Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

drzwi zamkniete, zapłon włączony, wszelkie komunikaty pikające na liczniku wyklikac przyciskiem bc i zaczynamy;

przycisk w zegarach z lewj strony wduszamy i trzymamy najpierw pojawi się wykrzyknik w trójkącie a potem po chwili wskoczy serwis - można puścic

krótkie naciśnięcie tego samego przycisku powoduje przeskok pomiedzy rodzajami serwisu, jak chcesz go wykasowac to przytrzymujesz na nim przycisk, a jak pojawi się "reset?" popuścic i jeszcze raz przytrzymac aż nie pojawi sie symbol odliczającego zegarka, puścic przyciski po chwilce gotowe

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak jak napisałem, gdy już wejdziesz w menu kasowania serwisów , krótkim pyknięciem poruszasz się pomiędzy poszczególnymi rodzajami interwałów do kasowania
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zastosowałem opisaną procedurę i super zadziałała w przypadku klocków, czyli z wyświetlacza zginął denerwujący komunikat o konieczności wymiany klocków. Zapytacie, to o co jeszcze ci chodzi?

Otóż podczas wizyty w serwisie, doradca "zrzucił" rejestr zapisany w kluczyku i wyobraźcie sobie moje zdziwienie, kiedy okazało się, że wydrukowała się konieczność wymiany klocków :shock:

Pytanie brzmi, czy tak być powinno i jeżeli tak, czy można to wyeliminować, a może zrobiłem coś źle???

Opublikowano
czasem komunikacja pomiędzy kluczykiem a autem zawodzi, jeżeli również na wyświetlaczu centralnym masz wykasowany na zielono przegląd to teoretycznie nowe dane z zegarów zostały rozesłane po systemie, w serwisie mogą zaktualizowac kluczyk względem wskazań auta manualnie
Opublikowano

W serwisie nie było z tym problemu, dane z komputera i w kluczyku zostały zsynchronizowane. Zobaczymy przy następnej inspekcji:D

Dzięki za pomoc!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
nie ma reguły, czasem 40tys, czasem 60 tys czasem 100tys, system sam to sobie jakoś pokrętnie wylicza a i tak przeważnie się myli, rzadko kiedy ilośc kilometrów do przejechania pokrywa się z rzeczywistym możliwym przebiegiem klocka i w rezultacie serwisy często zmieniają połówki klocków bo współpracujący z nimi komputerek nas tam zaciągnął :) a prawda jest taka,że w ciężkim e70 idzie skończyc klocki w 40 tys i pewnie dlatego tak często "trzeba" je zmieniac, szczególnie tyły które powierzchnie ścierne mają lilipucich rozmiarów - specjalnie? :lol: generalnie to tylko prognostyka ze strony auta, działające systemy informujące dokładnie o zużyciu hamulców występują w ciężarówkach gdzie zacisk jest wielkości naszej skrzyni biegów i pozwala rozmiarami na zamontowanie pewnego i niezależnego systemu
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Podłączam się do tego tematu. Mam X5 E70 3000 D automat, mam już na czerwono przekroczony serwis, dotyczy płynu hamulcowego, i chcę skasować ten komunikat i robię tak, wsiadam zamykam drzwi kluczyk w stacyjkę wyświetlają mi się różne ikonki i ogólny wyświetlacz, wciskam przycisk przy liczniku po lewej stronie i pojawia się na kilka 2-3 sek wykrzyknik i potem wraca data itp jak trzymam dalej to pojawiają mi się takie komunikaty, co to może być http://img854.imageshack.us/i/81638239.jpg/http://img716.imageshack.us/i/56497525.jpg/http://img834.imageshack.us/i/89824735.jpg/http://img849.imageshack.us/i/83984427.jpg/http://img810.imageshack.us/i/53877242.jpg/ mam tych zdjęć więcej ale nie chcę zapychać strony. Pojawiają mi się tylko takie komunikaty, czy coś robię źle? Jak powinno być właściwie by skasować serwis?

 

http://img810.imageshack.us/i/53877242.jpg/

http://img849.imageshack.us/i/83984427.jpg/

http://img834.imageshack.us/i/89824735.jpg/

http://img716.imageshack.us/i/56497525.jpg/

http://img854.imageshack.us/i/81638239.jpg/

Opublikowano
wchodzisz w tzw. test zegarów, czyli źle. czego nie rozumiesz z mojego opisu? coś robisz nie tak.. najpewniej chcesz za szybko, wsiądź, zamknij drzwi, poczekaj aż same poznikają komunikaty o np. niezapięciu pasów, braku płynu w spryskiwaczach itp - możesz je przyspieszyc naciskając guzik bc na manetce lewej wyższej, procedurę startujesz od wyświetlacza z temp i zegarkiem, wyjściowego
Opublikowano
aha, wszystkie niemieckojęzyczne opisy procedury mają na początku zdanie; " usiądź wygodnie i zajmij komfortową pozycję" - może się spinasz za bardzo i nie wychodzi? :D :D :D żarty...
Opublikowano
żart, ok też mam poczucie humoru, wcześniej byłem w wc więc trudno się spiąć, ale do rzeczy jutro rano spróbuję jeszcze raz. Co mnie zastanawia to to, że wsiadam zamykam drzwi wkładam kluczyk i zapalaja się kontrolki czekam chwilę i naciskam bc by nie było komunikatów w dolnym wyświetlaczu i tam są 2 paski wyświetlania górny mi znika i pozostaje dolny z przebiegiem potem naciskam przycisk pod zegarem i trzymam go uparcie i po kilku sekundach pojawia się trójkąt z wykrzyknikiem w środku jak puszczę przycisk to pojawiają się standardowe dane temperatura i godzina wiec wracam i wciskam i trzymam pojawia się trójkąt i trzymam i trzymam i potem pojawiają się właśnie te wyniki które zmieniają się po każdym nacisnieciu tego przycisku co trzymałem. Może tu coś zle zrobiłem?
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Rano zrobiłem filmik zobacz
i co ty na to, gdzie jest błąd bo ja zgłupiałem?
Opublikowano

hm, kolego.....

