Skocz do zawartości

320d 150KM Ciepły silnik słabo odpala ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie od kilku dni zauważyłem że moje auto na rozgrzanym już silniku słabo odpala. Pierwsze odpalenie zimnego silnika jest OK, Kiedy jednak przejadę kilka kilometrów i po krótkiej przerwie ponownie staram się uruchomić silnik, muszę kręcić rozrusznikiem kilka sekund i nie zawsze dopala za pierwszym razem. Proszę o pomoc w ustaleniu co może być przyczyną tej zmiany.
Opublikowano
Totalna klapa ! Zimny silnik odpalił bez problemu kiedy zatrzymałem się pod sklepem na 10 minut - nie odpalił. Dodam że akumulator jest naładowany a zimny silnik po uruchomieniu pracuje normalnie, rozgrzany też. Nic nie wskazuje na problemy przy ponownym uruchomieniu. Panowie czy ktoś z was miał podobną sytuację ?
Opublikowano
Ja obstawiam wtryski. Zrob test przelewowy i bedzie jasne. Mialem ten sam objaw, gdzie na cieplym mozna bylo zakrecic rozrusznik a auto nic. Wymiana/regeneracja 2 wtryskow i auto jak nowe.
Opublikowano
Dzięki za cenne podpowiedzi. Czujnik położenia wałka rozrządu ? Wydaje mi się że gdyby padł ten czujnik to występowałyby inne problemy np gasł by na obrotach i tp. Bardziej skłaniam się w stranę sprawdzenia wtrysków. Mam jeszcze jedno pytanie a czy mała wydajność (uszkodzenie) pompy paliwa tej pod progiem może powodować takie obiawy ?
Opublikowano
"tomaszf" dzięki za cenną uwagę. Zgadza się. Tylko czy jeżeli jest padnięty cz. położenia wałka rozrządu to bułyby problemy z uruchomieniem zimnego i ciepłego silnika ? U mnie są problemy tylko na ciepłym.
Opublikowano
Byc moze po nagrzaniu cos sie z nim dzieje,nie ma fabrycznych parametrow i komputer łapie bład.Najlepiej podlaczyc pod kompa i w live data sprawdzic jak on sie zachowuje
Opublikowano
U mnie są problemy tylko na ciepłym.

 

No wlasnie z doswiadczen innych uzytkownikow zaczyna sie od cieplego ... konczy sie na zimnym :) ... moze to byc cos innego jak np. wtryski o ktorych kolega Mauro wspominal.

Opublikowano
Panowie na dobry początek zrobię test przelewowy wtrysków ale dopiero w sobotę (dostęp do warsztatu i oprzyrządowania). Aby skorzystać z kompa będę musiał odwiedzić jakiś warsztat BMW. Dlatego ten manewr odkładam na później. Pewien znajomy podpowiedział mi jeszcze aby na dobry początek nalać lepsze paliwo typu Statoil Gold lub BP Ultimate (jeżdżę na zwykłym dieslu) i jeśli są problemy z wtryskami to być może ta zamiana coś da! Co Wy na to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

koledzy mam ten sam problem. Dodam ze czujnik wałka rozrządu ostał wymieniony jakieś 3 miesiace temu na oryginalny BMW , wtryski były sprawdzane i powiedziano mi ze sa OK. Auto podłaczyłem pod kompa i było pare błędów ,oto mój post viewtopic.php?f=97&t=139716. Myslałem ze to moze być wina czujnika wału korbowego ale z tego co wyczytałem tu to on nie działa przy rozruchu tak ?

