Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chciałbym zapytać o różnice w tych silnikach... słyszałem wiele o dużych kosztach utrzymania V8 i chciałbym to zweryfikować. Może mógłby mi ktoś przybliżyć różnice w cenach części w tych autach i ew. spalaniu. Nie chcę być posądzony o kupno V8 i oszczędzanie, lecz jeśli będzie to spora różnica do zdecyduję się na 530i.
Opublikowano

ja bym kupował 530i.

540i owszem - fajne - ale paaali..

realne spalanie gazu w trasie 15-16 litrów (jeżdze szybko ale spokojnie), miasto 19-20..

no chyba że jeździłbyś sobie 100-110 w trasie to może do 13 zejdziesz. Do tego dużo benzyny na rozgrzanie.

Potencjał mocy jest duży, ale w sumie nie wykorzystuje sie tego.

Jestem zadowolony z tego silnika, jest czym sie pochwalić, przyszpanować.. Ale z racji kosztów i w sumie nie dużo gorszych osiągów teraz brałbym 530i.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

Kiedy kupowałem swoją Buńke miałem na oku 540i. Kolega, co to śpi, je i co tam jeszcze można w Buńce odradzał mi 540i ze względu na spalanie właśnie.

To co przemawia za 540i to oczywiście osiągi - nie tylko Vmax, ale przede wszystkim przyspieszenie i kultura jazdy. Poza tym w Buńkach im lepszy silnik tym (ZAZWYCZAJ) lepsze wyposażenie.

U mnie ostatecznie stanęło na 528i i jak dla mnie to jest szczyt marzeń, choć preferuję jazdę raczej relaksacyjną :norty:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
ja bym kupował 530i.

540i owszem - fajne - ale paaali..

realne spalanie gazu w trasie 15-16 litrów (jeżdze szybko ale spokojnie), miasto 19-20..

no chyba że jeździłbyś sobie 100-110 w trasie to może do 13 zejdziesz. Do tego dużo benzyny na rozgrzanie.

Potencjał mocy jest duży, ale w sumie nie wykorzystuje sie tego.

Jestem zadowolony z tego silnika, jest czym sie pochwalić, przyszpanować.. Ale z racji kosztów i w sumie nie dużo gorszych osiągów teraz brałbym 530i.

 

Dokładnie. Fajnie mieć V8 pod maską bo to WŁAŚNIE V8. Ale w mieście tak jak teraz głownie jeżdże to nic to nie daje poza spalaniem w okolicy 22l. Gdybym teraz miał kupować E39 to bym się jednak poważnie zastanawiał między 540 a 530 i miałbym dylemat, lecz z lekkim wskazaniem na 540 właśnie ze wględu na większe trafienie egzemplarza z dobrym wyposażeniem no i jednak w trasie 540 robi robote. Jeżeli zależy Ci na spokojną jazde i ekonomie to 530. Jak chcesz przyszaleć, troszkę połechtać swoje ego to 540 zda egzamin, bo jednak na innych ludziach zwłaszcza nie obrytych w motoryzacji słowo 4.4 litra pojemnosci i 300 KM robi wrażenie :D

Opublikowano
a jak jest z różnicą w kosztach oprócz spalania ? chodzi mi o konieczne wymiany tzn. filtry, klocki, oleje itp... bo szczerze przed tym mnie ostrzegano na spalanie tak bardzo nie będę patrzył bo przez rok nie zrobię więcej niż 16-17k :) większość czasu będę siedział i patrzył na nią :D
Opublikowano

W brew pozorom koszty części BMW nie są aż TAK tragiczne :cool2: . Pojedyncze podzespoły nie odbiegają od średniej (poza nielicznymi, chwalebnymi wyjątkami...). To, co nabija koszty serwisu to mnogość części, ale well - chcesz luksusu? OK, ale coś musi Ci ten luksus robić :norty: Jak robisz wszystko na czas i od razu, to można Buńkę spokojnie udźwignąć, ale jeśli jesteś z tych, co to jak coś stuka, ale samochód jedzie, to znaczy, że jechać można, to będzie bolało... :nienie:

Przykład? Kupiłem zaniedbaną Buńkę i co? 4 tyśki na doprowadzenie jej do ładu niewyjęte! Jak by poprzednik dbał i od razu wszystko robił, to pewnie poza wymianą płynów nic bym nie robił. :mad2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
właśnie dlatego wybiłem sobie z głowy 530D :) najgorsze jest że chcę manual i wybór jest niemal zerowy, ale mam nadzieje że coś ciekawego się znajdzie.
Opublikowano

Ja nie zastanawiałbym się i brałbym 530i, lubię jeździć agresywnie a przy takiej jeździe gdybym prowadził 540i, o przegięcie nietrudno. 530i często jeżdżę, bo znajomy ma i często się wymieniamy, bo moja ma lepszy wypas i wygląd a jego lepszy motor. Ja różnicę względem mojego 528i czuję, ale nie jakąś znaczną, przy wyścigu równoległym, jeśli dobrze zmieniam biegi to gość nie jest w stanie odejść mi więcej niż 2 długości auta, no góra 3 przy prędkości do 200km/h. Koleżka z kolei różnicy nie czuje, przynajmniej tak twierdzi.

To moje pierwsze auto RWD i nie porwałbym się od razu na 540i, mam świadomość, że to "za wysokie progi...". Na razie się uczę, do tego idzie zima a pamiętając ile razy zeszłej zimy spojrzałem śmierci w oczy - będzie ciekawie. Jakoś nie mogę sie powstrzymać, to auto samo się tego domaga. Jeśli uda się wyrwać 530i w manualu i z m-technikowym zawiasem - BIERZ!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
30k to na pewno, zależy czy kupie teraz czy na wiosne... ale ta suma którą podałeś to minimum w końcu mam zamiar pojeździć nim dłużej niż rok... chodzi mi tylko o koszty po kupieniu czyli standardowe eksploatacyjne. na zakupie oszczędzał nie będę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego jak szukasz w manualu to z 530i bedziesz bardzo zadowolony ja mam w automacie jak chce przyszalec to przłaczam na sport i jest ok mi spala 15-16 miasto manual 2l mniej
Opublikowano
właśnie dlatego wybiłem sobie z głowy 530D :) najgorsze jest że chcę manual i wybór jest niemal zerowy, ale mam nadzieje że coś ciekawego się znajdzie.

 

Dlaczego? Ja mam 3.0d, chcę ją sprzedać i z czystym sumieniem mogę ją polecić. Motor pracuje jak malinka, a manual nie robi stresu, ze sie skrzynia sypnie i pare tyś zł wygrzebane z konta, tak jak to ma miejsce w automatach :8)

Opublikowano
Zależy jaki automat jak GM to raczej nie do szaleństw auto.Moim zdaniem rożnica w motorze 3.0 a 4.0 nie jest wielka a wszystko zależy jaką to ma nogę.Osobiście brałbym z silnikiem 4.0.Dzwięk V8 wynagradza wszystko :D
Opublikowano
Różnica jest i to większa niż 1.0 litr bo 1.4 litra :lol: 540 ma 4.4 l pojemności :8) Z tego co wiem, to w 540 były skrzynie ZF tylko o ile sie nie myle. Różnica w spalaniu może być duża, ale nie musi. Np. przy spokojnej jeździe w miescie mi 22 bierze, a kolega co ma właśnie 530 pali coś koło 18 l. Różnica mała/duża, w zależnosci jak na to patrzeć. Ale jednak w 540 masz zawieszenie droższe niż w 530 bo V8 mają inne niż reszta 5 (nie licząć M5). 8 świeć, 8 cewek itp. , 8 litrów oleju, alternator chłodzony cieczą :x , 2 katalizatory itd. To raczej na tym wychodzi róznica w eksploatacji. Bo takie duperele jak filtry czy reszta płynów to ceny podobne jak u mniejszych braci.
Opublikowano

chyba jednak wybór padnie na 530i, choć coś czuje że w manualu to trochę poszukam ... dziękuje wszystkim za pomocne odpowiedzi.

