Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy okazji zmiany opon z letnich na zimowe zauważyłem że opony przedniej osi nie są równomiernie zużyte - nie jest to znaczna różnica ale u mnie widać to dość dobrze ponieważ na wiosnę zakładałem nowe opony i zrobiłem na nich około 15 tys. Od zewnętrznej strony koła jest mniej bieżnika niż od wewnętrznej. Pytam ponieważ na wiosnę podczas wymiany w ASO drążka kierowniczego była robiona geometria a potem wymieniałem jeszcze amortyzatory i wtedy już nie robiłem geometrii.

Czy oznacza to że po wymianie amortyzatorów geometria się przestawiła i należy ją ponownie ustawić? Samochód prowadzi sie super - nic nie ściąga - nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak - zawieszenie jest sprawdzone - nie ma luzów. I nie jest to raczej efekt ostrej jazdy po zakrętach bo jeżdżę raczej spokojnie.

W ASO sprawdzenie geometrii to ok 350 zł - raczej nie mało więc wole najpierw zapytać.

A może wynika to z budowy zawieszenia i po prostu w jedynkach tak jest.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
jak na geometrie to do profesjonalistow w jakims konkretnym salonie gum. Gdzie sprawdzajana na raz wszystkie koła laserowo samo sprawdzenie kosztuje 150zl przynajmniej u mnie a jak bedzie cos nie tak to chyba 50zl za punkt(to ich jakis przelicznik stopni) :)
Opublikowano
zrób raz jeszcze geometrie.

Geometria również była robiona na tylnej osi?

 

Geometria była robiona w ASO - nie wiem jak tam robią ale myślę że na wszystkich kołach - na tyle wygląda że jest ok - przynajmniej po oponach nic nie widać.

 

jak na geometrie to do profesjonalistow w jakims konkretnym salonie gum.

No właśnie tylko trzeba wiedzieć gdzie pojechać. Pewnie zdecyduje się znowu na ASO - chyba że ktoś ma jakiś sprawdzony warsztat w Krakowie lub okolicach gdzie robią konkretnie.

Opublikowano

w Krk nie wiem wiem gdzie w Czewie mozna.

 

Co do ASO to mówiąc szczeże w żadnym nie widziałem poządnej maszyny do robienia geometri lecz może w Krk mają choć wątpię bo ASO pewnie zleca to innym bo to droga zabawka a przeglądy tego nie obejmują :p

Opublikowano
Witam,

 

A może wynika to z budowy zawieszenia i po prostu w jedynkach tak jest.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam.

 

Sugestia : wolniej po zakrętach :wink: , ten sam objaw kiedyś zaobserwowałem i sprawdzałem geometrie i wszystko idealnie , w serwisie mi powiedzieli dokładnie : wolniej na zakrętach . To autko zachęca do dynamicznego pokonywania winkli a to niestety przekłada się na zużycie gum w ten właśnie sposób

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Zrobiłem geometrię i okazało się że zbierzność była lekko przestawiona - myślę że to załatwi sprawę.

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.