Skocz do zawartości

tylne zawieszenie - sedan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedy się patrzy na tylne koła nawet przy nieobciążonym samochodzie to wydaje się, że nie są idealnie pionowo, a rozstaw pomiędzy górnymi krańcami lewego i prawego koła a dolnymi krańcami jest mniejszy.

Czy ten typ tak ma, czy trzeba pomyśleć o wymianie jakichś elementów.

Ogólnie zawieszenie tylne sprawuje się bez zarzutu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ma być.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak też myślałem, ale jak przyjrzałem się oponom letnim podczas zmiany to trochę mnie zastanowiło większe zużycie opon tylnych od strony wewnętrznej i to mi dało do myślenia, czy aby napewno tak ma być.
Opublikowano
To jest właśnie jeden z powodów dlaczego BMW tak świetnie prowadzi się w zakrętach :norty:

Ale jak byłem na przeglądzie to "znawca" robiący przegląd strasznie truł, ze mam geometrię zjechaną bo mi bardziej wewnętrzną stronę opon zbiera. Zapytałem, czy zwrócił uwagę, że to są opony 255/40/17 i zawieszenie obniżone M-Technik II bo z tego co czytałem to akurat normalny objaw w e39 i tak ma być. Pan coś tam pobrzdąkał pod nosem i przyznał w końcu, ze może i faktycznie tak może zbierać opony od wewnątrz ale oczywiście zaznaczył, że jakbym chciał zrobić geometrię to oni mają super sprzęt do tego. Pomyślałem sobie - jasne, zadzieram kiecę i już lecę. Nic się z autem nie dzieje podczas jazdy a ten już chce gmerać w geometrii i zrobić mi z tyłu dużego Fiata :duh:

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To jest właśnie jeden z powodów dlaczego BMW tak świetnie prowadzi się w zakrętach :norty:

Dokładnie jak kolego piszesz przecież nie od dziś wiadomo że ustawienie koła w tzw. negatyw znacznie poprawia zachowanie samochodu na zakrętach, z tym że MINIMALNIE pogarsza się prowadzenie na prostych :D

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Tak ma byc, tylko wazne zeby katy pochylenia obu kol byly takie same.

Jako ciekawostka to BMW bylo jednym z pierwszych producentow aut ktore zaczelo stosowac negatyw w tylnym zawieszeniu prawie 40 lat temu juz. Mowa oczywiscie o autch seryjnych.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.