Skocz do zawartości

320d kopcenie, dymienie, przy gazowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam takie pytanie czy to normalne że mój (e46 320d 150KM 2002r. 192tys/km) musi kopcić tak przy przyśpieszaniu czy wyprzedzaniu...? może to norma i niepotrzebnie się przejmuję...

 

otóż odpalam wieczorem auto które stało cały dzień,

temperatura ok. +8

nic nie kopci ani nie dymi gdy silnik się rozgrzewa,

jeżdżę spokojnie po mieście około 30minut dalej nic nie widać żeby było dymienie prędkość ok. 50km/h

ale jak nagle wyprzedzam i wciskam gaz w podłogę widzę w lusterku wstecznym dymienie, widać te mgłę tylko w świetle auta które jedzie za mną bo przy lampach ulicznych jest niewidoczne, zwłaszcza że to trochę siara bo chce popisać się mocą silnika a tu taki dym zostawiam za sobą..... dlatego bym chciał wiedzieć czy coś mam nie tak z silnikiem czy to może norma? Pozdrawiam I Proszę o odpowiedź...

Edytowane przez lele1122
Opublikowano
właśnie nie wiem jakie to zawory bo się nie znam na silnikach w ogolę, dlatego pytam się o poradę,,, a gdzie to się sprawdza te zawory?
Opublikowano

Kiedys podobnie myslalem ze cos jest nie tak jak w nocy widzialem tj, dym naswietlony przez samochody za mna.Doszedlem do wniosku ze to normalne bo w dzien nic nie widac.

 

ps.Najlepsze bylo jak kiedys w nocy holowale kumpla,wiadomo czesto sie patrzy w lusterko i wygladalo to tak jakby moj buni miala wyzionąc ducha heh,ale to tylko sie tak wydawalo;)

Opublikowano
właśnie nie wiem jakie to zawory bo się nie znam na silnikach w ogolę, dlatego pytam się o poradę,,, a gdzie to się sprawdza te zawory?

no to zapraszam w magiczny świat naprawy BMW :twisted: Tutaj masz wszystko opisane co, jak i gdzie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=18764

...przede wszystkim chodzi o eliminację "zapiekanki w AGR" no i u Ciebie przydało by się jeszcze wywalić klapy gaszące w kolektorze ssącym. Pozdr

Opublikowano

Kolego wstępnie napisze i potwierdzę słowa Yoshiego ze najważniejsze abyś wywalił klapki z kolektora bo inaczej szlag trafi turbinę i silnik. Pozatym to EGR przeczyscisz i będzie pięknie pewnie z czasem wymienisz elektrozaworki od sterowania turbiną i EGR itp.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano (edytowane)

zabralem sie ostatnio za czyszczenie egr i mi sie nie udalo :x

 

jak odkrecic zaznaczona na zdjeciu nizej opaske??? nie mam zielonego pojecia jak to zrobic, jest ona jakos dziwnie pozaginana po bokach.

 

http://img688.imageshack.us/f/zdjcie0004z.jpg/

http://img837.imageshack.us/f/zdjcie0005zr.jpg/

Edytowane przez wwwrona

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
też miałem z tym problem :lol: ona jest po prostu silnie nasadzona... tak obejma. Odkuj ją delikatnie śrubokrętem i młotkiem...od razu puści.
Opublikowano
no dobra, jak ja odkuje to rozumiem ze bede mogl ja obrocic, a co z jej zdjeciem, rozszerzy sie jakos ja??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Konia z rzędem temu co znajdzie diesla, który przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę nie zakopci.Nawet te z DPF potrafią zakopcić.
Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano
no dobra, jak ja odkuje to rozumiem ze bede mogl ja obrocic, a co z jej zdjeciem, rozszerzy sie jakos ja??

Nie rozszerzy! po prostu zejdzie z kołnierzy. To jest obejma typu "U". Musisz po odkuciu nieco rozgiąć tą blaszaną opaskę która opasa i dociska rynienki do kołnierzy.

