Skocz do zawartości

320d - Przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytałem kiedyś na forum o to co może mieć wpływ na spalanie w tym silniku (136km przed liftem), dzisiaj wróciłem do domu i nie mając nic do roboty wyciągnąłem przepływke ze swojego silnika (końcówka numeru to chyba 486) i ze szwagra betki jego końcówka to 527, podmieniłem je i 527 założyłem do siebie. Moje zdziwienie było tak ogromne ze nie mogłem uwierzyć że moje auto ma taki zapas mocy jeszcze a przy tym spalanie tak spadło na kompie. Zniknęło tajemnicze odpływanie mocy i autko pięknie przyspiesza. Czy to możliwe że ktoś wymienił 527 na 486? No bo program w kompie pasuje pod 527 skoro tak zasówa na niej....

zasowa :arrow: zasuwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całkiem możliwe ze ktoś kiedyś kupił uzywke ktora byla montowana w rocznikach 98- 11.2000 r.
Opublikowano
A jaki masz soft?? Najnowszy?? Ja mialem 468i stary soft po zmianie na 527 nie bylo poprawy. Po programowaniu chodzi jak trzeba.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli kolega ma auto z 2001 r. to juz wtedy wychodziły z nowym softem i przepływką.
Opublikowano

Może po kolei. Gdzie sprawdzić jaki mam soft? Nie wiem czy dobrze kminie ale to chyba któraś z licznikowych ukrytych opcji zaraz z samego początku? Moja jest z września 2000 a ta z której była przepływka z 2001 ale nie jestem teraz w stanie napisać z którego miesiąca. Auto było od Niemca z domu i choć nie wydaje mi się żeby ktoś mógł tak to spieprzyć że włożył nie ten model przypływki to jest to jednak najsensowniejsze wytłumaczenie, że po założeniu nowego modelu auto nagle żyje i pali ile trzeba. Dodam że obydwie i ta z mojej i ta ze szwagra auto są z tym "modyfikowanym" przelotem powietrza który miał zapobiec psuciu się tych przepływek.

 

Wg tego http://www.air-mass-meter.com/pl/2008/bmw/0-928-400-527-or-0-928-400-314-%E2%80%93-re-programming-needed/ artykułu przepływomierze z końcówką 268 i 527 to są te same przepływomierze, jeśli by tak było to znaczy że moja jest uwalona. Potwierdzi mi to ktoś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli wychodzi na to że twój egzemplarz wyszedł z fabryki z nowym typem przepływki która jak widzisz nadaje sie już do wymiany.

Z tego co tam jest napisane to 468 i 527 to dokładnie te same przepływki tylko numer 468 robili wyłącznie dla ASO BMW a 527 na handel poza autoryzownym serwisem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro włożyłeś 527 i przyspieszała od początku do konca bez zająknięcia to znaczy ze nie potrzebujesz reprogramacji bo gybys odczuwał taki zanik mocy w przedziale 2500 - 3000 obr. to wtedy jest potrzebne wgranie nowego softu (ja tak miałem ale moja była z 98 r.).
Opublikowano
Nie nie miałem żadnej dziury ciągnęła równiutko od początku do końca. Czyli wniosek ostateczny jest taki że moja przepływka jest (najprawdopodobniej) od nowości w aucie a u szwagra była wymieniana... Dzięki wielkie za rade i rozjaśnienie niektórych rzeczy. Jestem mądrzejszy o kolejną rzecz ;) Spokojnej nocy wszystkim :P
Opublikowano
też mnie czeka wymiana przepływomierza. czy soft można sprawdzić tylko pod kompem? z jakimi końcówkami soft jest jest ten nowy (pod te przepływomierze 527)?. aha mój samochód to 320d M47 z 03.2001r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli auto masz z marca 2001 r. to napewno masz nowy typ przepływki razem z softem.
Opublikowano
Tu masz dowód jeśli auto jest z przed 09/2001 to masz stary soft. Też to przerabiałem, sprawdź INPA jaki masz soft i wtedy będziesz wiedział co i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

poczytajcie to : http://www.air-mass-meter.com/pl/2008/bmw/0-928-400-527-or-0-928-400-314-%E2%80%93-re-programming-needed/ albo tu kolega ROGER NYSA opisał to samo ale troche jaśniej http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186

i to też jest dowód ze nowa przeplywka z softem były juz w listopadzie 2000 r.

