz ostrożnie odkręcony element deski rozdzielczej

- wyjmujesz do dołu czarny kanał nawiewu na nogi (jest dosyć ciężko)

- odpinasz wtyczkę wentylata (ma zatrzaski)

- wyciągasz czarny plastikowy kołek zabezpieczający (u mnie go już nie ma ;) bo poprzednik zgubił)

- przekręcasz cały wentylator w przeciwną stronę niż ruch wskazówek zegara i wyciągasz go dodołu

 

Po nasmarowaniu osi wirnika składasz wszystko w odwrotnej kolejności, może mój opis wygląda strasznie ale jak zaczniesz robić szybko obczaisz co i jak robić :) A jeszcze jedno nasmaruj od góry i dołu (po zdjęciu tej zaślepki na komutatorze)

 

P.S. U mnie wiatrak zaczyna znowu jarmolić... :duh:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za opis! Już kiedyś byłem bardzo "blisko"... i odpuściłem. :mrgreen: :duh:

Trzeba będzie chyba przyjrzeć się "bliżej" łożyskom. :8) Być może nawet wymienić je.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
ile wy tam macie nalatane ze to jeczy.... u mnie nic takiego sie nie dzieje.... ale moze dlatego ze mam reczna klime...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie nie ma reguły, bo mi już skwierczało grubo wcześniej zanim licznik dobił 100 tys. km. :?

To się pojawia nagle i rzadko cichnie.

Klimę mam manual.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Raczej nie zalezy to bezpośrednio tylko od przebytych kilmetrów dla przykłądu podam, że u szwagra w E90 przy 50 tyś (prawdziwych :p) zaczeło popiskiwać a przy 80 tyś pad całkiem wentylator! kupił drugi i teraz przy 145 tyś znowu ma problem z piszczącym wiatrakiem :mad2: ja mam u siebie niby (bo tutaj pewności nie mam :D ) 190 tyś i tak jak pisze kolega problem pojawia się i znika, duże znaczenie ma to czy jest wilgotno czy sucho na zewnątrz. Ja mam klimatronik i wiatrak mieli nom stop :norty: Ogólnie mam wrażenie, że tam są skopane te łożyska (ślizgowe na górze i jakieś zwykłe na dole) i właśnie to górne się wyrabia i piszczy :duh:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
no właśnie, a jeżeli chodzi o wymianę to kupować zamiennik za te 250zł, używkę (temat ryzyko) czy ori za 700zł (cena kosmos)?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce mi się wyjmować tego silniczka tylko po to, by sprawdzić rozmiar łożysk. :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety smarowanie pomagało na krótki czas, zdecydowałem się kupić na allegro za 110 używkę, mam spokój i cisze...... :8)
Opublikowano
Niestety smarowanie pomagało na krótki czas, zdecydowałem się kupić na allegro za 110 używkę, mam spokój i cisze...... :8)

 

Ta... a za 1tyś km znowu to samo :mad2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Niestety smarowanie pomagało na krótki czas, zdecydowałem się kupić na allegro za 110 używkę, mam spokój i cisze...... :8)

 

Ta... a za 1tyś km znowu to samo :mad2:

 

 

:nienie: nie kracz :8)

Opublikowano

ja dziś również rozebrałem ten wentylator, zdjąłem łożyska, wyczyściłem i przesmarowałem. Zobaczymy jaki efekt i na jak długo wystarczy.

Dolna pokrywa łożyska ślizgowego była nieźle skorodowana, podejrzewam, że to było źródłem pisków :)

Założony i jest cicho, natomiast świerszcz jest jeszcze gdzieś pod szybą, nie wiem czy to coś pod filtrem kabinowym piszczy czy gdzie, macie może jakiś pomysł?

Opublikowano
Raczej nie zalezy to bezpośrednio tylko od przebytych kilmetrów dla przykłądu podam, że u szwagra w E90 przy 50 tyś (prawdziwych :p) zaczeło popiskiwać a przy 80 tyś pad całkiem wentylator! kupił drugi i teraz przy 145 tyś znowu ma problem z piszczącym wiatrakiem :mad2: ja mam u siebie niby (bo tutaj pewności nie mam :D ) 190 tyś i tak jak pisze kolega problem pojawia się i znika, duże znaczenie ma to czy jest wilgotno czy sucho na zewnątrz. Ja mam klimatronik i wiatrak mieli nom stop :norty: Ogólnie mam wrażenie, że tam są skopane te łożyska (ślizgowe na górze i jakieś zwykłe na dole) i właśnie to górne się wyrabia i piszczy :duh:

górne i dolne są takie same

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/454dc86939f7.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ed7b33507222.jpg

Opublikowano
ja dziś również rozebrałem ten wentylator, zdjąłem łożyska, wyczyściłem i przesmarowałem. Zobaczymy jaki efekt i na jak długo wystarczy.

