Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Puściłem to na innym forum już, ale jako że czytam i jestem zarejestrowany na obydwóch forach a tutaj jeszcze nikt takiego opisu nie zamieścił, pozwalam sobie przekleić mój post, bo nie wiem czy można zamiesczać linki ( nawet własne ) do "konkurenyjnych" for.

 

Jest to Drobna fotorelacja z przerobienia Klimy manualnej na Climatronik, zrobiona własnoręcznie w mojej E46 318i, rocznik 2004, silnik N46 w wersji sedan.

 

Z góry przepraszam, za jakiekolwiek niedociągnięcia i ewentualny chaos. Zdaję sobie sprawę, że nie ma wszystkich zdjęć z każdej czynności, ale to była moja pierwsza rozbiórka jakiegokolwiek auta, że o przeróbce jakiejkolwiek nie wspomnę i moje zaaferowanie z tym związane przyczyniło się zapewne do zapominania, o co ważniejszych momentach, w których powinienem cyknąć fotę. Bije się z tego powodu w pierś, ale zawsze pozostaje kontakt mailowy a dla co bardziej zainteresowanych mogę podać telefon i pomóc.

 

Ogólnie sama przeróbka to pryszcz, można to zrobić w 2 godzinki, nie śpiesząc się. Najgorsza jest rozbiórka całego wnętrza. Teraz pewniej zrobiłbym to szybciej, bo wiem, co i jak.

Rozebrać trzeba prawie wszystko, deskę rozdzielcza ( a co za tym idzie wszystko, co w niej siedzi), oraz wspornik deski rozdzielczej.

 

Ja miałem wyciągnięte fotele, bo przy okazji ściągałem wykładzinę do suszenia.

Demontażu deski i wspornika nie będę opisywał, użyje zamiast tego filmu z Youtuba:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k

 

Kilka uwag do demontażu tych elementów, które nie zostały na filmie odnotowane:

 

Deskę, po odkręceniu wszystkich nakrętek oraz wypięciu wszystkich zaczepów, trzeba wyszarpnąć, ale trzeba uważać, aby nie urwać cięgna od regulacji nawiewu:

 

 

To ciegno idzie od środkowych wywietrzników i zaczepione jest o plastikowy biały knefel.

 

 

Proszę się nie sugerować tym „młotem pneumatycznym”, którego koleś używał, nie ma takiej potrzeby Lol.

Uważać natomiast trzeba przy demontażu wspornika, gdyż do niego jest przymocowana półka z bezpiecznikami i dosyć kretyńsko jest do niego zaczepiona. Trzeba ją maksymalnie otworzyć i wypchnąć do góry, wyciągnąć z „zawiasów” i dopiero wtedy wyszarpnąć wspornik.

 

Tak autko wyglądało przed demontażem:

 

A tak powinno wyglądać, jeśli chcemy przerobić Klimę*:

http://img834.imageshack.us/img834/2879/20100907582.jpg

*Zdjęcie przestawia już założony mechanizm od climatronika – ale proszę się tym nie sugerować

 

Tutaj mamy to, co trzeba zakupić:

 

 

Cena w ASO to 913zł nr w RealOEM: 64500029507

Na zdjęciu jest również czujnik nasłonecznienia, którego nie ma w zestawie, ja dokupiłem w ASO za 150zł, ale na allegro widziałem w cenach od 30 do 70zł. Jest na powyższym zdjęciu zaznaczony kółkiem.

 

Oraz oczywiście panel Climatronika, ja kupiłem uzywany na Alledrogo za 200zł, znalazłem z tego samego miesiąca i roku co moja Bunia.

 

Oki to do roboty.

 

Pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować stare elementu sterujące:

 

pkt. 1 Zdjąć osłonę – mocowanie na 2 śruby chyba i jeden zaczep

 

 

Pkt. 2 zdemontować mechanizm:

1. najpierw trzeba odczepić ten biały element/ramię które porusza klapkami nawiewu na nogi,

2. wyciągamy czarny trzpień od naszego białego „knefla” ( jest na wcisk – jego nie wyrzucamy!!!)

3. wyciągamy trójkątna zębatkę

4. odkręcamy śrubki,

5. wypinamy mikrostyk wypinamy siłownik,

6. wyrywamy resztę z umiarkowaną siłą. W zasadzie żadna z tych rzeczy nie będzie nam potrzebna.

 

To nam powinno zostać po demontażu:

 

 

Teraz montaż nowych części:

 

Pierwsze co robimy to montujemy czerwone trójkąty zębate, jest do dosyć trudne, gdyż muszą być one w określonym położeniu względem siebie a nie jest to proste, żeby je tak ustawić, trzeba użyć siły do tego.

 

Najpierw trzeba założyć ( są one tak skonstruowane że nie można ich pomylić miejscami) ten od strony siedzeń, następnie ten od strony szyby przedniej i potem je ustawić odpowiednio względem siebie i trzeba użyć siły i nie złamać niczego, chyba że ktoś wpadnie jak to zrobić inaczej. Na zdjęciu widać jak powinny być względem siebie.