Opublikowano
Kupiłem dzisiaj przepływke z numerem 527 (z rozbitego auta), włożyłem przejechałem się i wszystko było jak powinno, po zrobieniu ok 100km znowu to samo ALE autko sobie czknie i ciagnie dalej jak powinno prędzej po czkawce spadała moc. Tyle że spalanie znów zbyt duże i w trasie praktycznie nie możliwe jest zejście poniżej 6 litrów. Nawet jadąc 90-100km/h. Dodam jeszcze że podczas wspomnianego czknięcia ekonomizer na moment również opadnie.
Opublikowano

Miałem to samo jest nawet mój wątek na ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 oryginalnie na 100% miałeś montowaną przepływkę 314 więc pytanie czy DDE został przeprogramowany. Jak masz dostęp do INPA to łączysz się ze sterownikiem silnika M47 później wchodzisz w kodowanie(po niemiecku codierdaten czy jakoś tak) i tam odczytujesz ostatnie pole Zus.-Baunummer. To co odczytasz sprawdzasz tu:http://translate.google.com/translate?hl=pl&ie=UTF-8&sl=ru&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/doc1068164/&rurl=translate.google.pl&twu=1 Tam są dwie kolumny 1-sza to nr starych softów w sterownikach, druga to odpowiedniki nowych. Jak okażę się, że masz stary to musisz zmienić soft. Można to zrobić za pomocą DIS-a opis jest w wątku:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=130670. I to chyba wszystko jeśli chodzi o przepływomierz.

 

EDIT: Konieczna jest synchronizacja EWS-DDE po reprogramacji oraz wyczyszczenie map wtrysków(nie pamiętam jak dokładnie się to w DIS nazywa)

Opublikowano
Mi auta nie muliło ja miałem właśnie ten odpływ mocy pomiędzy 2000-3000 obr. W chwili odpływu ekonomizer opadał, ale po chwili wracał na 20l i pełna moc! Dodam też ze sam reprogramowałem DDE i niestety włożyłem zamiennik przepływkę nie BOSCH i objawy pozostały trochę zmienione ale pozostały dopiero oryginał BOSCH + nowy soft pomogły. Także najlepiej będzie jak sprawdzisz jaki masz soft i ewentualnie wtedy gdy soft będzie już nowy możesz szukać ewentualnych usterek.
Opublikowano

Cholera więc muszę kupić najpierw kabel, u mnie nie ma może takiego przymulenia/odpływu mocy tylko... hmm porównam to do tego jak człowiek kicha... trwa to no każdy wie ile i tyle samo u mnie w aucie... zaczynam przyspieszać pełna moc nagle (kichnięcie i tyle samo czasu trwa jak ekonomizer opadnie i wróci) i dalej pełna moc. Nie martwiło by mnie to tak bardzo gdyby nie doszło do tego to przeklęte spalanie. Zastanawiam się dlaczego na przepływce szwagra było ok...

 

ps. jaki kabel będzie dobry?

Opublikowano
Z tego jak to teraz opisujesz to pewnie nie w tym kierunku rozwiązanie. Może nieszczelność dolotu? To połączenie turbo-przepływomierz. Jeśli tam będzie nieszczelność(a mogła powstać podczas wymieniania przepływek) turbo zassie więcej powietrza niż zmierzy przepływomierz powodując przeładowanie. Wtedy to właśnie sterownik silnika odcina turbinę na chwile powodując ten objaw. Tylko powiedz jeszcze tak są przy tym jakieś efekty dźwiękowe? :D no bo wiesz jak człowiek kicha to czasami głośno :D stare benzyniaki na gaźnikach też fajnie kichały na zimno :lol: A co do kabelka mam najprostszy z allegro, z aukcji w której koleś gwarantował obsługę programów DIS, INPA, SSS, i jakieś tam inne, ale nie gwarantował obsługi wszystkich aut.
Opublikowano
Kichanie miało być tylko przedstawieniem jak krótko występuje dany objaw, silnik nie kicha :P żeby nie było ;) Po prostu dajesz ogień na tłoki (motocyklowy żargon) i ciągnie ciągnie nagle... czknięcie... ciagnie dalej. Połączeni sprawdzałem, czytałem gdzieś że jesczze zaworek od turbiny może nawalać i objaw też taki może być ALE to nie miało by wpływu ze spalaniem, no a u mnie ma niestety....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.