Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

moje autko odmawia mi posłuszeństwa :/

 

Jak zwykle rano pojechałem do pracy. Po pracy ide na parking, otwieram auto pilotem, przekręcam kulczyk, standardowe kontroli sie zapalają i po chwili gasną jak to mają w zwyczaju. Jednak po przekręceniu kluczyka do oporu w celu odpalenia - zero reakcji.

Tak jak bym go wogóle nie przekręcał. Ani kontrolki nie przygasają ani nie słychać jakiegokolwiek dźwięku.

Czy to może być problem z immo ? Czy może słaby aku ? Choć pewnie przy słabym aku kontrolki by przygasały.

Dodam jeszcze ze mam automata, wiec może coś z sygnałem o położeniu drążka, choć na zegarach pokazuje prawidłowe ustawienie.

Opublikowano

Błąd immobilisiera powinien wyskoczyc w diagnozie.

Jeśli to rozrusznik to oczywiście szczotki straciły styk.

Opublikowano
Sprawdź tak jak kolega yoshimura01 radzi, miałem u siebie to samo dopiero drugi kluczyk pomógł.
Opublikowano

Właśnie sholowałem auto do domu.

Próbowaliśmy odpalać na kable, zero reakcji.

Podłączyłem kompa (INPA), w silniku czyściutko, EWS pokazał dwa błędy, jeden o raku napięcia (bo odłączałem aku) a drugi nie wiem co znaczy ? Próbowałem odpalać też za pomocą drugiego głównego klucza i tego małego plastikowego, niestety bez zmian.

Odłączyłem aku niech się przez noc podładuje.

Zakładam że to rozrusznik się zawiesił. Jak najlepiej się do niego dobrać ? Chcę spróbować podpiąć go na "krótko" i zobaczyć czy zakręci.

Jak wygląda jego demontaż ? Od spodu ? Dysponuje garażem z kanałem, pewnymi umiejętnościami i chęcią majsterkowania :)

Macie jakieś pomysły ? Poniżej zamieszczam obraz z diagnozy EWS.

http://img220.imageshack.us/img220/5983/ewsd.jpg

Opublikowano

Zrobiłem dzisiaj dokładny skan modułów, (w DME zero błędów) natomiast w EWS natrafiłem na dziwny komunikat, nie wiem jak było wcześniej ale wydaje mi się że tu coś jest nie tak. Poniżej są zrzuty ekranu robione po włożeniu kluczyka i przekręcenie w pozycje 2.

Pierwszy obraz pokazuje że EWS dogaduje się z kluczykiem (tak mi sie wydaje) natomiast drugi obraz pokazuje że chyba coś jest nie tak z komunikacją DME EWS, choć nie jestem pewny. Ma ktoś jakiś pomysł ?

 

http://img683.imageshack.us/img683/5194/ews3.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/1797/ews2.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedys podobne błędy do twoich i podobny objaw i przeczyszczenie styków w module EWS pomogło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do błedów z ews to miałem dokładnie takie same a auto paliło wiec szukałbym przyczyny gdzieś indziej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

ziomekthx masz rację, zakończyłem diagnostykę komputerową i postanowiłem dobrać się do rozrusznika.

Po odkręceniu płyty ochronnej, zdemontowaniu zbiornika podciśnieniowego klapy wydechu udało się zrobić najważniejsze pomiary, i tak...

Do zacisku 30 (stały plus z aku) dochodzi prawidłowe napięcie.

Do zacisku 50 (sterowanie elektromagnesem) dochodzi plus podczas zapłonu (czyli już jest dobrze)

Na tej plecionce która wychodzi z elektromagnesu i wchodzi do rozrusznika (wyjście z elektromagnesu na rozrusznik) podczas zapłonu też pojawia się napięcie.

Czyli elektronika w aucie jest dobra, elektromagnes w pewnym sensie też bo przekazuje napięcie, ale dlaczego ja tego nie słysze ? Czy on jest taki cichy ? No i dlaczego nie wyrzuca bendiksa ?

 

I jeszcze jedno pytanie, jak najlepiej wymontować ten rozrusznik ?

