Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzieki. Czy powinienem sie jeszcze na jakies niespodzianki przygotowac? Bo mam to auto od 16 miesiecy, 45 tys km i cos sie zepsulo. Wczesniej mialem 320d e46 150km 3 lata 120 tys km bez najmniejszego problemu tylko wymiany oleju, klocki, tarcze.
Opublikowano
Dzieki. Czy powinienem sie jeszcze na jakies niespodzianki przygotowac? Bo mam to auto od 16 miesiecy, 45 tys km i cos sie zepsulo. Wczesniej mialem 320d e46 150km 3 lata 120 tys km bez najmniejszego problemu tylko wymiany oleju, klocki, tarcze.

 

Jeśli miałeś E46 z rocznika 2001.09 - 2003.11, zrobiłeś 120Tkm to byłeś ogromnym szczęściarzem że nie musiałeś turbiny naprawiać.

U mnie w E46 320d CR przy przebiegu 180 T km założone było już co najmniej 3 turbo, czyli wymiana co najwyżej co 90 T km.

Modele po 11.2003 z CR 150 km były już bardziej odporne - zmiana konstrukcji turbiny i sterowania nią.

E90 CR 163 km są już całkiem niezłe i usterkowość turbo nie jest duża.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzieki. Czy powinienem sie jeszcze na jakies niespodzianki przygotowac? Bo mam to auto od 16 miesiecy, 45 tys km i cos sie zepsulo. Wczesniej mialem 320d e46 150km 3 lata 120 tys km bez najmniejszego problemu tylko wymiany oleju, klocki, tarcze.

 

Jeśli miałeś E46 z rocznika 2001.09 - 2003.11, zrobiłeś 120Tkm to byłeś ogromnym szczęściarzem że nie musiałeś turbiny naprawiać.

U mnie w E46 320d CR przy przebiegu 180 T km założone było już co najmniej 3 turbo, czyli wymiana co najwyżej co 90 T km.

Modele po 11.2003 z CR 150 km były już bardziej odporne - zmiana konstrukcji turbiny i sterowania nią.

E90 CR 163 km są już całkiem niezłe i usterkowość turbo nie jest duża.

 

Jeżeli chodzi o niespodzianki to na nie niestety przygotować się nie da :wink: To że się psuje nie jest niczym nadzwyczajnym, tymbardziej że modele e46/e90 nie są liderami rankingów bezawaryjności :wink:

 

Turbo jest elementem eksploatacyjnym i jego zużycie jest nieuniknione, natomiast częstotliwość wymiany zależy głównie od sposobu jazdy oraz.... szczęścia :8) .

Podczas poszukiwań auta (e46 320d FL) trafiłem na egzemplarz z pełną historią serwisową z ASO, turbo miał wymieniane po raz pierwszy przy ponad 300tkm, pracownik BMW stwierdził że nie jest to nic nadzwyczajnego i świadczy o tym że auto było eksploatowane z głową głównie w długich trasach, według niego standardowo turbinę w e46 320d wymienia się po około 200tkm. Co nie znaczy, że nie można jej "zajechać" w kilkadziesiąt tysięcy km :roll: Inny przykład: znajomy ma od kilku lat (wcześniej też kupione od osoby zaufanej) e46 320d 1998 rok, auto bardzo zadbane, do dziś dnia ma oryginalne turbo przy przebiegu około 250tkm i na chwilę obecną nie przejawia żadnych niepokojących objawów.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Inny przykład: znajomy ma od kilku lat (wcześniej też kupione od osoby zaufanej) e46 320d 1998 rok, auto bardzo zadbane, do dziś dnia ma oryginalne turbo przy przebiegu około 250tkm i na chwilę obecną nie przejawia żadnych niepokojących objawów.

Ja mam ponad 400tys przebiegu i turbo też ori :cool2:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o niespodzianki to na nie niestety przygotować się nie da :wink: To że się psuje nie jest niczym nadzwyczajnym, tymbardziej że modele e46/e90 nie są liderami rankingów bezawaryjności :wink:

nie wiem jak E46 ale E9x w rankingach bezawaryjności 3-5 lat trzyma pudło...

ja stawiam raczej na "pecha" użytkownika...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o niespodzianki to na nie niestety przygotować się nie da :wink: To że się psuje nie jest niczym nadzwyczajnym, tymbardziej że modele e46/e90 nie są liderami rankingów bezawaryjności :wink:

nie wiem jak E46 ale E9x w rankingach bezawaryjności 3-5 lat trzyma pudło...

ja stawiam raczej na "pecha" użytkownika...

 

Wszystko też zależy jakie rankingi bierzemy pod uwagę. Ja znam conajmniej kilka jak np. tuv, dekra, adac :roll: wszystkie niemieckie.. Mam przed nosem raporty tuv z 2010r i 2009 - rewelacji nie ma z tymi modelami bmw. Trzeba pamiętać że to jedynie rankingi.... każdy ma inne kryteria oceny i różnie się to ma do rzeczywistości. Np mercedes w203 2002 rok (mają takiego moi rodzice od kilku lat i rewelacyjnie się spisuje) w różnych rankingach w swojej grupie wiekowej jest zwykle bardzo wysoko (znacznie wyżej od e46 i audi a4). Natomiast na forach internetowych ludzie strasznie "psioczą" na ten model, opinie są wręcz tragiczne-zwykle jeżdżą nimi osoby które wcześniej miały np w124 lub w201 i faktycznie te auta to była inna bajka;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.