Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz nie widzę problemu, ale w jakim celu?
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie radze

Gdy wtrakcie wyprzedzania np.jakiegoś tira nagle braknie gazu to zanim znajdziesz włącznik pompy może być za pózno.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ja się zastanawiam nad dodatkowym przekaźnikiem sterownym z elektrozaworu gazu. Chciałbym przedłużyć życie pompie paliwa, ale mam wątpliwości czy to dobry pomysł. Chodzi mi o to czy w momencie powrotu na benzynę będzie jakiś problem. Teoretycznie przekaźnik powinien znowu włączyć pompę, ale czy zdąży ona nabić ciśnienie w odpowiednim czasie...
Opublikowano

Nie powinno się wyłączać pompy paliwa. Kiedyś czytałem że nawet przy pracy na LPG pompa musi chodzić, chłodzi wtryskiwacze PB.

Miałem kiedyś przypadek w oplu że podczas jazdy na LPG padł przekaźnik od pompy PB i samochód zgasł mimo że pracował na LPG

Opublikowano
Po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz nie widzę problemu, ale w jakim celu?

 

 

W celu zaoszczędzenia pompy paliwa, zmniejszenia poboru prądu, odciążenia instalacji wtryskowej i węży z ciśnienia :?:

Opublikowano
W celu zaoszczędzenia pompy paliwa, zmniejszenia poboru prądu, odciążenia instalacji wtryskowej i węży z ciśnienia :?:

 

Zaoszczędzenie czego? :duh:

 

Post powyżej. Kończy ci się gaz, masz błąd w instalacji i odcina ci dopływ gazu... wyobraź sobie, że wyprzedzasz...

Druga sprawa masz odpowiedni stan paliwa w zbiorniku więc co chcesz od pompy i węży? Jest dobrze chłodzona i smarowana jak chodzi... Jak autko chodzi na LPG to częściowo lub całkowicie wykorzystuje oryginalną instalację wtryskową silnika w zależności czy to II gen czy sekwencja, jak więc oszczędzisz instalacje wtryskową na LPG? Zawsze w dupe dostaje! Dobry jest też ten Twój pobór prądu :) to jak montaż świateł do jazdy dziennej, dla oszczędności :mrgreen:

 

Mam pomysł, odłącz zupełnie LPG i oszczędzisz silnik i osprzęt :norty:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego dbaj żeby w baku było zawsze około 15-20 litrów benzyny i pompie nic nie będzie.Pozdro.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Pompy NIE WOLNO odłączać. Gaz jest paliwem suchym. Nawet przy jeździe na gazie paliwo jest pobierane w znikomych ilościach aby było właściwe "smarowanie".

Nie widzę sensu w ingerencji w tej kwestii. Osobiście sprawdziłem sprawę przeskoku gaz-benzyna przy wyprzedzaniu ale sekwencji. Te sytuacje zdarzają się tak rzadko że nie ma sensu sobie samemu szkodzić. Aby trochę zwiększyć możliwości możesz zapytać gazownika o zmianie w ustawieniu wtrysku gazu na wzbogacenie mieszanki jeśli masz manualkę. Niestety nie wiem czy to coś da bo na sekwencji to nie było możliwe.

Opublikowano
zgodze się z kolegą wyżej.Ma całkowitą racje.Benzyna mysi być pobierana aby nie zapiekły,zatarły się wtryski.No chyba że chcesz wymieniać je co jakiś czas
Opublikowano
takie przekażniki dostaniesz bez problemu na allegro, co do zacierania wtrysków.....no chyba po to odpalamy między innym na pb coby je troszke przesmarować :) listwa wtryskowa jakieś 100zł używka - pompka nowa niewiele więcej więc czy ma to sens?? montaż prosty i po przełączeniu na pb załącza automatycznie pompkę, znajomy miał ja nie pompka mi padła to kupiłem nową i chodziło lepiej niż jego stara co chwila odłączana :)
Opublikowano
Mam pomysł, odłącz zupełnie LPG i oszczędzisz silnik i osprzęt

 

 

Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale jeździmy starymi autami co mają kilkaset tysięcy przebiegu w rożnych warunkach, i choćby nie wiem co byśmy robili to awarie są i będą i tylko możemy im zapobiegać :mad2: . A moje pytanie na początku miało mieć charakter zapobiegania, i nie musiało być w 100% do zrealizowania. Z innych źródeł wiem, że w Oplach ten myk z pompą jest robiony :shock:

Opublikowano

A potem zakładają następny temat "nie pracuje na BP"

Ale mi to oszczędność, ile razy zdarzyło Ci się wymienić pompę paliwa? Raz na 10lat?

