Skocz do zawartości

320d - Przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc ja wciąż obstaje przy tym, żeby sprawdzić jaki tam u Ciebie soft siedzi. Dodatkowo jak już auto będzie podpięte, można wymazać mapę wtrysków wtedy DDE zacznie "uczyć" się innej przepływki, a przede wszystkim dobra diagnoza komputerowa odpowie na wszystkie pytania! Wiem to z doświadczenia, jak pisałem wcześniej miałem ten sam chwilowy odpływ mocy(ja to tak nazwałem :wink: ) U mnie wszystko bylo by pięknie, bo wiedziałem o reprogramacji, jeśli od razu kupiłbym przepływkę BOSCH-a, a nie kombinował z zamiennikami. Co do spalania przepływka jest powiązana z dozowaniem ilości paliwa. Otóż jak przepływka zawyży pomiar to sterownik silnika poda większa dawkę paliwa, a to znowu spowoduje większe spalanie, kopcenie na czarno, ale przede wszystkim większą chwilową moc. Ale mimo to 1-sze co ja bym zrobił to podpiął pod kompa sprawdził soft, wymazał mapy wtrysków i zrobił diagnozę parametrów silnika podczas jazdy. Ewentualnie test przeplywki dostępny w DIS u mnie wskazało to winowajce bezbłędnie.
Opublikowano

Ok tak więc zamawiam kabel na allegro i jak tylko go dostane bede działał. Mam nadzieję że mogę kolego liczyć na twoja pomoc kiedy już będę się dobierał do mojego sterownika? Bo wątpię żebym samym czytaniem teorii na sucho zrobił wszystko dobrze i jak należy.

 

jeszcze jedno ważne pytanie: gdzie jest gniazdo do podpięcia sie w aucie? ewentualnie jaka końcówke ma miec kabel okrągłą na 20pin czy obdII

Opublikowano
Nie ma problemu będę starał się pomóc jak mogę na odległość. Chociaż wydaje mi się, że temat reprogramacji został pięknie rozłożony na łopatki w wątku do którego link podałem wcześniej. Ale to czy reprogramacja jest potrzebna czy nie to się okaże dopiero po odczytaniu nr aktualnego softu.
Opublikowano

U mnie gniazdo jest pod kierownicą po lewej stronie nogi kierowcy. W starszych autach było OBDII koło nogi kierowy właśnie, a gniazdo silnikowe pod maską, ale u mnie jest tylko jedno w środku, więc podejrzewam, że u Ciebie też tak będzie, ale sprawdź jeszcze.

 

Co do nr z TIS-a są one w tym linku co ci podałem te nr z TIS to nr nowego softu które ma zostać wgrane do sterownika. Wielu nr starego softu odpowiada jeden nr nowego softu do odczytania z tabeli w linku co podałem wcześniej.

 

EDIT: Poza tym masz tutaj link:http://translate.google.com/translate?hl=pl&ie=UTF-8&sl=ru&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/doc1068164/&rurl=translate.google.pl&twu=1 trochę śmiesznie przetłumaczone, ale to co masz w wątku z forum + ten link i zrozumiesz tam też są linki do tabel z nr oprogramowania dla aut z manualną skrzynią i automatem.

Opublikowano
Może się okazać, że nie trzeba będzie reprogramować sterownik u Ciebie, ale jak już będziesz mieć kabel to na 100% zdiagnozujesz u siebie auto i będziesz wiedzieć gdzie szukać ewentualnych usterek.
Opublikowano
Sterownik EWS to sterownik immobilizera jeśli zostanie wgrany nowy soft do DDE to musisz je ze sobą zsynchronizować, żeby mogły działać bezbłędnie w przeciwnym wypadku auto nie odpali. Te 3 rzeczy DDE-EWS-kluczyk muszą być zgrane żeby auto odpaliło. Co do samej synchronizacji DIS po udanym procesie reprogramacji zapyta się czy chcesz rozpocząć synchronizację DDE-EWS wystarczy, że dasz tak i zostanie ona przeprowadzona.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam093 pisałem ci wczoraj ze jesli na przeplywce 527 ładnie przyspiesza od poczatku do konca to nie trzeba reprogramacji ale jak zobaczylem co dzisiaj napisałes, ze raz ci ją zdławi na ok. 1 sek. to ja miałem dokładnie ten sam objaw (takie zdławienie i szła dalej) i wgranie nowego softu do przepływki pomogło, dlatego jednak musisz to zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O spalaniu nie moge wiele napisac ponieważ nie pamietam bo to było w grudniu 2006 r. odrazu po kupnie auta.
Opublikowano
Jak dobrze pójdzie to jutro będę miał kabelek, kupie go po drodze do Wrocka więc jutro będę chciał działać. Jeszcze takie pytanie bo czytałem że powinno się aku podłączyć pod prostownik? Jest gdzies jakaś instrukcja co do ogólnych zasad posługiwania się DISem i INPą? Chodzi mi o takie rzeczy jak np czy włączyć stacyjke, na którą pozycję itd...
Opublikowano
Z tego co widzialem to jest instrukcja disa,ale po angielsku.Na poczatku zainstaluj sobie inpe,tam caly interfejs jest doscy prosty i napewno odruchowo bedziesz wiedzial co i jak.Jeszcze sie spytam jaki kabelek kupujesz???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw instaluje sie Inpe a dopiero pozniej mozesz sie zabrac za Disa który nie jest prosty w instalacji i nim mozna przeprowadzic reprogramacje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Komputer pokazuje taki błąd:

3FF0 Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza

Za wysoki sygnał

 

Czy to oznacza ze przeplywka jest uszkodzona i nadaje sie do wymiany ?? Dodam ze auto strasznie zamula , np jadac na 3 biegu przy obrotach 1500 wciskajac pedal gazu na maksa , auto bardzo powoli sie rozpedza , znacze przyspieszenie czuc dopiero przy 2300 obr/min :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.