Opublikowano
Nigdy nie wyciągałem, ale wydaje mi się, że trzeba zdemontować podszybie i będziesz miał dostęp z góry żeby go wyciągnąć. Odkręca sie z kanalu, kluczem z długą przedłużką wkładanym równolegle do skrzyni biegów.
Opublikowano
Z pewnością żywot dwóch z czterech szczotek sie zakończył, miałem to samo auto odpalało w ciągu dnia a rano zapomnij - w moim wypadku koszt 4e za 2 nowe szczotki a wyciągnięcie i robota... hm, nawet sie nie zastanawiałem wiem że nie było jakoś specjalnie trudno - po prostu patrzysz co trzeba poodkręcac i jedziesz.. odłącz masę z baterii najpierw
Opublikowano

No i autko już naprawione, faktycznie tak jak pisał H_A_R_T skończyły się dwie szczotki (prądowe).

Kupiłem oryginalne, nie cały szczotkotrzymacz tylko ten wieniec szczotkowy za 40 zł (miałem pecha bo mam rozrusznik DENSO), poza tym zrobiliśmy przegląd reszty podzespołów rozrusznika (kumpel zajmuje sie regeneracją), wszystko było idealne, przeszlifowaliśmy i oczyściliśmy komutator, tuleje luzu nie miały, bendiks był ok, elektromagnes też. Po ogólnym oczyszczeniu i przesmarowaniu przekładni planetarnej, rozrusznik trafił na miejsce i kręci jak szalony :D

Co do wymontowania to na pierwszy rzut oka tragedia, robota czysto ginekologiczna.

Jednak dolną śrubę łatwo odkręcić z dołu długą przedłużką (przydatna pomoc drugiej osoby aby nacelować na śrubę)

Do górnej śruby należy się dobrać od góry po wymontowaniu osłony dmychawy klimatyzacji.

Odkręcać trzeba kluczem oczkowym, a że śruba jest typu torx zewnętrzny a takiego klucza oczkowego nie ma(m), zmontowalismy sobie swoje własne narzędzie spawając nasadkę E12 do odpowiednio wygiętego pręta. Po popuszczeniu śruby resztę można wykręcić płaską 10.

Jest jeszcze problem ze zbiciem rozrusznika z tulejki centrującej (zapiekło się) ale dostał parę klapsów i odskoczył :)

Przy zakładaniu asekuracyjnie lekko przesmarowalismy tulejkę i śruby smarem miedziowym (tak na wszelki wypadek) :)

 

Podsumowując:

Jeżeli rozrusznik nie kręci

a) sprawdź czy na głównym zacisku jest +, powinien być cały czas niezależnie od położenia stacyjki.

b) sprawdź czy na zacisku sterującym elektromagnesem (ten od dołu jak patrzysz z kanału) pojawia się + jeżeli nie po problem z kablami, EWS lub stacyjką

c) sprawdź czy podczas rozruchu pojawia się + na tej plecionce (wyjście z elektromagnesu) jeżeli nie ma to padł elektromagnes

 

Jeżeli wszystko powyższe jest OK To musisz wyciągnąć rozrusznik i poszukać problemu.

ps. Jest możliwość demontażu elektromagnesu bez wyciągania rozrusznika (sprawdzone) :D

Opublikowano
Odkręcać trzeba kluczem oczkowym, a że śruba jest typu torx zewnętrzny a takiego klucza oczkowego nie ma(m),

No widzisz, może w tym rzecz ze stopniem trudności, oczka te leżą w 1 szufladzie mojego wózka - częste użycie :) po zrobieniu tego co ty auto lata już 100 tysi a rozrusznik nadal jak nówka, pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Etam nasadka i przedluzka elastyczna i od spodu idzie ten rozrusznik :wink:

Natomiast rozrrusznik w starym M30 to jest wyzwanie :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Ten wieniec szczotkowy za 40 zł można kupić w zwykłym motoryzacyjnym czy jedynie w aso? Muszę się przygotować, gdyż ostatnio muszę pukać w rozrusznik żeby szczotki załączyły, a też mam rozrusznik denso. Czy ktoś wie jakiego rozmiaru są te szczotki, badź ktoś ma namiary w necie na te szczotki.
Opublikowano

W ASO nie kupisz, ja kupiłem u gościa co się zajmuje takimi rzeczami, pewnie dostaniesz też to w hurtowniach motoryzacyjnych itp.

Musiał bym poszukać w garaży czy mam opakowanie z tych szczotek to bym model podał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.