 

 

Następnie wkładamy czarny trzpień w otwór nad czerwonymi zębatkami i przykręcamy wspornik siłowników.

 

 

Zakładamy nowy, bądź stary nasz biały „knefel” , następnie wkładamy od niego trzpień jednocześnie montując do niego knefel

 

Montujemy siłowniki ( jeden nam zostaje) BMW było na tyle miłe że daje nam jeden do podmiany, ale można zostawić stary. Jeden siłownik pasuje tylko w jedno miejsce, dwa pozostałe można zamontować zamiennie myślę, nie będzie miało to wpływu na prace klimatyzacji chyba, w każdym razie u mnie jest tak:

 

 

I działa

 

Teraz można podmienić wiązkę kabli. Jak zauważymy wiązka idzie od panelu klimatyzacji bokiem pod siłownikami i chowa nam się za klimą. W tym miejscu trzeba będzie trochę posztukować.

 

Musimy ze starej jak i z nowej wiązki wyłuskać dwa grube przewody ( zielony i brązowy) obciąć je ( i tylko te!!! ) ,połączyć ze sobą i zaizolować.

BMW znów pomyślało, coby nam i serwisom życie ułatwić.

Dzięki temu zabiegowi nie trzeba demontować klimatyzacji, gdyż ta wtyczka z 2 grubymi przewodami wchodzi za klimę i tam jest „gdzieś” podłączana.

 

 

Tak jak napisałem wcześniej ze starej wiązki potrzebujemy tylko te dwa grube przewody, a z nowej: gruby zielony i brązowy łączymy z analogicznymi starymi ( są złączki w komplecie zestawu) a resztę z nowej wiązki przepuszczamy na drugą stronę klimatyzacji.

Polecam puścić/przeciągnąć je dołem, za pomocą jakiegoś drutu – pilota, bo jak puścimy góra możemy mieć problemy z wpięciem się do siłownika i czujnika temperatury.

Po przeciągnięciu, wpinamy w miejsca starych, stare możemy obciąć.

 

Teraz możemy się zająć czujnikiem AUC.

 

Otwieramy maskę, ściągamy osłonę ze ślicznym znaczkiem BMW i po uprzednim wpięciu kabli do czujnika, wpinamy ów czujnik w miejsce na niego już przygotowane nad wentylatorem chłodnicy.

 

Kabelki prowadzimy sobie bokiem wzdłuż błotnika i wpuszczamy pod akumulatorem do środka auta przez gumowy przepust.

 

U mnie wygląda to tak teraz:

 

 

Wiem, wiem, przylamiłem ostro ale cóż zrobić czego oczy nie widzą tego sercu nie żal… 

Poprze prowadzeniu kabli wpinamy je do głównej wtyczki naszego panelu climtronika:

 

 

To jeszcze nie koniec zabawy z wtyczką od panelu…

Jedyne co nam zostało to podpięcie czujnika nasłonecznienia.

 

W chu… czasu zajęło mi dojście jak i gdzie on ma zostać podłączony, gdyż on fabrycznie jest zakończony wtyczka… a wetknąć jej nie było gdzie…

 

Po kilku dniach poszukiwań wpadłem w końcu na jakiś PDF w necie serwisowy po którym doszedłem jak to ma być.

 

Najpierw jednak trzeba go wetknąć - że się tak wyrażę - w któryś otwór nawiewu na szybę ( już w desce rozdzielczej), najlepiej najbliżej środka.

 

W tym momencie trzeba już zacząć składać bebechy ( wspornik deski i samą deskę…), gdyż przewód czujnika nie należy do najdłuższych, a jako że wpinamy go w główna wtyczkę panelu klimatyzacji musimy to już zrobić na złożonej desce.

Sam przewód jest otoczony gąbką i trzeba go jakoś przepuścić miedzy głównymi „duszami” nawiewu.

 

Czujnik posiada dwa przewody, czerwony i czarny. Czerwony wpinamy w PIN1, a czarny w PIN17 w dużej wtyczce z panelu Climatronika.

 

I to w zasadzie koniec…

 

I co…?

 

Nie było strasznie ? ( pomijając tą lamerską fotoleracje )…

 

Teraz zapraszam na składanie wszystkiego do kupy i życzę powodzenia Lol.

 

W instrukcji instalacji, pisze coś o kodowaniu nowej klimatyzacji, ja tego nie robiłem i mi wszystko chyba działa, komp bledów klimatyzacji nie pokazuje, więc chyba jest Oki. ( nie udało mi się tylko przyuważyć jak i czy działa AUC).

 

Kwestia kodowania może dotyczyć przypadku gdy kupimy funkel nowy, nieśmigany panel klimy w ASO, bo to on w sumie steruje wszystkim.

 

Uff udało się jakoś przebrnąć przez napisanie tego.

 

Przepraszam za stylistykę, z tego zawsze byłem dno kompletne, ale mam nadzieję że chociaż w takiej formie się komuś to wszystko przyda.