Opublikowano
Hmm... Po przeczytaniu wszystkich wpisów mam wątpliwości czy nadal chcę sobie zamontować to odcięcie pompy, ale nie do końca rozumiem niektóre argumenty. Przecież gdy wyłączymy pompę to nadal jest ciśnienie w układzie(schodzi powoli, przy założeniu, że wszystko jest w miarę sprawne), więc w czystej teorii powrót na zasilanie benzyną, nawet przy pewnym opóźnieniu ponownego włączenia pompy nie powinien być jakiś straszny. Co do zapiekania się wtrysków to czy jest to możliwe, jeśli odpala się silnik zawsze na benzynie i rozgrzewa silnik, a dopiero potem przełącza na gaz(nieważne czy ręcznie czy też jak w przypadku sekwencji robi to sterownik)? Nie bardzo też rozumiem to pobieranie benzyny w niewielkich ilościach. Z tego co pamiętam to mieszanie benzyny i LPG nigdy nie wychodziło na dobre w pracy silnika i chyba podczas pracy na gazie wtryski benzyny są całkowicie nieużywane. Co do chłodzenia i smarowania wtryskiwaczy paliwem to skoro one i tak się nie otwierają przy pracy na LPG to jak mają się wtedy smarować?
Opublikowano

"Przecież gdy wyłączymy pompę to nadal jest ciśnienie w układzie" Tak masz rację

 

Jeśli chodzi o podbieranie BP przy pracy na LPG, jest to możliwe, ale tylko w tedy gdy ktoś ustawił taką możliwość w sekwencyjnej instalacji. Ale występuje to tylko w tedy, gdy masz źle dobraną instalację.

 

Zapiekanie wtryskiwaczy występowało na zwykłym gazie, gdy każdy śmigał tylko na LPG, a na BP nawet nie jeździł, lub bardzo malutko.

 

Smarowanie wtryskiwaczy no raczej też nie występuje, bo niby co ma się smarować, jak nic nie pracuje, nic się nie rusza.

 

Chłodzenie jakieś występuje, w listwie cały czas jest obieg, a wiadomo że ciepło ucieka do góry.

Opublikowano
Jeszcze się zastanowię nad tym odcięciem, bo problem przy sekwencji może stanowić sterowanie. Czasem komputer wraca na zasilanie benzyną(u mnie np. przy przekroczeniu 6000RPM lub zapętleniu wtryskiwaczy) nie zamykając zaworów i wtedy trzeba by sygnał do sterowania przekaźnikiem wziąć z innego miejsca...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze słysze o pobieraniu paliwa do smarowania silnika,coś ci się pomyliło kolegoK9Darek.Do smarowania zaworów i gniazd w czasie jazdy na lpg służy specjalna instalacja z lubryfikatorem.Panowie nie tak łatwo jest również zapiec wtryki,dochodzi do tego tak jak napisał kaylo na zwykłej instalacji gdy palimy auto na benzynie raz na rok jak nam braknie gazu.Jak kolega chce to niech zakłada tylko musi być to pełna elektryka a nie jakiś pstryczek w kabinie, przekaznik podłączony pod elektrozawor reduktora lpg.Temat był wałkowany na forum elektroda i po licznych bojach zwolenników i przeciwników odłączenia pompy nie doszli do niczego :D .Ja też mam odcięcie pompy ale ze względu na uniemożliwienie kradzieży auta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Pierwsze słysze o pobieraniu paliwa do smarowania silnika,coś ci się pomyliło kolegoK9Darek

Do smarowania silnika? Nic takiego nie napisałem bo do tego służy olej silnikowy :mrgreen:

Chodziło mi o smarowanie wtrysków.

A co do pompy paliwa. Nie jestem mega ekspertem ale jednym z warunków poprawnego funkcjonowania i współpracy instalacji LPG jest utrzymywanie stanu paliwa na min. 1/4 baku podczas jazdy na gazie, czyli pompa musi mieć stały dostęp do paliwa w trakcie pracy silnika.

Moja wiedza opiera się na posiadaniu swego czasu auta z inst. LPG (sekwencyjną), gdzie wszystko działało automatycznie. Jednak pewną wiedzę musiałem przyswoić aby mi nie wytykano nieprawidłowego korzystania i unikania odpowiedzialności przez instalatorów za spartaczoną robotę bo o fachowców dziś trudno.

No i też właśnie sytuacja o jakiej wspomniał jeden z kolegów wcześniej. Ja mu gaz a od zgasł.. bo pompa wyłączona a gazu brakło lub było mało i wtryski nie wyrobiły. Na powietrze nie poleci, nawet gdyby to było auto papieża. Wtedy pozostanie wymienić wszystkie życzenia świąteczne na dobre hamulce, lukę z tyłu i wystarczająco dużo czasu na manewr. Życzę by to się nie wydarzyło nigdy a jeśli już to nie w połowie manewru wyprzedzania TIRa.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie też takie przeróbki się nie bardzo podobają bo jak wiemy elektryka jest zawodna i w sumie jaka z tego korzyść.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

"specjalista" "Czasem komputer wraca na zasilanie benzyną(u mnie np. przy przekroczeniu 6000RPM lub zapętleniu wtryskiwaczy) "

Można wywnioskować że masz za słaby reduktor.

Opublikowano
"specjalista" "Czasem komputer wraca na zasilanie benzyną(u mnie np. przy przekroczeniu 6000RPM lub zapętleniu wtryskiwaczy) "

Można wywnioskować że masz za słaby reduktor.

 

Niestety, ale teraz brak mi kasy na mocniejszy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.