Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam może śmieszne pytanie co do filtra powietrza w E46 330d - jest na nim taki biały fartuch rozumiem że się go nie zdejmuje tylko zakłada razem?

Z góry dzieki za odpowiedź

Opublikowano
polecam, sportowy filtr powietrza z gąbki, który się nie wymienia tylko czyści i lepiej przepuszcza powietrze niż ten wełniany. koszt ok 250zł
Opublikowano
Mam taki filtr firmy KN który również się nie wymienia tylko czyści się i nic poza tym się z tym nie robi, tylko filtr ten mam zamontowany w motocyklu.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
TC właśnie dlatego pytam czym czyszczą bo jeśli to jest coś płynnego to przepływki albo już padły, albo są w trakcie padania, albo padną niebawem.
Opublikowano

No więc są do tego specjalne preparaty i olej do nawilżenia tutaj masz te specyfiki :

http://www.knfilters.com/clningacc.htm tutaj masz konkretną ofertę do czyszczenia tychże filtrów choć ja zrobiłem motocyklem z 5000 tys km i jeszcze nie czyściłem tego filtra, a jeśli chodzi o oddychanie motocykla to zapewne łatwiej mu zaczerpnąć oddechu niż na ori filtrze no i cena filtra dwa razy wyższa niż ori filtr, to wszystko jeśli chodzi o moto, ale do samochodów również mają ciekawą ofertę do diesli również. Ja używam tego tylko do motocykla do auta nie stosowałem zresztą nie mam takiej potrzeby. Jeśli ktoś jest zainteresowany to tutaj lista dealeróww firmy KN:

http://www.knfilters.com/search/dealersearch.aspx

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
No właśnie chodzi o potrzeby... sportowy filtr w seryjnym aucie nic nie da niestety! Aby wyczuwalny był wzrost momentu [o kilkanaście Nm], a mocy nie wspomnę bo byłoby to śmieszne! należałoby przerobić dolot na dłuższą rurę i zamontować w miejscu bezpośredniego natarcia zimnego strumienia powietrza w jego gardziele, odgrodzić go ścianką termiczną od silnika. Następnie kolektor wydechowy na sportowy 4-2-1 no i przelotowy układ wydechowy, lub wyposażony w strumiennice łuskowe + tłumik sportowy. Takie rozwiązanie miałoby jako taki sens, ale nieznaczny i bardziej wykorzystywany w sportach samochodowych jako walkę o każdy Nm i KM. Zatem sam filtr sportowy nie jest niczym nadzwyczajnym w porównaniu do ori fitra zalecanego przez producenta auta. No może jedynie tym, że ładnie wygląda pod maską i jest 2x droższy.
Opublikowano
I Tutaj się z tobą w zupełności zgadzam, takie drobne zabiegi przynoszą wymierne korzyści a jak ktoś chce komuś cokolwiek udowodnić niech kupi sobie M3 i po sprawie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ja zawsze sciągam ten fartuch z filtra, bo całkiem sporo hamuje przepływ powietrza. Filtr wymieniam co ok. 14tys km mimo, że wygląda prawie jak nowy. Nie widzę zastrzeżen żeby go nie zdiąć. Co wy sądzicie :?:
Opublikowano

Proponuję wywalić filtr całkowicie, zmniejszone blokowanie powietrza gwarantowane; nie mówiąc o kosztach. A bez fartucha to i tak jakby go nie było.

To samo można spróbować z filtrem paliwa i oleju, po co pompy nadwyrężać zbędnym wkładem.

 

Inaczej Wam odpowiedzieć nie umiem.

Opublikowano
No jest to temat dyskusyjny... bo w innych markach nie ma żadnych dodatkowych "osłon" tylko same papierowe filtry. Ale pamiętam jak kupiłem auto i robiłem full serwis to był zamontowany oryginalny filtr BMW i był właśnie z tą osłoną... także ja montuje kpl.
Opublikowano
Proponuję wywalić filtr całkowicie, zmniejszone blokowanie powietrza gwarantowane; nie mówiąc o kosztach. A bez fartucha to i tak jakby go nie było.

To samo można spróbować z filtrem paliwa i oleju, po co pompy nadwyrężać zbędnym wkładem.

 

Inaczej Wam odpowiedzieć nie umiem.

 

Po co te wyimaginowane skrajności Zielo? Jesteś kozakiem czy społeczniakiem? Każdy wie dobrze o tym co napisałeś, ale wogóle nie wniosłes niczego nowego do wątku w temacie. Ale masz ponad tysiąc postów....czyli wolno Tobie. :cool2: Sądzisz, że filtr bez fartucha to jakby go niebyło? Powodzenia.

Opublikowano
Fartuch dają żeby zwiekszyc jego wydajność. Jeżeli zmieniacie filtry często i nie żałujecie pieniędzy na serwis to można go wywalić. Ja tak robie cały czas i rzadnych zgrzytów nie ma. :D Pozdrawiam.
Opublikowano

Kolego, wszystkim na forum wolno tyle samo. Ja się nie czuję lepszy, więc i Ty nie musisz się czuć gorszy (TC, jak myślisz, że mając ponad 2k postów możesz nas tu uspokajać, to się mylisz :wink:)

Jeżdżąc bez fartucha, od pierwszego dnia po założeniu filtra wszystko co nie zatrzyma się na gołym wkładzie (sam piszesz o zwiększonej wydajności przy zastosowaniu fartucha) idzie w przepływkę. Cytując głos mądrości - powodzenia!

Mała prośba - jeśli możesz, nie rzucaj proszę epitetami w moją stronę, jakiekolwiek pejoratywne by one nie były. Tak samo, jak nie doczekasz się żadnych epitetów z mojej strony. Nie ma się co napinać, każdy sam decyduje o swoim aucie :cool2:

Opublikowano
Nie spinam się tylko lekko się zagrzałem. :8) Pozdro Zielo. U mnie przepływka ok. :cool2: Kozak i społeczniak to nie epitet-to tylko zależy od interpretacji odbiorcy.
Opublikowano
Nie, to zależy od interpretacji autora. Ale dyskusja na ten temat nie należy do tematu i nie ma co tego ciągnąć.
  • 11 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.