Skocz do zawartości

[e39] 530dA dziwne wibracje po zatrzymaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio zaobserwowałem dziwną rzecz. Kiedy zatrzymam auto naswiatłach na hamulcu i "D" skrzynia podryguje...tak dziwnie...czuc takie bicie nieregularne...dzieje sie tak sporadycznie...raz moze na dzien...kiedy dam mu troche w gaz to mija i dalej jest ok..czasem sie tak jeszcze raz stanie...

normalnie skrzynia bardzo płynnie przerzuca biegi...nie szarpie...a wczoraj podjechałem do warsztatu w ktorym 2 miesiące temu zmieniałem olej w skrzyni i chłopaki zdjeli miske...a nic...zero opiłków...olej ładny... nie wiem co robic.

podobno konwerter jak pada to sypie opiłkami...u mnie ich nie ma...wie ktos moze co sie dzieje?...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam podobne objawy (tyle, że w 120d), na D i hamulcu raz po raz trzęsie, im dłużej stoję, tym bardziej, silnik musi być dobrze rozgrzany, na zimnym nie zaobserwowałem tej przypadłości, skrzynia chodzi płynnie.

Podjechałem do znajomego mechanika, bo myślałem, że może poduszki, ale stwierdził, że poduszki wg niego nie, ale co jest niestety nie wie, podjechałem więc dziś do innego warsztatu (z forum wyczytałem, że znają się na BMW) i usłyszałem, że to sprzęgło Wandlera - pogooglowałem i wychodzi na to, że miał na myśli konwerter (podobno częsta przypadłość objawiająca się właśnie w ten sposób), ale mam się jeszcze umówić to przejadą się autem, bo dziś już nie mieli czasu i dokładnie stwierdzą...

 

Jakbyś zdiagnozował dokładnie w czym problem napisz tu proszę, ja po swojej diagnozie też dam znać.

Opublikowano
też to miałem, jak silnik był zimny było ok, jak dostał temperatury- wskazówka temp. w pionie to zaczynał nierówno chodzić, jak silnik wpadnie w drgawki należy po kolei zdejmować wtyczki z wtryskiwaczy, jeżeli zdejmiemy wtyczkę z dobrego wtryskiwacza to zauważymy zmianę pracy silnika, jeżeli z padniętego -to nie ma żadnych zmian w pracy i mamy winowajcę.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie już wibracji brak, co prawda nie zdążyłem zdiagnozować przyczyny. Gdy okazało się, że jednego dnia auto rano nie chce zapalić... wymieniłem akumulator i odpalił z wielkim trudem za n-tym razem, pojechałem na komputer - świece żarowe spalone, niestety jedna ze świec się ukręciła i trzeba było zdejmować głowicę i rozwiercać :/ po tej operacji okazało się, że spalony jest jeszcze sterownik świec.

Przy okazji wymieniłem olej oraz filtr paliwa, oleju, powietrza i klimy (akurat był czas inspekcji olejowej) oraz sprawdziłem wtryski - są OK.

 

Po powyższych operacjach nie odczułem żadnych wibracji jak wcześniej na D z wciśniętym hamulcem, a minął już miesiąc :D

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Dzis zawiozłem auto do mechaników, podobno znajacych sie na rzeczy. Ściągneli pokrywe filtr itp i twierdzą, że skrzynia jest ok. Olej czysty, żadnych opiłków ani oznak awarii.

Oczywiscie konwertera nie wyjmowali, bo to sie równa wyjmowaniu skrzyni...ale sami mi odradzili taką robotę, że niby nie ma sensu.

Poradzili dobrze przetestowac wtryski lub ogólnie silnik. Moze tam byc przyczyna. Będe szukał, chociaż dziwne ze na "P" tego nie zaobserwowałem.

Macie jakies pomysły?

Jak sprawdzic wtryski? Mam INPA.

Opublikowano
A u mnie takie dziwne wibracje pojawiają się tylko na wstecznym. Zwłaszcza jak skończę cofać i wcisnę hamulec na dłużej to wibracja i dziwny dźwięk się nasila. Po przełączeniu na P albo D jest ok, i co to może być? Poduszki pod silnikiem sprawdzone, są w porządku.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Padło sprzęgło hydrokinetyczne :D

 

na 99 procent jeżeli ojej zrobił się ciemniejszy sprzęgło do wymiany :cry:

Opublikowano

Witam. Ostatnio sprawdziłem dokładniej te moje szarpanie i wyglada na to, że drgania po wrzuceniu na "P", step tronic czy "N" nie ustaja...pomaga jedynie dłuzsze potrzymanie na wyzszych obrotach.

Błedów nie wywala...wiec nie mam żadnych przesłanek gdzie tego szukac.

Opublikowano
Proponuję dokładnie sprawdzić (najlepiej od razu wymienić / dostępna w aso ok 20-30PLN) styki i wtyczkę od czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej. Sam miałem z nią problem i borykałem się z nim dobry rok czasu. Początkowo pojawiały się wibracje bardzo okazjonalnie. Następnie zaczęły się nasilać aż silnik gasł, ale też tylko okazjonalnie i nikt nie mógł odkryć przyczyny. W końcu problem pojawił się na dobre i pojawił się błąd czujnika ciśnienia na listwie co skłoniło mechanika do zainteresowania się tą wtyczką, już samo potraktowanie jej jakimś środkiem do zaśniedziałych wtyków uzdrowiło autko, ale dla pewności zdecydowałem się na wymianę kompletnej wtyczki razem ze stykami bo koszt nie jest jakiś zabójczy.
Opublikowano

Witam. Dzis auto było na testach ukłau paliwa i wtryski idealne, jedyne co wykazało badanie ze pompa progowa siada, tzn gosciowi wyszło za małe ciśnienie kopnoł w próg i sie poleprzyło...natomiast jest mi ciezko skojarzyc padajaca pompe progowa z moimi objawami.

Pompe wymienie, bo gosc powiedziął ze jest ona na wykończeniu, ale juz tez zakupiłem złączke o której kolega powyzej pisał. Wymienie ją.

Zobaczymy czy szarpanie ustąpi.

Dodam tylko, że od ostatniego razu nie wystapiło i na testach tez nie szarpało.

Jesli objaw sie pojawi, zostawie go az do zgaszenia i zobacze jaki błąd zarejestrował. Jesli wystapi wogóle...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.