 

Ja panel klimy jak przeniosłem od razu na dół bo zakładałem przy okazji DYNAVIN.

 

 

 

Pozdrawiam

 

Jasonos

 

PS Czy warto było tyle czasu poświecać… i kasy ( w sumie mnie to kosztowało 1270zł)??? Hm….

 

PS2 Oczywiście nie musze chyba nikogo uświadamiac, że robimy to wszystko na odłączonym Aku :D

 

NO BA!!!:D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam! Przeglądając allegro zauważyłem, ze taniej jest juz chyba kupic kompletną nagrzewnice od klimatronika razem z panelem i poprostu wymienic. Nagrzewnica startuje od 120zł, a panel od 100zł w górę :P sądzę, że do 400zł da się to ogarnąc uzywanym czesciami z allegro. Oczywiście w różnym stanie są te części.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
stary jak Ci się chciało to przerabiać :) Ale wielki szacun za robote .
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
sorki, ze odkopuje ale pisze w imieniu kolegi co ma zwykla klime z 3ma pokretlami, zeby byl climatronik to wystarczy tylko przelozyc panel sterujacy?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy możesz dać listę rzeczy które kupiłeś. Ze zdjęcia mało kapuje :P

 

I jak możesz dać zdjęcie już poskładanej :D

Opublikowano

Witam.

 

Części jakie będą potrzebne to przede wszystkim zestaw RealOEM: 64500029507 dodatkowo czujnik nasłonecznienia plus panel klimy. Osobiście doradzał bym zakup całej kompletnej nagrzewnicy z e46 koszt około 100zł ( tylko czasem można kupić bez wiązki przewodów dlatego lepiej od razu o to pytać) plus + panel + czujnik AUC jak i nasłonecznienia. Mi udało się to przełożyć bez zdejmowania całej deski jedynie wyciągnąłem cały schowek jak i poduchę, jest bardzo mało miejsca ale po 6 godzinach udało się to zrobić. Kosztowo zmieściłem się w 170zł bez czujnika nasłonecznienia. Niestety nie robiłem dokumentacji fotograficznej ale jest to w miarę prosta modyfikacja także każdy powinien sobie z tym poradzić.

 

yannkes. Jest możliwość zmiany panelu ale nie będzie działać poprawnie nawiew na nogi w sterowaniu.

 

 

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Właśnie wracam od mechanika,zamiana manuala na auto będzie mnie kosztować: panel 50zł.kompletna nagrzewnica z okablowaniem i innymi pierdołami 100zł.robocizna 200zł.= 350zł.

pzrd.Doktor

Opublikowano (edytowane)

Jestem już po zabiegu zmiany manuala na CLIMATRONIK.Cała robota trwała 5 godz.ale efekt końcowy - REWELACJA ,jak ktoś miał manuala.Słusznie ktoś zauważył ,że do moich kosztów które podałem wyżej ( 350zl.) trzeba jeszcze dodać koszt nabicia klimy i trzeba liczyć się z tym,że można kupić nieszczelną nagrzewnicę ale ja ten problem ominąłem i koszt wyniósł mnie jak napisałem 350zł.A jak ? otóż z kompletnej nagrzewnicy- używki- mechanik wymontował wszystkie części potrzebne do climatronika (dokładnie to co podaje "Jasonos") i zamontował je dokładnie wg.instrukcji podanej przez "Jasonos" i tym odpadł problem nabicia na nowo klimy i obawa o felerną nagrzewnicę,moja nagrzewnica została nienaruszona.Nagrzewnica -tylko potrzebne części ,reszta na śmieci - 100zł.+ panel - 50zł.+robocizna 200zł.= 350zł. i wszystko ŚMIGA ! Rzeczywiście po rozmontowaniu całej deski obraz jest makabryczny ale opłacało przerazić się tym widokiem żeby teraz cieszyć się Climatronikiem

Climatronik za 350zł. i co Wy na to ?

Edytowane przez doktor62
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przypuszczam że w grę będzie wchodzić nagrzewnica tak jak u mnie w e46.Najlepiej jakbyś znalazł opis z fotkami jak wyżej do e46.Ja to sobie wydrukowałem i pojechałem z tym do warsztatu,mechanik chciał mi wymienić całą nagrzewnicę a jak mu pokazałem wydruk to zrobił tak jak jest wyżej opisane dlatego wymiana manuala na climatronika kosztowała mnie tylko 350zł.co niektórzy nie wierzą ale to fakt.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witajcie! Mam takie pytanie... zaupiłem ostatnio nagrzewnice z klimatronika miała być z kompletną instalacja jak sie jednak okazało niestety jest ona ucięta, krótko mowiac zostałem oszukany, ale mniejsza z tym. Czym się rózni wiązka z manuala między wiązką z klimatronika, czy mogę wykożystać starą instalacje przekładając tylko te mechanizmy które odpowiadają za sterowanie nawiewami? czy jednak będę musiał zainwestować jeszcze we wiązkę klabli z klimatronika. Z gory serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam!
  • 2 lata później...
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.