 

a mam jeszcze pytanie nie związane z tematem. Czy wie ktoś czy są jakieś problemy z założeniem do powyższych aut wydechu w stylu M5? strasznie mi się to podoba a nie wiem czy da radę to zrobić bez problemów. troche o tym czytałem ale jednoznacznie się nie dowiedziałem...

Opublikowano
W 540 trzeba trochę podłogę rzeźbić. W 528 u kolegi wydech a'la M5 wszedł bez problemu, więc podejrzewam, że w 530 tez mozna pokombinować bo to w sumie to samo. Chodzi Ci dokładnie o 2 wydechy po obydwu stronach auta, tak?
Opublikowano
dokładnie mi o to chodzi słyszałem że trzeba przerabiać miejsce na koło zapasowe...dotyczyło to chyba właśnie 540i ale nie wiem czy to prawda. być może będzie tam butla LPG :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To wszystko zależy czy chcesz aby to była sama rura czy tłumik. Jak tłumik to trzeba rzeźbić w podłodze.

 

Co do skrzyń to w dieslach były GM a w benzynach ZF.

 

Jeśli myślisz poważnie o zakupie ładnej 530i to moja będzie do sprzedania na wiosnę.

 

Jeśli chodzi o spalanie to przekroczenie 15 litrów jest bardzo trudne nawet jeśli jeździmy tylko po dużym mieście i w korkach.

 

Auto naprawdę zadbane, użytkowane prze zemnie ponad 4 lata. - wymienione wszystko co w e39 sprawia problemy i nie tylko:

wszystkie wahacze, tuleje tylnej belki, drążki kierownicze - Lemforder, sprężyny Eibach Pro Kit, amortyzatory Bilstein B8 ! (ceny zabójcze, ale te amorki można regenerować więc są praktycznie wieczne) + indywidualne dopasowanie skoku i twardości tych nowych amortyzatorów w profesjonalnej firmie która od 20 lat zajmuje się amorkami Bilsteina w sportach motorowych (gwarancja prawie do końca 2011) ,założone grube stabilizatory od mtechnik II, wymienione visco, pompa wody, termostat, wszystkie napinacze pasków, nowy dwumas LUK, sprzęgło, pompa paliwa w baku - pierburg, jeż, odma, czujnik położenia wałka rozrządu, nowy aku Bosch silver, poduszki silnika, poduszki skrzyni, łożyska/poduszki amortyzatorów, DISA ,sterownik ABS (nówka Bosch!),uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka podstawy filtru oleju, uszczelka miski olejowej, nowy zbiorniczek wyrównawczy płynu wspomagania, trwale naprawione pixele poprzez wymianę taśmy na nową. O rzeczach wymienianych na bieżąco nawet nie wspominam (tarcze klocki, świece, filtry, płyny, paski itd.)

 

Samochód posiada LPG sekwencja firmy PRINS VSI, instalacja założona w Niemczech za prawie 3000 EUR (mam wszystkie niemieckie papiery) - butla w kole, wlew pod klapką wlewu paliwa, wskaźnik w popielniczce. Wyposażenie przyzwoite łącznie z navi i TV. 2 komplety felg aluminiowych, blokada skrzyni biegów. Jesli ktoś woli wygodę to mogę założyć oryginalne zawieszenie (sprężyny, amorki, stabilizatory) wszystko w super stanie.

 

 

Gdybys chciał się zapytać o coś związanego z 530i to wal bo z racji wieloletniej eksploatacji naprawdę sporo wiem na temat tego modelu.

 

http://dray.pl/bmw/e39/1.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/3.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/5.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/7.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/11.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/12.jpg

http://dray.pl/bmw/e39/16.jpg

Edytowane przez DRAY
Opublikowano

a który rok tego auta i jaki przebieg?

