Skocz do zawartości

320d Compact - Świecące kontroli ABS, ASC, hamulec ręczny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od kilku miesięcy dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy BMW :8)

Od paru dni występuje w moim samochodzie problem z kontrolkami ABS, ASC oraz hamulca ręcznego.

Gdy przejadę około 20-30km (samochód jest zagrzany) zapalają się wyżej wymienione kontrolki,

kiedy wyłączę auto i ponownie zapalę auto- są zgaszone i po chwili znów świecą. Problem nie pojawia się na krótkich dystansach gdy samochód nie zdąży się dobrze zagrzać. Początkowo myślałem, że jest to wina czujnika ABS, auto było podłączone pod komputer u dwóch różnych mechaników i komputer wykazał za każdym razem jako błąd spadek napięcia w instalacji do chyba około 10V (drugi mechanik stwierdził że sterownik ABS jest do wymiany).

Co to może być za przyczyna i czy to może być sterownik?

 

Dzięki za rady,

Pozdrowienia dla wszystkich.

Opublikowano
Próbowałeś odłączać AQ na 15min?? Albo spróbuj tym sposobem [może zadziała]: wsiadasz do auta, kluczyk na "2", wciskasz pedał hamulca na 30 sekund. Powinny zgasnąć... jeśli nie to może coś z wiązką[??]
Opublikowano
Stan akumulatora, najlepiej zmienic jak ma parę lat lub od nowości auta, + lekko niewłaściwy bądź zakłócony zabrudzeniami odstęp od koła polowego do sensora abs -może łożysko z przodu w kole? auto nie robi cicho "łupłupłupłup" w ostrych łukach? taka dygresja, ale baterię lepiej zmienic, tym bardziej przed zimą
Opublikowano

Cześć, na początku dzięki za wszystkie porady.

Jeśli chodzi o poradę kolegi yoshimura01 to jeśli świecą mi te kontrolki i wyłączę auto, to po ponownym uruchomieniu one przez jakiś czas nie świecą (aż nie przejadę znów około 5-10km na ciepłym silniku), więc nie sprawdzę nic tym sposobem z pozycją II kluczyka, ale jeszcze raz dzięki za pomoc.

Natomiast sugestia kolegi H_A_R_T mnie zaciekawiła- jeżeli chodzi o akumulator, ponieważ wygląda,

że akumulator jest w samochodzie od nowości (czyli 8 lat), tylko mam pytanie, czy w czasie jazdy akumulator może się rozładowywać i podawać niższe napięcie do sterownika ABS, bo normalnie autko zawsze pali "od kopa".

I jeszcze jedno pytanie, czy jest to możliwe, ze sterownik ABS padł (tak sugeruje mechanik), przecież chyba jeśli by się zepsuł, to ciągle by świeciły kontrolki, a nie raz na jakiś czas (a na krótkich dystansach- około 5km jak silnik jest zimny w ogóle nie świecą).

 

Jeszcze raz dzięki za porady w temacie i czekam na dalsze propozycje :8)

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano
8 lat bateria... no to z gatunku rekordów, już na trzecią powinieneś zmieniac, co do kontrolki to jeżeli np masz tak, że po starcie kontrolka gaśnie i zaraz po ruszeniu się zapala a potem gaśnie różnie od 30m - 3 km później to znaczy że centralka abs musi się niejako nauczyc od nowa o czujnikach - są różnice, dlatego po każdym przypadku gdy np zmienimy sensor bez kasowania błędów auto przez pewien czs może jeszcze wariowac odnośnie kontrolki, jeżeli nic nie ruszałeś z kołami - cokolwiek, nawet jakieś klocki czy coś, coś się mogło już tam zmienic - no ale jak nie ruszałes to takie same historie dzieją się w autach z 8-letnią baterią i tu się nie silę na ironię znam taki przypadek, w końcu auto przestało odpalac po 5 min postoju z całym oświetleniem w środku i właściciel kupił nowy - o kontolce zapomniał, chyba raz jeszcze po zmianie zaraz się zaświeciła na chwilkę, także może...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.