Skocz do zawartości

BMW E90, po chiptuningu- czy to jest bezpieczne.??


automaniak80

Rekomendowane odpowiedzi

.... Tak samo rodzą się mity o większym zużyciu paliwa po programie.

wszystko co było przed myślę identycznie ale o zużyciu paliwa to chyba się pomyliłeś...

 

jak to mówią: turbo żyje, turbo pije...

 

program, czyli zmienienie/zwiększenie m.in.: ciśnienia doładowania i map paliwa musi zgodnie z zasadami fizyki powodować zwiększenie zużycia paliwa w przypadku pracy motoru na tych samych obrotach...auto po chipie jadąc stałą/daną prędkością obrotową musi zużyć więcej paliwa niż to samo auto przed chipem...oczywiście biorąc pod uwagę całokształt stylu jazdy może okazać się, że zmiana programu wpłyneła na zmianę techniki jazdy i auto po chipie zużyje tyle samo albo nawet mniej...ale to już nie zasługa chipa tylko kierowcy....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale mam kontakt ze wszystkimi silnikowcami w Wojskowej Akademii Technicznej i ich wiedza ogranicza się jedynie do materiału studiów i alternatywnych źródeł napędów...

 

lukione: proszę zlituj się i chociaż na jednym z forów nie pisz że Ty masz kontakt, że ty robisz, że to tatmo... bo to juz się zaczyna robić nudne

NIE Ty masz kontakty, widzę a Twój Ojciec, wiec jak chcesz nam zaimponować to idź w jego ślady, ucz się, a nie wszędzie tylko piszesz co to TY (własnie Ty) nie zrobiłeś.... na każdym z forów czy to LeonClub czy Seat_Racing piszesz to samo i wszyscy Ci to samo zarzucają...

 

a co do profesowór itd.. to uwierz mi ja też mam kontakty, i wiem jaką posiadają widzę np. profesorowie z PW SiMR, ale że nie każdy z nich się nią dzieli i idzie np.w tuning fabrycznych jednostek to nie możesz im tego zarzucać... oni kase trzepią na wielu innych rzeczach o których Ci sie nawet nie śniło

 

p.s.

nie bierz tego do siebie, tylko zmień sposób pisania :)

peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale mam kontakt ze wszystkimi silnikowcami w Wojskowej Akademii Technicznej i ich wiedza ogranicza się jedynie do materiału studiów i alternatywnych źródeł napędów...

 

lukione: proszę zlituj się i chociaż na jednym z forów nie pisz że Ty masz kontakt, że ty robisz, że to tatmo... bo to juz się zaczyna robić nudne

NIE Ty masz kontakty, widzę a Twój Ojciec, wiec jak chcesz nam zaimponować to idź w jego ślady, ucz się, a nie wszędzie tylko piszesz co to TY (własnie Ty) nie zrobiłeś.... na każdym z forów czy to LeonClub czy Seat_Racing piszesz to samo i wszyscy Ci to samo zarzucają...

 

a co do profesowór itd.. to uwierz mi ja też mam kontakty, i wiem jaką posiadają widzę np. profesorowie z PW SiMR, ale że nie każdy z nich się nią dzieli i idzie np.w tuning fabrycznych jednostek to nie możesz im tego zarzucać... oni kase trzepią na wielu innych rzeczach o których Ci sie nawet nie śniło

 

p.s.

nie bierz tego do siebie, tylko zmień sposób pisania :)

peace

Spoko, ojciec za mnie pisze pracę inżynierską i chodzi na studia :cool2: Poza tym nikt mi nic nie zarzuca, nie znam cie, na leon klubie nie mam konta więc chyba mnie z kimś pomyliłeś :wink:

AO właśnie się mylisz, zarówno przed programem jak i po programie do utrzymania zadanej prędkości samochód potrzebuje tyle samo energii. Zużycie paliwa siedzi pod prawą nogą i oczywiście zgadzam się, że pod pełnym obciążeniem gdzie wymagany jest maksymalny moment obrotowy tam wartość zużycia paliwa wzrośnie, ale kto jeździ non stop z butem w podłodze?? Tak samo do rozpędzania potrzebujesz mniej czasu po programie i osiągnięcie powiedzmy 60km/h w czasie o 1sek krótszym i utrzymanie tej prędkości przez dłuższy czas zaowocuje niższym średnim zużyciem paliwa w porównaniu do dłuższego o 1sek rozpędzania i krótszego okresu jednostajnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o odpowiedz :

1) dlaczego flotówki BMW mają mniejszą moc a kręcą po 500 tyś, po co BMW zmniejsza moc?

2) dlaczego budynie mercedesa mają dużą pojemność 220 cdi 90 km i 122km i mało mocy a kręcą najwięcej kilometrów z aut dostępnych na rynku przynajmniej z aut na które stać normalnych ludzi.

 

Proszę o link do auta które w pierwszym roku kupna było zawirusowane z 177 km na 210 km i przekręciło 500 tyś , ewentualnie 163 na 200 km tylko nie Alpina.

 

Juz Ci tumacze niedoinformowany do koca kolego:

 

1.Flotówki mają zmniejszona moc tylko w krajach w których płaci się podatek od mocy i emisji CO ( sam mam taką wersję i salon BMW w Belgii mnie o tym poinformował) i nie ma to nic wspólnego z przebiegiem, a "kręcą " 500 tyś km tak samo jak normalne, tylko we flotówkach nikt nie cofa liczników bo klient i tak by nie uwierzył!