drzwi zamkniete, zapłon włączony,
WŁĄCZ TEN ZAPŁON DO JASNEJ ANIELKI!!!! no jak bmw kocham, szkoda słów..... :mad2: :duh:

czyli nie dotykając pedałów naciśnij przycisk start/stop

Opublikowano
No udało się. Gra słów. Wkładałem kluczyk i wszystko uruchamiało się oprócz silnika i wydawało mi się, że to o to chodzi. Po włączeniu przycisku start/stop uruchamiały się kontrolki ale nie odpalał silnik bo nie wcisnąłem hamulca i na reszcie po nacisnieciu przycisku pod licznikiem włączył sie serwis i zresetowałem go, ustalił sobie sam dokładnie za 12 m-cy następny przegląd. Płyn nie wymagał wymiany. System śpieszy się za bardzo, tak jak czytałem, że innym każe wymienić klocki a mają prawie w połowie zużyte. Także dzięki za cierpliwość i wyrozumiałość. Pozdrawiam.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Pisze bo mam podobny problem. Tzn. nie mogę skasować inspekcji tylnych klocków! Wymianę mam już przekroczoną o 1100km (na czerwono) klocków mam połowę.

Robię wszystko jak w opisie wciskam przycisk Reset i z -1100 robi się na chwilę ----- po czym znowu wraca -1100. Nic nie daje dłuższe/krótsze trzymanie.

Dodam ,że np dla testu skasowałem tak inspekcję przednich klocków i zrobiłem to bez problemu miałem jeszcze 2700km do zmiany ( nie było komunikatu ani żółtego ani czerwonego) wcisnąłem reset pojawiło się ---- po chwili wskoczyło 60.000. Czyli tak jak opisujecie. Jest jeszcze jakiś sposób na skasowanie tej inspekcji ?

Na pewno wszystko robię tak jak tu na tym forum jest to opisane bo inne przeglądy kasują się bez problemowo.

Opublikowano

Witam,

Jest jeszcze cos takiego jak czujnik zuzycia klockow,

Musisz go wymienic i wtedy skasowac blad.

Dane do wymiany klockow na desce sa orientacyjne (przebieg).

Ale jesli ktos jezdzi spokojnie to na klockach zrobi wiecej niz te 60kkm. Wtedy zaswieci sie na desce i mozna skasowac.

Jak pojedziesz ostro to zuzyja sie wczesniej i zapali sie na desce bo czujnik padnie. Wtedy najpierw czujnik a pozniej

kasacja na desce.

Opublikowano
jeżeli czujnik został dotknięty, zwłaszcza jak stało się to już powiedzmy; bardziej niż dotknięcie to może sam czujnik nie pomóc - pamiętaj, że do montażu nawet nowiutki czujnik będziesz musiał spiłować tak samo jak i stary się starł, inaczej nie będzie pasował. czujnik działa w ten sposób, że ma w środku kilka pojedyńczych obwodów o szczegółowej rezystancji i zaczynają się one od samego początku czujnika, ich stopniowy kontakt z tarczą a później przecieranie ma, przynajmniej w założeniu, dać systemowi cbs jakieś odniesienie odnośnie zużycia. czujnik jest przez to gruby, przynajmniej z 50% grubości klocka i kontakt zaczyna się dość szybko - spiłowując tak samo nowy czujnik podasz te same dane i nawet jak skasujesz na niepodłączonym to i tak autko szybko zliczy sobie nowe kilometry do wymiany. bywają szczególne wypadki że nie idzie za nic skasować z poziomu zegarów - btw zawsze przy niepowodzeniu próbujemy po kilka razy pod rząd, czasem pomaga - no ale jak nie idzie to wtedy jedynym wyjściem jest zrobienie to testerem poprzez korekcję ręczną cbs. system ten czasem wariuje i się przestawia, szczególnie podczas jakiś problemów z aku, wtedy trzeba ręcznie podopasowywać daty, kilometry i numery danego serwisu
Opublikowano
OMG robi się skomplikowane jak wymiana tranzystora wipolarnego.... chyba najprościej będzie po prostu zmienić te klocki.... albo jeździć z wkurzającym czerwonym wykrzyknikiem. BTW do wymiany klockow z przodu mialem 2000km skasowalem i nie przeliczylo na nowo na ok.2000kkm ale pokazuje 58000km ... czujnik nietknięty...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam, koledzy mam problem z kasowaniem inspekcji olejowej , tzn inne inspekcje bez problemu kasuje ale oleju nie, dodam ze prawdopodobnie przez kilka wymian oleju nikt nie kasował tego i kontrolka w menu serwisowym świeci sie na czerwono oraz termin jest na 2015 ale dalej jest info ze czas wymienić olej, ma ktoś jakis pomysł?
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.