Skocz do zawartości

V12 czasem zaczyna chodzić jak by na 6 cyl.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie, nagle silnik potrafi wyłączyć sobie połowę cyl. (tak mogę to opisać) auto traci moc i trzęsie autem. Kontrolka silnika nie zapala się, po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest OK. Gdzie szukać przyczyny ?? :( Czy może to być objaw padającej cewki ? Jeśli tak to czemu po ponownym rozruchu jest OK.... ?
Opublikowano
Witam, przyczyn może być kilka. Układ zapłonowy(cewka, przewody, kopułka i palec), nie wiem czy w M73 jest czujnik na przewodach, czy czujnik położenia wałków rozrządu. Czujnik położenia wału korbowego. Zacząłbym od tego, jeżeli tu będzie wszystko ok, to będziemy radzić dalej. Jednakże na samym początku polecam sprawdzić auto na kompie, pewnie natychmiast wyjdzie problem.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, przyczyn może być kilka. Układ zapłonowy(cewka, przewody, kopułka i palec), nie wiem czy w M73 jest czujnik na przewodach, czy czujnik położenia wałków rozrządu. Czujnik położenia wału korbowego. Zacząłbym od tego, jeżeli tu będzie wszystko ok, to będziemy radzić dalej. Jednakże na samym początku polecam sprawdzić auto na kompie, pewnie natychmiast wyjdzie problem.

 

w m73 jest czujnik położenia wałka.

Opublikowano
Umówiłem się z Kolegą na podpięcie kompa lecz niestety coś mu wypadło i musieliśmy termin przełozyć. Zauważyłem też że plastikowe dekielki na końcu kolektora ssącego / odma są lekko nieszczelne i słychać "lewe powietrze". Lecz nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ na "wyłączanie" się cylindrów. Wykombinowałem sobie że może jest tak - komp. widzi że nie zgada się "powietrze" i przez jakiś czas toleruje to a w jakiś konkretnych warunkach przestaje to tolerować i wyłącza cylindry. Czytałem gdzies że jeśli silnik przechodzi w tryb awaryjny to wtedy właśnie chodzi na 6 cyl. Lecz u mnie kontrolka silnika się nie świeci.
  • Partnerzy klubu
Opublikowano

Nie jest tak w trybie awaryjnym. Poza tym gdy silnik traci moc i czujesz że zaczyna źle pracować nie wyświetla się np. "Engine Not Programm" ?

 

Przez nieszczelność na końcu kolektora możesz mieć nieco mniejszą moc i silnik nie będzie idealnie gładko pracował na biegu jałowym. Ale takich objawów jakie są u Ciebie nie łączyłbym z tym.

Opublikowano

witam serdecznie...podłącze się pod temat...może to coś pomoże.

 

Ja mam identyczne objawy w swojej buni.....gdy rano odpale to nie ma mocy i jak by chodził na części cylindrów....po ponownym odpaleniu chodzi oki........i co ciekawe na kompie wykazuje że na 6 cylindrach łapie lewe powietrze...i dokładnie jak u Ciebie słychac na końcu kolektora przy dekielku ze łapie powietrze....

 

Więc jednak może to jednak wina lewego powietrza

 

Ja jutro zdejmuje dekielak i sprawdze co z tym zaworem regulacyjnym...ja wyczaisz co u Ciebie to napisz ktoś z nas pewnie za jakiś czas rozwiąże tą zagadke.

Opublikowano

no i jak pisałem wcześniej zabrałem się do rozebrania tego elemntu....efekt poniżej

 

http://img684.imageshack.us/img684/2478/20101110134249289warsza.jpg

 

 

niestety trzeba klikąć zdjęcie bo tak nic nie widać

 

elementy są uszkodzone i ciągną bardzo dużo lewego powietrza....ja przypuszczam że moze to być tego przyczyną.

 

Pewność będę miał we wtorek bo części dopiero dostarczą

 

Koszt 1 szt. 160 zł

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli są uszkodzone gumowe "grzybki" łączące plastikowy dekiel z pokrywą zaworów to można wymienić samą gumę - tak zrobiłem u siebie. Lecz niesety po wymianie gumy okazało sie że dekiel również jest nieszczelny.
Opublikowano

chciałem coś tu dodac od siebie jak można :)

spotkałem sie z taka awarią ale w silniku dizla tylko ze nie w BMW . tam był padnięty wtryskiwacz i auto po większym obciązeniu przestawalo normalnie pracowac , poprostu komputer odłączal padnięty wtryskiwacz i dopiero po ponownym włączeniu bedzie ok . serwis taką wade moze wykryc dopiero jak auto bedzie chodziło na odłączonym przez komputer wtryskiwaczu , przerabiałem to wczoraj . wybierajac sie na serwis przy rozpędzaniu auta daj mu dobrze po garach na wyzszych obrotach tak by max obciązyc silnik i wtryskiwacz wtedy nie wyrobi , komputer go odłączy a ty prosto wtedy na serwis bez gaszenia auta :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.