 

2.A dlaczego ja widziałem w211 e400cdi po chipie i to w wersji hard który ma już 610tys km i wciąż się nie psuję? Albo mojego ojca stara skoda superb, którą miał od 2003 do 2008 jako służbówkę, miała 2.5 TDI podciągnięta ze 155km na 200 i na 430nm i zrobiła 360tyś km z czego prawie 100tyś z moją ciężką nogą i aktualnei śmiga nią mój kuzyn który ma prawko od roku u męczy ją cały czas ? I wiesz co dalej nic się nei dzieje!!

 

Proste, jak dbasz, umiesz jeździć i pamiętasz o przykazaniach dieslowca, to będzie ok , a jak jesteś fujarą i masz dodatkowo pecha no to sorry.

 

I tu sie do konca nie moge zgodzic :nienie:

Sam posiadam flotówke ,wyprodukowaną,zarejestrowana i kupioną w Niemczech a tu jak wiadomo podatek drogowy nie jest liczony od mocy tylko od pojemnosci i emisji spalin i bodajze rocznika-a,jednak moc seryjna została zdławiona-tak przynajmniej jest w papierach :) Wiec rodzi sie pytanie po co???????? :?: :?: :?: :?:

Nie widze innej odpowiedzi jak tylko w celu przedłuzenia zywotnosci motoru i calego auta.

Jesli ktos zna inny powód chetnie poczy :mad2: tam :shock:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
mnie w serwisie poinformowano, że moc obniżono u mnie ze wzgledu na podatek od mocy i emisji CO2 w Belgii O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tu sie do konca nie moge zgodzic :nienie:

Sam posiadam flotówke ,wyprodukowaną,zarejestrowana i kupioną w Niemczech a tu jak wiadomo podatek drogowy nie jest liczony od mocy tylko od pojemnosci i emisji spalin i bodajze rocznika-a,jednak moc seryjna została zdławiona-tak przynajmniej jest w papierach :) Wiec rodzi sie pytanie po co???????? :?: :?: :?: :?:

Nie widze innej odpowiedzi jak tylko w celu przedłuzenia zywotnosci motoru i calego auta.

Jesli ktos zna inny powód chetnie poczy :mad2: tam :shock:

A innym na złość dolozyli 13 kM :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w serwisie poinformowano, że moc obniżono u mnie ze wzgledu na podatek od mocy i emisji CO2 w Belgii O_O

No tak lecz Belgia to nie Niemcy-prawda :)

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz kieruje się sama

KTO NIE CHCE CHIPA NIECH JEŹDZI SERIĄ, a kto chce żwawiej polatać nich czipuję

ja jeszcze żadnego seryjnego diesla nie miałem, mój leon tdi arl (150km 320nm) miał 227km i 440nm i przelatałem nim ze stopą w podłodze 120tkm, poszedł dalej w świat i z tego co wiem dalej jeździ i nic mu nie dolega

 

tak jak już zostało napisane:

jak dbasz o samochód... tak masz i tyle

u mnie nigdy silnik nie widział dynamicznej jazdy do momentu aż temp oleju nie osiągnie temp optymalnej do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojciec za mnie pisze pracę inżynierską i chodzi na studia............AO właśnie się mylisz, zarówno przed programem jak i po programie do utrzymania zadanej prędkości samochód potrzebuje tyle samo energii.

dobrze, że to ojciec pisze pracę bo mogłoby być ciężko :mrgreen: jak na magisterce wyciągasz takie wnioski to strach pomyśleć jak będzie doktorat :cool2: :cool2: auto potrzebuje tyle samo pracy do poruszania się z daną prędkością ale ilość zużytej energii będzie różna ponieważ aby ją utrzymać zastosowano większe dawki paliwa i sprężarkę, która obecnie zużywa także więcej paliwa niż przed chipem ...opis osiągnięcia parametru danej prędkości oraz "butowania"jak najbardziej OK :cool2: , powodzenia na obronie :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO mylisz się bo jeżeli program polega jedynie na zmianie dawki i doładowania to przy stałej prędkości wartość chwilowego zużycia paliwa będzie taka sama przed i po programie. Można zmienić jeszcze jedną wartość, jednak ta zmiana również nie spowoduje większego zużycia paliwa, może je tylko obniżyć :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich..podpiolem sie pod ten temat..mam nadzieje ze trafiony..:)

A wiec tak..sprawa ma sie tak..

Chce zrobic chip tuning 320d 163km z 2006 roku ( z dpf)

I teraz kwestia gdzie to zrobic w krakowie..(ja jestem z okolic rzeszowa)

 

Biore pod uwage dwie firmy (ze wzgledu tez ceny ok 1000 zl)

Promocja wakacyjna w V-tech Tuning i GCS TUNING.

 

I teraz prosba do Was.

 

Gdzie :)??

 

Pozdrawiam i prosze o w miara szybka odpowiedz.

wakacje sie pomalu koncza ;)

 

 

...sam sklaniam sie bardziej pod GCS TUNING..

dobre opinie i po rozmowie z nimi przez tel. tez wnioskuje ze chyba OK.

sprostujcie moj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jedź do Grzesia będziesz zadowolony

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.