Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam!jestem świerzym posiadaczem e46 2.0d 150KM z 2002 rok.Przebieg 177tyś km.Po powrocie autem do domu otworzyłem maske i dojrzałem ze unosi sie dym-spaliny.Nie jest to spalony olej lecz czuc spaliny i nie wiem skad jest mozliwosc ich ulatniania?Nie ma tego wiele i trzeba sie przyjrzec zeby to dostrzec.Po wydechu nie slychac zeby byla jakas nieszczelnosc.Moze ktos z Was mial juz taki przypadek.Autem przejechałem 400km i musze stwierdzic ze prowadzenie i osiagi rewelacyjnie!!!200km/h bez najmniejszego problemu, obtoty trzyma równo, nie kopci na czarno i na niebiesko,turbo tez wg mnie pracuje poprawnie, poprzedni właściciel zareczał ze wymieniał filtr odmy.Mam nadzieje ze to nie jest cos powaznego. Pozdrawiam! Edytowane przez motodawid
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zużyty łącznik elastyczny wydechu lub nieszczelny kolektor wydechowy.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Może być też nieszczelny wąż doprowadzania odmy do rury przepływki. Można też podejrzewać nieszczelność recyrkulacji spalin [zapchana chłodniczka]... ale najbardziej prawdopodobne to łącznik elastyczny i pęknięty kolektor wydechowy.
Opublikowano
Wg mnie dymi patrzac na auto z lewej strony czyli jezeli sie nie myle to tam gdzie znajduje sie odma i przeplywka.Czy jezeli nieszczelny bylby ten wąż doprowadzania odmy do rury przepływki albo nieszczelność recyrkulacji spalin [zapchana chłodniczka] to czy mozna to odczuc po tym jak auto "ciagnie"?Jakie ewentualne koszty eliminacji usterki?
Opublikowano
No oczywiście! dziura w dolocie = tryb awaryjny [zakłócenie pomiaru przepływki]. Tutaj jest to trochę dziwne moim zdaniem rozwiązanie, ponieważ ten wąż jest tylko NASUNIĘTY na króciec i niczym nie zabezpieczony przed zsunięciem... ja dałem u siebie opaskę i wszystko gra! Co do zapchanej chłodniczki to spaliny będą wypalały orurowanie recyrkulacji, albo uszkodzą chłodniczkę [1800zł ASO].
Opublikowano
Tak jak napisał Kolega anjinsan i poźniej ja: łącznik elastyczny wydechu [kata wstępnego] lub pęknięty/rozszczelniony kolektor wydechowy. Później wąż ODMY i recyrkulacja.
Opublikowano
Czyli jak to najłatwiej zdiagnozowac?Od dołu mam osłone silnika wiec trzeba byloby ja zdiac zeby cos dostrzec.Chyba ze jest inny sposób?Jest to moje pierwsze BMW wiec nie mam zadnego doswiadczenia z tymi autami i z tad tyle pytan z mojej strony
Opublikowano
Na węch to już wyczułem ale dokładnie nie jestem w stanie określić gdzie tkwi problem.Będę próbować rozbierając dolną osłonę silnika. Dziękuję za wszystkie informacje.
Opublikowano
Jakby ciekły przelewy to byś nie odpalił silnika, albo byłby MEGA problem z rozruchem... wiadomo nieszczelność=powietrze=fochy układu paliwowego :wink: Bardziej mi to wygląda na nieszczelne podkładki wtryskiwaczy.
Opublikowano
Jakby ciekły przelewy to byś nie odpalił silnika, albo byłby MEGA problem z rozruchem... wiadomo nieszczelność=powietrze=fochy układu paliwowego :wink: Bardziej mi to wygląda na nieszczelne podkładki wtryskiwaczy.

Potwierdzam! w moim przypadku czuć było spaliny pod maską i w środku. Wymieniłem łącznik elastyczny i dalej smród! w końcu okazało się, że puszczała podkładka miedziana za 2 zł pod 4 wtryskiwaczem. Pół dnia zabawy i problem zniknął. Po zdjęciu wszystkich możliwych osłon (tak żeby można było odpalić auto) łatwo było zdiagnozować tą usterkę na węch i słuch :8)

Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.