Dolna pokrywa łożyska ślizgowego była nieźle skorodowana, podejrzewam, że to było źródłem pisków :)

Założony i jest cicho, natomiast świerszcz jest jeszcze gdzieś pod szybą, nie wiem czy to coś pod filtrem kabinowym piszczy czy gdzie, macie może jakiś pomysł?

 

Dobra robota kolego i dzięki za foto :cool2: pytanie, czym nasmarowałeś przed złożeniem?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
ja dziś również rozebrałem ten wentylator, zdjąłem łożyska, wyczyściłem i przesmarowałem. Zobaczymy jaki efekt i na jak długo wystarczy.

Dolna pokrywa łożyska ślizgowego była nieźle skorodowana, podejrzewam, że to było źródłem pisków :)

Założony i jest cicho, natomiast świerszcz jest jeszcze gdzieś pod szybą, nie wiem czy to coś pod filtrem kabinowym piszczy czy gdzie, macie może jakiś pomysł?

 

Dobra robota kolego i dzięki za foto :cool2: pytanie, czym nasmarowałeś przed złożeniem?

pochodziło pochodziło i się zesrało:)

Opublikowano
Eh.... a miałem już się zabierać za smarowanie Twoim sposobem bo znowu mi mega piszczy a teraz upały są i denerwuje jeszcze bardziej....

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie ten sam problem zaczął się pojawiać, ale tylko w momencie jak jadę taki lekki lewy łuk, LOL, wirnik pochyla się wówczas od lekkiego przeciążenia i zaczyna coś gwizdać. Zamierzam się tam dobrać i nasmarować to sprayem do łańcuchów motocyklowych, który skutecznie poradził sobie ze zgrzytaniem podłokietnika, kilka miesięcy temu smarowałem, jest spokój i cisza. Łudzę się, że i tutaj się sprawdzi.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
U mnie ten sam problem zaczął się pojawiać, ale tylko w momencie jak jadę taki lekki lewy łuk, LOL, wirnik pochyla się wówczas od lekkiego przeciążenia i zaczyna coś gwizdać. Zamierzam się tam dobrać i nasmarować to sprayem do łańcuchów motocyklowych, który skutecznie poradził sobie ze zgrzytaniem podłokietnika, kilka miesięcy temu smarowałem, jest spokój i cisza. Łudzę się, że i tutaj się sprawdzi.

 

 

miałem podobnie ze swoim starym wentylatorem, dałem znajomemu, wymienił mi tuleje pod "smigłem" i jest ok, :D :D :D :D :D :D :D jak by ktos był z lodzkiego to moge załatwic naprawe za male pieniadze :)

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponuję czytać od końca... :D

 

No i udało się... wyjąć wentylator nawiewu. :D

Zanim jednak tak się stało, na "przeszkodzie stał" ten dłuższy ząbek. Trzeba go było odchylić w dół i dopiero silniczek przekręcić w lewo, bo zapierał się o wycięcie w obudowie "puchy", w której się mieścił.

 

http://s28.postimg.org/40a5uhb99/silniczek_od_wewn.jpg

 

 

Na przeszkodzie pod "puchą" stoi też plastikowy kanał nawiewu na nogi. Z nim najwięcej jest kłopotu, bo tak jak koledzy piszą, trzeba "cofnąć" tunel. A i tak tym "kanałem" trzeba później trochę pomanewrować, by go wyjąć.

 

http://s17.postimg.org/dfa3bvt67/kana_nawiew.jpg

 

 

Troszkę krzywo się "złapało", ale u samej góry widać skrawek występu, którego jedna strona kanału nawiewu na nogi tam się trzyma. :mrgreen:

 

http://s12.postimg.org/7yn7c2hr1/wn_ka_nawiew.jpg

 

 

 

Już po zdjęciu "zaślepki", którą to podważamy do góry i ciągniemy do siebie.