 

Nie ukrywam że jeśli będę kupował ten model ostatecznie to z pewnością się zgłoszę bo wygląda bardzo ładnie :)

Opublikowano

Co do roznicy pomiedzy 530i a 540i to zalezy jak duzo jezdzisz. Jesli sporo i jesli duzo po miescie, to faktycznie roznica w spalaniu moze byc znacząca. Natomiast w trasie przy spokojnej jezdzie 540i pali porownywalnie jak 530i. Tylko z drugiej strony jak ktos kupuje 540i to pewnie spokojnie jezdzil tym nie bedzie. :)

 

Mam 530i od 4 lat i czasami zaluje, ze jednak nie kupilem 540i - jak wiadomo, apetyt rosnie w miare jedzenia. Nastepne (pewnie E60) bedzie 535i albo 550i bo jak narazie te wysokocisnieniowe pompy paliwa w tych zaturbionych silnikach 3l cos awaryjne sa.

Opublikowano

Bierz tą,którą znajdziesz w lepszym stanie.Celuj w manuala i koniecznie z zawiechą M.540 w manualnu wcale nie pali tak dużo,a w razie wymiany sprzęgła 1000zł,regeneracja automata min 4000zł.Przy zakupie nie sugeruj się ceną tzn nawet b.tanio nie warto brać ulepa.Ogólnie to b.ciężko o egzemplarz w przyzwoitym stanie z manualem.

Ja ze swojej jestem zadowolony w 100% i wydaje mi się,że w tej kasie nie ma lepszego auta.

Po co kupować 530 jak można kupić 540????

A najlepiej idrazu na pakiet startowy po zakupie przyszykować sobie z 4-ke.

Opublikowano
J

Na razie się uczę, do tego idzie zima a pamiętając ile razy zeszłej zimy spojrzałem śmierci w oczy - będzie ciekawie. Jakoś nie mogę sie powstrzymać, to auto samo się tego domaga.

 

To tak jest cięzko w zimie? zbliża sie moja pierwsza zima na RWD ale ze tak jest to sie nie spodziewalem.

 

Co do zawieszenia M, to takie mam i na rownej drodze jest extra,natomiast w miescie jest jak dla mnie za twardo,az mi auta szkoda tak trzęsie.

Spalanie w automacie po miescie 14-15, w trasie 8,5-11, manual pali 2l mniej ale tylko w miescie.

Opublikowano
To tak jest cięzko w zimie? zbliża sie moja pierwsza zima na RWD ale ze tak jest to sie nie spodziewalem.

Grunt to opony odpowiednie do pory roku i nie łyse jakies. DSC w E39 tez sie w miare niezle spisuje i pomaga wyjsc z opresji, ale oczywiscie prawa fizyki nadal obowiązują. :D

 

Ja pierwsza zime sie przeturlalem na calorocznych, bo malo jezdzilem, i faktycznie kiepsko bylo. Ruszanie na sniegu - tragedia. Na druga zime dokupilem komplet mniejszych felg i węższych zimowych opon (215/60/16), i bylo bardzo dobrze. Zero problemow.

Opublikowano
A z jakim przebiegiem szukac? sensownie czy 250 000 km to dużo na ten silnik? Jak przy tym wyglada skrzynia automatyczna nie sypie sie? jesli tak to jakie koszta?
Opublikowano
A z jakim przebiegiem szukac? sensownie czy 250 000 km to dużo na ten silnik? Jak przy tym wyglada skrzynia automatyczna nie sypie sie? jesli tak to jakie koszta?

250tyś to duży przebieg????? Naprawde jesteś taki naiwny i wierzysz,że te bemki po tyle mają one mają po aby z 500 nie miał,jeżdze po zachodzie i tam auta do sprzedania z przebiegiem np:450tyś wylglądają jak u nas z allegro 160tyś.300tyś na V-ke to żaden przebieg.Ja mam u siebie 280,i jak zakryje licznik to powiesz ,że ma 150.

Ale skrzynia aut może być już do regeneracji (tak samo się zurzywają tarcze),remooncik aut wiadomo 4-6tyś.Jeżeli już automat to warto kupić z padniętą o te 5 taniej tak jak ja zrobiłem z A8/S8 wtedy remoncik i pare lat z głowy.

Naprawde śmieszy mnie ta polska mętalność 250tyś duży przebieg :D

Nie sugeruj się przebiegiem 500 na autobanach to nie to samo co 100 po tatusiowym małolacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.