Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie koledzy mam pytanie kumplowi właśnie zrąbała się Bunia 3000D. Sprawdził olej czysto kontrolnie okazało się że na bagnecie jest dużo ponad stan pojechał odessać trochę żeby sprawdzić czy przybywa, później jechał zaczęło coś świszczeć najprawdopodobniej turbina i auto straciło moc nie jedzie pedał w podłogę a tu SDI turbina nie chodzi. Sprawdzamy stan oleju znów ponad stan olej nie smierdzi ropą nie jest też rzadki ani nie ma też oznak płynu chłodzącego w oleju. Po odkręceniu korka wlewu oleju słychać taki dziwny wydmuch jak gdyby gazy ze skrzyni korbowej nie miały odprowadzenia ma ktoś jakiś pomysł ?
Opublikowano
Sprawdźcie poziom płynu chłodniczego! To, że nie widać płynu w oleju to żaden dowód. 99,9% że to właśnie płyn chłodniczy. Nie tknęło właściciela, żeby do warsztatu się udać? :duh:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Witam

Nie wiem czy ten konkretny model go posiada , ale objawy podchodzą mi pod zapchany filtr cząstek stałych !

Opublikowano

Chyba w żadnej e39 nie montowano DPF, FAP lub innego odpowiednika filtra cząstek stałych. Nikt nie jest nieomylny, więc jeśli piszę głupotę to poprawiać!

Ostatnio sporo się słyszy o tym ustrojstwie, pojawia się coraz więcej firm specjalizujących się w usuwaniu w/w filtrów i stąd pewnie "oświecenie" kolegi kubaloco. Bynajmniej nie w e39.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Na pewno nie jest to płyn chłodzący a auto już zaczęło kopcić i kumpel scholował je na razie do garażu bo chyba szlak już turbine trafił przez ten rozrzedzony olej. Jeden mechanik przypuszcza że rozszczelniła się pompa CR.
  • Moderatorzy
Opublikowano
objawy podchodzą mi pod zapchany filtr cząstek stałych !

Bzdura :duh: Kiedy produkowali E39 jeszcze nie wynaleźli tego.To nie E65

Chyba w żadnej e39 nie montowano DPF, FAP lub innego odpowiednika filtra cząstek stałych. Nikt nie jest nieomylny, więc jeśli piszę głupotę to poprawiać!

Ostatnio sporo się słyszy o tym ustrojstwie, pojawia się coraz więcej firm specjalizujących się w usuwaniu w/w filtrów i stąd pewnie "oświecenie" kolegi kubaloco. Bynajmniej nie w e39.

PZDR!

Racja :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

A filtr odmy wymieniał? Jeśli nie, niech wymieni i sprawdzi.

Jak dmucha wlewem oleju, to na 100% niedrożna odma. Niech wymienia szybko, moze nie jest za pozno (turbo).

Opublikowano

To tez dlatego napisałem ze nie wiem jak to jest dokładnie w tym modelu ! Ale skoro koledze przybywa „oleju” i nie ubywa płynu to po mojemu to coś jest nie tak z układem wydechowym (katalizator czy kolektor wydechowy zapchany..... )

A wy koledzy nie skupiajcie się az tak na mnie tylko ruszcie głowiznami i podpowiedzcie coś koledze w potrzebie !

Opublikowano

Żaden kolektor wydechowy, plyn chlodniczy, ani inne wróżenie z fusów.

JEsli jest zapchana odma, w skrzyni korbowej robi sie nadcisnienie, wysokość oleju na bagnecie jest złudna i nieprawdziwa, bo cisnienie wypycha olej, gdzie tylko może.

Opublikowano
To też tak właśnie sugerowałem koledze że to może gazy podnoszą stan oleju bo robi się poduszka powietrzna ale dziwne jest to że na postoju przy zgaszonym silniku olej nie opada.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zatkany układ wydechowy objawia się tym że silnik się muli lub się poprostu udusi nie ma nic wspólnego z olejem.Przybywający olej może miec przyczynę w lejących wtryskach przy tak mocno rozrzedzonym oleju i obrotach jakie osiąga turbo mogło zatrzec.Uszkodzone wtryski=brak mocy,może byc uszkodzona głowica i wali ON lub płyn(z oleju zrobi się masło) w silnik.Jeżeli zatkana jest odma faktycznie silnik dostaje "rozedmy"ale po pozostawieniu auta na kilka godzin ciśnienie powinno"zejśc"i olej powinien opaśc,zatkana odma objawia się tym że silnik "wyżyga" olej gdzie ma najlżej czyli bagnetem a kolega mówi że mu się tylko podnosi.Zatkany obieg oleju to brak smarowania turbo,zaworów głowicy,razrządu i panewek wału wtedy pompa mieli olej w miejscu ale wtedy powinna zaświecic się kontrolka ciśnienia oleju(brak ciśnienia).Czy turbo stoi bo zatarło czy zepchneło ci coś na dolocie?Na odległośc można sobie gdybac bo możliwości jest od ..........metra. :cry2: Coś mi się wydaje że tą bunię uzdrowi tylko dobry silnikowiec.Życzę powodzenia.
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.