Na zdjęciu już nie widać nakrętek na klucz "dziesiątkę"... (podłużne otwory po bokach na dole). U góry po bokach trzymają w tych żółtych plastikowych gniazdach dwa wkręty na trox 20. Całe szczęście, że używamy tylko tego jednego rozmiaru do wszystkich interesujących nas wkrętów.

 

http://s25.postimg.org/eal2s0qfj/ty_tunela.jpg

 

 

http://s25.postimg.org/cwtfwpr67/trox_T20.jpg

 

 

 

Trochę tych śrubek w tunelu środkowym jest... (tu jedna pod ręcznym)

 

http://s25.postimg.org/wspfc987j/mocow_pod_r_cznym.jpg

 

 

 

I z boku tunelu pod zaślepką...

 

http://s25.postimg.org/jptsszhzj/bok_tunela.jpg

 

 

 

Osłona od radia też mi przeszkadzała...

 

http://s25.postimg.org/9h1bn5txr/os_ona_radia.jpg

 

 

 

 

Po podważeniu mieszka dźwigni biegów ukazały się jeszcze dwie śrubki też na klucz 10. Na foto widać mocowania już po ich odkręceniu.

 

http://s25.postimg.org/wwj8sidov/uchwy_wewn_tunela.jpg

 

 

Po drugiej stronie należy pozbyć się jeszcze kołka spinającego panele z sobą. Na foto kołek już usunięty. Trochę słabo widać otwór w tym ostrym zakończeniu tunela. :wink:

 

http://s25.postimg.org/u3q18hdcf/tunel_odchyl.jpg

 

 

 

A tu nr. mojego wiatraka... :) I jedna z 3 śrubek, które trzeba odkręcić, by wyjąć silniczek z obudowy.

 

http://s25.postimg.org/ge03dffm7/nr_wentyl.jpg

 

 

 

Nie mam fotek, ale tak jak koledzy wspomnieli, kilka wkrętów trzeba odkręcić pod samym schowkiem pasażera (już po odkręceniu osłony nad nogami).

W "praniu" wyjdzie, które wkręty przeszkadzają. :wink:

 

 

 

 

 

Byłbym zapomniał.... chwilę nie mogłem poradzić sobie z wyjęciem wtyczki. :mrgreen:

Okazuje się, że ktoś "sprytnie ogrodził" ząbki zwalniające blokadę. :norty:

 

http://s25.postimg.org/sq2zqx3gv/wtyczka_el.jpg

 

 

 

 

Najgorsze jest to, że dziś byłem u irlandzkiego elektryka, który mieszka nawet niedaleko, ale ręce rozłożył.

A rozkładał już w sowim życiu różne silniczki, rozruszniki, alternatory...

Mówił, że już przerabiał taki temat i niestety poległ. Połamały się plastikowe rzeczy... pewnie miał na myśli zaciśnięty wiatrak na ośce.

Problem jest też ponoć z samym łożyskiem. Takich łożysk się tu nie wymienia.

Jednym słowem, najlepiej kupić nowy nawiew. :(

No pewnie, cóż to jest € +- 200! :norty:

 

 

 

*******************************************************

 

 

Ok. jeszcze dziś sam wziąłem się za ten silniczek. :)

Zrobiłem tak, jak koledzy... odkręciłem 3 śrubki i ukazało się dolne łożysko, napuściłem kilka kropli oleju silnikowego na łożyska i z powrotem skręciłem silniczek do kupy.

 

http://s25.postimg.org/5nlnj8gr3/o_ysko_z_bl.jpg

 

http://s25.postimg.org/sqgrw57m7/o_ysko_d.jpg

 

I taka ciekawostka, którą tu niektórzy uważają za wielki sekret... otóż wystarczy tylko z jednej strony odchylić plastikowy kanał nawiewowy na nogi, by kompletny silniczek znalazł się na swoim miejscu. Demontaż w ten sam sposób. Nie zapomnieć odchylić "język" w dół, który blokuje obrót silniczkiem.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Dopadł mnie też problem z hałasującą dmuchawą. Szukając ofert używanych zauważyłem, że są dwa rodzaje - różniące się gniazdami. Mam klimatyzację automatyczną dwustrefową - który wentylator pasuje? Za zimno jest i nie mam ochoty na zabawę w mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.