Opublikowano
Konia z rzędem temu co znajdzie diesla, który przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę nie zakopci.Nawet te z DPF potrafią zakopcić.

Mówimy o kopceniu KOPCENIU, czy o kopceniu typu "odkurz"??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
zabralem sie ostatnio za czyszczenie egr i mi sie nie udalo :x

 

jak odkrecic zaznaczona na zdjeciu nizej opaske??? nie mam zielonego pojecia jak to zrobic, jest ona jakos dziwnie pozaginana po bokach.

 

http://img688.imageshack.us/f/zdjcie0004z.jpg/

http://img837.imageshack.us/f/zdjcie0005zr.jpg/

 

witam kolege to co na tych foto to jest to EGR ?? ja mam 330d 2000r bo u mnie jak depne to tesz dymi i powyrzej 160 km jest za mna czarno do puki silnik ma obciarzenie jak sie rozpedzi strzele na tempomat i jest spokój czysciłem to ostatnio w 20 /11/00 dosc cieszko chodzi ten zawor w srodku taka mocna ta membrana czy cos nie tak z tym

Opublikowano
Kolego na tych zdjęciach widać EGR, ja też czyściłem EGR i ten tłoczek też mi dosyc ciężko chodził, wydaje mi się że tak ma chodzic choc pewien nie jestem, a w czasie czyszczenia tego zaworu miałeś tam w środku jakieś ślady oleju?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
koledzy...czyszczenie dolotu to temat rzeka i abecadło dla posiadaczy diesli m47/m47n/m57 itd, obiektywnie muszę stwierdzic, że banalne pytania tu padają jak np o szelę...a przecież całe zadanie jest dośc proste. Zawór egr testujemy pompką podciśnieniową, powinien zacząc się otrwierac przy -0.2 do -0.4 i miec pełne otwarcie najpóźniej przy -0.8, ale naginanie go śrubokrętem to żaden sprawdzian. Biały dym, tzw odkurz ma duży związek z używanym paliwem, im lepsza ropka tym mniej "odkurza" - z własnej obserwacji
Opublikowano
panowie jak juz temat jest to co z kolektorem i z colerem tesz trzeba to rozebrac i poczyscic no i ten sterownik po nizej oczywiscie (zawor) i co jeszcze najzec ? bo ta chmora za autem jest nie do przyjecia :mad2:
Opublikowano
IC, zawór AGR, kolektor ssący [z MAP sensorem] w celu usunięcia "zapiekanki". Ale jeżeli mówisz o takiej masakrze za Twoim autem to ja raczej skłaniałbym się ku lejącym wtryskiwaczom.
Opublikowano

dzieki paskudne wiesci mi tu przekazujesz YOSHIMURA 01

 

a tak z innej beki moge tu nawinac bo na innym poscie nic (PADŁO OGRZEWANIE)

 

NASTRECZA MI BMW KŁOPOTÓW I KOSZTOW ALE ZA CHOLERE NIE KUPIE NIC INNEGO :cool2: :diabel_faja:

Opublikowano
paskudne wiesci mi tu przekazujesz YOSHIMURA 01

no chciałbym napisać coś bardziej optymistycznego... to może poszukaj jakiejś dziury w dolocie! Może tłumik szmerów ssania się ześlizgnął z dzwonu ssącego [i dalej]. Może rury IC gdzieś pęknięte.

Opublikowano
ten tłumik szumów to gdzies koło recyrkulatora spalin czy gdzie bo jako amator mechaniki mam pewne braki
Opublikowano
tłumik szmerów ssania to wszelkie "harmonijkowe" elementy z dolocie. Dzwon ssący--> kanał powietrzny za grillem, harmonijkowy rękaw-->1wszy tłumik szmerów, rura za przepływką-->2gi tłumik szmerów ssania [do niej jest doinstalowany wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej].
Opublikowano

dzieki yoshimura 01

 

dzis sobie to posprawdzam filtr odmy wymieniłem kanały były czyste wiec sprawdze szczelnosc ic i reszty :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.