Prosze o pomoc bo sam juz nie wiem co to moze być

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Witam. Mialem ten sam problem, okazało sie ze wtryski leja. Na twoim miejscu sprawdzilbym od razu wtrsyki czy sa dobre, pozdro
Opublikowano
Ten rodzaj usterki diagnozujesz przez sprawdzenie przelewow. Nie trzeba komputerow. Zdejmujesz oslone silnika, podlaczasz przelewy do rurek a rurki laczysz z oddzielnymi menzurkami. Odpalasz auto na chwile i obserwujesz ile paliwa znajdzie sie w menzurkach. Powinno byc kilka ml. po pracy ok 1min. Jesli bedzie duzo wiecej, to prawdopodobnie wtrysk do wymiany/regenreacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co napisałes , nic z tego nie rozumie. podpinam jakies rurki i paliwo ma płynac do menzurek.Wiec jak auto moze bez paliwa pracowac 1min. Skoro paliwo leje se przez weżyk to w jaki sposób sprawdze tak wtryskiwacze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tomaszf pisałeś ze czujnik wału korbowego przejmuje zadanie od czujnika wałka rozrządu zaraz po uruchomieniu silnika i tu moje pytanie dlaczego gdy mialem podpiety czujnik wałka rozrządu a odpięty czujnik wału auto nie chciało zapalić? Dodam tez ze jak zapalam to rozrusznik kreci a auto nie zapala czasem jest tak ze juz tak jakby miał zapalić ale gasnie. Czy to jest własnie ten monent kiedy czujnik wału przechwyca zadanie od czujnika wałka rozrzadu ? dosłownie trwa ro nawet nie jedna sekunde. Po prostu jest ten moment jakby silnik juz miał zapalić. Dodam tez ze po odłaczeniu kolejno czujników pokazyał sie ten sam bład i mozna było go skasowac na rozpietym czujniku

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Mauro zrobiłem tak jak napisałeś. Udało mi się zdobyć czteru męzurki. Zdiąłem plastikowe osłony siknika. Odpiąłem przewidy przelewowe z wtryskiwaczy a na ich miejsce wpiąłem męzurki. Uruchomiłem silnik na około 30-40 sek. Efekt: męzurka 1wtrysku wypełniła się w połowie, 2 i 3 wtrysk prawie puste, 4 wtrysk napełniła się w całośni. Czy to świadczy że wtrysk 1 i 4 jest do wymiany/regeneracji ? Jaka jest twoja opinia o regeneracji wtryskiwaczy.
Opublikowano
tomaszf pisałeś ze czujnik wału korbowego przejmuje zadanie od czujnika wałka rozrządu zaraz po uruchomieniu silnika i tu moje pytanie dlaczego gdy mialem podpiety czujnik wałka rozrządu a odpięty czujnik wału auto nie chciało zapalić? Dodam tez ze jak zapalam to rozrusznik kreci a auto nie zapala czasem jest tak ze juz tak jakby miał zapalić ale gasnie. Czy to jest własnie ten monent kiedy czujnik wału przechwyca zadanie od czujnika wałka rozrzadu ? dosłownie trwa ro nawet nie jedna sekunde. Po prostu jest ten moment jakby silnik juz miał zapalić. Dodam tez ze po odłaczeniu kolejno czujników pokazyał sie ten sam bład i mozna było go skasowac na rozpietym czujniku

 

poniewaz rozrzadu jest potrzebny do uruchomienia silnika a walu do pracy ... po rozruchu ten drugi rowniez okresla TDC dlatego przy uszkodzeniu pierwszego moga byc problemy z rozruchem a praca silnika moze byc prawidlowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko ze u mnie wymiana czujnika wałka rozrządu nic nie zmieniła. Auto jak nie chciało czasem odpalać na ciepłym silniku tak jest do tej pory

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
... Czy to świadczy że wtrysk 1 i 4 jest do wymiany/regeneracji ? Jaka jest twoja opinia o regeneracji wtryskiwaczy.

 

Dokładnie do regeneracji. W kompie na bank też jest błąd o niskim ciśnieniu w szynie CR przy starcie. Przed regeneracja możesz sprawdzić w live data korekty wtrysków. Jeśli korekty są ok to ta regeneracja nie powinna dużo kosztować. Jeśli korekty nie są w normie możesz od razu zrobić obie rzeczy, wtedy już będzie drożej.

 

@ziomekthx ten czujnik co wymieniłeś to nowy oryginał? Jak masz dostęp do DISa to podepnij być może pokaże coś więcej. Myślę że powinien wyrzucić instrukcję co zrobić żeby usunąć usterkę. Może też podać info jak sprawdzić czujniki multimetrem.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak czujnik nowy oryginalny ze logo BMW. Wywaliłem 400 zł a efektu brak i to troche boli. Jesli mozesz to napisz jak to sprawdzić

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Tak czujnik nowy oryginalny ze logo BMW. Wywaliłem 400 zł a efektu brak i to troche boli. Jesli mozesz to napisz jak to sprawdzić

Rano gdy silnik będzie zimny wykręć czujnik wałka rozrządu, wsadź go do gorącej wody niech się dobrze ogrzeje. Wkręcasz go szybko próbujesz odpalać, jeśli nie będzie chciał to znaczy że coś z nowym czujnikiem. Dokładnie, ale bardzo dokładnie bym się przyjrzał też przewodom do niego i wtyczce. Daj znać jakie będą tego efekty.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.