Skocz do zawartości

320d wyciek wody i brak mocy


kamus261

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze w imieniu kolegi a mianowicie tak kolega ma E46 2.0 diesel rok 2000 i syczy mu lekko z chłodnicy chyba z chłodnicy intercollera pytanie jest takie czy jak bedzie tak syczało to auto jest słabsze niż normalnie najdziwniejsze jest to że żadna kontrolka się nie zapala ciepłe powietrze leci zapowietrzony też nie jest to musi bardzo pomału syczeć tylko on niewie z której chłodnicy wiecie coś może na ten temat?? Edytowane przez kamus261
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest nieszczelność IC to auto naturalnie nie będzie miało pełnej mocy. Czujnik ciśnienia doładowania i przepływka będą wprowadzać silnik przy znacznym obciążeniu w tryb pracy awaryjnej. Niech Twój kolega załata dziurę/y i będzie po problemie. InterCooler sprawdzicie tak: jeden do kabiny i dociska motor na max obroty, drugi przed zderzak i dłonią wyczuwa miejsce najsilniejszego natarcia strumienia zimnego powietrza. Chłodnica wody na 99,9% nie będzie uszkodzona ponieważ jest ZA IC i chłodnicą klimy, więc jest "bezpieczna".

OT: nie rozumiem dlaczego inżynierowie BMW nie zastosowali kratki/siatki ochronnej chłodnicy tylko dali jedną poprzeczną listwę. Motory 328i posiadają właśnie kratkę takiego typu... tylko po co?! Osobiście po załataniu dziur także wyposażyłem swój zderzak w kratkę od 328i i teraz IC jest bezpieczny. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czyli ta pierwsza jest od IC ? acha jeszcze jedno po przejechaniu około 300 kilometrów musiał dolać wody i było widać na zderzaku zacieki od wody to pewnie bedzie chłodnica od IC co? ach i chłodnica od strony silnika jest zimna bynajmniej tak mi powiedział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ta pierwsza to InterCooler. Ona nie ma w sobie wody! Przez jej lamele przepływa sprężone powietrze. Jeżeli zauważył wyciek wody to chłodnica wody będzie nieszczelna i trzeba by ją sprawdzić w basenie pod ciśnieniem. A skąd on wie, że jest zimna od strony silnika?? Przecież tam jest układ żaluzji... i przez to nie ma bezpośredniego dostępu do chłodnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolega był u mnie i jest walnięta chłodnica jeden problem ma z głowy ale ten brak mocy jeszcze mu został przejechałem się tym autem i to jest tak przy niskich obrotach tak jak by się dławił dopiero około 3tyś obrotów dostaje siłę przed tym wyciekiem tego nie było mówił macie może jakiś pomysł co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam model przed liftowy i mam żaluzje chłodnicy więc jeśli u Twojego kolegi nie ma znaczy, że było coś tam kombinowane. Więc skoro nie ma żaluzji to miejmy nadzieje, że ktoś zaślepił przewód podciśnieniowy przewidziany dla żaluzji, bo jak nie to masz już rozwiązanie, gdzie może uciekać podciśnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra diagnoza komputerowa odpowie na wszystkie Twoje pytania, łącznie z tym czy niewielka nieszczelność IC może spowodować duży spadek mocy. Brak mocy może być powodem źle działającej przepływki wtedy błędu komp nie wykaże jedynie można zrobić test czy dobrze mierzy, elektrozaworki sterujące EGR i turbiną, nieszczelny zawór EGR on może też syczeć ale do wydechu gdy jest nieszczelny, wtedy też auto nie będzie miało doładowania więc mocy też nie. Co do samego podciśnienia jeśli pedał hamulca nie zrobił się twardy znaczy to, że podciśnienia jest wystarczająco w układzie, ale wcale nie znaczy, że układ działa prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam model przed liftowy i mam żaluzje chłodnicy więc jeśli u Twojego kolegi nie ma znaczy, że było coś tam kombinowane. Więc skoro nie ma żaluzji to miejmy nadzieje, że ktoś zaślepił przewód podciśnieniowy przewidziany dla żaluzji, bo jak nie to masz już rozwiązanie, gdzie może uciekać podciśnienie.

to że jest zdjęty przewód podciśnieniowy do żaluzji nie ma wpływu na podciśnienie w układzie , ponieważ po drodze mamy jeszcze zaworek który trzyma podciśnienie .....

mi to wygląda tak jakby ktoś spodem zahaczył o coś i rozwalił IC i przy okazji chłodnicę wody ..... stąd spadek mocy .....ponieważ to co pompuje turbo ucieka przez nieszczelny IC...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że raczej ściągnięcie przewodu podciśnienia z żaluzji chłodnicy nie spowoduje aż takiego spadku podciśnienia przy sprawnej pompie podciśnienia, żeby zakłócić działanie turbo czy EGR, ale prawda jest taka, że podciśnienie będzie uciekać, ponieważ elektrozaworek sterujący podciśnieniem do żaluzji będzie cały czas otwarty, żeby ustawić żaluzje w pozycje "zamkniętą"(no chyba,że się mylę). Więc tak czy siak żaluzja tam być powinna jeśli nie ma, to układ podciśnieniowy powinien być dobrze zaślepiony. Teoria o uderzeniu IC i chłodnicą jest bardzo prawdopodobna bo IC w E46 jest bardzo narażone na uszkodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wody jest na samej górze walnięta nie na dole a brak mocy to ma tylko tak do około 2800 obrotów potem ciągnie normalnie tylko do tych 2800 obrotów tak jakby się dławił, dusił lekko przerywał nie wiem jak to określić przed uszkodzeniem chłodnicy tego nie było ciągnął normalnie jak powinien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wody jest na samej górze walnięta nie na dole a brak mocy to ma tylko tak do około 2800 obrotów potem ciągnie normalnie tylko do tych 2800 obrotów tak jakby się dławił, dusił lekko przerywał nie wiem jak to określić przed uszkodzeniem chłodnicy tego nie było ciągnął normalnie jak powinien

 

Może inaczej niech kolega sprawdzi jaki ma przepływomierz jak z kocówką 314 to niech go przetestuje w DIS, to też jeden z kilku powodów problemu z mocą w M47. Oczywiście dolot ma być szczelny i układ podciśnienia także. A co do cieknięcia chłodnicy może to poprostu zbieg okoliczności i dwie usterki w tym samym czasie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolega był u mnie no i tak do 2tyś obrotów to jest tak jakby sie auto dławiło-dusiło tak jakby przerywanie jest jak przekroczy te 2 tyś obrotów to jest już dobrze a na kompa nie chce jechać bo jest w niemczech w robocie a za czytanie błędów krzyczą sobie tutaj 150- 200 euro to troche drogo. Może da się coś zrobić na szybkiego??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co teraz opisałeś jest typowym objawem niedomagania podciśnieniowego sterowania turbina i zaworem EGR. Turbina za późno wstaje i stąd moc zaczyna się dopiero od 2000obr. Do sprawdzenia przewody podciśnienia, elektrozaworki EGR i turbiny sterujące podciśnieniem, Czyszczenie zaworu EGR - może się wieszać. Elektrozaworki można wyczyścić jest gdzieś opis na forum, ale polecam wymienić jak okażą się one winne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wyczyśćcie już za jednym zamachem czujnik ciśnienia doładowania to element nr 17 zhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40 to też nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.